شما هم برگه‌های زیادی در مرورگر وب باز می‌کنید؟ پس حتما به این اپلیکیشن‌ها نیاز دارید

۷ اپلیکیشن مدیریت برگه‌ها و افزایش بهره‌وری

0

الان چند برگه در مرورگر وب خود باز کردید؟ یک برگه با داستان که بعدا می‌خواهید بخوانید؟ یک برگه با پروفایل شبکه‌های اجتماعی که باید پر شود؟ حاضریم شرط ببندیم چندین برگه باز شده در پنجره مرورگر شما دیده می‌شود.

همه می‌دانیم که کنترل و مدیریت برگه‌های زیاد در مرورگر وب غیرممکن است و سرعت کامپیوتر را هم کاهش می‌دهد.

باید تصمیم بگیرید یک بار برای همیشه این مشکل را برطرف کنید. شاید بخواهید شروع به آزمایش ده‌ها اپلیکیشن و افزونه مدیریت برگه‌ها کنید یا سراغ اپلیکیشن‌های نشانه‌گذاری برگه یا مدیریت تاریخچه‌ای آن‌ها بروید.

ما به جای شما این تست‌ها را انجام دادیم تا به ۷ اپلیکیشن و افزونه زیر برای پایان دادن به کابوس برگه‌های بی‌پایان مرورگرهای وب رسیدیم:

بهترین اپلیکیشن‌ها برای مدیریت برگه‌ها

۱- Toby

احتمالا بهترین برنامه‌ای که برای مدیریت برگه‌ها پیدا خواهید کرد؛ افزونه Toby است. این افزونه برای مرورگر کروم عرضه شده و کارایی بسیار بالایی نسبت به دیگر افزونه‌ها و اپلیکیشن‌ها، حتی افزونه معروف و محبوب OneTab دارد.

هر زمان یک پنجره با چندین برگه باز شده داشته باشید و بخواهید در آینده به آن‌ها مراجعه کنید؛ می‌توانید این پنجره را در Toby ذخیره کنید. رابط کاربری این افزونه بسیار خوب است و کار کردن با آن سختی خاصی ندارد.

با این برنامه افزودنی می‌توانید همه برگه‌ها را در دسته‌ها و مجموعه‌های مختلفی سازمان‌دهی کنید یا همه برگه‌ها را برای جلسه بعدی ذخیره داشته باشید. مهم نیست یک سایت را چند وقت پیش ذخیره کردید؛ یک موتور جست‌وجوی سریع و هوشمند دارد که به راحتی آن را پیدا خواهد کرد.

تنها عیب این افزونه مدیریت برگه‌ها که غالبا در دیگر اپلیکیشن‌های مدیریت برگه‌ها شاهد هستیم؛ نداشتن قابلیت اکسپورت (exporting) است. این عیب بزرگی است؛ چون اگر به هر دلیلی افزونه Toby در دسترس نباشد یا از بین برود؛ تمام برگه‌های ذخیره شده نیز ممکن است ناپدید شوند. اخیرا توسعه‌دهنده‌های این افزونه اعلام کردند در حال کار روی این ویژگی هستند و امیدواریم که به‌زودی عرضه شود.

در حال حاضر، افزونه Toby فقط برای مرورگر کروم عرضه شده است ولی باز توسعه‌دهنده‌ها می‌گویند که نسخه فایرفاکس آن هم در راه است. اگر toby با مرورگر وب شما کار نمی‌کند؛ افزونه OneTab گزینه جایگزین بسیار خوبی است.

۲- Cluster

اگر فقط به فکر مدیریت برگه‌های باز شده فعلی هستید و برنامه‌ای برای ذخیره‌سازی برگه‌ها ندارید؛ گوگل اخیرا یک به‌روزرسانی برای کروم عرضه کرده است که به کاربران اجازه می‌دهد برگه‌ها را براساس گروه‌ها و رنگ‌های مختلف در یک پنجره سازماندهی کنند.

افزونه کروم Cluster بهتر از خود ابزار گوگل کار می‌کند. این افزونه یک ابزار مدیریت پنجره باز می‌کند که در آن می‌توانید تمام پنجره‌ها و برگه‌های باز شده را مشاهده کنید. به راحتی می‌توانید برگه‌ها را از یک پنجره به پنجره دیگری بکشید یا به طور خودکار براساس دامنه مرتب کنید. این افزونه قابلیت ذخیره کردن برگه‌ها برای آینده را هم دارد.

بهترین ابزار بوک‌مارک

۱- Raindrop.io

بوک‌مارک‌ها بهترین ابزار برای کمک به حل شدن مشکل اعتیاد به برگه‌های باز شده هستند. اگر وب‌سایتی را مشاهده کردید که باید در آینده بررسی کنید؛ کافی است آن را بوک‌مارک بزنید و بعد با خیال راحت ببندید.

برنامه‌های بوک‌مارک‌زنی خارجی زیادی دارند که قابلیت‌هایی مانند ابزار بوک‌مارک داخلی مرورگر وب به شما می‌دهند و البته چند ویژگی اضافی هم دارند.

Raindrop.io یکی از بهترین ابزارهای بوک‌مارک است که به زیبایی طراحی شده و تعداد زیادی گزینه در اختیار شما می‌گذارد. تعداد نامحدودی بوک‌مارک را می‌توانید در تعداد نامحدودی پوشه ذخیره یا برچسب زده و سازمان‌دهی کنید.

این برنامه به صورت دسکتاپ برای ویندوز و مک منتشر شده و البته اپلیکیشن موبایل آن برای اندروید و iOS در دسترس است. بوک‌مارک‌های شما در همه دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شوند و شما می‌توانید در هر پلتفرم یا دستگاهی بودید؛ سایت‌های مورد علاقه خود یا مدخل‌های وب را بوک‌مارک کرده و دیگر نیازی به باز گذاشتن برگه آن نباشد. از ویژگی‌های برنامه Raindrop.io این است که می‌توانید یک فایل PDF، عکس یا ویدئو را هم بوک‌مارک کنید.

بهترین اپلیکیشن برای خواندن داستان‌ها در آینده

۱- EmailThis

غالب برگه‌های باز شده در یک مرورگر وب، مقالات، صفحات یک وب‌سایت یا وبلاگ هستند. EmailThis می‌تواند به طور ساده‌ای این مشکل را برطرف کند.

تمام کاری که باید انجام دهید؛ این است که وارد مقاله‌‌ای که می‌خواهید بعدا بخوانید شده و روی افزونه EmailThis در مرورگر کروم یا فایرفاکس ضربه بزنید. این افزونه، نسخه کامل مقاله را بدون هیچ‌گونه آگهی برای شما ایمیل می‌کند. در حقیقت، برای خواندن مقالات ذخیره شده شما دیگر نیازی به هیچ ابزار یا حتی اتصال اینترنت نیست.

افزونه EmailThis اجازه می‌دهد ماهیانه ۲۰ مقاله برای خودتان ایمیل کنید. برای برداشتن محدودیت‌های ارسال مقاله باید مشترک ماهیانه یا سالیانه این افزونه شوید.

۲- Reader Mode

اگر فردی هستید که زیاد مقاله می‌خواند و دنبال اپلیکیشن بهتری برای ذخیره‌سازی و خواندن مقالات به صورت آفلاین هستید؛ می‌توانید سراغ اپ‌هایی مانند Pocket و Instapaper بروید ولی ما از اپ Reader Mode نیز خوشمان آمده است. این اپلیکیشن همانند رقبای خود امکان ذخیره‌سازی پیوندها، مقالات و یادداشت‌ها را می‌دهد. مقالات را در قالب راحت‌تری برای خواندن آماده کرده و البته می‌توان با پوسته‌های مختلف آن را سفارشی‌سازی کرد.

مثلا، می‌توانید پس‌زمینه‌ها، قلم‌ها، رنگ‌ها و موارد دیگر را تغییر دهید و تصاویر و سایر عناصری که نمی‌خواهید را حذف کنید. از دیگر ویژگی‌های اپ Reader Mode می‌توان به تبدیل متن به گفتار، گزینه اسکرول خودکار و پشتیبانی از افراد خوانش پریشی (dyslexia) اشاره کرد.

ابزارهایی متفاوت برای سازمان‌دهی زندگی اینترنتی

۱- Walling

احتمالا با برنامه‌های معروف یادداشت‌برداری Evernote و OneNote و Google Keep و Notion آشنا هستید. این برنامه‌ها به شما اجازه می‌دهد هر چیزی را ذخیره و بایگانی کنید. غالب کاربران از این نرم‌افزارها برای مرتب‌سازی محتواها در کارهای تحقیقاتی و ذخیره‌سازی پیوندها و رسانه‌ها برای استفاده در آینده استفاده می‌کنند اما این برنامه‌ها برای مدیریت برگه‌های مرورگر وب نیز مفید هستند.

مثلا برنامه Walling به شما امکان می‌دهد بوردها یا وال‌هایی ایجاد کنید که روی آن‌ها بخش‌هایی از محتواها یا لینک‌ها قرار می‌گیرند. افزونه Walling در مرورگر کروم و فایرفاکس اجازه ذخیره‌سازی لینک‌ها، تصاویر و ویدئوهای جاسازی شده را می‌دهد. سپس، می‌توانید این محتواها را به هر روشی که دوست دارید مرتب‌سازی و سازمان‌دهی کنید.

متاسفانه برنامه Walling رایگان نیست و باید ماهی ۵ دلار یا سالی ۴۸ دلار بپردازید تا بتوانید از قابلیت‌های این برنامه سود ببرید.

۲- Qlearly

ایده پشت افزونه رایگان Qlearly برای مرورگرهای گوگل کروم و فایرفاکس جالب است. مانند برنامه Trello، یک برگه جدید باز می‌کند که در آن انواع برگه‌ها و بوک‌مارک‌هایی که خودتان ذخیره کردید؛ برای شروع در دسترس هستند.

بسیاری از برگه‌هایی که روزانه نیاز دارید یا باید در روزهای آینده باز کنید را می‌توانید در Qleary ذخیره کرده و راحت‌تر به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. این هم یک روش برای باز کردن کمتر چند برگه مرورگر وب است.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

انگار این شخصیت‌های تاریخی و اسطوره‌ای همین الان عکس گرفته‌اند! استفاده از هوش مصنوعی برای بازسازی…

ما بسیاری از شخصیت‌های تاریخی را تنها به صورت طراحی‌های محو و مجسمه‌ها و سردیس‌ها را دیده‌ایم. حالا تصور کنید که این شخصیت‌ها دوباره زنده می‌شدند و با آرایش صورت و مو و ریش امروزی و لباس‌های مدرن به عکاسخانه می‌رفتند.این کاری است که یک…

عکس‌های قدیمی از یخ‌فروش‌های آمریکایی

یخ‌فروش‌ها در دوران قدیم اهمیت زیادی داشتند. قبل از رواج یخچال‌های مدرن، زندگی بدون آنها مختل می‌شد.عکس‌های این نوشته نگاهی اجمالی به دوران گذشته می‌اندازند، زمانی که صدای یخ‌فروش‌ها و شکستن بلوک‌های یخی در خیابان‌ها طنین‌انداز می‌شد.…

اگر سیمپسون‌ها در دنیا وستروس بودند! گالری عکس

وستروس یک سرزمین یا قاره تخیلی و یکی از مکان‌های اصلی مجموعه رمان‌های فانتزی «آواز یخ و آتش» نوشته جورج آر آر مارتین است. انکاتی در مورد وستروسجغرافیا: وستروس در غرب قاره اسوس قرار دارد و با دریای باریکی که به نام دریای باریک شناخته…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

آیا سیگار الکترونیکی ایمن‌تر و سالم‌تر از سیگار معمولی است؟

در انگلستان، هم‌زمان با مبارزه با سیگار کشیدن جوانان، سیگارهای الکترونیکی به عنوان بخشی از تلاش‌های دولت برای کمک به مردم برای ترک سیگار تبلیغ می‌شوند. ما به اینکه چرا در مورد این دستگاه‌ها دو نظر بسیار متفاوت وجود دارد، نگاهی می‌اندازیم.…
منبع mashable
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.