اگر آدم‌های مشهور تاریخ با یک ماشین زمان پیش ما می‌آمدند و آنها را با ظاهر و رخت و لباس کنونی می‌دیدیم …

1

پیش‌نیاز دیدن گالری عکسی که در پی می‌آید، خواندن دو پست پیشین «یک پزشک» است.

سوژه و ایده اصلی این است که اگر مشهورترین‌های آدم‌های تاریخ را ناگهان با یک ماشین زمان پیش خودمان می‌آوردیم و پوشش مدرن تنشان می‌کردیم و صورت و موهایشان را به سبک کنونی آرایش می‌دادیم، از نظر ظاهر و عملکرد چطور می‌شدند.

اگر کسی به ما چیزی نمی‌گفت اصلا می‌توانستیم آنها را از روی ظاهر و حرف‌هایشان تشخیص بدهیم؟ آنها با این شوک بزرگ سفر زمانی، چه می‌کردند؟

آیا می‌توانستند اصلا در پی دنبال کردن همان ایده‌های قبلی برآیند یا تفاوت‌های بزرگی که ایجاد شده آنها را ناتوان می‌کرد؟

آیا اصلا حرف‌هایشان خریداری داشت و یا مثل ایده بازگشت هیتلر در کتاب «او بازگشته است اثر تیمور ورمش، همه چیز به شوخی می‌گذشت؟!

شاید هم مثل داستان بامزه «اشتباه» آسیموف، ما دست رد به سینه این بزرگان می‌زدیم؟!

این شما و این گالری عکسی از مشاهیری که با نه با ماشین زمان، بلکه با ویرایش عکس‌ها، امروزی شده‌اند:

آگریپینا جوان ملقب به زیبایی مرگبار یا بانوی توطئه‌گر و آهنین، اولین ملکه‌ پرقدرت، پرنفوذ و حکم فرما در امپراتوری روم و برجسته‌ترین و موثرترین زن در دودمان ژولیو کلودین بود، او همچنین یکی از قدرتمندترین و شایسته ترین چهرها در تاریخ امپراتوری روم بوده‌است.

آخِناتون یا اَخِناتون که ابتدا با نام امن‌هوتپ چهارم بر تخت نشست، یکی از فراعنه دودمان هجدهم مصر باستان بود که به مدت ۱۷ سال بر این سرزمین حکومت کرد.

اسکندر:

الکساندر همیلتون، دولتمرد آمریکایی و از پدران بنیان‌گذار ایالات متحده آمریکا بود. او از مفسران و مروجان اثرگذار قانون اساسی ایالات متحده آمریکا، و نیز مؤسس نظام مالی این کشور، حزب فدرالیست، گارد ساحلی ایالات متحده آمریکا، و روزنامهٔ نیویورک پست بود. همیلتون به عنوان نخستین وزیر خزانه‌داری، مؤلف سیاست‌های اقتصادی دولت جرج واشینگتن بود.

آن بولین، دومین همسر و شهبانوی هنری هشتم پادشاه انگلستان از تاریخ ۲۸ مه ۱۵۳۳ تا ۱۷ مه ۱۵۳۶ بود که در برج لندن به اتهام خیانت به همسر خود (هنری هشتم) گردن زده شد؛ گناهی که هیچگاه صحت آن اثبات نشد. وی مادر الیزابت اول است.

آن کلیو، چهارمین همسر هنری هشتم پادشاه انگلستان بود.در سال 1540 با هنری هشتم ازدواج کرد و پس از شش ماه هنری او را طلاق داد تا با ندیمه او، کاترین هاوارد ازدواج کند.پس از آن هنری هشتم به او لقب لیدی آن کلیو را داد و او را خواهر خود اعلام کرد! مقداری از املاک خود را نیز به آن کلیو بخشید.

ارسطو

بتهوون:

کاترین دو مدیچی به مدت ۴۳ سال ملکه فرانسه بود و به مدت ۳۱ سال نقش اصلی در اداره حکومت فرانسه در اواخر حکومت همسر تا حکومت پسرانش تا هنگام مرگش داشت. وی همچنین به مدت تقریباً ۵ سال نایب السلطنه فرانسه بود و در طول دوره نیابت خود قدرت فراوانی گرفت و بعد از تمام شدن دوره حکومتش به عنوان نایب السلطنه با قدرت فوق‌العاده بزرگی که داشت همواره فرانسه را به صورت رسمی به تنهایی اداره می‌کرد.

کاترین کبیر: او از یک سو او امپراتوری روسیه را وسیع‌تر از هر زمان دیگر کرد و ارتش و شیوه اداره آن را مدرن کرد و از سوی دیگر جاه‌طلبی‌هایش بر سیه‌روزی دهقانانی که تفاوتی با بردگان و اموال بی‌ارزش مالکان نداشت، افزود.

زندگی خصوصی کاترین، البته داستان زندگی‌اش را جذاب‌تر می‌کند، کاترین که با کودتایی در پی بی‌لیاقتی همسرش -پتر سوم- بر سر کار آمد، علاوه بر ۳۴ سال رهبری مقتدرانه، با حرارت و ماجراهای زیاد شهوت‌‌طلبی کرد و معشوق‌های جوان بسیار اختیار کرد و ثروت زیادی در پای آنها ریخت.

کاترین پار ششمین و آخرین همسر هنری هشتم انگلستان بود.

کلئوپاترا:

کوروش کبیر که اینجا تصویرسازی با پیراهن سفید یقه‌بسته تصورش کرده و ما ایرانی‌ها می‌دانیم که او اگر به نزد ما می‌آمد مانند شیک‌پوش‌های ایران باستان، یک لباس کامل فاخر به تن می‌کرد!

دایدو بل، فرزند نامشروع آدمیرال سر جان لیندسی و یک برده آفریقایی. پدر بل، سرپرستی او را به عموی خود، لرد منسفیلد سپرد. هر چند در انگلستان آن زمان، برده داری معمول و بل بعنوان یک بیگانه محسوب می‌شد، لرد منسفیلد او را مانند دخترش، الیزابت، به مانند اشرافی تربیت و بزرگ کرد.

الیزابت اول:

کنتس الیزابت باتوری، کنتسی مجاری از خانوادهٔ اشرافی باتوری در پادشاهی مجارستان بود که به عنوان قاتل زنجیره‌ای شناخته شده‌است. او در کتاب رکوردهای گینس لقب نیرومندترین قاتل زن را گرفته‌است اگرچه تعداد دقیق قربانیان او هنوز مورد بحث است. باتوری و چهار هم‌دست او در سال‌های ۱۵۸۵ تا ۱۶۱۰ به جرم شکنجه و قتل وحشیانه صدها زن بی گناه و جوان که همگی باکره بودند متهم شده بودند. بالاترین تعداد قربانیان باتوری در حین محاکمهٔ او ۶۵۰ مورد ذکر شده‌است.

جورج واشنگتن:

حَتشـِپسوت، به معنای سرآمد بانوان آزاده، پنجمین فرعون از دودمان هجدهم پادشاهی مصر باستان بود که برای ۲۲ سال مقام فرعون مصر را برعهده داشت و آن سرزمین را به یک کشور مقتدر تبدیل کرد دوره حکومت حتشپسوت اوج قدرت و شکوفایی مصر در هر زمان دیگری بود که بیشتر به عنوان عصر طلایی تاریخ مصر نیز شناخته می‌شود.

هنری هشتم:

خرم سلطان، با نام اصلی آناستازیا یا الکساندرا لیسوفسکا، همسر اصلی و قانونی سلطان عثمانی سلطان سلیمان قانونی بود. وی به یکی از قدرتمندترین و تأثیرگذارترین زنان تاریخ عثمانی و شخصیت برجسته و جنجالی در دوره ای معروف شد که به سلطنت زنان معروف شد.

سرهای باستانی شهر ایفه نیجریه:

جین سیمور، سومین همسر هنری هشتم پادشاه انگلستان و مادر ادوارد ششم پادشاه بعدی این کشور بود. او بر خلاف دیگر همسران هنری هشتم از خانواده دربار یا اشراف نبود بلکه خدمتکار همسر دوم هنری هشتم آن بولین بود. وی هفت روز بعد از تولد ادوارد ششم به علت تب زایمان در گذشت.

ژولیوس سزار:

کاترین آراگُن، نخستین همسر و شهبانوی هنری هشتم پادشاه انگلستان بود.

لویی شانزدهم:

لویی پانزدهم:

لوکرتزیا بورجیا، دوشس کاتولیک ایتالیایی سده ۱۵ بود. وی فرزند رودریگو بورجیا (الکساندر ششم) پاپ اسپانیایی کاتولیک بود. برادرانش چزاره بورجیا، جیووانی بورجیا و جافری بورجیا بودند.

لوکرتزیا در خیلی از آثار هنری، رمان‌ها و فیلم‌ها به عنوان شخصیت “زن اغواگر (شهرآشوب)” معرفی شده‌است.

اگر سریال بورژاها را دیده باشید، با او کاملا آشنا هستید.

مادام پمپادور  که بیشتر به نام مارکیز دوپمپادور شهرت یافته‌است از زنان زیبای عصر خود و معشوقهٔ شدیداً محبوب و موردعلاقه اصلی لوئی پانزدهم پادشاه فرانسه بود. مادام پمپادور در سن بیست و سه سالگی به دربار فرانسه راه یافت و تا هنگام مرگ از نفوذ بسیار زیادی در پادشاه فرانسه برخوردار بود و قدرتی هم تراز با نخست وزیر داشت. دخالت‌های بسیار وی در امور کشور باعث ضعف حکومت فرانسه، شکست در جنگ‌ها و نارضایتی عمومی شد. در سریال دکتر هو از مادام پمپادور استفاده شده است وی قدرتی مساوی با نخست وزیر و نفوذی بسیار بالاتر از شاه در پادشاهی داشت و با در دست داشتن ذهن لوئی پانزدهم به تمام خواسته هایش می رسید.

ماری آنتوانت:

ماری یکم یا ماری تئودوراز ژوئیه ۱۵۵۳ تا پایان عمر ملکهٔ انگلستان و ایرلند بود. وی تنها دختر هنری هشتم از همسر اولش، کاترین آراگن بود. ماری به دلیل کشتار پروتستانها به «ماری خون‌ریز» معروف است.

مارک آنتونی: مارک آنتونی، سیاستمدار بانفوذ و فرماندهٔ لایق نظامی روم و یکی از سه حاکم جمهوری روم بود که نقشی حیاتی در ایجاد جمهوری روم داشت. مارک آنتونی یکی از حامیان اصلی و دوست وفادار ژولیوس سزار بود، و به‌عنوان یکی از فرماندهان نظامی ارتش او در فتح سرزمین گل و جنگ داخلی به او خدمت کرد

مونا لیزا:

ناپلئون:

نِفِرتیتی یا نِفرتی‌تی همسر اصلیفرعون مصر، آخناتون بود و به عنوان شریک سلطنت همسرش شناخته می‌شود. او به زیبایی شهره بود ، وی پس از کشف مجسمه نیم تنه‌اش در ۱۹۱۲ در مصر به شهرت رسید. نِفِرتیتی و همسرش که تنها به یک خدا یعنی آتون (خدای یگانه) احترام می‌گذاشتند بانی یک انقلاب مذهبی بودند و به خاطر یکتاپرستی و تغییر دین در تاریخ فراعنه پرآوازه هستند.

پوکاهانتس با نام تولد ماتوآکا  که بعدها ربکا رولف نامیده شد، زنی از سرخ‌پوستان ایالات متحده آمریکا و دختر فرمانده پوهاتان رئیس قبیله سرخپوستان بود که به خاطر روابطش با مستعمره‌نشینانِ جیمزتاونِ ویرجینیای آمریکا مشهور شد. حکایت تاریخی معروفی می‌گوید او جان سردار جان اسمیت، شکارچی سرخپوستان را نجات داد و هنگامی که پدرش می‌خواست اسمیت را با تیر بزند سر خود را سپر سر اسمیت کرد.

ریچارد سوم:

شاه جهان:

شاکا تأثیرگذارترین رهبر پادشاهی زولو بود. زولو نام یکی از تیره‌ها و زبان‌های آفریقایی است.

سیمون بولیوار:

سُلیمان‌شاه، پدر ارطغرل، رئیس ایل قایی و پدربزرگ عثمان اول، بنیان‌گذار امپراتوری عثمانی است.

توسان لوورتیور، سیاست‌مدار اهل هائیتی بود. وی از سال ۱۸۰۱ تا ۱۸۰۲ رئیس جمهور کشور هائیتی بود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از امتیازبندی جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرح

فهرست فیلم های برتر سال ۲۰۲۲ با استفاده از اطلاعات زیر تدوین شده است:۱-جوایز اصلی اهدا شده در جشنواره های مطرحی چون کن، ونیز، برلین، ساندنس و...۲- جوایز انجمن های منتقدانی چون نیویورک، لس آنجلس، واشنگتن دی.سی و...۳-فهرست فیلم…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

عکس‌های قدیمی از کلاس‌های تایپ دهه 1950 تا 1970 – زمانی که تایپ یک مهارت پایه بود و چه بسا با…

در تاریخ آموزش آمریکا، در یک برهه دبیرستان‌های آمریکا برای آموزش یک مهارت ضروری برای ورود به دنیای مدرن تجهیز شدند: تایپ کردن. ظهور کلاس‌های تایپ در دبیرستان‌های ایالات متحده، فصلی جذاب در تاریخی آموزش بود.شروع  آموزش تایپ را می‌توان در…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

21 مهارتی که ای کاش در مدرسه یا جای دیگر مقدمات آنها را به ما می‌آموختند!

درس و دانشگاه بسیارند، اما وقتی وارد کار واقعی و زندگی می‌شوید می‌بینید که مهارت‌های زیادی لازم دارید تا تبدیل به یک آدم موفق شوید یا به آرامش و خوشبختی بیشتری در زندگی برسید. گاهی دوره‌های آموزشی خوبی برای آنها وجود دارد و گاهی هم باید…

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. رضائی می گوید

    واقعا عالی بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5