مغناطیس درمانی، اصول و کاربردها

رپورتاژ

با پیشرفت بشر در زمینه‌های مختلف، پدیده‌های جدیدی ظهور کرده‌اند که شاید تا چند سال پیش شبیه یک رویا یا خیال‌بافی بودند. یکی از پر دغدغه‌ترین زمینه‌هایی که بشر تاکنون برای بهبود آن تلاش‌های فراوانی در طول تاریخ داشته است، حوزه‌ی درمان است. در گذشته اغلب درمان‌ها توسط مواد طبیعی و روش‌های سنتی صورت می‌گرفت؛ اما رفته‌رفته با افزایش تنش‌ها و خطراتی که بشر را تهدید می‌کردند، تعداد بیماری‌ها به‌شدت افزایش یافت و انسان با روی آوردن به داروهای شیمیایی، تا حد زیادی در کنترل این حجم عظیم از بیماری‌ها موفق شد. اما کم‌کم با مشاهده عوارض شدید و گاها جبران‌ناپذیر داروهای شیمیایی، بشر درگیر دغدغه تازه‌ای شد. دوربرگردان موفق بشر به علت بازگشت به‌سوی داروهای طبیعی و درمان‌های سنتی، دستاوردهای بی‌نظیری را در پی داشت که مغناطیس درمانی یکی از آن‌هاست. جالب است بدانید که بدن انسان خود یک آهن‌ربا است و میدان مغناطیسی دارد و ما در یک میدان مغناطیسی بزرگ به نام زمین زندگی می‌کنیم.

در مغناطیس درمانی، از قطعات آهن‌ربا و یا انرژی مغناطیسی شبه آهنربایی برای درمان موضعی یا عمومی استفاده می‌شود. ابزار این درمان فقط دو عدد آهن‌ربا هستند که از طریق کف دست یا کف پا و تاثیر بر اعصاب و سیستم مغناطیسی بدن، تاثیرشان را اعمال می‌کنند. استفاده از مغناطیس درمانی باعث تنظیم درست عملکرد بدن و افزایش تاثیر داروهای شیمیایی می‌شود. اولین بار دانشمندان روسی برای حذف رسوبات و جرم‌های داخل لوله‌های آب، از آب مغناطیسی استفاده کردند. آب مغناطیسی، از قرار دادن دو قطب آهنربا در دو سوی مخزن آب ساخته می‌شود. دانشمندان مشاهده کردند که این آب نه‌تنها دیگر در مخزن تشکیل رسوب نمی‌دهد؛ بلکه موجب انحلال رسوبات قبلی هم می‌شود. چون بدن انسان تا هفتاد درصد از آب تشکیل شده است. دانشمندان به فکر استفاده از این روش برای درمان انسان افتادند و سیر تکاملی این پروژه منجر به پدید آمدن رشته موفق مغناطیس درمانی یا مگنت تراپی شد.

فواید مغناطیس درمانی

بیماری‌هایی که با استفاده از مغناطیس درمانی بهبود می‌یابند، حتی فراتر از حد انتظار هستند؛ از جمله: نارسایی‌های بدن مثل نارسایی کلیه‌ها، بیماری‌های پوستی، فشارخون، دیابت، عدم تناسب اندام، انواع دردها مثل سردرد و کمردرد، بی‌خوابی، MS، بیماری‌های قلبی، تنگی نفس و از همه مهم‌تر درمان سرطان که همان طور که اطلاع دارید، روش‌های درمانی بسیار دردآور و سختی مثل شیمی درمانی دارد و با یک مقایسه کوچک، به مزایای مغناطیس درمانی بیشتر پی می‌برید. چند نمونه از این تأثیرات درمانی مغناطیس درمانی به‌اختصار عبارت‌اند از:

– اثر مغناطیسی آهن‌ربا در مغناطیس درمانی، تأثیرات مثبتی بر سیستم گردش خون و رفع انسداد رگ‌ها دارد. رسوباتی مانند کلسیم و کلسترول را از جدار رگ‌ها پاک می‌کند و با اعمال تاثیر مثبت بر آهن خون، فعالیت گلبول‌های قرمز را بهبود می‌بخشد. این تاثیر مثبت بر گردش خون، به صورت زنجیره‌ای تأثیرات شگفت‌انگیزی بر دستگاه قلب و عروق می‌گذارد و عملکرد قلب و کبد و کلیه را بهبود می‌بخشد.

-درمان آسیب‌های ناشی از شکستگی‌هایی که ممکن است در اثر آسیب‌دیدگی‌های ورزشی یا تصادفات پدید آیند.

– افسردگی یکی از عوارض زندگی مدرنیته و غرق شدن انسان در مشکلات مالی، خانوادگی، کاری و … است که با کمک مغناطیس درمانی به‌راحتی درمان می‌شود. انباشته شدن فکرهای منفی و احساسات بد در طول زمان باعث افسردگی می‌شود. حذف این افکار منفی و احساسات ناامیدکننده به روش‌های معمولی، بسیار زمان‌بر خواهد بود. مغناطیس درمانی با تاثیر مثبت بر رهاسازی انرژی‌های منفی انباشته‌شده در بدن، به درمان افسردگی کمک شایانی می‌کند.

مغناطیس درمانی برای درمان اعتیاد:

به گفته‌ی دانشمندان محل تاثیر مواد اعتیادآور، بر روی محل‌های خاصی از نورون‌های مغز یا همان سلول‌های مغزی است و عملکرد طبیعی نورون را تغییر می‌دهند. نورون‌ها با برقراری ارتباط یا سیناپس با یکدیگر، پیام‌ها را از نقاط مختلف بدن دریافت می‌کنند و عملکردهای بدن را کنترل می‌کنند. در مغناطیس درمانی برای درمان اعتیاد به این صورت عمل می‌شود که پالس‌های خاصی به مغز ارسال می‌شود تا با برگرداندن عمل نورون به حالت طبیعی میل فرد برای مصرف ماده مخدر را کم کنند و در نهایت میل فرد را از بین ببرند. این روش آر تی ام اس (rTMS) نامیده می‌شود. البته باید توجه داشت در کنار این درمان، باید همزمان از درمان ضدافسردگی هم تحت نظر روان‌پزشک کمک گرفته شود. این روش برای اعتیادهای وحشتناکی مثل اعتیاد به شیشه که مستقیماً مغز را درگیر می‌کند و ترک آن بسیار سخت است کاربرد ویژه‌ای دارد. مدت‌زمان این روش درمانی با توجه به میزانی که فرد معتاد به درمان پاسخ می‌دهد، متغیر است.

مکانیسم و ابزارهای انرژی‌درمانی

آرون استن برگ می‌گوید: اساساً بدن یک ماشین الکترومغناطیسی است و هر سلول بدن یک واحد الکتریکی است که در نتیجه میدان مغناطیسی مربوط به آن وجود دارد. باید بدانیم که سلول انسان که همان سیستم اطلاعات در مورد بدن انسان است، به طور کامل وابسته به انرژی الکترومغناطیسی است و بدون انرژی الکترومغناطیسی، زندگی و سلامتی نمی‌تواند وجود داشته باشد. یون‌های مثبت در جو تأثیرات صفر بسیار زیادی در سلامتی دارند؛ در حالی که یون‌های منفی سودمند هستند. اگر اتم الکترون‌ها را از دست بدهد، تعداد پروتون‌هایش بیشتر از تعداد الکترون‌هایش می‌شود و در نتیجه دارای انرژی مثبت بسیار بالایی می‌شود. این «ذره‌های انرژی‌بخش بدن» همگی شامل الکترون‌های جفت نشده هستند.

بدن ما عادت به ساخت و استفاده بسیار زیاد از یون‌های سدیم، کلسیم و پتاسیم برای انتقال سیگنال‌های الکتریکی بین مغز و عصب‌ها دارد و این فرضیه وجود دارد که بدن‌ها در سیستم داخلی ارتباطی خود بدن دخالت دارند. مغناطیس درمانی باعث برقراری تعادل یونی در بدن انسان می‌شود، اثر منفی یون‌ها را خنثی می‌کند و اثرهای مثبت یونی را تا حدی تقویت می‌کند. مغناطیس درمانی باعث برقراری تعادل یونی در بدن انسان می‌شود، اثر منفی یونی را خنثی می‌کند و اثرات یونی مثبت را تا حدی تقویت می‌کند.

ابزار کار مغناطیس درمانی

۱- آهنرباهای ضربان دار: لازم به ذکر است این آهنرباها برای افرادی که از ضربان مصنوعی برای قلبشان استفاده می‌کنند و خانم‌های باردار ممنوع است. طول درمان با این آهنرباها، روزانه ۱۵ الی ۳۰ دقیقه است که تا گرفتن نتایج مطلوب ادامه دارد.

۲- آهنرباهای دائمی: این آهنرباها قطعاتی از فولاد هستند که تحت تاثیر میدان‌های مغناطیسی بسیار قوی تبدیل به آهنربا شده‌اند و خاصیت آهنربایی آن‌ها تا سال‌ها حفظ می‌شود. طول درمان در این روش هم به طور متوسط نیم ساعت در روز تا چندین روز است.

۳- دستگاه مغناطیس درمانی یا مگنت تراپی: طول درمان در این دستگاه بسته به نوع بیماری، متفاوت است. این دستگاه میدان مغناطیسی پالسی به نسبت قوی تولید می‌کند.

۴- استفاده از کانی‌ها و سنگ‌های با خاصیت مغناطیسی: از دیرباز مردم از تاثیر شفا بخش و آرامش‌دهنده سنگ‌ها آگاهی داشتند و همواره از آن‌ها استفاده می‌کردند. سنگ‌هایی مانند هماتیت، ایلمنیت و مگنتیت و کانی‌های زیاد دیگری، خواص مغناطیسی فوق العاده و ثابت‌شده‌ای برای بدن دارند

سخن آخر

مغناطیس درمانی یکی از شاخه‌های طب بالینی است که اثرات شگفت‌انگیز آن در درمان بیماری‌های مختلف از گذشته تا عصر حاضر اثبات شده است. این درمان، یک روش درمانی بی‌خطر، بدون هیچ عارضه‌ی جانبی و در عین حال ارزان و مقرون‌به‌صرفه است؛ که هم‌اکنون در بسیاری از درمانگاه و بیمارستان‌ها هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر شما می‌خواهید از تاثیر فوق العاده این روش بهره ببرید، می‌توانید با یک درمانگر مغناطیس درمانی مشورت کنید. البته پزشکان متخصص ارتوپد و مغز و اعصاب و… هم به‌عنوان درمان جانبی از مغناطیس درمانی بهره می‌گیرند؛ اما مغناطیس درمانی خود یک علم است و قطعاً متخصص آن، تبحر بیشتری در درمان با کمک مغناطیس درمانی دارد. ریشه‌یابی بیماری، انتخاب نوع قطب آهنربا، تعداد دفعات درمان و طول درمان مواردی است که باید توسط درمانگر مشخص گردد.

در وب سایت مجموعه‌ی تجسم خلاق می توانید مقالات مفید و کاربردی بیشتری درباره مغناطیس درمانی ، جذب موفقیت و ثروت، انرژی‌درمانی، تله پاتی، چاکرا درمانی ، خلق آینده و… را  پیدا نمایید.

چه کسانی تحت تأثیر هیپنوتیزم قرار می‌گیرند

تحقیقات نشان می‌دهد که فقط ۱۰ درصد مردم نسبت به هیپنوتیزم واکنش نشان نمی‌دهند یا به عبارتی هیپنوتیزم نمی‌شوند. تقریباً ۳۰ درصد مردم می‌توانند هیپنوتیزم عمیق را تجربه کنند و به طور کلی ۹۰ درصد مردم می‌توانند این فرایند جالب را تجربه کنند. داشتن بعضی از ویژگی‌ها می‌تواند میزان هیپنوتیزم پذیری را افزایش دهد. مثلاً افرادی که قدرت تصویرسازی بسیار قوی دارند، افرادی که زود به خواب می‌روند، افرادی که متمرکزتر هستند و یا سابقه‌ی خوابگردی غیرارادی دارند برای درک درجات عمیق هیپنوتیزم مستعدتر هستند.

بااین‌حال به نظر می‌رسد که موارد زیادی در میزان هیپنوتیزم پذیری افراد تأثیر دارد. مثلاً کودکان ۸ تا ۱۲ ساله بهتر هیپنوتیزم می‌شوند و افرادی که سنی بیش از ۶۰ سال دارند، دیرتر هیپنوتیزم می‌شوند و یا عمق‌های بالای آن را درک نمی‌کنند. هر فرد خودش می‌تواند هیپنوتیزم را تجربه کند یا به کمک یک هیپنوتیزور به این حالت دست یابد. برای انجام خود هیپنوتیزم در مرحله اول شما باید از ریلکسیشن کمک بگیرید؛ و عضلاتتان را ریلکس کنید و با تمرکز بر ریتم تنفس خود به حالت خلسه بروید.

سپس در مرحله دوم با تمرکز بر عضلات بدنتان این حالت را عمیق‌تر کنید و تلقینات موردنظرتان را تکرار کنید و برای خروج از هیپنوتیزم تصور کنید که بدنتان به آرامی به حالت اولیه برمی‌گردد و با تکان دادن دست، گشودن چشم‌ها و تکان دادن پاها و سایر اعضای بدنتان به حالت عادی برگردید. این توضیح یک تمرین ساده برای افزایش میزان هیپنوتیزم پذیری شما است و بدیهی است که خود هیپنوتیزم اصول جدی و نکات دقیقی دارد که رعایت آن‌ها به افزایش تأثیرگذاری این روش کمک شایانی می‌کند.

عناصر هیپنوتیزم

۱ریلکسیشن: در این مرحله امواج ذهنی به سطح آلفا می‌رسند و فرد احساس آرامش همراه با آگاهی را تجربه می‌کند.

۲-تلقین: رفتن به حالت هیپنوتیزم و خروج از این حالت و تأثیرگذاری بر ناخودآگاه بیشتر توسط تلقین انجام می‌شود.

۳-تمرکز: یکی از عناصر ضروری برای رسیدن به حالت آرامش کامل و ارتباط با ناخودآگاه و جستجوی مشکلات و ریشه‌های بیماری‌ها تمرکز است.

۴- تخیل: این عنصر در روان درمانی بسیار مهم است. روان درمانگر از قوه‌ی تخیل و تصویرسازی ذهنی مخاطب کمک می‌گیرد تا باورهای جدید به ناخودآگاه القا و خاطرات و داده‌های منفی را بازیابی و پاک کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

نظرات بسته شده است.

••4 5