میانبری که در آی‌فون گفتار شما را به متن تبدیل می‌کند

با این میانبر می‌توانید کارهای جالبی انجام دهید بدون اینکه ذره‌ای به دردسر بیفتید

0

هنگامی که iOS 14 بیرون آمد؛ اپل اپلیکیشن Translate را منتشر کرد؛ اپلیکیشنی برای ترجمه صدا به متن بین چندین زبان (حتی در سافاری).

متاسفانه این اپلیکیشن به اندازه برنامه‌های ترجمه شخص ثالث روی سیری قوی و جامع نیست. به همین دلیل، اپل از سرویس‌های ترجمه مایکروسافت همراه با Shortcuts استفاده می‌کند. این ممکن است تعجب‌آور به نظر برسد ولی شما می‌توانید کارهای بسیار خوبی با آن انجام دهید.

به عنوان مثال، می‌توانید خیلی ساده پیام‌های ترجمه را در آیفون برای دیگران ارسال کنید. یک میانبر از پیش ساخته به نام «Dictate Translation to Text Message» هر چیزی که شما می‌گویید را رونویسی می‌کند و بعد آن‌ها را به زبان دیگری ترجمه می‌کند. پس از ترجمه، پیام در کلیپ‌بورد شما کپی می‌شود و تنها کاری که شما باید انجام دهید؛ کپی آن در پیام‌رسان یا شبکه‌های اجتماعی دلخواه و ارسال برای هر فرد دیگری است.

با قابلیت دسترسی Back Tap می‌توانید این میانبر را در هر کجای دستگاه خود اجرا کنید تا مجبور نباشید از برنامه‌ای به برنامه دیگری بروید و به راحتی پیام‌های ترجمه شده را برای دوستان و اعضای خانواده بفرستید.

پیش‌نیازها

میانبری که امروز می‌خواهیم آموزش بدهیم و درباره‌اش صحبت می‌کنیم؛ برای سیستم‌عامل iOS 14 بهینه‌سازی شده است. این میانبر روی iOS 13 آزمایش شده و با خطاهایی همراه است. بنابراین، شما فقط روی iOS 14 می‌توانید آن را استفاده کنید.

افزون بر این، اگر می‌خواهید از قابلیت Back Tap برای فعال‌سازی میانبر در هر اپلیکیشنی به راحتی استفاده کنید؛ نیاز به iOS 14 دارید. به طور کلی، اکشن Back Tap روی آیفون ۸ به بالا کار می‌کند.

همچنین، به اپلیکیشن Shortcuts نیاز داریم. اگر به هر دلیلی این برنامه را از روی آیفون خود پاک کردید؛ باید دوباره به اپل استور مراجعه کرده و آن را مجددا نصب کنید. نکته دیگر، مطمئن شوید گزینه «Allow Untrusted Shortcuts» از مسیر Settings –> Shortcuts روشن باشد؛ چون در غیر این صورت نمی‌توانید یک میانبر را نصب کنید.

مرحله ۱: افزودن میانبر

شما در این لینک می‌توانید به میانبر پیش‌نصب «Dictate Translation to Text Message» دسترسی پیدا کنید. این میانبر رایگان و توسط کاربری به نام makeitwork روی RoutineHub نوشته شده است. برای اطمینان از دریافت آخری نسخه این میانبر، می‌توانید آن را از صفحه اختصاصی RoutineHub دانلود کنید. در حال حاضر، این میانبر در نسخه ۱.۰ و ۱۴ دسامبر منتشر شده است.

اگر بالافاصله به برنامه Shortcuts هدایت نمی‌شوید؛ روی «Get Shortcut» ضربه بزنید. در ادامه می‌توانید کارهایی که این میانبر انجام می‌دهد را ملاحظه کرده و با پیمایش صفحه به پایین گزینه «Add Untrusted Shortcut» را ضربه بزنید.

مرحله ۲: پیکربندی میانبر

قبل از افزودن میانبر به کتابخانه، باید آن را پیکربندی کنید. در صفحه نخست، مختصرا نحوه کار با این میانبر توضیح داده شده است اما در مرحله بعدی جزئیات بیشتری را درباره کار با آن توضیح می‌دهیم. برای ادامه کار روی «Continue» ضربه بزنید.

در صفحه بعدی، می‌توانید زبان پیش‌فرضی که ترجمه‌ها باید از روی آن انجام شوند را تغییر دهید. زبان پیش‌فرض میانبر انگلیسی (ایالات متحده) است. برای تغییر زبان، روی آن ضربه زده و یک زبان دیگر انتخاب کنید. از جمله می‌توانید زبان‌های اسپانیایی، ژاپنی، کره‌ای، روسی، چینی، فرانسوی، آلمانی و هندی را انتخاب کنید. در پایان، روی «Done» ضربه بزنید تا کار به پایان برسد.

مرحله ۳: افزودن میانبر به Back Tap

پیش از اینکه بخواهیم این میانبر را اجرا کنیم؛ شما باید راهی داشته باشید تا بدون نیاز به ترک اپلیکیشنی که در آن هستید؛ اعم از واتساپ، مسنجر یا فیسبوک، به راحتی این میانبر را اجرا کنید.

شما با استفاده از AssistiveTouch می‌توانید میانبر را اجرا کنید ولی بهتر است از Back Tap کمک بگیرید که اجازه می‌دهد شما هر میانبری را با زدن به پشت آیفون اجرا کنید.

اپلیکیشن Settings را اجرا کرده و به مسیر Accessibility –> Touch –> Back Tap بروید. بعد، گزینه «Double Tap» یا «Triple Tap» را انتخاب و میانبر «Dictate Translation to Text Message» را از میان فهرست نمایش داده شده پیدا و روی آن ضربه بزنید تا تایید شود. اکنون، با دو یا سه بار زدن به پشت آیفون می‌توانید این میانبر را در هر برنامه‌ای فعال کنید.

مرحله ۴: استفاده از Speech to Text برای ترجمه

اکنون می‌توانید از میانبر «Dictate Translation to Text Message» برای ترجمه صحبت‌های خود در یک زبان به متن آن در زبان دیگر استفاده کنید. در هر اپلیکیشنی که هستید و نیاز به این ترفند دارید؛ دو یا سه بار با انگشت به بدنه پشتی آیفون بگوبید یا میانبر فعال شود.

برای اولین بار، از شما خواسته می‌شود به میانبر دسترسی به تشخیص گفتار و میکروفون را بدهید. روی گزینه «OK» بزنید تا دسترسی به هر دو قابلیت فراهم شود.

پس از ظاهر شدن جعبه متن، می‌توانید شروع به صحبت کنید. با این حال، قبل از شروع باید زبانی که می‌خواهید به آن ترجمه شود را بگویید. بیش از ۸۰ زبان در این میانبر پشتیبانی می‌شود که شما می‌توانید یکی را برای زبان ترجمه مقصد انتخاب کنید. در مثال زیر، عبارت «Polish» پیش از شروع به گفتن جملات، بیان شده است که زبان مقصد را نشان می‌دهد. پس از تعیین زبان، جملاتی که باید ترجمه شوند را بگویید.

برای ترجمه جملات، صحبت را متوقف کنید یا روی کلید قرمزرنگ ضربه بزنید. پس از چند ثانیه، میانبر آیفون جملات شما را ترجمه و به متن تبدیل و در کلیپ‌بورد کپی می‌کند. حالا، می‌توانید انگشت خود را روی مکانی در پایین جعبه متن فشار داده و گزینه «Paste» را بزنید و آن را آپلود کنید یا ببرید و در هر پیام‌رسان دیگری کپی کنید.

متاسفانه، هیچ راهی برای ترجمه پیام‌های دریافتی، با استفاده از این میانبر وجود ندارد اما شما می‌توانید در اپلیکیشن Shortcuts دنبال میانبرهای دیگری برای این کار باشید یا از ابزارهای آنلاینی مانند گوگل ترنسلیت استفاده کنید. اگر کمی زرنگ باشید؛ اصلا می‌توانید برای خودتان یک میانبر بنویسید تا پیام‌های دریافتی را ترجمه کند.

یک ترفند دیگر هم استفاده از Back Tap برای اجرای یک میانبر دیگر یا باز کردن اپلیکیشنی مانند Google Translate است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

شوخی با بناهای معروف و عجائب معماری دنیا یا میدجرنی – گمشده در ترجمه!

کاریکاتور شخصیت‌های مشهور را بسیار کشیده‌اند و دیده‌ایم، اما کشیدن کاریکاتور بناهای معروف زحمت بیشتری دارد. اما میدجرنی می‌تواند این زحمت را بسیار کمتر کند.کاربر شبکه اجتماعی دریت به نام mossymayn به تازگی این کار را کرده است:دروازه…
منبع گجت هک
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.