مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی برای سلامتی بدن

0

 رپورتاژ

همه ما کم و بیش می دانیم که حجم زیادی از آب شربی که در مناطق مختلف کشور به مصرف مردم می‌رسد، دارای کیفیت خیلی بالا و خوبی نیست. مخصوصا در مناطقی که آب مصارف خانگی از چاه‌های عمیق و نیمه عمیق و به طور کلی آب های زیرزمینی برداشت می شوند. به همین دلیل خرید دستگاه تصفیه آب، برای اکثر منازل یک ضرورت است. وجود املاح و مواد معدنی بالا در آب شرب، به مرور زمان مشکلات جدی را برای سلامتی افراد خانواده به دنبال خواهد داشت.

ما در این مقاله می خواهیم به اثرات ناشی از آلودگی های مختلف آب اشاره کنیم و با دستگاههای تصفیه آب بیشتر آشنا شویم.

آلودگی آب و خطرات آن برای سلامتی

آلودگی آب شهری می تواند در دامنه و انواع مختلفی باشد. آلودگی آب ها میتواند از نظر وجود مواد آلی، پاتوژن ها (مواد میکروبی و باکتریایی و ویروسی)، وجود مواد شیمیایی حاصل از پسماندها مانند فلزات سنگین و سمی و نیترات، وجود مقادیر بالای املاح و مواد معدنی که به اصطلاح با شاخص سختی آب شناخته می‌شوند، مواد جامد و معلق مانند شن و ماسه و سنگریزه، و مواردی از این دست، تعیین و ارزیابی شوند.

به طور حتم ورود این آب های آلوده به بدن در هر شرایطی که باشند، سبب خطرات جانی مهمی برای همه انسانها خواهد شد. از بیماری های گوارشی و کلیوی گرفته تا بیماری های عفونی و ویروسی و حتی تشکیل توده های بدخیم سرطانی.

این خطرات در مورد اندامها و بافت های بدن کودکان و نوزادان زودتر و بیشتر اثرگذار خواهد بود. برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی در آینده، بهترین راه مقابله خرید دستگاه تصفیه آب می باشد که با توجه به سیستم های پیشرفته ای که در آنها برای تصفیه آب در نظر گرفته شده است، می توان به آب پاکیزه و عاری از آلودگی که در این دستگاهها در نهایت تولید می شوند، اطمینان کامل کرد و با خیالی راحت از نوشیدن آبی گوارا لذت برد.

نیترات در آب و عوارض آن

متاسفانه هرچه زندگی شهرنشینی بیشتر و گسترده تر می شود و میزان استفاده از ترکیبات شیمیایی در طول روز، افزایش می یابد، اثرات آن بر محیط زیست از جمله آب های زیرزمینی بیشتر نمود پیدا میکند. به دلیل افزایش جمعیت و تقاضا برای غذا و استفاده روزافزون از کودها و سموم کشاورزی برای تولید محصولات زراعی، منبع عظیمی از نیتریت و نیترات خاک از این کودها وارد آب های زیرزمینی شده و متاسفانه منجر به آلودگی آبها خواهند شد.

به همین دلیل ممکن است نیترات در آب (که از منابع زیرزمینی تامین می شود) وجود داشته باشد. وجود نیترات در بدن نوزادان در مواردی سبب مرگ شده و همچنین در زنان باردار و شیرده و همچنین سالمندان هم سبب بروز بیماری های نادر خواهد شد. معمولا نوزادان زیر سه ماه با علامت کبودشدگی و یا آبی شدن رنگ دهان و لب ها، نشان از مسمومیت با نیترات را دارند.

خرید دستگاه تصفیه آب و انواع دستگاه تصفیه آب

با توجه به گوشه ای از خطراتی که در سطور بالا راجع به آلودگی آب شرب گفتیم، می توانیم نتیجه بگیریم که اولین و ضروری ترین کار برای همه خانواده ها خرید دستگاه تصفیه آب می باشد. اما دستگاههای تصفیه آب هم انواع مختلفی داشته و با توجه به شرایط کیفی آب شرب می توان نسبت به خرید آنها اقدام کنیم.

انواع دستگاه های تصفیه آب:

. دستگاه تصفیه پارچی:

همانطور که از نام این دستگاه پیداست، ظرفی شبیه به پارچ بوده که ظرفیت حدود 3 تا 9 لیتر فقط داشته و با نصب یک فیلتر در داخل آن برخی آلودگی های درشت در آب آشامیدنی را جداسازی می کنند. و قطعا برای مناطقی که از آب های زیرزمینی برای شرب استفاده می شود مناسب نمی باشند. زیرا آلودگی های شیمیایی و آلودگی را رفع نمی کنند.

. دستگاه تصفیه آب پرتابل:

این دستگاههای قابل جابه‌جایی برای مسافرتها و یا پیاده روی های طولانی که دسترسی به آب سالم وجود ندارد، مناسب می باشد و کاربرد روزانه برای خانه های مسکونی نمی تواند داشته باشد.

. دستگاههای سرشیری:

ابزاری کوچک هستند که روی شیر نصب شده و آب بعد از عبور از داخل آن، خارج می شود. می تواند گل و لای و یا کلر را از آب حذف کند اما تصفیه پیچیده و کاملی که تمام آلاینده های میکروبی و سمی و آلی را بتواند حذف کند، از عهده این دستگاه خارج است!

. دستگاه تصفیه آب رومیزی:

این دستگاهها قابلیت حذف مواد آلی و شیمیایی را به روش اسمز معکوس داشته اما فیلتر ممبران و فیلترهای دیگر را دارا نمی باشد و به بیان دیگر دستگاه کاملی برای تصفیه آب محسوب نمی شود.

. دستگاه تصفیه آب زیرسینکی:

کامل ترین و بهترین نوع دستگاه تصفیه آب همین مدل می باشد. روش هایی که در این دستگاهها مورد استفاده قرار می گیرند یا به روش اسمز معکوس است، یا به روش فیلتراسیون.

از بین این دو هم ، شما برای خرید دستگاه تصفیه آب حتما دستگاه تصفیه به روش اسمز معکوس را انتخاب نمایید. زیرا قابلیت حذف هر نوع مواد آلاینده؛ شیمیایی و میکروبی، فلزات سنگین و نیترات و املاح و مواد معدنی را دارا می باشد و شامل چندین مرحله متوالی برای حذف انواع آلاینده ها می باشد و همچنین دارای فیلتر ممبران نیز می باشد.

دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس می توانند 5، 6، 7 یا 8 مرحله ای باشند که مسلما اضافه شدن هر مرحله به معنی کامل تر شدن مراحل پاکسازی آب می باشد.

دستگاه تصفیه به روش اسمز معکوس 6 مرحله ای دارای فیلتر مینرال بوده که مواد معدنی مورد نیازی که در طول مراحل تصفیه، از بین رفته اند را به آب اضافه می نماید تا آب شرب مثل آب مقطر بی مزه و حتی تلخ و بی خاصیت هم نشود!

به همین دلیل قرار دادن فیلتر قلیایی در دستگاه تصفیه آب به روش اسمز معکوس، (دستگاه تصفیه آب قلیایی یا قلیایی کننده آب)سبب بالا رفتن PH آب شده و می تواند املاحی مانند کلسیم و منیزیم و پتاسیم؛ آهن و روی و نیکل را داخل آب آزاد کرده و سبب تولید آب های قلیایی شود. آب های قلیایی و یا آلکالاین، به شرط مصرف متعادل ضرر خاصی برای بدن نداشته و حتی می تواند بخشی از عناصر مورد نیاز را برای بدن تامین کند. از مزایای آب قلیایی می توانیم به خاصیت آنتی اکسیدانی آنها و در نتیجه عدم رشد توده های سرطانی در بدن اشاره کنیم.

فواید دستگاه تصفیه آب خانگی

با مطالعه مطالب بالا، به راحتی می توانیم به فواید دستگاه تصفیه آب خانگی پی برده و با خرید دستگاه تصفیه آب می توانیم به آسانی از بروز بیماری های خطرناک و در درازمدت کشنده، جلوگیری به عمل آوریم. خود و خانواده مان را در برابر عفونت ها و باکتریها بیمه کرده و مانع از واردشدن مواد شیمیایی و املاح به بدن خود شویم.

حتما در نظر داشته باشید که با وجود اینکه بر روی آب شهری قبل از ورود به لوله کشی منازل، عملیات تصفیه و گندزدایی صورت می گیرد اما در همه کشورها، رسیدن به مرحله صددرصدی برای پاکسازی آب و تصفیه آن وجود ندارد.

با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی شما می توانید خیال خود را بابت مشکلات باقیمانده راحت کنید و حتی با کمک فیلترهایی همچون فیلتر قلیایی عناصر مهم و ضروری را به آب شرب خود اضافه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5