جراحی بینی طبیعی یا مدل بینی فانتزی؟ کدام یک این روزها رایج تر است؟

0

رپورتاژ

جراحی بینی طبیعی در مقایسه با مدل بینی فانتزی

در گذشته جراحی بینی فانتزی یا عروسکی بسیار پرطرفدار بود و افراد مشکلی با این قضیه نداشتند که جراحی بینی آن‌ها در دید عموم مشخص باشد. امروزه اما سلیقه عموم به سمت بینی‌های طبیعی رفته است و دیگر کسی خیلی دوست ندارد مشخص باشد که بینی خود را عمل کرده. همچنین مشکلات تنفسی که بر اثر جراحی بینی مدل فانتزی پیش می‌آمد، در جراحی بینی طبیعی وجود ندارد. جراحی بینی به سمتی رفته است که تنها اشکالات بینی برطرف شود؛ نه اینکه تغییرات شدید ساختاری در آن به وجود بیاید.

در این مقاله در مورد تفاوت فرم‌های مختلف بینی خواهید خواند و این که چه بینی‌هایی را می‌شود مدل فانتزی جراحی کرد. همچنین برای پیدا کردن بهترین متخصص جراحی بینی در تهران نیز چند توصیه داریم تا بینی خود را به دست پزشک قابل اعتمادی بسپارید.

انواع بینی و تفاوت در جراحی آن‌ها

برای جراحی بینی، چه به صورت طبیعی و چه مدل فانتزی، نوع و فرم بینی بسیار مهم است. دلیل این موضوع در شیوه انجام جراحی بینی نهفته است. برای عمل بینی، نخست باید پوست بینی کنار زده شود تا جراح به ساختار و اسکلت بینی دسترسی پیدا کند. سپس جراح با تراش و ایجاد تغییر در غضروف‌ها و استخوان‌ها، شکل بینی را تغییر می‌دهد. هرچه بینی غضروف بیشتر و مستحکم‌تری داشته باشد، تغییر فرم دادن آن ساده‌تر خواهد بود.

به ویدئویی از دکتر آرش نجف بیگی در مورد جراحی بینی توجه فرمایید:

 به‌طور کلی دو نوع بینی وجود دارد: بینی گوشتی و بینی استخوانی

بینی گوشتی، پایه استخوانی پهن‌تری دارد اما ضخامت غضروف در آن بسیار کم‌تر است. با این حال وجود پوست کلفت همراه با بافت‌های ضخیم چربی، بینی گوشتی را بزرگ و پهن می‌کند. چنین فرمی از بینی به دلیل نداشتن غضروف کافی، امکان تغییر شکل زیادی ندارد. معمولا جراح فوق تخصص پلاستیک و زیبایی، با کمک تکنیک‌های خاصی، غضروف بیشتری در چارچوب بینی گوشتی کار می‌گذارد تا نتیجه عمل بینی رضایت‌بخش باشد. به این کار در اصطلاح زیرسازی هم می‌گویند.

این غضروف اضافی به پوست بینی فشار بیشتری وارد می‌کند و اجازه نمی‌دهد که بافت‌های چربی دوباره در پوست بینی رشد کنند.‌ به همین دلیل جراحان فوق تخصص پلاستیک، به دلیل آشنایی با تکنیک‌های این‌چنینی می‌توانند بینی گوشتی را طوری عمل کنند که سال‌ها پس از جراحی بینی، فرم و شکل آن تغییر نکند و به اصطلاح گوشت نیاورد.

بینی استخوانی، حجم و ضخامت غضروف بیشتری دارد و در عین حال، پوست بینی نازک‌تر است. به همین دلیل جراحی بینی استخوانی معمولا ساده‌تر است؛ نتایج عمل جراحی بینی استخوانی بیشتر مورد رضایت افراد خواهد بود؛ میزان تغییراتی که در فرم و اندازه بینی می‌توان ایجاد کرد نیز بیشتر می‌باشد. بر همین اساس کسانی که بینی استخوانی داشته باشند، می‌توانند به بینی با فرم عروسکی یا مدل  بینی فانتزی دست پیدا کنند.

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی معمولا به روش باز انجام می‌شود. جراحی به روش باز یعنی برش‌هایی درون و اطراف سوراخ بینی و همچنین روی تیغه میانی و لبه‌های بینی زده می‌شود تا پوست بینی کنار برود. سپس جراح به غضروف‌های بینی دسترسی خواهد داشت. از سوی دیگر اگر میزان تغییرات و اصلاحات بینی زیاد نباشد، می‌توان از روش بسته استفاده کرد.

در جراحی بینی به روش بسته تنها شکاف‌هایی درون سوراخ بینی ایجاد می‌شود و جراح از آن طریق به غضروف‌ها دسترسی پیدا می‌کند. در روش بسته دید و میزان دسترسی جراح به ساختار بینی محدود است و در نتیجه برای جراحی بینی فانتزی چندان کاربردی ندارد. با این حال زمان بهبودی بینی در این روش کمتر خواهد بود. در جراحی بینی استخوانی که نیاز به تغییرات زیادی ندارد، می‌توان از روش بسته استفاده کرد.

بینی استخوانی با توجه به میزان غضروف بیشتری که دارد، ساده‌تر فرم می‌گیرد. در نتیجه اگر یک بینی کوچک‌تر و یا فرم فانتزی می‌خواهید، در صورت داشتن بینی استخوانی راحت‌تر به آن می‌رسید. پس از تراش و کاهش اندازه غضروف‌های بینی، پوست دوباره سر جای خود برمی‌گردد و بخیه می‌شود.

تا چند هفته باید از بینی خود به خوبی مراقبت کنید تا جای بخیه‌ها بهتر شود. همچنین چسب زدن مداوم بینی، به بهبود سریع‌تر، کاهش تورم و رسیدن به فرم نهایی کمک خواهد کرد. فراموش نکنید که به توصیه‌های جراح خود، دقیقا عمل کنید تا عوارض جراحی بینی شما کاهش پیدا کند.

تفاوت مدل بینی فانتزی و جراحی بینی طبیعی

در جراحی بینی طبیعی که امروزه طرفداران بیشتری دارد، هدف از عمل بینی، از بین بردن مشکلات و نقص‌های بینی است. در جراحی بینی طبیعی، تغییرات عمده در فرم و اندازه بینی ایجاد نمی‌شود. برای مثال اگر مشکلاتی همچون قوز بینی، افتادگی نوک بینی، انحراف در تیغه میانی بینی، انحراف در نوک بینی و مواردی از این دست وجود داشته باشد، می‌توان با جراحی رفع کرد. اما اندازه و شکل بینی تغییر زیادی نخواهد داشت.

اما در جراحی بینی مدل فانتزی یا عروسکی، به‌طور کلی اندازه بینی کوچک می‌شود و فرم بینی بدون توجه به ساختار اولیه آن، تغییر می‌کند. معمولا در این نوع جراحی بینی، مسیر تنفسی تنگ‌تر و سوراخ‌های بینی کوچک‌تر می‌شود. نتیجه این تغییر ممکن است ایجاد مشکل در فرایند طبیعی تنفس فرد باشد. حفظ مسیر مناسب برای تنفس در جراحی بینی مدل فانتزی بسیار دشوارتر است و هر جراحی آن را به درستی انجام نمی‌دهد.

بد نیست اشاره شود که در جراحی‌های پلاستیک و زیبایی، توجه به دانش زیبایی‌شناسی بسیار مهم است. بر اساس استانداردها، یک چهره زیبا و یک بینی متناسب با دیگر اجزای صورت، باید از نظر فرم و اندازه در یک حد مشخصی باشد تا به چشم همگان زیبا به نظر برسد.

برای مثال عرض بینی طبیعی و استاندارد باید حدودا یک پنجم فاصله بین دو گوش باشد. و یا زاویه بین نوک بینی و لب، بین 90 درجه تا 100 درجه باشد. همچنین انحنای روی بینی نیز باید به اندازه کافی وجود داشته باشد. در جراحی بینی طبیعی به این نکات توجه می‌شود.

در جراحی بینی فانتزی، این ویژگی‌ها دستخوش تغییر خواهد شد. برای مثال انحنای روی بینی بیشتر از حد معمول خواهد بود و زاویه نوک بینی نیز به 110 یا 115 درجه می‌رسد. در این حالت نوک بینی کمی سربالا می‌شود. چنین مواردی باعث می‌شود که بینی مدل فانتزی، از حد استاندارد خارج شود. برای همین باید دقت کرد که نزد چه پزشکی، جراحی بینی خود را انجام می‌دهید تا عوارض و مشکلات زیادی برای شما ایجاد نشود.

بهترین متخصص جراحی بینی چه کسی است؟

برای انجام هر نوع جراحی بینی باید بهترین متخصص جراحی بینی را پیدا کنید. اینکه عمل‌های یک جراح تا چه اندازه موفق بوده، به پارامترها و عوامل زیادی بستگی دارد که برخی از آن‌ها کاملا تخصصی است و افراد عادی نمی‌توانند تشخیص دهند و یا نیاز به بررسی مدارک پزشکی و آزمایش‌های فرد می‌باشد تا میزان موفقیت جراحی بینی سنجیده شود.

اما می‌توان با بررسی یک سری نکات دیگر، بهترین متخصص جراحی بینی را تشخیص داد از جمله تحصیلات، چگونگی و تعداد عمل‌های بینی، برخورد و نوع مشاوره و همچنین محل طبابت و تیم درمانی که به همراه دارد.

تحصیلات و تخصص جراح بینی:

جراح بینی شما بهتر است فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی داشته باشد. شاید جراحان عمومی و یا برخی دیگر از تخصص‌های جراحی نیز بتوانند بینی شما را عمل کنند اما برای رسیدن به بهترین نتیجه بهتر است سراغ پزشکی بروید که دانش و مهارت او بالاتر است.

فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی، علاوه بر طی کردن دوره 7 ساله پزشکی عمومی و همچنین 4 سال دوره تخصصی جراحی عمومی، 5 سال نیز دوره فوق تخصصی جراحی پلاستیک و زیبایی را گذرانده است. این یعنی در زمینه انواع جراحی‌های زیبایی صورت و بدن دارای مهارت و دانش می‌باشد.

نکته مهم دیگر این است که فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی برای انجام عمل‌های بینی، تکنیک‌ها و مهارت‌هایی را آموخته است که هم نتیجه جراحی بینی شما را بهتر خواهد کرد و هم عوارض و مشکلات کمتری برای شما پس از عمل پیش خواهد آمد.

نمونه عمل‌های جرای زیبایی

هرچه تعداد و تنوع عمل‌های زیبایی یک جراح بیشتر باشد، نشانه تخصص، مهارت و اعتماد به نفس آن جراح است. در بررسی نمونه عمل‌های بینی البته باید این نکته را در نظر گرفت که شاید تا اندازه‌ای زیبا شدن یک بینی پس از جراحی در دید افراد مختلف متفاوت باشد و البته باید به فرم بینی پیش از عمل، خواست و انتظار خود فرد از عمل بینی و همچنین شرایط فرد نیز توجه کرد. عوامل زیادی وجود دارند تا نتیجه بینی شما به صورت دلخواه در بیاید.

برای مثال پاسخ بیولوژیکی هر فرد به جراحی بینی یا هر عمل جراحی زیبایی دیگر، با دیگری متفاوت است. در برخی افراد پس از گذشت چند ماه، نتیجه نهایی جراحی مشخص می‌شود اما در برخی افراد باید یک سال صبر کرد تا تمام ورم بینی بخوابد و فرم نهایی به دست بیاید. بهتر است در این زمینه با خود جراح یک جلسه مشاوره داشته باشید.

محل طبابت و تیم همراه

نکته مهم در یافتن بهترین متخصص جراحی بینی در تهران، محل طبابت جراح و تیم درمانی است که با خود به همراه دارد. توصیه می‌شود به دنبال جراحی باشید که کلینیک تخصصی زیبایی داشته باشد و کادری مجرب در آن کلینیک در کنار پزشک به شما مشاوره بدهند و در تمام فرایند جراحی و بهبودی، در کنار شما باشند. همچنین ارائه ویزیت و مشاوره رایگان نیز یکی دیگر از نکاتی است که به شما در شناخت جراح کمک می‌کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.