رزومه کاری فارسی داشته باشیم یا انگلیسی؟

0

رپورتاژ

همان‌طور که می‌دانید تسلط به زبان انگلیسی یکی از ملزومات اشتغال و استخدام در دنیای امروز است و همین انگلیسی بودن رزومه سنگ محکی برای کارجویان حرفه‌ای به شمار می‌آید. اما باید توجه داشته باشید که نوشتن رزومه انگلیسی هم می‌تواند کار پر ریسکی باشد و هم اینکه امکان خطا در آن می‌تواند کار شما در گرفتن موقعیت‌های شغلی را به چالش بکشد.

اینکه رزومه انگلیسی داشته باشیم یا فارسی، سؤالی است که امروزه بسیار با آن مواجه می‌شویم و بسیاری از کارجویان سعی می‌کنند که برای شرکت‌های خاص، رزومه خود را به زبان انگلیسی تدوین کنند. اگر دقت کرده باشید بسیاری از شرکت‌های ایرانی برای درخواست همکاری از ایمیل‌های انگلیسی استفاده می‌کنند و به طبع اگر به این شرکت‌ها رزومه انگلیسی بدهید، می‌توانید شانس خود را برای گرفتن آن موقعیت شغلی افزایش دهید.

دانش زبان انگلیسی و تسلط بر آن، به یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها در شرکت‌های امروزی تبدیل شده است و شما برای اینکه بتوانید جایگاه خوبی در شرکت‌ها بزرگ و معتبر به دست آورید، باید حتما به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید و نگارش آن را به خوبی بدانید. اما آیا واقعا داشتن رزومه انگلیسی ضروری است و اگر ضروری است چگونه آن رو به بهترین شکل بنویسیم؟

اهمیت رزومه انگلیسی

بسیاری از شرکت هستند که این مدل رزومه را در اولویت خود قرار می‌دهند و در واقع قصد دارند تا با رزومه انگلیسی میزان مهارت کارجو نسبت به زبان انگلیسی را بسنجند. بنابراین نمی‌توان گفت که رزومه انگلیسی اصلا اهمیت ندارد و داشتن رزومه فارسی برای استخدام کفایت می‌کند. در واقع پاسخ ما به شما این است که هر دو مهم هستند و هر کدام را باید یک موقعیت خاص در نظر داشته باشید. جدای از این مورد، شما اگر قصد کار و اپلای کردن برای شرکت‌های خارجی را داشته باشید، باید حتما رزومه خود را به زبان انگلیسی بنویسید. اینکه هر شرکت و سازمان خارجی می‌تواند رزومه فارسی من را ترجمه کند، بزرگترین خطا و طرز فکر اشتباهی است که جلوی پیشرفت شما را می‌گیرد.

از اشتباهات رایج در رزومه نویسی این است که خود را محدود به یک زبان کنید و اصلا هم قبول نکنید که زبان انگلیسی و داشتن رزومه انگلیسی، می‌تواند شما را از دیگر رقبا یک قدم جلوتر بیندازد.

همان‌طور که در مقاله رزومه کاری چیست؟ ایران تلنت آمده، رزومه سندی است حاوی سوابق تحصیلی، شغلی و دستاوردهای یک فرد که معمولاً جهت تقاضای یک موقعیت شغلی ارائه می‌شود. یک رزومه خوب، اطلاعات و تجربیات شما را به بهترین شکل ممکن به کارفرما منتقل می‌کند. در واقع، رزومه یک سند بازاریابی است که از طریق آن باید برای خودتان بازاریابی کنید.

در این سند شما باید مهارت‌ها، توانایی‌ها، صلاحیت‌ها و تجارب خود را به کارفرما بفروشید. بنابراین هرچه خودتان را بهتر معرفی کنید، تصمیم‌گیری برای کارفرما راحت‌تر خواهد بود. یک رزومه حرفه‌ای باید به شکلی طراحی شود که اطلاعات مرتبط با شغل و ویژگی‌های شخصی شما را برجسته کند و نقاط ضعف شما را بپوشاند.

حال شما در نظر بگیرید که تمام این اطلاعات را به شکل حرفه‌ای و به زبان انگلیسی برای کارفرما ارسال کنید؛ مطمئنا شما یکی از مهم‌ترین فاکتورهای قبولی، یعنی تسلط بر زبان انگلیسی را به خوبی در رزومه خود نشان داده‌اید.

چگونه رزومه انگلیسی بی نقص بنویسیم؟

اگر به توانایی خود در نوشتن رزومه انگلیسی اعتماد دارید، همین الان می‌توانید کار را شروع کنید و رزومه خود را مطابق استانداردها بنویسید. نحوه نوشتن رزومه در هر دو زبان هیچ تفاوتی با هم ندارد و هر آنچه در رزومه فارسی رعایت می‌شود در زبان انگلیسی نیز باید رعایت شود. باید مهارت‌ها و توانایی‌ها و همچنین مدارک و سوابق کاری خود را به بهترین شکل در رزومه بیاورید که این در هر دو حالت یکسان است و فقط زبان آنها متفاوت است.

اما با این حال، هستند افرادی که در نگارش رزومه به زبان انگلیسی مشکل دارند و در عین حال نیز دوست دارند تا رزومه انگلیسی داشته باشند. اما اگر فکر می‌کنید که کمی در نوشتن رزومه به زبان انگلیسی ضعف دارید و نمی‌توانید به خوبی از پس نگارش آن بر بیایید، راه حل خوبی برای شما داریم.

شما به عنوان یک کارجو با داشتن یک رزومه استاندارد، می‌توانید شانس خود را برای دیده شدن و استخدام توسط شرکت‌های دلخواه‌تان تا حد قابل توجهی افزایش دهید. رزومه ساز ایران تلنت به عنوان یکی از استانداردترین رزومه سازهای انگلیسی شناخته می‌شود که شما می‌توانید با ثبت نام در ایران تلنت در زمانی کوتاه و به صورت رایگان رزومه انگلیسی خود را بسازید و از آن خروجی بگیرید. در این رزومه ساز تمام فیلدهای مورد نیاز یک رزومه استاندارد وجود دارد و شما می‌توانید اطلاعات آنها را هر زمان تغییر دهید و مواردی را به آن اضافه کنید.

برای شروع فقط کافی است که به وب‌سایت ایران تلنت مراجعه کنید و در بخش تکمیل رزومه خود، تمام فیلدها را پر کنید تا در نهایت بتوانید رزومه انگلیسی تکمیل شده را خروجی بگیرید. شما با ثبت نام در ایران تلنت و ساخت رزومه خود، همچنین می‌توانید شانس این را داشته باشید که توسط کارفرمایان دیده شوید و پروسه پیدا کردن کار را به روشی نوین انجام دهید.

منبع: وبلاگ ایران تلنت

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.