تولید انبوه ربات‌های انسان‌نمای سوفیا و هانسون تا پایان سال

هانسون رباتیک می‌خواهد ۴ مدل در نیمه اول سال تولید کند

0

سوفیا می‌گوید: «ربات‌های اجتماعی مانند من می‌توانند از بیماران یا افراد مسن نگهداری کنند. من حتی در شرایط دشوار می‌توانم ارتباط برقرار کنم؛ مشغول درمان شوم و صحبت‌های انگیزشی به زبان بیاورم.»

ربات سوفیا در سال ۲۰۱۶ رونمایی شد و از آن زمان تا کنون، یکی از معروف‌ترین ربات‌های انسان‌نما در جهان بوده است. اینک، شرکت تولیدکننده سوفیا می‌خواهد وارد مرحله جدیدی شود و چشم‌انداز او تولید انبوه این ربات‌ها تا پایان سال است.

هانسون رباتیک (Hanson Robotics)، یک شرکت مستقر در هنگ‌کنگ است و از برنامه تولید ۴ ربات انسان‌نما در نیمه اول سال ۲۰۲۱ خبر داده است. این ربات‌ها می‌توانند در خانه‌ها به کار گرفته شوند.

کارشناسان پیش‌بینی کرده بودند که همه‌گیری ویروس کرونا باعث بروز فرصت‌های جدیدی در صنعت رباتیک می‌شود. «دیوید هانسون»، بنیان‌گذار و مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید: «دنیای کووید-۱۹ برای ایمن‌سازی مردم به اتوماسین بیشتر و بیشتر نیاز خواهد داشت.»

کرونا باعث رشد ربات‌ها شد

هانسون معتقد است راه‌حل‌های رباتیک در پاندمی کرونا محدود به مراقبت‌های بهداشتی نیست و ربات‌ها در بسیاری از صنایع مانند خرده‌فروشی‌ها یا خطوط هواپیمایی می‌توانند به خدمت گرفته شوند.

او می‌گوید ربات‌هایی مانند سوفیا و هانسون شباهت‌های بسیار زیادی به انسان‌ها دارند. این می‌تواند یک مزیت بزرگ باشد تا افرادی که در انزوای اجتماعی هستند یا به شدت از ویروس کرونا وحشت‌زده است؛ سراغ آن‌ها بیایند.

هانسون رباتیک قصد کرده هزاران ربات انسان‌نمای کوچک و بزرگ را در سال ۲۰۲۱ به فروش برساند. این شرکت هنوز به مدل‌ها و تعداد دقیق تولید انبوه این ربات‌ها اشاره نکرده است.

یوهان هورن، استاد رباتیک اجتماعی و همکار در پروژه ساخت و توسعه ربات سوفیا می‌گوید: «اگرچه این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است ولی همه‌گیری ویروس کرونا می‌تواند رابطه انسان و روبات‌ها را تسریع دهد.» او می‌گوید این همه‌گیری به ما کمک می‌کند تا ربات‌ها را زودتر به بازار بفرستیم و مردم درک خواهند کرد که دیگر راهی جایگزین برای آن نداریم!

شرکت هانوسن روباتیک امسال یک ربات جدید به نام Grace برای بخش‌های مراقبتی و بهداشت و درمان تولید کرده است.

در بازار فقط شرکت هانسون رباتیک نیست و چندین شرکت دیگر هم ربات‌های انسان‌نمای خود را عرضه کردند و چشم‌انداز مشابهی دارند. ربات Pepper از شرکت SoftBank Robotics برای شناسایی افرادی که ماسک ندارند؛ استفاده می‌شود و چین از یک شرکت رباتیک به نام CloudMinds برای راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در ووهان کمک طلب کرده بود.

فدراسیون بین‌المللی رباتیک در آماری، پیش از همه‌گیری ویروس کرونا گفته بود که فروش ربات‌ها در حال رشد است. بازار ربات‌ها با ۳۲ درصد رشد از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۱۹ به ارزشی معادل ۱۱.۲ میلیارد دلار رسیده است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نقاشی‌هایی که به بالاترین رقم‌ها قیمت‌گذاری و فروخته شده‌اند

در اینجا می خواهیم لیستی از گران‌ترین نقاشی هایی که در بازار حراجی‌ها به فروش رسیده اند را با هم مرور کنیم. البته هر لحظه امکان تغییر این لیست و جایگزینی نقاشی های دیگری وجود دارد ولی در آن صورت هم می توان نقاشی های زیر را جزء گرانترین های…

عکس‌های دلپذیر این سلبریتی‌ها با میدجرنی نسخه پنج و این دستور ایجاد شده که شما هم می‌توانید از آن…

تصور کنید که بخواهید عکس‌هایی از شمار قابل توجهی از سلبریتی‌ها داشته باشید که همه در حال انجام یک کار واحد هستند، آن هم در یک شرایط نوری یکسان.در شرایط عادی که نمی‌شود به همه‌شان دیکته کرد که ژست مورد نظر ما را بگیرند. اما هوش مصنوعی…

سلبریتی‌ها از کودکی تا پیری در این ویدئوهای جالب – از ویل اسمیت تا کیانو ریوز

چطور می‌شود که ما پیر می‌شویم. این تغییر بسیار تدریجی رخ می‌دهد، اما قطعی است. با کارهایی می‌شود کندش کرد اما مسلما نمی‌توان به کی جلوی آن را گرفت.پیری یک فرآیند زیستی پیچیده است که در موجودات زنده از جمله انسان اتفاق می‌افتد. در حالی…

چرا غذاها در کتاب‌های مصور و انیمیشن‌ها اینقدر اشتها برانگیزند؟!

دوران کودکی خودم را که به یاد می‌آورم، یاد کتاب‌های داستان مصور می‌افتم که در بعضی از صفحات آن عکس میزهای پر از غذا درج شده بود. نقاشی‌های آنقد آنقدر خوب بودند که تصور می‌کردم میوه‌ها و مرغ و بوقلمون و سوسیس فرنگی‌ها مسلما باید کیفیت…

عکس‌هایی از زیباترین کتابخانه‌های دنیا

کتابخانه‌ها باید مظهر فرهنگ و هنر هر کشوری باشند. ساختمان ایمن و بزرگ، منظره تالار کتابخوانی، نوع چینش کتاب‌ها و تحویل آنها به کتابخوان‌ها، داشتن اینترنت آزاد و پرسرعت، حفاظت از نسخه‌های خطی و اسناد باارزش، آزاد بودن کتابخانه در حد امکان…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…
منبع foxbusiness
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5