مضرات خوابیدن با آرایش

0

رپورتاژ

بسیاری از افراد نسبت به خوابیدن با آرایش کاملاً بی‌تفاوت هستند؛ این در حالی است که خوابیدن با آرایش اصلاً به نفع سلامت و طراوت پوست نمی‌باشد. پوست صورت حساس‌ترین بخش از پوست بدن است و نیاز به محافظت و مراقبت ویژه دارد، بنابراین عادت‌هایی را که به پوست صورت شما آسیب می‌زند ترک کنید!

پر مصرف ترین لوازم آرایشی شما کدامند؟ اگرچه استفاده از لوازم میکاپ صورت خود موجب ایجاد شادی و زیبایی در افراد است، اما استفاده‌ی مداوم از لوازم آرایشی برای پوست مضر خواهد بود، حال اگر به خوابیدن با آرایش نیز عادت کنید که مشکل حادتر خواهد شد. پوست صورت دارای منافذی است که نیاز به اکسیژن و رطوبت بسیار دارد تا هموراه شاداب به نظر برسد، بنابراین اگر ساعت‌های طولانی مواد آرایشی بر روی پوست باقی بماند منافذ بسته شده و به مرور لطافت پوست از بین خواهد رفت.

ترک عادت خوابیدن با آرایش الزامی است!

حتی اگر یک شب خوابیدن با آرایش را تجربه کنید، صبح روز بعد پوست خود را در حال خفگی احساس خواهید کرد، چراکه منافذ پوست که گاهاً قابل دیدن هم نیستند به میزان زیادی اکسیژن نیاز دارند. بنابراین اگر آرایش روزانه یکی از برنامه‌های روتین شما است، پیش از خواب، آرایش را از روی صورت پاک کنید. خوابیدن با آرایش عوارض شدیدی برای پوست شما بر جای خواهد گذاشت. از جمله بارزترین عوارض خوابیدن با آرایش عبارت است از:

  • ایجاد خشکی و حساسیت پوست:

زمانی که شما طول مدت شب را با آرایش به خواب می‌روید، به مرور رطوبت پوست شما کم شده و درنتیجه دچار مشکل خشکی پوست خواهید شد. به طور کلی پوست صورت به کرم‌های آبرسان در طول روز نیاز دارد، بنابراین وقتی لایه‌ای از آرایش روی پوست باشد آبرسانی طبیعی پوست نیز صورت نمی‌پذیرد. آبرسانی طبیعی برای هر نوع پوستی حتی اگر جنسی چرب داشته باشد، ضرورت دارد.

  • کدر شدن پوست:

تکرار عادت خوابیدن با آرایش به مرور چهره را خسته نشان داده و موجب مختل شدن روند بازسازی پوست خواهد شد. پوست صورت به صورت طبیعی سلول‌های مرده را از بین برده و سلول جدید جایگزین می‌کند که وجود آرایش بر روی پوست صورت مانع این عملکرد مفید سلول‌های پوست خواهد شد. به همین جهت ممکن است پس از مدتی پوست شما کدر شود.

  • ایجاد چین و چروک بر روی پوست:

از دیگر عوارض شایع خوابیدن با آرایش می‌توان به ایجاد چین و چروک بر روی پوست اشاره کرد، به عبارت ساده‌تر خوابیدن با آرایش پوست شما را پیر خواهد کرد. دلیل این امر آن است که راه تنفس منافذ اصلی پوست با مواد آرایشی کاملاً بسته شده است، بنابراین اگر نمی‌خواهید زود پیر شوید به پوست خود رحم کنید.

  • بروز جوش و آکنه:

همه‌ی افراد خصوصاً بانوان از جوش‌ها و آکنه‌های پوستی فراری هستند و وجود جوش بر روی پوست صورت موجب آزار روح و روان ایشان خواهد شد. جالب است بدانید خوابیدن با آرایش از جمله عواملی است که موجب بروز انواع جوش و آکنه بر روی پوست صورت خواهد شد؛ چراکه چربی‌های باقی مانده در سطح زیرین پوست راهی برای خروج نیافته و در نهایت تبدیل به جوش‌های پوستی می‌شوند. بنابراین برای پرهیز از چنین عوارضی شب‌ها بدون آرایش بخوابید.

خوابیدن با آرایش برای تمام اجزای صورت مضر است!

شاید باور نکنید، اما خوابیدن با آرایش برای چشم و لب‌های شما نیز ضرر دارد. زمانی که با آرایش چشم به خواب می‌روید، به مرور زمان مژه‌ها شروع به ریزش خواهد کرد و همچنین پوست لب‌ها بر اثر ماندن طولانی رژ لب خشک شده و ترک بر می‌دارد. دلیل بزرگ این عوارض آن است که مواد آرایشی بر روی پوست نیز تاریخ مصرف دارند و نباید بیش از چند ساعت بر روی سطح پوست باقی بماند. پس بهترین کار برای مراقبت از پوست و صورت آن است که پیش از خواب به طور کامل آرایش را پاک کنید.

شیر پاک کن، پر مصرف ترین لوازم آرایشی

همانطور که لوازمی مثل کرم پودر، پنکیک، ریمل، رژ لب و … جزو پر مصرف ترین لوازم آرایشی شما هستند، می‌بایست پاک کننده آرایش نیز مورد مصرف قرار بگیرد. برای پاک کردن آرایش بهترین راهکار شستشوی پوست با آب و صابون است، اما در صورتی که نتوانستید از آب و صابون استفاده کنید، شیر پاک کن را برای این کار انتخاب کنید. شیر پاک کن که به عنوان پاک کننده آرایش شناخته می‌شود در ایران و خارج توسط برندهای مختلف تولید می‌شود و فروش بالایی نیز دارد‌؛ چراکه این محصول هم به صورت فردی و هم در سالن‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خرید شیر پاک کن نیز مانند دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی بسیار حساس و مهم است، زیرا برای استفاده مستقیم بر روی پوست صورت خریداری می‌شود. بنابراین برندهایی را انتخاب کنید که از سلامت تولید آن‌ها اطمینان داشته باشید، شاید بپرسید با وجود اجناس تقلبی چه کنیم؟ راهکار عالی برای حل این مشکل یافتن یک فروشگاه معتبر و پر طرفدار خواهد بود.

بهترین فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی کجاست؟

همیشه برای خرید شیر پاک کن و دیگر لوازم آرایشی فروشگاهی را انتخاب کنید که اصالت محصولات خود را تضمین می‌کند. یکی از بهترین فروشگاه‌های فعال در حوزه آرایشی بهداشتی الوبیوتی است که ضمن تضمین اصالت کالا، تا هفت روز مهلت بازگشت سفارشات را داشته و از طرفی سرویس‌های تستر خاصس نیز ارائه می‌کند. الوبیوتی که از محبوبیت بالایی برخوردار است مجموعه‌ی متنوعی از انواع لوازم آرایشی و مراقبتی را برای خرید مشتریان خود فراهم کرده و مایل است مشتریان خریدی آسان و سریع را در فروشگاه تجربه کنند.

این فروشگاه اینترنتی که به صورت 24 ساعته پشتیبانی می‌شود، برای خرید بالای سیصد هزار تومان امکان ارسال رایگان نیز قرار داده است. از طرفی تخفیفات هیحان انگیز فروشگاه اینترنتی الوبیوتی هر کاربری را برای خرید ترغیب می‌کند؛ چراکه خرید از برندهای محبوب با تخفیفات باورنکردنی برای هر فردی جذابیت دارد.

کلام پایانی

سلامتی پوست از نعمت‌های گرانبهایی است که خداوند متعال به انسان ارزانی داشت، بنابراین می‌بایست تمام همت خود را برای مراقبت از پوست خود به کار ببندید. برای ترک عادت خوابیدن با آرایش از الوبیوتی یک شیرپاک کن مرغوب خریداری کرده و ترک عادت را از همین حالا آغاز کنید؛ با کمک الوبیوتی قطعاً موفق خواهید شد….

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.