آرزو می‌کنیم این چیزها را در گوشی‌های سال ۲۰۲۱ نبینیم

1

همه گوشی‌های هوشمند به سرعت در حال کپی ویژگی‌های یکدیگر و مشابه هم شدن هستند. همه گوشی‌ها از صفحه‌نمایش‌های بزرگ، ماژول‌های دوربین بزرگ و بیرون‌زده از بدنه، لنزهای اضافی زائد و اندازه‌های غیرمتعارف هستند. گاهی اوقات اگر لوگوی یک برند را از روی گوشی پاک کنید و لوگوی شرکت دیگری را بزنید؛ هیچ تفاوت دیگری یافت نمی‌شود.

بررسی اسمارت‌فون‌های منتشر شده در سال ۲۰۲۰ و مقایسه آن‌ها با یکدیگر این نکته را نشان می‌دهد که باید برخی ویژگی‌ها و رویکردها از اسمارت‌فون‌ها حذف شوند و دیگر در سال ۲۰۲۱ شاهد آن‌ها نباشیم؛ چون هیچ کاربری از آن‌ها استقبال نکرده است و هیچ مشکل بزرگی را حل نمی‌کنند.

برخی رویکردها در اسمارت‌فون‌های جدید وجود دارند که با آغوش باز از سوی خریداران روبرو شدند؛ مانند نمایشگرهای بدون حاشیه یا لبه به لبه، نمایشگرهای اولد، فناوری‌های شارژ ابتکاری یا پردازنده‌های Herculean.

اما رویکردها و ویژگی‌های وحشتناکی هم به اسمارت‌فون‌های امسال افزوده شده است که غالب کاربران تمایل دارند دیگر شاهدشان نباشند. برخی از این رویکردها در گوشی‌های هوشمند سال ۲۰۲۰ شامل موارد زیر هستند:

رواج فبلت‌ها

نمایشگر هر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اولترا و نوت ۲۰ اولترا به اندازه ۷ اینچ نزدیک شده‌اند. اگر همین‌طور اندازه صفحه‌نمایش اسمارت‌فون‌ها بزرگ‌تر شود؛ دیگر نمی‌توان آیپد مینی ۷.۹ اینچی را یک تبلت دانست.

بسیاری از ما عاشق صفحه‌نمایش‌های بزرگ در اسمارت‌فون‌ها هستیم. چون راحت‌تر فیلم و ویدیو تماشا می‌کنیم؛ وب‌گردی و بازی تجربه بهتر و جذاب‌تری به دست می‌دهد و نیازی نیست به چشمان خود فشار زیادی وارد کنیم.

اما همین گوشی‌های دارای صفحه‌نمایش بزرگ برخی ویژگی‌های بد و ناخوش‌آیندی به همراه دارند: در اندازه‌ای ساخته می‌شوند که دیگر در جیب قرار نمی‌گیرد؛ دست‌های کوچک نمی‌توانند با آن‌ها راحت باشند؛ توجه زیادی به خود جلب می‌کنند و حریم خصوصی زیر پا گذاشته می‌شود.

هنوز افرادی یافت می‌شوند که عاشق مینی تلفن‌ها هستند؛ مانند آیفون ۱۲ مینی با اندازه ۵.۴ اینچ که توجه بسیاری از مردم را به سوی خود جلب کرده است و بر آیفون ۱۲ پرو مکس ترجیح می‌دهند.

تعداد زیاد لنز

یک لنز دوربین خوب بهتر از چهار لنز دوربین متوسط است. رویکردی که شرکت‌های سازنده گوشی‌های تلفن همراه در سال‌های اخیر در پیش گرفتند و از نظر بازاریابی کاملا منطقی است ولی از نظر فنی هیچ توجیهی ندارد.

لزوما تعداد زیاد لنزها منجر به افزایش کیفیت عکس‌ها نمی‌شود. آیفون ۱۲ پرو مکس به چند لنز مجهز شده است ولی به نظر می‌رسد نیازی به این همه لنز ندارد.

گوشی وان‌پلاس ۸ تی یکی از بهترین اسمارت‌فون‌های امسال با نمایشگر ۱۲۰ هرتز، سرعت شارژ بالا و کارایی فوق‌العاده است. تنها چیزی که درباره این گوشی هوشمند توی ذوق می‌زند؛ تعداد زیاد دوربین‌ها است. چهار لنز دوربین در پشت و البته یک لنز دوربین در جلو قرار دارد. واقعا به این همه لنز دوربین نیاز داریم در حالی‌که با لنزهای کمتر باز هم به این کیفیت عکس می‌رسیدیم؟

نکته اصلی اینجا است که داشتن ۵ لنز روی یک گوشی منجر به تولید عکس‌های خیره‌کننده نمی‌شود؛ چون اساسا این لنزها با همدیگر کار نمی‌کنند و فارغ از مگاپیکسل، دیافراگم و لنزهای متعدد، بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری و هوش مصنوعی نقش به‌سزایی در ایجاد جلوه‌های بصری تصاویر دارند.

یک دوربین سه‌گانه با نرم‌افزار درجه یک ممکن است بهتر از دستگاهی با ۵ دوربین ولی لنزهای متوسط باشد.

ناچ‌های زشت و حاشیه‌های ضخیم

حتی اپل هم می‌داند که ناچ آیفون زشت و ناخوش‌آیند است. این شرکت حتی در یک تبلیغ بازاریابی خود با فتوشاپ سعی کرد ناچ آیفون XS را بپوشاند که بعد برای او مشکلات حقوقی و اعتراضاتی در پی داشت.

اما نکته تعجب‌آور اینجا است که اپل پس از ۲ سال هنوز این درس بزرگ را نیاموخته و در آیفون‌های ۱۲ باز هم ناچ اولیه یا بهتر است بگوییم یک شکاف بزرگ وسط نمایشگر را شاهد هستیم.

گوشی‌های اندرویدی تا حدود توانستند در این ویژگی خودشان را بازآفرینی کنند و به سوی حذف ناچ یا سوراخ‌های کوچک و زیباتر بروند اما دستگاه Surface Duo هم از این مشکل رنج می‌برد. البته، ناچ این دستگاه زشت نیست ولی باعث افزایش ضخامت لبه گوشی شده است.

این قابل درک است که اپل و مایکروسافت نمی‌خواهند درگیر طراحی‌های پیچیده گوشی‌های بدون حفره ناچ شوند ولی از سوی دیگر انتظارات ما از این شرکت‌ها بالا است؛ چون اپل و مایکروسافت هستند.

گوشی ال‌جی Wing دارای یک دوربین پاپ‌آپ و سامسونگ گلکسی نوت ۲۰ اولترا دارای یک صفحه‌نمایش Infinity-O است. کمی نوآوری می‌تواند ناچ‌های زشت یا حاشیه‌های ضخیم را بپوشاند.

گوشی‌های گران‌قیمت با نمایشگرهای ۶۰ هرتزی

اگر به هر دلیلی از جمله خرید یک گوشی لوکس، سراغ اسمارت‌فونی با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی رفتید؛ دیگر هرگز به عقب بازنخواهید گشت. به وضوح این نمایشگرها روان‌تر، پر زرق و برق و تمیزتر از نمایشگرهای ۶۰ هرتزی هستند.

اگر در سال ۲۰۲۰ برای خرید یک گوشی هزار دلار یا بیشتر بدهید ولی نمایشگر آن ۹۰ هرتز به بالاتر نباشد؛ شک نکنید که فریب خوردید.

ال‌جی Wing، مایکروسافت Surface Duo و آیفون ۱۲ پرو مکس گوشی‌های گران‌قیمتی هستند که نمایشگر سطح بالایی از نظر تازه‌سازی صفحه ندارند. گفته می‌شود اپل ابتدا سری آیفون ۱۲ پرو را با صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی آماده کرده است ولی به خاطر مصرف بالای انرژی که کارایی پردازنده را زیر سوال می‌برده است؛ پا پس می‌کشد.

به هر حال، اگر قرار است در سال ۲۰۲۱ هنوز شاهد یک اسمارت‌فون رده بالا با نمایشگر ۶۰ هرتزی باشیم؛ باید پول مناسب با آن را هم بدهیم تا هزار دلار و بالاتر از آن!

تاشوهای ناقص و معیوب

گلکسی زد فولد ۲ جزو معدود گوشی‌های تاشوی تحسین‌برانگیز در بازار با یک نمایشگر ۱۲۰ هرتزی، حالت تبلت خوب و کاور صفحه‌نمایش وسیع است.

گوشی‌های تاشو دیگر مانند مایکروسافت Surface Duo یا مدل ۲۰۲۰ گوشی موتورولا ریزر باز هم مورد توجه قرار گرفتند ولی بیشتر به خاطر سخت‌افزار؛ نه رابط کاربری و عملکرد نرم‌افزار که با باگ‌هایی همراه بود.

در مقایسه با گلکسی زد فلیپ، ریزر ۲۰۲۰ از یک تراشه قدیمی، رم کمتر، ذخیره‌سازی کمتر، صفحه‌نمایش کوچک‌تر، رزولوشن کمتر، لنزهای دوربین کمتر، باتری ضعیف‌تر و وزن سنگین‌تر برخوردار است. جالب اینکه گوشی تاشو موتورولا با قیمت ۱۴۹۹ دلار عرضه شده است.

گوشی‌های تاشو دارای دو صفحه‌نمایش یکی از رویکردهای خوب سال ۲۰۲۰ بوده است ولی نباید همراه با عیب و خرابی و ناقصی باشد. دوست داریم گوشی‌های تاشوی کمتری ببینیم ولی از هر نظر کامل باشند و پس از چند ماه استفاده، کنار گذاشته نشوند.

در حقیقت، شرکت‌ها نباید برای برنده شدن در مسابقه عرضه زودتر گوشی تاشو، کیفیت را فدا کرده و عجله داشته باشند.

سال ۲۰۲۱

برخی رویکردهای اسمارت‌فون‌ها در سال ۲۰۲۰ دوست‌داشتنی بودند. صفحه‌نمایش‌های آبشاری با لبه‌های خمیده، درگاه‌های کمتر، ناچ‌های کوچک‌تر و نقطه‌ای، سنسورهای زمان پرواز ترکیب شده با واقعیت افزوده، افزایش حریم خصوصی و ویژگی‌های دیگری که حتما باید در اسمارت‌فون‌های ۲۰۲۱ ادامه داشته و پخته‌تر شوند.

ولی از سوی دیگر آرزو می‌کنیم ویژگی‌هایی مانند لنزهای بزرگ و زیاد، ناچ‌های بزرگ، حاشیه‌های ضخیم، نمایشگرهای ۶۰ هرتزی در پرچم‌دارها و خرابی‌های تاشوها را شاهد نباشیم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

آیا تا حالا عکس‌های باکیفیت از فضای داخلی پنهان سازهای موسیقی مختلف دیده بودید؟!

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که داخل سازها و آلات موسیقی چگونه است؟در کودکی و نوجوانی بسیار پیش آمده بود که وسایل الکترونیکی را باز کرده باشیم. اما خب آنها پیج داشتند و ما خودمان را متقاعد می‌کردیم که دوباره می‌توانیم سر هم‌شان…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

خرابی چون‌ که از حد بگذرد آباد می‌گردد! – گالری عکس‌های قبل و بعد این مکان‌های زشت یا مخروبه

تماشای مراحل ساخت هنرهای دستی یا دکوراسیون داخلی و خارجی منزل برای بسیاری جالب و لذت‌بخش است. حتی اگر فعلا یارای تجمل باز اقتصادی خرید و بهسازی و نوسازی منزل نداشته باشند یا عملا در کار هنری نباشند.دست‌کم ایده‌ای در ذهنشان می‌ماند که از…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…
منبع لپ‌تاپ مگ
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. فراز گرگین می گوید

    قابلیت تاشو بودن از همشون برای من لذتبخشتتره.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5