فیلم اخبار جهان با بازی تام هنکس News of the World

0

خب، نمی‌شود که فیلمی با بازی تام هنکس آمده باشد و من و بسیاری دیگر از دوست‌داران سینما دست روی دست بگذاریم و فیلم را نبینیم.

فیلم جدید تام هنکس، اخبار جهان نام دارد و کارگردانش پل گرین‌گرس است. او در کارنامه کارگردانی خود، فیلم‌های خوبی مانند یکشنبه خونین، یونایتد 93، سه فیلم از مجموعه فیلم‌های اکشن «بورن» و همچنین کاپیتان فیلیپس را دارد که در این یکی هم تام هنکس بازی می‌کرد.

فیلم اخبار جهان یا News of the World بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده و اقتباسی است از رمان پولت ژیلس که در سال 2016 منتشر شده بود.

داستان این فیلم در سال 1870 می‌گذرد. زمانی که بعد از جنگ‌های داخلی آمریکا، یک عضو سابق ارتش کنفدراسیون، به نام کاپیتان جفرسون کایل کید، تبدیل به یک قرائت‌کننده دوره‌گرد روزنامه شده است. نقش او را تام هنکس بازی می‌کند.

او تصادفی به دختربچه‌ سفیدپوستی برمی‌خورد که مدتی سرخپوست‌ها از او مواظبت کرده‌اند و پدر و مادرش کشته شده‌اند. حالا او تصمیم دارد که دختر را نزد فامیلش در شهری بسیار دور ببرد.

از توصیف بقیه داستان و جزئیات پرهیز می‌کنم و خیلی کوتاه نظرم را در مورد فیلم می‌نویسم.

بازی تام هنکس در این فیلم بسیار خوب و درخشان است. فیلم را در برخی سکانس‌ها می‌شود در ژانر وسترن و ماجرایی دانست.

با این حال به اعتقاد من داستانش کشش یک فیلم دو ساعته را ندارد و می‌توانست دست‌کم نیم‌ساعت زودتر تمام شود.

با این حال فیلمبرداری و موضوع و روح کلی فیلم، جالب است و فیلم را ارزشمند می‌سازد.

چیزی که برای من جالب بود و به خاطر همین، تحت‌تاثیر قرار گرفتم، حرفه و پیشه‌ای بود که قهرمان داستان داشت: روزنامه‌خوانی!

تصور کنید دنیای 150 سال پیش را. نه‌تنها خبری از رادیو و تلویزیون و اینترنت نبود، بلکه روزنامه هم به شمارگان بالا به شهرهای دورافتاده نمی‌رسید و اصولا تعداد باسوادان آنقدر زیاد نبود که حتی به فرض رسیدن روزنامه، قادر به خواندن مطالب باشند.

در چنین شرایطی روایان و نقالان، با مهارت آنچه را می‌خواندند در جلساتی همگانی برای بقیه قرائت می‌کردند و تعریف می‌کردند.

وقتی فیلم را می‌دیدم با خودم گفتم که کار وبلاگ‌نویس‌ها و پادکست‌سازها هم این روزها نوع مدرن همان کار تام هنکس است.

همانگونه که تام هنکس در فیلم از میان انبوه مطالب، چیزهایی جالب را انتخاب می‌کرد و با اجرایی خوب، به اطلاع مردم می‌رساند، شهروند-روزنامه‌نگارها هم مدت زیادی است که از میان انبوه مطالب، خوب‌هایشان را گلچین می‌کنند و با لحن و روایتی خوب و نوین به اطلاع مردم می‌رسانند.

چهره‌های افرادی را که اخبار را از زبان کاپیتان کید می‌شینیدند و شوق و ذوقشان را مجسم می‌کنم، آیا من و همکاران من توانسته‌ایم، به اصطلاح بعضی از روزهایتان را به همین گونه بسازیم و نشاط و تفکر برایتان به ارمغان بیاوریم؟

یک سکانس فیلم، به نظرم خیلی درخشان بود. جایی که یک آدم قدرتمند محلی، می‌خواست تام هنکس را وادار کند که روزنامه شخصی او را که مطالبی در ستایش او داشت بخواند و کاپیتان از این کار خودداری کرد و روزنامه‌های معتبر دیگر را خواند و از مردم خواست که خودشان رسانه خودشان را انتخاب کنند.

این سکانس در تاریخ رسانه‌های جهان مرتب تکرار می‌شود. هستند کسانی که رسانه دلخواه قدرتمندان را دربیاورند و خبر فیک بسازند. اما در این میان کاپیتان کیدهایی هم پیدا می‌شوند که قدرت تاثیرگذاری روی مردم را دارند، افق‌هایی نو به آنها نشان می‌دهند، متعهدانه سرگرمشان می‌کنند و زیر بار فشارها نمی‌روند.

فیلم اخبار جهان به نظرم با کمی دراماتیزه‌تر شدن و فیلمنامه بهتر می‌توانست خیلی بهتر از اینها بشود. با این حال به گمانم این فیلم، یکی از فیلم‌های کاملا قابل اعتنای سال 2020 باشد و دیدنش را می‌توانم به شما توصیه کنم.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این هنرمند با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان یک ابزار، نقاشی‌های خود را ارتقا می‌دهد

در حالی که بسیاری از هنرمندان از هوش مصنوعی فرار می‌کنند، هنرمند دیجیتالی به نام Cy Teh از امکانات خلاقانه آن استقبال کرده . او با آمیختن نقاشی‌های دیجیتال خود با هوش مصنوعی، آثار هنری ترکیبی بی نظیری خلق می‌کند که هنر او را به سطح جدیدی…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

عکس‌هایی که جادوی پرسپکتیو را نشان می‌دهند

عکاسی به نام هوگو سوئیساس، یک عکاس خلاق مستقر در لیسبون پرتغال است. او از دوربین و مغزش برای فریب چشم بینندگان عکس‌هایش استفاده می‌کند. او کاملاً خودآموخته، اشیاء روزمره را در صحنه‌هایی که به نظر نمی‌رسد متعلق به آن‌ها هستند، قرار می‌دهد، و…

خانه‌هایی با طراحی عجیب که باید در مورد فلسفه وجودی‌شان فکر کرد!

سلیقه است دیگر. وقتی که کسی پول کافی داشته باشد و تنها حرف و سلیقه خودش برایش مهم باشد و اعتمایی به مد روز و حرف مردم نکند، ممکن است خانه‌اش را عجیب و غریب طراحی کند.البته گاهی این کاربری‌های متفاوت هستند که باعث ایجاد این خانه‌های عجیب…

250 فیلم برتر imdb به همراه معرفی و خلاصه و بررسی آنها + 23 فیلمی که حیف بود در این فهرست نباشند

مسلم است که آرای IMDB به خصوص از دید فیلم‌بین‌های حرفه‌ای فقط چیزی نسبی برای پی بردن به محبوبیت نسبی فیلم‌ها هستند. چه بسیارند فیلم‌هایی که نمره بالای 7 دارند، اما ارزش واقعی‌شان خیلی کمتر است و چه بسیارند فیلم‌هایی که آدم درمی‌ماند چرا…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.