دوره MBA پزشکی ، مدیریت کلینیک ، مدیریت بیمارستان و مراکز درمانی

0

رپورتاژ

مخفف عبارت Master of Business Administration به معنای مدیریت ارشد کسب و کار است.

و مهارت Health MBA یک گرایش از دوره های MBA است که به مدیریت ارشد کسب و کار در حوزه سلامت اشاره دارد. در واقع Health MBA ( MBA سلامت و پزشکی ) دوره ای است که کارشناسی مهارتهای کسب و کار موفق را به متخصصان و فعالان مراقبتهای بهداشتی فعال در حوزه سلامت و درمان و پزشکی و پیراپزشکی آموزش می دهد. دوره MBA سلامت شامل آموزش جامع و کامل مبانی، اصول، قوانین و تکنیک های کاربردی برای سازمان دهی کسب و کارهای مرتبط با حوزه سلامت و درمان و زیبایی است. تجربه اثبات کرده است مدیرانی که این مهارت ها را کسب کرده اند، تاثیر قابل توجهی در سودآوری مجموعه خود داشته اند.

سوالات متداول MBA :

  • مدرک MBA پزشکی کجا کاربرد دارد؟
  • چه نیازی به یادگیری MBA در حوزه پزشکی وجود دارد؟
  • چه فرصت های شغلی در حوزه MBA سلامت در ایران وجود دارد؟
  • مشکلات و موانع کسب و کار در حوزه سلامت و پزشکی چه چیزهایی هستند؟
  • دوره MBA سلامت چه مشکلات و معضلاتی از کسب و کار پزشکی را حل می کند؟
  • آیا پرداختن به جنبه کسب و کار در حوزه پزشکی و سلامت، به رسالت درمانی بودن آن خللی وارد می کند؟
  • آیا پزشکان و فارغ التحصیلان حوزه های پزشکی و پیراپزشکی در زمینه مدیریت کسب و کارشان آموزش دیده اند؟

MBA  پزشکی چیست ؟

ایران به دلیل داشتن سابقه درخشان و موفق در زمینه طب و سلامت از دیرباز زبانزد طب جهان بوده و هست. و تا چند دهه اخیر پزشکان نیازی به آموزش در زمینه کسب و کار نداشتند. چون برای معرفی مهارتشان در تخصص خود وارد فضای رقابت با سایر پزشکان نمی شدند، احساس نیازی به یادگیری این مهارت نداشتند. (گرچه مهارت در معرفی موفق کسب و کار فقط بخشی از مزایای یادگیری MBA سلامت است ) فراتر از آن اهمیت بالای حوزه پزشکی و درمانی و سایر امور مرتبط با این حوزه، آمار مراجعین به یادگیری مهارت MBA سلامت را به طور چشمگیری افزایش داده است.

در چند دهه اخیر افزایش تصاعدی تعداد پزشکان و متخصصان در تمام تخصص های پزشکی بازار کسب و کارشان را ناگزیر با رقابت روبرو کرده است. در نتیجه یکی از دغدغه های کسب و کار امروز  پزشکان ازدیاد متخصصان این حوزه و بالطبع جو رقابتی در جذب و حفظ بیماران است.

یک مدیر بیمارستان موفق که مهارت Health MBA را آموزش دیده است در راس تمام امور مثل مدیریت صحیح و حرفه ای منابع انسانی و مدیریت امور مالی، نظارت بر روند با کیفیت پروسه های درمانی و… حضور فعال دارد.

چنین مدیر یا رئیس بیمارستان موفقی علاوه بر مهارت بالا در مدیریت حرفه ای امور بیمارستان، ، در بخش های مختلف بیمارستان حضور فیزیکی دارد و با تمام پرسنل ارتباط قوی ایجاد می کند.

فراگیران MBA سلامت، با شرکت در دوره های آموزشی Health MBA مهارت، دانش، تخصص و شایستگی مدیریت در این حوزه را کسب کرده و می توانند در مراکز سلامت فعال در حوزه بهداشت و درمان، مشغول به فعالیت های مدیریتی شوند.

مدرک MBA پزشکی

در ایران مسئولیت بررسی و ارزشیابی اعتبار دوره‌های علمی و مدارک علمی بر عهده وزارت علوم و تحقیقات و فناوری می باشد. مدرک پایان دوره MBA سلامت اعتباری است در کسب جایگاه های شغلی معتبر حوزه سلامت و درمان کشور. از جمله موقعیت های شغلی که نیاز به این مدرک دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ریاست یا معاونت دانشکده های پزشکی
  • ریاست یا معاونت بیمارستان ها
  • مدیریت بخش های مختلف بیمارستانی مثل مدیریت امور مالی و اورژانس و پرستاری و…
  • تاسیس و مدیریت کلینیک و مدیریت بیمارستان ها و مطب های درمانی و زیبایی، خدمات پیراپزشکی مثل فیزیوتراپی و…

مخاطبان دوره MBA سلامت چه کسانی هستند؟

پزشک، پرستار و بهیار، فارغ التحصیلان رشته های پزشکی و پیراپزشکی، دندانپزشک، روانشناس، اپتومتریست، پوست و مو و زیبایی، فعالان طب سنتی و…

اساتید دوره MBA سلامت :

مجتمع سلامت تهران با بهره گیری از حضور اساتید برجسته و بنام فعال در گرایش های پرکاربرد MBA دوره MBA سلامت را زیر نظر وزارت علوم و فناوری برگزار می کند. علاوه بر دوره‌ها و موسسات آموزشی مورد تأیید وزارت علوم، برخی از موسسات آموزشی علمی کاربردی نیز اقدام به صدور گواهینامه‌های MBA و DBA  می کنند که براساس بخشنامه معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی نهاد ریاست جمهوری قابل ارزشیابی نیستند. مجتمع سلامت تهران ، برند شناخته شده در حوضه آموزش های سلامت می باشد و در حوزه آموزش MBA پزشکی از مجرب ترین اساتید این حوزه بهره می برد.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5