شرکت‌های گوگل، آمازون و Nvidia همگی به دنبال ساختن ابزارهای یادداشت‌برداری و نسخه‌نویسی هوشمند برای پزشکان هستند

0

در ایران روند الکترونیک شدن فرایندها بسیار عجیب و غریب است و اجازه بدهید جسارت به خرج بدهم و بگویم گاهی به طنز شبیه می‌شوند!

بعد از الکترونیک شدن روندها، شما یک سیستم الکترونیک و سامانه دیجیتال و یک سیستم کاغذی موازی با هم دارید و باید سعی کنید در طول روز مدام بین این دو حرکت کنید. کاغذ و سند اسکن کنید و به خورد آن یکی بدهید و از آن یکی پرینت بگیرید تا مستندات آرشیو کنید!

در پزشکی که داستان از این هم دردناک‌تر است. در پزشکی ایرانی به خاطر مراجعه‌های بی‌نظم بیماران به ده‌ها پزشک و نبود یک سیستم منطقی پرونده سلامت، بخش بزرگی از کار پزشکان نه خود پزشکی، بلکه کشف داستان بیماری‌ها و آزمایشات و درمان است.

یک بار به خود می‌آیید و می‌بینید که به جای اینکه پزشکی کنید، مانند یک مسئول اتاق بایگانی به سبک قدیم، زیر برگه‌های کاغذ با توالی زمانی رندم، دفن شده‌اید!

از آن طرف همان بخشی هم که دجیتال شده، از نظر سهولت دسترسی و رابط کاربری و ابزار دسترسی، بسیار فاجعه‌بار است. خوشبختانه بخش قابل توجهی از پزشکان با نرم‌افزارهای درست و درمان متفرقه میانه‌ای ندارند و اصلا نمی‌دانند که با یک محیط گرافیکی خوب و رابط کاربری گویا، چقدر سرعت کارشان بیشتر می‌شد.

بگذریم!

در پزشکی روز دنیا دیگر صحبت از دیجیتال کردن صرف روندها نیست، این مرحله دیگر تجربه شده و چیزی که دنیا به سمت آن حرکت می‌کند؛ استفاده از هوش مصنوعی مثلا در بخش نسخه‌نویسی است.

این هفته گوگل یک ابزار کدبار منتشر کرد که به پزشکان کمک می‌کند مدارک پزشکی را مرتب کنند. این ابزار دو بخش دارد؛ یک API که مدارک پزشکی را اسکن می‌کند و یافته‌های کلیدی را با درکی که از زبان محاوره‌ای و انسانی دارد، بیرون می‌کشد و خلاصه می‌کند و به پزشکان تجویل می‌دهد.

دومی یک ابزار سبک‌تر که به پزشکان می‌کند یک یافته مهم را از انبوه اسناد یک بیماران بیرون بکشند. فرض کنید که پزشکی دنبال تحقیق در مورد یک جهش ژنتیکی است؛ با این ابزار کار او بسیار سریع‌تر می‌شود.

باز در پزشکی نوین، سعی بر این است که فشار کاری از روی پزشکان کم شود و نیازی نباشد در روند الکترونیک، زیاد تایپ کنند. آمازون و مایکروسافت هم مانند گوگل در پی همین هستند.

حتی Nvidia که بیشتر روی تصویربرداری تمرکز دارد،سرویسی به نام BioMegatron رونمایی کرده که با دقت 92 درصد متوجه زبان محاوره‌ای و اصطلاحات پزشکی می‌شود.

به غیر از این شرکت‌ها، شرکت‌های کوچک دیگری هم مشغول هستند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

مهم نیست این تابستان چقدر گرم است، برهنه نخوابید! مشکلات سلامتی بی‌لباس خوابیدن

بر اساس تحقیقات یک شرکت فروش تشک آنلاین به نام Casper حدود ۲۸.۵ درصد از آمریکایی‌های گفته‌اند که هر شب، هفتگی، ماهانه یا هر چند وقت یکبار برهنه می‌خوابند. اما ۷۱.۵ درصد دیگر گفتند که همیشه با لباس می‌خوابند.واضح است که برهنه خوابیدن…

هوش مصنوعی نشان می‌دهد که سلبریتی‌ها در دهه‌های بعد چگونه به نظر می‌رسند

یک عکاس از هوش مصنوعی برای ایجاد مجموعه‌ای از پرتره‌ها استفاده کرده که نشان می‌دهند برخی از سلبریتی‌ها ممکن است چند دهه آینده چه چهره‌ای پیدا کنند. عکاس و وکیل ترکیه‌ای به نام Alper Yesiltas این پروژه رو انجام داده. او به دلیل کارهای…

داستان واقعی اسکینر: روانشناس مشهور دهه ۱۹۴۰- آیا او واقعا دخترش را در داخل یک جعبه برای آزمایشاتش…

بوروس فردریک اسکینر معروف به بی‌اف اسکینر یک روانشناس، رفتارشناس، نویسنده، مخترع و فیلسوف اجتماعی آمریکایی بود. او در ۲۰ مارس ۱۹۰۴ در Susquehanna در پنسیلوانیا به دنیا آمد و در ۱۸ اوت ۱۹۹۰ در کمبریج، ماساچوست درگذشت.اسکینر بیشتر به خاطر…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته به ویلایی لوکس در «بالی» تبدیل شد

یک بوئینگ ۷۳۷ بازنشسته که بر روی صخره‌ای در بالی قرار گرفته، به ویلایی لوکس تبدیل شده است. شرکت Hanging Gardens قرار است در‌ آوریل این ویلا را افتتاح کند. ایده این کار زاییده فکر کارآفرینی به نام فلیکس دنیم است. دنیم در حال حاضر هتل‌های…
منبع fastcompany
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5