۸ عادتی که شما را فریلنسر موفق‌تر و حرفه‌ای‌تری می‌کند

1

فرهنک کار فریلنسری به سرعت در حال گسترش است. کسب‌وکارها در سال‌های اخیر درصد زیادی از پروژه‌های خود را برون‌سپاری می‌کنند و ترجیح می‌دهند با یک یا چند فریلنسر کار کنند و از آن سو، با نسلی از جوانان تازه‌وارد در بازار کار روبرو هستیم که برای کارمندی تربیت نشدند و بهره‌وری‌شان در آزادکاری است.

این حقیقتی انکارناپذیر است. فریلنسرها باعث تحول در سبک کار و زندگی، بازار کار و وضعیت اشتغال در دنیای مدرن امروزی شدند. هر روز شرکت‌های بیشتری از این سبک کاری استقبال می‌کنند و کارمندان بیشتری دوست دارند به سوی سبک فریلنسری بروند.

فریلنسر یا آزادکار به فردی گفته می‌شود که بدون استخدام یا عضویت در شرکتی، از طریق انجام پروژه‌ کسب درآمد می‌کند. فریلنسر مدیر خودش است و در میزان ساعت کار، محل کار، نوع پروژه، روزهای تعطیل و غیر تعطیل، ساعت شروع و پایان کار و نحوه انجام کار انعطاف‌پذیری دارد.

فریلنسرها متکی بر مهارت‌های خود هستند و بیشتر از اینکه بخواهند درگیر ساختارها، نظم‌ها و قوانین درون سازمانی بشوند؛ روی بهره‌وری، کیفیت و سبک کاری خود تمرکز دارند. اما آزادکاری یا فریلنسری هم بدون چالش و مشکل نیست.

شما باید روزانه به دنبال پروژه و مشتری‌های جدید باشید؛ سعی کنید چندین پروژه را با هم پیش ببرید و در زمان موعد تحویل دهید. گاهی اوقات ناچار می‌شوید پروژه‌های متفاوت و متناقضی بگیرید یا برای یک پروژه جدید ایده و طرح بدهید، پروپوزال بنویسید، قیمت دربیاورید و بعد با مشکلات غافل‌گیرکننده و برآوردنشده در حین کار روبرو شوید.

به همین دلیل، هرچقدر سطح کیفیت و مهارت‌های خود را افزایش دهید و سراغ یادگیری برخی عادت‌های خوب سبک کاری فریلنسری بروید؛ موفق‌تر بوده و بیشتر از این نوع شغل لذت می‌برید. اگر فریلنسر هستید یا تصمیم دارید دنیای کار فریلنسری را تجربه کنید؛ ۸ عادت زیر از شما فریلنسری حرفه‌ای‌تر می‌سازند:

۱- عضو تیمی شوید

درست است که فریلنسر باید تنها کار کند و آقای خودش باشد ولی به معنای قطع ارتباط با دیگر فریلنسرها نیست. در حال حاضر، کسب وکارها، استارتاپ‌ها و تیم‌های فریلنسری متعددی در کشور شکل گرفته و مشغول بازاریابی، جذب مشتری، دریافت پروژه و مدیریت فریلنسرها هستند.

با عضویت در یکی از این پلتفرم‌های فریلنسری و عادت به اینکه همیشه با چند فریلنسر دیگر در ارتباط باشید؛ پروژه بدهید و پروژه بگیرید؛ اطلاعات همدیگر درباره قیمت‌ها و زمان پروژه‌ها را اشتراک کنید؛ قطعا در کار خود پیشرفت کرده و فریلنسر موفق‌تری خواهید بود.

گاهی اوقات به شما یک پروژه پیشنهاد می‌شود ولی در آن زمان وقت خالی ندارید. اگر عضو گروهی از فریلنسرها باشید؛ می‌توانید این پروژه را به آن‌ها پیشنهاد داده تا از این طریق هم مشتری خود را راضی نگه داشته و هم راه را برای دریافت پروژه در آینده از سوی دیگر فریلنسرها باز بگذارید.

۲- همکاری کنید

در سبک کار فریلنسری، گاهی اوقات نه سطح مهارت شما و نه قیمت و زمانی که پیشنهاد می‌دهید؛ تعیین‌کننده است بلکه سطح همکاری و همراهی شما با مشتری ارزش دارد. اینکه روی یک نوع کار و خدمات اصرار کنید و دیگر حاضر نشوید هیچ‌گونه همکاری دیگر با مشتری داشته باشید یا اینکه روی زمان تعیین شده اصرار کنید و به درخواست مشتری برای تحویل چند روز زودتر هیچ اهمیتی ندهید؛ به معنای از دست دادن مشتری و پروژه‌های آتی است.

یک فریلنسر موفق باید تا حدود انعطاف‌پذیر و توسعه‌پذیر باشد. اگر مشتری از شما درخواستی دارد ولی مهارت انجام آن را ندارید؛ تلاش کنید مهارت جدیدی کسب کرده و کارش را راه بیندازید. شاید در برخی پروژه‌ها ناچار شوید مشاوره‌ها و یک سری کارهای خارج از قرارداد انجام دهید یا درصدی کار بیشتر از توافق به مشتری تحویل داده تا کیفیت خدمات شما بالاتر برود.

۳- هر پیشنهادی را قبول نکنید

شاید برای شروع کار خود مجبور شوید هر پیشنهاد سطح پایینی را پذیرفته و انجام دهید ولی کم‌کم باید عادت کنید تعداد پروژه‌های خود را کم کرده ولی درآمد بیشتری کسب کنید.

تحت فشار، تعارف، به خاطر مشکلات مالی یا نداشتن بازار کار خوب سراغ پیشنهادهای سطح پایین نروید چون در درازمدت به ضرر شما تمام شده و دیگر هرگز نخواهید توانست دوباره به سطح اولیه و مورد انتظار خودتان برسید.

در غالب اوقات، مشتری‌ها به شما پیشنهاد کار و پروژه خوبی داده ولی مبلغ پایینی انتظار دارند. سعی کنید روی مبلغ کار خود پافشاری کرده و به مشتریان دیگر خود نیز این پیام را برسانید که قرار نیست برای قراردادهای تازه تخفیفی بدهید.

۴- فن مذاکره یاد بگیرید

شاید به این دلیل سراغ سبک کار فریلنسری رفته باشید که از جلسه، مذاکره، گفت‌وگو، چانه زدن، بازاریابی و مدیریت روابط با افراد بیزار باشید یا تصور کنید در این زمینه‌ها هیچ استعدادی ندارید.

اما برعکس، برای تبدیل شدن به یک فریلنسر حرفه‌ای و موفق باید مهارت‌های ارتباطی و مذاکره خود را تقویت کنید وگرنه هرگز موفق نخواهید شد پروژه‌هایی سطح بالا با قیمت مناسب بگیرید. مهارت‌های ارتباطی و مذاکره به شما کمک می‌کند چه زمانی قیمت پروژه را کاهش یا افزایش دهید؛ چگونه روی زمان اتمام کار توافق کنید یا اگر نیاز است زمان موعد تحویل پروژه را به تعویق بیندازید.

۵- هر روز یک نکته و مهارت جدید یاد بگیرید

شما با طراحی لوگو شروع کردید و در کار خودتان عالی هستید ولی اگر به تدریج عادت نکنید مهارت‌های دیگری مانند طراحی گرافیک سایت، طراحی پوستر، طراحی سربرگ، طراحی بنر و … را یاد بگیرید؛ به‌زودی هیچ مشتری جدیدی سراغ‌تان نیامده و حتی مشتری‌های قبلی و قدیمی نیز تماس نمی‌گیرند.

فریلنسرها هر روز باید یک نکته جدید، ترفند تازه، مهارت پیشرفته‌تر و حیطه کاری بزرگ‌تری را تجربه کنند. باید مرتبا سطح مهارت‌های خود را افزایش دهید و توانایی خود را به‌روزرسانی کنید. البته، این موضوع اصلا کار ساده‌ای نیست و شاید نیاز باشد روزانه یک ساعت برای آن وقت بگذارید.

۶- مدیریت زمان و شبکه‌های اجتماعی

افت کار فریلنسری، درگیر شدن با شبکه‌های اجتماعی یا عدم توانایی در مدیریت زمان است. نتیجه اینکه بیش از ۹ ساعت در خانه پای لپ‌تاپ نشسته ولی به اندازه ۱ ساعت کار مفید نکردید.

توجه بیش از حد به شبکه‌های اجتماعی و اصرار بر به‌روز کردن هر روز آ‌ن‌ها یا عدم اولویت‌بندی و برنامه‌ریزی کارهای روزانه می‌تواند از شما یک آزادکار بی‌نظم، بدقول و همیشه در تاخیر بسازد که در نهایت مانع از دریافت پروژه‌های جدید می‌شود.

فراموش نکنید که همه شرکت‌ها و کسب‌وکارها با یکدیگر در ارتباط هستند و سریعا خبردار خواهند شد چقدر در تحویل پروژه‌ها بی‌نظم هستید.

۷- محیط کاری مناسب بسازید

به نظرم شرط نخست موفقیت در کار فریلنسری، ساختن یک محیط کار مناسب است. چه در خانه مشغول کار باشید یا بیرون در دفتر دوست‌تان اتاق و میزکاری اجاره کرده‌اید؛ چه هر روز صبح در یکی از کافی‌شاپ‌های شهر بساط پهن می‌کنید یا در محل شرکت کارفرمای پروژه مستقر شدید؛ باید محیط کار مناسبی برای خودتان فراهم کنید.

این محیط کار باید آرام، بدون سروصدا و تنش، بدون رفت‌و‌آمد یا هر عامل حواس‌پرتی دیگر به همراه همه امکانات و نیازمندی‌های کار شما باشد. مثلا، اگر دایما باید به اینترنت وصل باشید؛ باید یک مودم همراه خریده و شبانه‌روز در کیف و کوله شما باشد.

چینش میز و محیط کار باعث افزایش بهره‌وری شما می‌شود. حس می‌کنید سرکار هستید و تلاش و جدیت بیشتری از خود نشان می‌دهید. افرادی که در خانه کار می‌کنند؛ با رعایت این سه ترفند می‌توانند بهره‌وری بیشتری داشته باشند.

۸- بیش از اندازه کار نکنید

من هم تجربه ۱۲ الی ۱۳ ساعت کار در خانه را دارم و هم تجربه ۹ ساعت کار. به جرات می‌گویم در زمان‌هایی که ۸ الی ۹ ساعت در طول روز کار می‌کنم؛ سرحال‌تر، شاداب‌تر، موفق‌تر و ذهنی بازتر دارم به‌طوری‌که کیفیت پروژه‌ها نیز بالاتر است و بهتر می‌توانم آن‌ها را مدیریت کنم.

آزادکاری به معنای شبانه‌روزکاری نیست. اگر این‌طور فکر می‌کنید یا برای اینکه دو برابر یک روز عادی کار کنید تا دو برابر بیشتر پروژه گرفته و دو برابر بیشتر درآمد کسب کنید؛ سراغ فریلنسری آمدید؛ سخت در اشتباه هستید.

شاید ماه اول کاملا موفق باشید و ماه دوم و سوم کمی بازخورد شما کمتر شود ولی هنوز در اوج باشید اما از ماه چهارم دیگر نمی‌توانید بیشتر از یک نصف روز کار کنید. بیش از اندازه کار کردن یک تهدید جدی برای آزادکاری است. خستگی مفرط، کارزدگی، کاهش کارایی و بازدهی، تحویل پروژه‌های ناقص و دارای اشتباه و معایب دیگر در کمین فریلنسرهایی است که بیش از اندازه کار می‌کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر نئاتدرتال‌ها بر انسان‌های به اصطلاح خردمند غلبه می‌کردند، شاید اینها ستاره‌های سینماهای آنها…

سوابق فسیلی نشان می‌دهد که نئاندرتال‌ها در حدود 40000 تا 30000 سال پیش از سوابق باستان‌شناسی ناپدید شدند، اگر در برخی مکان‌ها ممکن است تا حدود 28000 سال پیش  زنده مانده باشند.نئاندرتال‌ها گونه‌ای از انسان‌های باستانی بودند که تا زمان…

چگونه با بدشانسی کنار بیاییم + گالری عکس از انواع بدشانسی‌ها!

کنار آمدن با بدشانسی یا شرایط ناگوار می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین استراتژی وجود دارد که می‌تواند به ما برای کنار آمدن با این شرایط کمک کند:احساسات بعد رخداد را بپذیرید: طبیعی است که هنگام مواجهه با بدشانسی احساس ناامیدی،…

۱۱ رخدادی که تاریخ دنیا را تغییر دادند به روایت میدجرنی

گرچه از اکثر این وقایع تاریخی عکسها و فیلم‌های زیادی وجود دارد، اما می‌خواهیم با میدجرنی آنها را بازسازی کنیم. شاید تمرینی شود برای بازافرینی رخدادهایی که از آنها عکسی گرفته نشده یا عکاسی در زمان آنها اصلا اختراع نشده بود.شروع جنگ جهانی…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

خانه کوچک هم می‌تواند محل زندگی شادی باشد، اگر چیدمان هوشمند و به‌روز در آن استفاده شده باشد

کسانی که در کودکی در خانه‌های بزرگ زندگی کرده‌اند، چندان میانه‌ای با خانه‌های آپارتمانی ۵۰ - ۶۰ متری که این روزها آنها را هم به سختی می‌شود خرید، ندارند. اما تصور کنید که ساخت و سازها متفاوت بودند و کسی به فکر مصرف‌کننده جوان کم‌درآمد بود و…

جشن ۷۵۰ سالگی برلین در آلمان شرقی و رژه رایانه‌های قابل حمل

در سال ۱۹۸۷، برلین ۷۵۰مین سالگرد تأسیس خود را جشن گرفت و شهر پر از هیجان بود. دولت کمونیستی آلمان شرقی، که در آن زمان بر نیمه شرقی شهر حکومت می‌کرد، می‌خواست این مناسبت را با رژه بزرگی که دستاورد‌های کشور را به نمایش می‌گذاشت، جشن بگیرد.…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. علی می گوید

    با درود
    اینترنت وصل شه حتما این توصیه ها رو هم انجام میدم ?

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5