اپل هشدار داد: اگر تجهیزات پزشکی دارید؛ آن‌ها را در یک فاصله امن دور از آیفون ۱۲ و لوازم جانبی مگاسیف نگه دارید

آیفون ۱۲ بیشتر از آیفون‌های قبلی آهن‌ربا دارد و خطری جدی برای تجهیزات پزشکی است

0

اپل مدت‌ها است که اذعان کرده آیفون ۱۲ و لوازم جانبی مگاسیف (MagSafe) ممکن است در تجهیزات پزشکی مانند دستگاه‌های تنظیم‌کننده ضربان قلب یا  دفیبریلاتورها تداخل‌هایی ایجاد کنند ولی روز شنبه به طور رسمی یک راهنما در این زمینه منتشر کرد.

اپل می‌گوید آیفون ۱۲ و لوازم جانبی مگاسیف را در یک فاصله امن از تجهیزات پزشکی خود نگه دارید. اپل توضیح می‌دهد که آیفون ۱۲ شامل آهن‌ربا و قطعات رادیویی است که از میدان‌های مغناطیسی استفاده می‌کنند. این شرکت تاکید می‌کند که تمام اکسسوری‌های فناوری مگاسیف هم دارای آهن‌ربا و میدان‌های مغناطیسی هستند؛ از جمله شارژرهای MagSafe Charger و MagSafe Duo Charger از امواج رادیویی استفاده می‌کنند.

قطعاتی که دارای آهن‌ربا بوده و از میدان‌های مغناطیسی و پرتوهای الکترومغناطیسی استفاده می‌کنند؛ بالقوه می‌توانند در عملکرد دستگاه‌های پزشکی تداخل ایجاد کنند.

اپل می‌گوید دستگاه‌های پزشکی مانند تنظیم‌کننده‌های ضربان‌های قلب یا دستگاه‌های شوک الکتریکی قلبی مانند دفیبریلاتورها، دارای سنسورهایی هستند که هنگام قرارگیری در نزدیکی یک آهن‌ربا یا قطعاتی با پرتوهای الکترومغناطیسی، واکنش نشان می‌دهند. بنابراین، کاربران باید برای جلوگیری از هرگونه برقراری تماس از نزدیک میان این دستگاه‌ها، آیفون‌های ۱۲ و اکسسوری‌های مگاسیف را همیشه در یک فاصله امن و مطمئن با آن‌ها قرار دهند.

اپل برای شارژرهای بی‌سیم فاصله ۱۲ اینچ یا ۳۰ سانتی‌متر و برای آیفون ۱۲ و دیگر لوازم جانبی فاصله مطمئن ۶ اینچ یا ۱۵ سانتی‌متر را پیشنهاد می‌کند.

فقط تجهیزات پزشکی قلبی؟!

دفیبریلاتورها دستگاه‌هایی هستند که با ارسال نبض‌های الکتریکی یا شوک‌ها به قلب، ضربان قلب طبیعی افراد را بازیابی می‌کنند. اگر ضربان قلب یک فرد ناگهان متوقف شده باشد؛ این دستگاه‌ها به بازگشت آن کمک می‌کنند. دستگاه‌های تنظیم‌کننده ضربان‌های قلب هم برای تنظیم ضربان قلب با یک سرعت و ریتم طبیعی استفاده می‌شوند. همچنین، این دستگاه‌ها کمک می‌کنند تمام بخش‌های قلب با یکدیگر هماهنگ شوند تا خون را به طور موثرتری پمپاژ کنند.

اپل توصیه کرده است که کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر و دقیق‌تر از تجهیزات پزشکی خود حتما با پزشکان و سازندگان این دستگاه‌ها مشورت کنند. آن‌ها باید بپرسند که لازم است بین دستگاه‌های پزشکی آن‌ها و آیفون ۱۲ یا لوازم جانبی مگاسیف یک فاصله امن رعایت شود یا خیر!

در هفته‌های اخیر و پس از انتشار نتایج یک مطالعه صورت گرفته توسط محققان موسسه قلب و عروق هنری فورد، نگرانی‌ها درباره تاثیرگذاری آیفون ۱۲ روی عملکرد دستگاه‌های دفیبریلاتورها تشدید شد. در این مطالعه، مشخص شده آیفون ۱۲ می‌تواند روی دفیبریلاتورهای کاشته شده تداخل ایجاد کند.

آیفون ۱۲ دارای یک آرایه دایره‌ای آهن‌ربایی در بدنه پشتی است تا بتواند با شارژرها و لوازم جانبی مگاسیف ارتباط برقرار کند. اپل در مقاله خود می‌گوید اگرچه مقدار آهن‌ربای استفاده شده در آیفون‌های ۱۲ بیشتر از دیگر آیفون‌ها است ولی فکر نمی‌کند روی تجهیزات پزشکی غیر قلبی هم تاثیرگذاری داشته باشند.

به هر حال، افرادی که با کاشتنی‌ها و دستگاه‌های پزشکی قلبی سروکار دارند؛ باید در انتخاب و خرید گوشی جدید از شرکت اپل ملاحظه و دقت بیشتری داشته باشند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

تصور دهشت نبرد «واترلو» با هوش مصنوعی میدجرنی

نبرد واترلو، که در ۱۸ ژوئن ۱۸۱۵ رخ داد، یک درگیری نظامی مهم در طول جنگ‌های ناپلئون بود. این جنگ بین ارتش فرانسه به رهبری امپراتور ناپلئون بناپارت و اتحادی از نیرو‌های بریتانیایی، هلندی و پروس به فرماندهی دوک ولینگتون و فیلد مارشال گبهارد…

قسمت دیگری از عکس‌های تاریخی کمتر دیده شده‌اند و نگرش جدیدی نسبت به تاریخ در ما ایجاد می‌کنند

عکس‌های تاریخی بسیار هستند. برخی از آنها از فرط تکرارِ دیگر روتین می‌شوند و نکته جدیدی به ما نمی‌افزایند. متاسفانه برخی از آنها در بایگانی‌های فراموش می‌شوندو کسی متوجه نکته‌شان نمی‌شود و به تدریج نابود می‌شوند و برخی هم کمتر از بقیه بها…

سرژ ورونوف: پزشکی که بیضه‌های میمون‌ها را به مردها پیوند می‌زد تا آنها را جوان کند!

یکی از پر شورترین ارائه‌ها و سخنرانی‌ها در کنگره بین‌المللی جراحان در لندن در سال 1923 توسط جراح فرانسوی متولد روسیه به نام سرژ ورونوف انجام شد.سه سال پیش‌تر، ورونوف با آزمایش‌های بحث‌برانگیز پیوند غده‌ که به ادعای خودش آدم‌ها را چند…

صندلی‌های بامزه طراحی شده با هوش مصنوعی توسط بونی کاره‌را

تصور کنید وارد اتاقی می‌شوید و صندلی‌ای را می‌بینید که شبیه یک قاچ هندوانه غول‌پیکر است، همراه با پوست و دانه‌هایش. یا صندلی‌ای که شبیه آناناس سیخ‌دار است، با لبه های تیز و اندرون نرمش؟این دنیای بونی کاره‌را است، هنرمند با استعداد سه…

نمونه‌هایی از وندالیسم – البته در شکل نسبتا خفیف آن

وندالیسم به عمل عمدی ایجاد خسارت، تخریب یا اسیب زدن به اموال، اغلب بدون هیچ دلیل یا توجیه قانونی اشاره دارد. این کار شامل اعمالی مانند رسم گرافیتی، برچسب زدن، خراشیدن، شکستن یا نقاشی روی سطوح، از جمله ساختمان‌ها، وسایل نقلیه، فضا‌های عمومی…
منبع گیزمودو
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5