هزینه شروع یک کسب‌وکار در کشورهای مختلف چقدر است؟ کدام کشورها گران‌ترین و ارزان‌ترین هستند؟

نقشه جهانی هزینه شروع یک کار

0

شروع یک کار باید ارزان باشد؟ شما این‌طور فکر می‌کنید؟ چون اگر موفق شوید؛ شغل، ثروت، درآمد مالیاتی و خدمات یا محصول ایجاد کردید و همه سود می‌برند.

اما باید بدانید راه‌اندازی یک کسب‌وکار و کارآفرینی در همه جای دنیا ارزان نیست. کشورهای مختلف قوانین خاص خود برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار را دارند و شما باید دنبال کسب مجوزها، خرید یا اجاره زمین و ملک، امور اداری و مسایل دیگر بروید که همه این‌ها هزینه دارد و زمان‌بر هستند.

اما می‌دانید هزینه راه‌اندازی و شروع یک کار در هر کشوری چقدر است؟ کدام کشورها ارزان‌ترین از نظر راه‌اندازی یک کسب‌وکار هستند و کدام کشورها بالاترین هزینه برای کارآفرینی و استارتاپ را دارند؟

بهتر است اطلاعاتی درباره شروع کار در هر کشور داشته باشید. سایت BusinessFinancing براساس داده‌های بانک‌های جهانی، نقشه‌‌ای از هزینه شروع به کار در هر کشور جهان تهیه کرده است. این نقشه تفاوت‌های فاحسی میان هزینه‌های کشورهای مختلف نشان می‌دهد. چند نکته اساسی و مهمی که از این نقشه در نگاه اول دستگیرمان می‌شود:

۱- برای انجام یک مقایسه، همه هزینه‌های شروع یک کسب‌وکار در کشورهای مختلف به دلار تبدیل و درج شده است. با این معیار، کشور امارات متحده عربی گران‌ترین کشور برای شروع به کار است: ۷.۴۴۳.۵۱ دلار و ارزان‌ترین کشور هم رواندا است که در دو سال نخست هیچ هزینه‌ای ندارد. در کشور اسلوونی هم نیازی به هیچ هزینه‌ای نیست و فقط باید ۷۵۰۰ یورو (۸۹۰۰ دلار) سرمایه‌گذاری کنید.

۲- این هزینه‌ها را نباید به طور مطلق با یکدیگر مقایسه کرد؛ چون هزینه‌های زندگی محلی در کشورهای مختلف و سطح درآمد هم در این هزینه‌ها دخیل و تاثیرگذار هستند. گاهی اوقات هزینه راه‌اندازی یک کار در کشوری ارزان است ولی مقرون به صرفه نیست. مثلا، هزینه راه‌اندازی یک فروشگاه در کشور قزاقستان ۱۲ دلار است که فقط ۲ درصد متوسط دستمزد ماهیانه این کشور می‌شود و همین کار در کشور کنگو ۱۲۳۲ دلار هزینه دارد که دو برابر بیشتر از درآمد سالیانه یک کارمند در این کشور است.

اروپا: انگلیس ارزان‌ترین؛ ایتالیا گران‌ترین

قاره اروپا در زمینه هزینه‌های راه‌اندازی یک کسب‌وکار بسیار متنوع است. ۱۲ کشور هزینه‌ای کمتر از ۱۰۰ دلار دارند و ۱۱ کشور دیگر هزینه‌ای بیش از ۱۰۰۰ دلار:

۱- جدا از اسلوونی که فقط باید در آن سرمایه‌گذاری کنید و خبری از هزینه نیست؛ انگلیس ارزان‌ترین کشور اروپا است؛ حتی از کشوری مانند بلاروس هم با ۱۸.۱۸ دلار ارزان‌تر است. تمام آنچه که برای شروع یک کسب‌وکار در انگلیس نیاز دارید؛ ۱۲ پوند یا ۱۷ دلار هزینه ثبت‌نام در Companies House است.

۲- گران‌ترین کشور اروپایی از نظر شروع کسب‌وکار؟ ایتالیا با ۴۸۹۵ دلار که دو برابر متوسط درآمد ماهیانه در این کشور (۲۴۰۳ دلار) است.

امریکای شمالی: ایالات متحده در منطقه طلایی

ایالات متحده با ۷۲۵ دلار در منطقه طلایی امریکای شمالی قرار دارد اما نصف هزینه‌های راه‌اندازی یک کسب‌وکار در مکزیک (۱.۴۶۳.۸۱ دلار) است و چهار برابر کانادا (۱۶۶.۱۹ دلار):

۱- هزینه راه‌اندازی یک شغل در ایالات متحده فقط ۱۶ درصد متوسط حقوق ماهیانه (۴۴۵۸ دلار) است. اگر این را با کشوری مانند مکزیک مقایسه کنیم که تقریبا ۲.۵ برابر حقوق ماهیانه است؛ به این نتیجه می‌رسیم که راه‌اندازی کسب‌وکار در امریکا مقرون به صرفه است.

۲- ارزان‌ترین مکان در امریکای شمالی به طور مطلق کشور بلیز با ۹۹.۳۱ دلار است که حدود ۳۵ درصد حقوق متوسط ماهیانه در این کشور است.

۳- کشور باهاما گران‌ترین کشور با ۱.۸۱۰.۹۲ دلار است اما به طور نسبی می‌توان از کشور هائیتی نیز نام برد که ۹۳۲.۸۰ دلار و ۱۴ برابر فیش حقوق ماهیانه در آن کشور است.

امریکای جنوبی: ونزوئلا، سرزمین فرصت‌ها؟

راه‌اندازی کسب‌وکار در کشورهای سورینام، اکوادور، بولیوی و اروگوئه بسیار گران است اما در کشورهای دیگر این قاره نسبتا مقرون به صرفه است؛ حتی در کشورهایی مانند ونزوئلا و شیلی بسیار ارزان است.

۱- سورینام گران‌ترین کشور در امریکای جنوبی است؛ هم از نظر مقایسه‌ای مطلق و هم از نظر مقایسه نسبی: هزینه‌ راه‌اندازی یک شغل در این کشور ۳۰۳۰ دلار است که ۱۱ برابر بیشتر از متوسط درآمد ماهیانه آن‌ها است. علاوه بر این هزینه، باید ۸ درصد هزینه اضافی برای خدمات اسناد رسمی را نیز در نظر گرفت.

۲- در کشور ونزوئلا به همه پولی که برای راه‌اندازی یک کار نیاز دارید؛ ۰.۲۱ دلار است که شامل هزینه ثبت و رزرو نام شرکت، انتشار آن در روزنامه محلی و سایر تشریفات است. این کمتر از ۱ درصد درآمد ماهیانه ۱۲۳۲ دلار در ونزوئلا است. هرچقدر این کشور به سقوط اقتصادی نزدیک‌تر شود؛ منطقی است که دولت این کشور موانع موجود برای کارآفرینی را برطرف کند.

افریقا: در حال پیشرفت در یک مسیر طولانی

دستمزد پایین در کشورهای افریقایی یک شمشیر دو لبه است. این برای شرکت‌هایی که در جست‌وجوی نیروی کار دستی هستند؛ مطلوب است ولی برای کارآفرینان محلی که به دنبال سرمایه‌گذاری در شرکتی از خودشان هستند؛ اصلا خوب نیست.

در بسیاری از کشورها، این موانع کاملا ثابت باقی ماندند ولی در برخی دیگر از کشورها، مشوق‌هایی برای راه‌اندازی شرکت‌های نوپا مشاهده می‌شود:

۱- از نظر مقایسه مطلق، گران‌ترین کشور در افریقا، گینه استوایی با هزینه ۲۳۲۲ دلار است؛ حدود ۷.۲ برابر حقوق ماهیانه در این کشور.

۲- از نظر مقایسه نسبی کشور کنگو (نه همسایه آن جمهوری دموکراتیک کنگو) وضعیت بسیار مناسبی نه تنها در افریقا بلکه در کل جهان دارد. هزینه مورد نیاز برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار در این کشور ۲۵.۵ درصد فیش حقوق ماهیانه است.

۳- در آن سوی رود کنگو و در کشور جمهوری دموکراتیک کنگو، هزینه راه‌اندازی یک کسب‌وکار فقط ۸۰ دلار است؛ یکی از ۱۲ کشور افریقایی که در آن‌ها می‌توانید با کمتر از ۱۰۰ دلار یک فروشگاه راه‌اندازی کنید. کشورهایی مانند مصر و افریقای جنوبی هم شامل این کشورها هستند.

خاورمیانه و آسیای میانه: گران‌ترین و ارزان‌ترین کشورها

این یک منطقه نیست؛ بلکه شامل دو منطقه است. کشورهای بسیار گران‌قیمت از نظر راه‌اندازی کسب‌وکار در خاورمیانه جمع شدند و کشورهای ارزان‌قیمت در آسیای مرکزی پیدا می‌شوند:

۱- کشور امارات گران‌ترین مکان برای شروع یک کسب‌وکار در جهان است و البته اصلا مقرون به صرفه نیست: شما به ۲.۲۵ برابر حقوق ماهیانه خود را باید برای راه‌اندازی یک کار هزینه کنید.

۲- همسایگان کشور امارات نیز گران‌قیمت هستند: قطر (۳.۹۵۱.۹۴ دلار)، عربستان (۱.۲۶۶.۵۷ دلار). بحرین با ۲۳۰.۷۸ دلار ارزان‌ترین است و هزینه‌ای یک سوم راه‌اندازی کار در کشور جنگ‌زده‌ای مانن یمن (۸۰۷.۷۹ دلار) را دارد.

۳- قرقیزستان با هزینه ۸.۳۵ دلار ارزان‌ترین کشور در جهان است. اکثر کشورهای اطراف آن نیز ارزان هستند. کشورهایی مانند پاکستان و افعانستان نیز ارزان هستند ولی به خاطر ناامنی و جنگ‌های داخلی اصلا کشورهای مناسبی برای شروع کار محسوب نمی‌شوند.

آسیای شرقی و اقیانوسیه: نیوزیلند هم ارزان است هم آسان

با در نظر گرفته هزینه‌های زیر چهار رقم (زیر هزار دلار) و هزینه‌های نسبی، ایجاد شرکت و شغل در این منطقه جهان ارزان و مقرون به صرفه است:

۱- کامبوج یک کشور قابل توجه در این منطقه است اما نه برای سرمایه‌گذاری بلکه از نظر گرانی شروع کار. هزینه ورود به کسب‌وکار در این کشور ۷۴۶ دلار است است که تقریبا معادل ۷.۵ برابر متوسط درآمد حقوق ماهیانه است و بالاترین رقم در این منطقه محسوب می‌شود.

۲- ارزان‌ترین کشور، تیمور شرقی است با ۱۰ دلار است اما ۹ درصد از درآمد ماهیانه شما می‌شود.

۳- اما کشور نیوزیلند وضعیت بسیار خوبی دارد. هزینه شروع کار در آن ۴۳.۴۸ دلار است و کمتر از ۲ درصد حقوق ماهیانه می‌شود. هم از نظر مقایسه نسبی و هم از نظر مقایسه مطلق یک کشور ایده‌آل برای راه‌اندازی کسب‌وکار است. بانک جهانی کشور نیوزیلند را از نظر سهولت راه‌اندازی کسب‌وکار در رتبه نخست قرار داده است؛ شما فقط به کمتر از یک روز کاری نیاز دارید تا صاحب شغل شوید!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

نحوه تماشای فیلم ها و سریال های تلویزیونی مارول به ترتیب درست – یک فهرست جالب

خب، اول اصلا باید پاسخ بدهیم که چرا ممکن است کسی از فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی مارول لذت ببرد و عاشق‌شان باشد.من خودم اصلا دوست‌دار این فیلم‌ها نیستم. ولی خب مگر من عاشق ژانرهایی از سای فای نیستم و از اینکه بقیه این دنیاها را درک…

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…
منبع bigthink
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.