۹ دوچرخه ثابت ورزشی برای تناسب اندام و تحرک بیشتر در خانه

معرفی انواع دوچرخه‌های ورزشی نشسته پشتی‌دار و ایستاده برای همه افراد

0

بسیاری از افراد به خاطر پاندمی ویروس کرونا از باشگاه‌ها و سالن‌های ورزشی فاصله گرفتند ولی این به معنای ترک کردن ورزش و متوقف کردن تمرین‌های روزانه نیست. آن‌ها به سوی ورزش‌های خانگی رو آوردند که یکی از روندهای بزرگ سال ۲۰۲۰ لقب گرفته است.

یک نوع ورزش در خانه که طی این مدت با استقبال زیادی روبرو شده و تجهیزات مرتبط با آن رشد و فروش بالایی ثبت کرده است؛ دوچرخه‌سواری در فضای داخل خانه است. طبق یک آمار رسمی اعلام شده؛ فروش دوچرخه‌های ثابت ایستاده یا نشسته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۱ درصد افزایش فروش داشتند.

بسیاری از مردم چند ماه پس از همه‌گیری کرونا، متوجه شدند نمی‌توانند برای مدت طولانی در بیرون از خانه ورزش کنند یا بدوند؛ بنابراین تصمیم گرفتند با خرید یک دوچرخه ثابت درون سالنی، تمرینات و ورزش‌های خود را دنبال کنند و هنوز به فکر سلامتی و تناسب اندام خود باشند.

هنوز مشخص نیست چه زمانی زندگی‌های ما به شکل عادی بازخواهد گشت و بدون واهمه از ویروس کرونا می‌توان دوباره سراغ ورزش‌های دسته‌جمعی رفت یا اینکه با خیال آسوده در پارک‌ها تمرین‌های ورزش انجام داد. نزدیک‌ترین چشم‌اندازها و پیش‌بینی‌ها می‌گویند ویروس کووید-۱۹ هنوز یک سال دیگر با بشر خواهد بود و در این مدت مهم است سلامت روحی و جسمی خود را حفظ کنیم.

چگونه یک دوچرخه ثابت ورزشی برای خانه انتخاب کنیم؟

اگر وارد بازار دوچرخه‌های ثابت بشوید؛ خواهید فهمید مدل‌های زیادی با مشخصات و نحوه کار متفاوت برای انتخاب و خرید خواهید داشت. شاید این بازار باعث سردرگمی شما شود ولی رعایت چند نکته زیر را فراموش نکنید:

۱- حتما دوچرخه‌ای تهیه کنید که به اندازه کافی محکم و پایدار باشد و خوب کار کند. مهم‌ترین ویژگی یک دوچرخه ثابت، خوب کار کردن است. باید برای طولانی مدت دوام کافی داشته باشد. معمولا با چند دقیقه نشستن روی دوچرخه می‌شود فهمید چه کیفیت ساختی دارد.

۲- دوچرخه‌ها ابزارهای مکانیکی هستند که به برخی فناوری‌های دیجیتالی هم مجهز شدند؛ پس خرابی‌های زیادی خواهند داشت و باید شما یک دوچرخه ثابت از برندی معتبر و دارای گارانتی خوب تهیه کنید.

۳- اهداف خود از خرید یک دوچرخه ورزشی را مشخص کنید. قرار است چه تمریناتی با آن انجام دهید و کدام بخش‌های بدن بیشتر ورزش کنند. همه دوچرخه‌های ثابت ورزشی به طور یکسان ساخته نشده‌اند. آیا باید دوچرخه شما بدون سروصدا و ساکت باشد تا کسی در خانه صدای ورزش کردن شما را نفهمد؟ آیا دوست دارید مسافت طی شده را نشان دهد؟ آیا دوست دارید فردی روی گوشی موبایل یا تلویزیون به شما آموزش دهد؟

۴- برخی دوچرخه‌ها دقیقا رکاب زدن بیرون از خانه را شبیه‌سازی می‌کنند و برای ورزشکاران دوچرخه‌سوار مناسب هستند. برخی دوچرخه‌ها فقط در پی قدرتمندسازی عضلات بدن هستند و شما را برای مسابقه آماده نمی‌کنند. در هنگام خرید یک دوچرخه ورزشی ثابت باید این نکته را هم مدنظر قرار دهید.

۵- دوچرخه‌های ورزشی دارای پلتفرم‌های سیستم‌عاملی هستند و اپلیکیشن‌هایی روی همین پلتفرم‌ها برای کار با آن‌ها منتشر می‌شود. بنابراین، باید ببینید با کدام سیستم‌عامل و اپلیکیشن راحت‌تر هستید و آن را انتخاب کنید. همه فروشنده‌ها اجازه می‌دهند شما چند دقیقه‌ای اپلیکیشن، تنظیمات و پلتفرم دوچرخه را بررسی کنید و اگر توانستند با آن ارتباط بگیرید؛ اقدام به خرید کنید.

۹ دوچرخه ثابت ورزشی برای حفظ تناسب اندام در طول کل سال

Exerpeutic Folding Magnetic Upright Exercise Bike with Pulse

ثبت بیش از ۱۱ هزار بررسی و کسب امتیاز ۴.۵ از ۵ روی سایت آمازون نشان می‌دهد که این دوچرخه برند Exerpeutic یک گزینه عالی برای استفاده در محیط‌های بسته و داخل خانه است.

این دوچرخه دارای یک صندلی بزرگ برای نشستن راحت است و روی هشت سطح مقاومتی مغناطیسی قابل تنظیم است. یک نمایشگر برای ردیابی مسافت طی شده، کالری سوخت شده، زمان، سرعت و ضربان قلب شما دارد. ضربان قلب را با استفاده از سنسورهای روی دسته فرمان اندازه‌گیری می‌کند.

اگر در آپارتمان زندگی می‌کنید و فضای محدودی دارید؛ این دوچرخه به راحتی تا نصف اندازه خود جمع می‌شود و در صورت استفاده نکردن می‌تواند در گوشه‌ای از اتاق قرار بگیرد و مزاحم نباشد.

قیمت این دوچرخه روی سایت آمازون ۲۴۰ دلار است.

Peloton Indoor Exercise Bike

دوچرخه Peloton بسیار گران است ولی می‌تواند یک سرمایه‌گذاری بزرگ روی سلامتی شما برای آینده باشد. شما می‌توانید به طور هفتگی از کلاس‌های زنده روی صفحه‌نمایش HD برخوردار باشید و مربیان مختلف ضمن آموزش دادن به شما، انگیزه‌های لازم برای ورزش و تمرین را هم منتقل کنند.

برخی از این کلاس‌ها ضبط شده هستند و شما می‌توانید از ۵ دقیقه تا ۹۰ دقیقه پای آن‌ها در هر زمان دیگری که دوست دارید؛ نشسته و طبق دستورات آن‌ها پیش بروید. کلاس‌ها در سطوح متفاوت و با موسیقی‌های گوناگونی از ساده تا بسیار دشوار هستند. به همین دلیل دوچرخه شرکت Peloton برای همه افراد و سنین در هر سطح آمادگی بدنی مناسب است.

قیمت این دوچرخه ثابت ۱۸۹۵ دلار به همراه ۳۰ دلار برای عضویت نامحدود و ۱۳ دلار در ماه برای دریافت کلاس‌های زنده و راهنمایی‌های در طول ورزش است.

Schwinn Airdyne AD7

این دوچرخه با فناوری air resistance عرضه شده است و به این معنی است که هرگز شما نمی‌توانید یک تمرین آسان داشته باشید و باید قوی‌تر شوید. چون هرچه شما سعی کنید تندتر پدال بزنید؛ مقاومت بیشتری نشان می‌دهد و باعث دشوارتر شدن رکاب‌زنی می‌شود.

این دوچرخه یک گزینه عالی برای تمرین‌های HIIT یا تمرین‌های دوره‌ای است. همین‌طور، می‌توانید بین قوی کردن پاها با رکاب زدن یا تمرین‌های بدنی کامل مبتنی بر بازو و دسته‌های دوچرخه دائما سوئیچ کنید.

یک دورچرخه بسیار محکم محسوب می‌شود و می‌تواند اطلاعاتی مانند زمان ورزش، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، سرعت براساس دور بر دقیقه، ضربان قلب و غیره را نشان دهد. قیمت این دوچرخه ۹۰۰ دلار است.

MaxKare Recumbent Exercise Bike

اگر دوست دارید در هنگام دوچرخه سواری، آرام روی صندلی بنشینید و به پشت تکیه دهید؛ این دوچرخه داخل سالنی MaxKare مناسب است. صندلی آن به راحتی قابل تنظیم است و همه اعضای خانواده می‌توانند از آن استفاده کنند.

با توجه به سطح ورزش، تمرین‌های تناسب اندام و میزان فشاری که می‌خواهید؛ روی ۸ سطح قابل تنظیم است. دارای یک مانیتور LCD است تا زمان، سرعت، مسافت، کالری سوزانده شده، ضربان قلب و فاکتورهای دیگر را ردیابی و نمایش دهد. روی دسته‌ها دارای سنسورهایی است که این اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند.

دارای یک نگهدارنده گوشی تلفن و تبلت است تا بتوانید در هنگام ورزش، موسیقی گوش کنید یا ویدئو ببینید و با دیگران صحبت کنید. قیمت این دوچرخه ۱۹۰ دلار است.

Bowflex VeloCore Bike 16″

یک دوچرخه ثابت محسوب می‌شود ولی اصلا هنگام رکاب زدن نمی‌توانید بنشینید و باید همگام با صفحه HD حرکت داشته و به جلو و عقب یا راست و چپ خم شوید و بدن خود را پیچ و تاب دهید. یک تجربه واقعی دوچرخه‌سواری را برای شما در خانه پیاده‌سازی می‌کند و کل بدن درگیر این ورزش است. البته، می‌توانید دوچرخه را در وضعیت ثابت بگذارید.

دوچرخه Bowflex Velocore با بسیاری از برنامه‌های تمرینی و تناسب اندام سازگاری دارد و می‌توانید تلفن همراه یا تبلت خود را به آن وصل کرده و از حق عضویت خود برای دریافت برنامه‌های تمرینی استفاده کنید. حق عضویت مزایایی مانند دسترسی به کتابخانه بزرگی از کلاس‌های آموزشی، مربیان با دانش، دریافت برنامه‌های تمرینی براساس آمادگی جسمانی و اهداف تناسب اندام دارد. حتی می‌توانید به فیلم‌های سرویس‌های استریمی مانند آمازون ویدیو پریم، نتفلیکس و هولو دسترسی داشته باشید.

خود دوچرخه ۱۶۹۹ دلار است ولی ۴۰ دلار ماهیانه باید برای عضویت در سرویس‌های آن بپردازید.

Sunny Health & Fitness Indoor Exercise Stationary Bike with Digital Monitor

 

یک دوچرخه مناسب برای ورزش هنگام تماشای تلویزیون یا گوش دادن به موسیقی است. طراحی ارگونومیکی دارد و از یک صندلی بالشتی نرم و راحت برخوردار است. این صندلی کاملا قابل تنظیم است و می‌توان براساس اندازه بدن آن را با دسته‌ها و فرمان‌ها تنظیم کرد.

تنظیماتی دارد تا بتوانید تمرین‌ها و سختی رکاب زدن را کم و زیاد کنید. یک مانیتور داخلی دارد که باز مانند غالب دوچرخه‌های ثابت از طریق سنسورها می‌تواند برخی اطلاعات مهم مانند سرعت، مسافت، ضربان قلب و غیره را نمایش دهد. قیمت این دوچرخه Sunny Health & Fitness نزدیک به ۲۶۰ دلار است.

NordicTrack Commercial S22i Studio Cycle

هزینه خرید این دوچرخه بسیار زیاد است. باید ۲ هزار دلار برای آن بپردازید و اگر می‌خواهید در کلوپ iFit عضو باشید؛ ماهیانه ۱۵ دلار دیگر پرداخت کنید. در عوض، می‌توانید وارد کلاس‌های زنده تمرینات زیر نظر برترین مربیان شوید و روی صفحه HD نصب شده روی خود دوچرخه این ویدیوها را تماشا کنید.

از دیگر مزایای این دوچرخه، دادن کنترل دستگاه به دست مربی یا دریافت تمرین‌های دقیق روزانه با زمان‌بندی و برنامه‌ریزی منظم است. این دوچرخه بیشتر روی آموزش‌ها و برنامه‌های مربیان سوار است و شما باید با آن‌ها هماهنگ شوید تا انگیزه بیشتری پیدا کرده و هر روز تمرین‌های سخت‌تری را پشت‌سر بگذارید.

Cyclace Exercise Stationary Bike

ابتدا صندلی و دسته‌ها را برای استفاده راحت و لذت‌بخشی تنظیم کنید. یک دوچرخه مناسب برای شروع تمرین‌های سبک و بعد به تدریج سخت‌تر کردن آن‌ها برای افزایش قدرت بدنی است. به مرور باید خود را به چالش بکشید.

این دوچرخه شرکت Cyclace می‌تواند با زنجیر چرخ هم کار کند که شاید تمرین‌های سخت‌تری برای شما باشد ولی با سروصدا همراه است. می‌توانید در زمان‌هایی که باید بی‌صدا ورزش کنید؛ روی گزینه چرخ‌دنده‌ها بگذارید.

صندلی بالشتی نرمی دارد و روی مانیتور آن می‌توانید اطلاعات مورد نیازتان را ببینید. می‌توانید تلفن همراه یا تبلت خود را روی نگهدارنده دوچرخه سوار کنید و به اتصال به مانیتور دستگاه، فیلم‌های مورد علاقه‌تان را ببینید یا موسیقی گوش دهید.

یکی از دوچرخه‌های ثابت ورزشی است که بدون مربی هم می‌تواند شما را در مسیر موفقیت بدن‌سازی قرار دهد. یک دستگاه کاملا نرم و منعطف ولی با کیفیت ساخت بالا و دارای انعطاف‌پذیری در اجرای برنامه‌های تمرینی مختلف. این دوچرخه ۳۷۰ دلار است.

SoulCycle At-Home Fitness Bike

یک دوچرخه ارزان نیست و ۲۵۰۰ دلار قیمت دارد ولی بسیاری از مردم که با برند SoulCycle آشنا هستند؛ دوست دارند یک دورچخه ثابت آن را در خانه داشته باشند. برای استفاده از کلاس‌های آموزشی و ویدیویی باید هزینه جداگانه‌ای نیز بپردازید.

بیشتر برای افرادی که دنبال هیجان و سروصدا در هنگام ورزش هستند؛ مناسب است. انواع سبک‌های تمرینی و رکاب‌زنی در جاده، سربالایی، کوهستان و غیره را پیاده‌سازی می‌کند و تا دلتان بخواهد برنامه تمرینی، آموزش‌های ویدیی کوتاه و بلند، تمرین‌های یوگا و قدرتی و دویدنی دارد. فراتر از یک دوچرخه برای شما در خانه است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

۲۵ صدای نوستالژیک فناورانه قدیمی که کودکان امروزی به صورت معمول هرگز نمی‌شنوند!

یک ستاره سینمای کلاسیک را در نظر بگیرید مثلا همفری بوگارت را. تلفن را با یک دست در دست می‌گیرد، سیگاری به لب دارد و بعد با افه خاصی شماره‌گیر را می‌چرخاند و با صدای بم مردانه‌اش می‌گوید که نلفنچی فلانجا را برایم بگیر!چنین منظره‌ای دیگر…

وقتی هم عاشق کارت باشی و هم خلاق، نتیجه‌اش می‌شود این عکس‌هایی که می‌بینید

تا حالا عاشق شده‌اید؟ همه چیز دنیا را زیبا می‌بینید، احساس گرما و سرمای زیاد در تابستان یا زمستان نمی‌کنید و مشتقل از زمان، در زمان سیر می‌کنید.حالا اگر این عشق به کارتان باشد و از خلاقیت بهره خوبی برده باشید، نتایج کارتان زیبا می‌شود.…
منبع thehealthy
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.