تصور کنید که پول بادآورده داشته باشید و بخواهید صرف خریدن گران‌ترین محصولات اپل کنید، می‌دانید چقدر باید هزینه کنید؟!

1

این سناریوی ما تخیلی است، اما خب، برای هر آدم دوست‌دار فناوری‌ای پیش آمده که تصور کرده باشد که اگر محدودیت مالی نداشت و می‌توانست مانند ریگ بیابان، پول خرج کند، چه چیزهایی می‌توانست بخرد!

شاید این یک عادت بد باشد، اما خیلی اوقات من در فروشگاه‌های آنلاین، لیست فروش را به ترتیب گران به ارزان می‌بینم. البته بیشتر با هدف اینکه ویژگی‌های کالاهای گران‌تر را ببینم تا به محصول اقتصادی و کاربردی و بهینه برای خودم برسم.

اما در این پست ما برآورد مجنونانه سایت CNN را با هم مرور می‌کنیم:

تصور کنید که یک طرفدار افراطی اپل با حساب بانکی کاملا پر باشید و بخواهید در هر رده از محصولات اپل، گران‌ترین را بخرید.

با هم مرور کنیم که صورتحساب این شخص چقدر می‌شود!

آی‌فون

خب، آی‌فون 12 آمده و ما می‌رویم یک‌راست سرغ آی‌فون 12 پرو مکس (1099 دلار) با ظرفیت 512 گیگ (300 دلار گران‌تر از قیمت مدل پایه) قیمت دارد.

اما به این هم قناعت نمی‌کنیم و یک سرویس اپل کر پلاس با پوشش سرفت و گم شدن هم رویش می‌خریم، تا 269 دلار دیگر هزینه کرده باشیم.

یک کیس سیلیکون با مگ‌سیف هم رویش بد نیست تا 49 دلار دیگر پرداخته باشیم.

تا اینجا حدود 1750 دلار!

اپل واچ

قیمت گران‌ترین مدل سری 6 اپل واچ 1499 دلار است. تازه این در شرایطی است که علاقه‌مند فرضی ما نخواهد مدل جواهرکاری شده یا بندهای خاص سفارش بدهد.

باز هم اینجا 149 دلار اضافی بابت اپل کر پلاس هم می‌پردازیم.

هزینه این قسمت 1650 دلار

مک

خوب می‌رویم سراغ گران‌ترین مدل این رده یعنی مک پرو. قیمت مدل پایه مک پرو 6 هزار دلار است. اما جالب است که اگر گران‌ترین سخت‌افزار ممکن را برایش سفارش بدهید؛ هزینه شما به حدود 54 هزار و 500 دلار می‌رسد.

برخی از این سخت‌افزارهای رؤیایی:

  • یک پردازنده اینتل زئون 28 هسته‌ای سری W
  • رم 1.5 ترابایتی
  • 8 ترابایت حافظه
  • دو تراشه گرافیکی رادئون پروی وگای 2
  • چرخ 400 دلاری!
  • مجیک ماوس سرس 2
  • مجیک ترک پد
  • نرم‌افزار فاینال کات پرو و لاجیک پرو

خب، شما هم مانیتور هم نیاز دارید که یک مانیتور 32 اینچ پروی XDR با وضوح رتینای 6K برمی‌داریم که ناقابل 6 هزار دلار قیمت دارد و یک پایه پرو هم برمی‌دارید که هزار دلاری است!

یک آدایتور هم برایش بردارید باید 200 دلار بدهید.

باز هم  اپل کر پلاس هم می خرید که اینجا 800 دلار برایتان آب می‌خورد و کابل اضافه هم اگر بخرید 129 دلرا دیگر.

در این قسمت شما مبلغ باورنکردنی 62500 دلار باید بپردازید!

مک‌بوک

اگر دیوانگی این فن تخیلی تمام نشده؛ یک مک‌بوک پرو هم باید بخرد. یک مک بوک پروی 16 اینچی مدل جدید با پردازنده Core i9 اینتل نسل نهم و 8 ترابایت حافظه و کارت حافظه AMD Radeon Pro 5600M و نرم‌افزارهای حرفه‌ای مثل فاینال کات پرو، حدود 7200 دلار هزینه برمی‌دارد! بازم اپل کر پلاس هم برمی‌داریم که 379 دلار برای این محصول می‌شود!

حیف است که مبدل USB-C به لایتنینگ برای ممکن کردن اتصال آی‌فون به مک نخریم که 36  دلار قیمت دارد. همان طور که کیس چرم 200 دلار و یک کیبورد اکسترنال 130 دلاری و ماوس و نیز استند حرفه‌ای هم حیف است نخرید.

کلا همه اینها با هم 9 هزار دلار!

آی‌پد

آی‌پد که حتما واجب است بخریم. آی‌پد پروی 12.9 را برمی‌داریم که قیمت مدل یک ترابایتی‌اش می‌شود 1649 دلار!

باز هم اگر اپل کر پلاس و کیبورد و قلم و کیس برمی‌داریم که در این قسمت کلا 2580 دلار هزینه کرده باشیم.

آی‌پاد

چون فن ما می‌خواهد همین طور پول خرج کند، آی‌پاد تاچ هم می‌خرد! خریدی کاملا غیرضروری! ولی خوب قیمت مدل 2019 آن با ظرفیت 256 گیگ و اپل کر پلاس و کیس می‌ود 488 دلار!

ایرپادز پرو

هزینه آن 250 دلار می‌شود

ایرپادز مکس

هزینه خود محصول + اپل کر پلاس  = 608 دلار

هوم‌پاد + اپل کر پلاس = 338 دلار

اپل تی وی + اپل کر پلاس = 228 دلار

سرویس‌ها : هزینه یک ساله سرویس اپل وان = 360 دلار


جمع کل

هزینه کل بدون در نظر گرفتن هزینه نقل و انتقال و مالیات 79 هزار و 875 دلار می‌شود.

با دلار 25 هزار تومانی، 2 میلیارد تومان!

البته همان طور که دیدید بیشتر این هزینه بابت مک پرو صرف شده. اما خب اگر این شخص به جای مک پرو به آی‌مک پروی رؤیایی هم فکر می‌کرد، قیمت گران‌ترین بسته ممکن برایش 14200 دلار درمی‌آمد. در این صورت با قناعت ناشی از مک پرو، او باید 34575 دلار می‌پرداخت.


قیمت‌ها در ایران

در ایران البته برخی از مدل‌ها کلا نایاب یا کمیاب است. پس گران‌ترین هر رده را در فروشگاه‌های آنلاین نگاه می‌کنیم. از خیر سرویس‌های اپل کر پلاس و اپل وان و کیس و کیبورد و هر چیز اضافه هم کلا می‌گذریم. فقط به صورت خالص، گران‌ترین گجت‌های اپل موجود، البته در فروشگاه‌های آنلاین:

آی‌فون 12 پرومکس 256 گیگی = 57 میلیون و 900 هزار تومان

آی‌پد پروی 12.9 اینچی مدل 2020 یک ترابایتی = 53 میلیون و 900 هزار تومان

اپل واچ سری 6 – اندازه 44 میلیمتری با بند نایکی = 13 میلیون و 500 هزار تومان

مک پرو معمولا ناموجود در فروشگاه‌های انلاین. به جایش آی‌مک برمی‌داریم:

آیمک 27 اینچ رتینا 2020 اپل مدل MXWV2 با صفحه نمایش 5K رتینا – 74,800,000 تومان

لپ تاپ 16 اینچی اپل مدل MacBook Pro MVVM2 2019 همراه با تاچ بار = 76 میلیون تومان

ایرپادز پرو= 5 میلیون و 850 هزار تومان

ایرپادز مکس= موجود نشده.

آی‌پاد= کمیاب.

جمع

281 میلیون و 950 هزار تومان


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

هوش مصنوعی کودکی بازیگران سریال فرندز Friends را بازسازی کرد!

هوش مصنوعی این روزها کارهای عجیب و غریبی می‌کند و حالا به یاری آن چهره کودکی بازیگران سریال فرندز Friends بازسازی شده است. این فناوری عجیب و غریب، نسخه‌های کودکی شش بازیگر معروف را ایجاد کرده.صفحه فیس بوک the_ai_dreams این کار را کرده،…

اگر عاشق یک فیلم بودید و با بودجه کافی یک اتاق خوب در سبک و سیاق آن فیلم می‌ساختید

ما اگر خیلی عاشق یک فیلمی باشیمِ پوستری چاپ می‌کنیم و بالای سرمان می‌زنیم و هر روز نگاهی به آن می‌اندازیم یا مقاله‌ای در موردش می‌نویسم.اما فراتر از آن اگر قرار بود، اتاق خواب یا اتاق هتلی به سبک یک فیلم بسازیمِ چطور از آب درمی‌آمد.…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

سازه‌ها و چیزهایی که حس مگالوفوبیای ما را به شدت تحریک می‌کنند – گالری عکس

مگالوفوبیا اصطلاحی است که برای توصیف ترس شدید و غیرمنطقی از اشیاء یا چیزهای بزرگ استفاده می‌شود. کلمه "مگالوفوبیا" از ترکیب دو کلمه یونانی "مگالو" به معنای بزرگ  و "فوبیا" که به معنی ترس یا بیزاری قوی است، گرفته شده است.افراد مبتلا به…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. Sisi می گوید

    ایکاش این پول بیاددستم این لیستوخرج کنم?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.