طرح لبخند و روش‌های اصلاح آن

0

رپورتاژ

همه افراد آرزو دارند که لبخندی زیبا و دلنشین داشته باشند. لبخند به عنوان هدیه الهی زیبایی چهره انسان‌ها را افزایش می‌دهد اما به شرطی که دندان‌ها دارای وضعیت مرتب و مناسبی باشند. بسیاری از افراد به خاطر نامنظم بودن وضعیت لثه‌ها و دندان‌ها همواره جلوی خنده خود را می‌گیرند. در سال‌های اخیر روش‌های نوینی به نام اصلاح طرح لبخند ابداع شده است که بهترین روش درمانی برای اصلاح و برطرف کردن معایب لثه‌ها و دندان‌ها به شمار می‌رود. اصلاح لبخند با استفاده از روش‌های باندینگ، بلیچینگ، ونیز، لمینت، روکش، ارتودنسی، ایمپلنت، جراحی لثه و جراحی فک و صورت انجام می‌شود. دندانپزشک بعد از بررسی و ارزیابی وضعیت دهان و دندان‌های بیمار، از بین روش‌های نامبرده، مناسب‌ترین روش را برای اطلاح دندان‌ها و طرح لبخند او در نظر می‌گیرد. برای آشنایی بیشتر با مزایا، هزینه و روش‌های اصلاح طرح لبخند در کلینیک دندانپزشکی دکتر ستاره هاشمی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

طراحی لبخند چیست؟

اولین فاکتور زیبایی هر چهره چشم‌ها هستند و لبخند جذاب و دلنشین به عنوان دومین عامل زیبایی، تاثیر زیادی در ماندگاری صورت افراد در ذهن بیننده دارد. به تلفیق و تناسب اجزای چهره با دندان‌ها طراحی لبخند می‌گویند. اجزای چهره در طراحی لبخند شامل گونه‌ها، مدل لب‌ها، فرم لثه‌ها، موقعیت و رنگ دندان‌ها است که در کنار هم یک منحنی زیبا ایجاد می‌کنند و این منحنی به طرح لبخند شهرت یافته‌ است. وقتی طرح لبخند زیبا و دلنشین باشد، چهره فرد شادتر به نظر می‌رسد. متخصص زیبایی و پروتز با آنالیز صورت و لبخند هر فرد می‌تواند تناسب و رابطه بین اجزای صورت او را شناسایی کند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش روش‌های نوین زیبایی علم دندانپزشکی تاثیر بسزایی در زیباتر شدن و اصلاح طرح لبخند دارد.

اصلاح طرح لبخند چیست؟‌

به مجموعه‌ای از روش‌های نوین و جدید درمان زیبایی با استفاده از فرآیندهای دندانپزشکی که باعث می‌شود تمام معایب و بدشکلی دندان‌ها و ناصافی لثه فرد در هنگام لبخند زدن برطرف شود، اصلاح طرح لبخند می‌گویند‌. در این روش می‌توان به طور کلی بلندی، کوتاهی، شکل و رنگ دندان‌ها را تغییر داد. پس از تغییر شکل ظاهری دندان‌ها، در هنگام لبخند زدن و خندیدن فرد صاحب چهره‌ای شاداب و جذاب خواهد شد. توجه داشته باشید که طراحی یک لبخند زیبا و بدون نقص توسط یک دانپزشک زیبایی مختصص و باتجربه در کلینیک دندانپزشکی نه تنها به تغییر چهره و افزایش زیبایی افراد منجر خواهد شد، بلکه مشکلات ساختاری دندان‌ها را نیز برطرف می‌کند.

اصلاح طرح لبخند برای چه افرادی مناسب است؟

افرادی که قصد دارند با استفاده از روش‌های اصلاح طرح لبخند دارای لبخندی زیبا با دندان‌های مرتب شوند، ابتدا باید در طی یک جلسه مشاوره با دندانپزشک متخصص مورد بررسی و معاینه قرار بگیرند تا دندانپزشک تشخیص دهد که آیا دندان‌ها و دهان این افراد برای انجام این کار گزینه مناسبی هستند یا نه.‌ معاینه دهان و دندان با استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها انجام می‌شود. افرادی که دندان‌های آن‌ها دچار مشکلاتی مانند فاصله بین دندان‌ها، دیده شدن لثه‌ها هنگام خندیدن، نامرتبی و کجی، نهفتگی دندان‌ها، از دست دادن دندان و وجود جای خالی، لب پر شدن دندان‌ها و زرد شدن آن‌ها باشد، گزینه بسیار مناسبی برای اطلاح طرح لبخند محسوب می‌شوند.

اصلاح طرح لبخند چه مزایایی دارد؟

 همه افراد جامعه با هر سن و شغلی باید به این نکته توجه داشته باشند که داشتن یک لبخند جذاب و اصطلاحا هالیوودی فقط به بازیگران سینمایی و افراد معروف اختصاص ندارد. بلکه آن‌ها نیز با مراجعه به کلینیک‌های دندانپزشکی و پرداخت هزینه‌های لازم می‌توانند دارای یک لبخند زیبا و دندان‌‌های منحصر به فرد شوند‌. طرح لبخند مزایای بسیار زیادی دارد، سفیدتر شدن دندان‌ها چهره افراد را به میزان زیادی نسبت به قبل جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهد. این روش به کاهش بیماری‌های دندان و لثه و از بین رفتن عفونت‌های دهانی کمک می‌کند. ساختار دندان‌ها نسبت به سطح لثه تنظیم می‌شود و لثه فرد دیگر در هنگام خندیدن دیده نخواهد شد. فردی که دندان‌های سفید و مرتبی دارد، با اعتماد به نفس بیشتری در جامعه حاضر شده و لبخند می‌زند، زیرا تمام نامرتبی‌ها و زردی‌های دندانش درمان شده است.

هزینه اصلاح طرح لبخند چقدر است؟

هزینه طرح لبخند به عوامل متعددی مانند انتخاب دندانپزشک،‌ نوع بیمه درمانی بیمار،‌ وضعیت دندان‌ها و میزان نامرتبی آن‌ها و روش درمانی در نظر گرفته شده برای اصلاح، هزینه متریال استفاده شده، تعداد دندان‌های لمینت شده، تعداد ایمپلنت‌ها، نوع و میزان آسیب‌دیدگی دندان‌ها و غیره بستگی دارد. هر چه دندان‌های بیمار اوضاع نامناسب‌تری داشته باشند، درمان آن‌ها نیز به زمان بیشتر و روش‌های پیچیده‌تری نیاز خواهد داشت. در طی جلسه مشاوره با دندانپزشک متخصص و پس ار ارزیابی تمام مشکلات مربوط به دهان و دندان بیمار، قیمت خدمات و دستمزد دندانپزشک به بیمار اعلام می‌شود. معمولا دندانپزشکان به ازای هر واحد دندان مبلغ مشخصی را دریافت می‌کنند. هیچ دندانپزشکی در تعیین قیمت و هزینه طرح لبخند نباید به صورت خودسرانه عمل کند. زیرا ارزان یا گران بودن تعرفه‌های بعضی از دندانپزشکان با توجه به سابقه کاری، میزان تخصص و مهارت و همچنین روش درمانی متفاوت خواهد بود.

طراحی دیجیتالی لبخند چیست؟

یکی از سیستم‌های منحصر به فرد که برای نخستین بار طراحی لبخند را به صورت دیجیتالی و با استفاده از کامپیوتر انجام می‌دهد، سیستم DSD است. با استفاده از این سیستم بیمار می‌تواند قبل از شروع فرآیندهای دندانپزشکی و برطرف شدن معایب دندان‌هایش نتیجه طرح لبخند خود را زودتر و به صورت طرح سه بعدی و گرافیکی مشاهده کند و در مورد طرح لبخند خود نظر بدهد. طراحی لبخند توسط این سیستم با آنالیز عواملی مانند شکل لثه‌ها، اندازه، ارتفاع، تناسب و مشخصات دیگر دندان‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته به صورت طبیعی انجام می‌شود. به این نکته نیز توجه داشته باشید که نرم افزارهای طرح لبخند فقط با توجه به وضعیت دهان و دندان‌ها طرح لبخند را اصلاح نمی‌کنند، بلکه تمام اجزای چهره مانند فاصله گوشه لب‌ها، فاصله مردمک دو چشم و اندازه صورت را نیز در نظر می‌گیرند تا بهترین طرح را به نمایش درآورند.

آشنایی با روش‌های مختلف اصلاح طرح لبخند

  • بلیچینگ یا سفید کردن دندان‌ها

یکی از روش‌های کم هزینه برای اصلاح طرح لبخند روش بلیچینگ می‌باشد. در این روش ماده پر اکسید هیدروژن به عنوان سفیدکننده دندان رنگدانه‌های زرد روی مینای دندان را تجزیه کرده و از بین می‌برد. سفید کردن دندان به دو روش هوم بلیچینگ و آفیس بلیچینگ انجام می‌شود.

  • کامپوزیت و باندینگ دندان‌ها

دندان‌هایی که شکسته یا لپ پر شده یا تغییر رنگ داده باشند با استفاده از این روش‌ها اصلاح می‌شوند. باندینگ روشی بی خطر و مطمئن است و برای از بین بردن فضای خالی دندان‌ها نیز کاربرد دارد. در این روش اصلاح طرح لبخند کامپوزیت دندان با رنگی متناسب با رنگ دندان‌های بیمار روی دندان‌ها چسبانده یا اصطلاحا باندینگ می‌شود‌.‌

  • ارتودنسی دندان‌ها

ارتودنسی دندان‌ها یکی دیگر از روش‌های رایج طراحی لبخند می‌باشد. این روش برای افرادی مناسب است که دندان‌های کج و نامرتبی دارند‌. ارتودنسی با استفاده از روش‌های متحرک، ثابت، نامرئی، دیمون، فانکشنال و لینگوال انجام می‌شود. افرادی که دندان‌های آن‌ها با مشکل نامرتبی و کجی دندان مواجه است، هنگام خوردن غذا و صحبت کردن با مشکلات بسیار زیادی روبرو می‌شوند. این روش علاوه بر طراحی لبخند  به رفع این مشکلات نیز کمک می‌کند.

  • لمینت دندان‌ها

به استفاده از روکش ونیر پرسلاین ساخته شده از مواد سرامیکی روی ناحیه جلویی دندان‌ها لمینت می‌گویند. ضخامت روکش لمینت معمولا بین ۰.۵ تا ۰.۶ میلی‌متر می‌باشد. با استفاده از این روش مشکلات ظاهری دندان‌ها مانند کجی، زرد شدن و خراشیدگی برطرف می‌شود و نتیجه آن یک طراحی لبخند زیبا است.

  • ایمپلنت یا کاشت دندان‌ها

برخی از افراد به دلایل مختلف یک یا چند دندان خود را از دست داده.اند. در اصلاح طرح لبخند این بیماران از روش ایمپلنت یا کاشت دندان استفاده می‌شود. متخصص ایمپلنت در تهران در این روش یک پایه فلزی با عمل جراحی در استخوان فک قرار می‌دهد و سپس دندانی را که در لابراتوار ساخته شده روی این فلز می‌گذارد. بهترین روش جایگزینی دندان‌های از دست رفته ایمپلنت یک روزه در تهران است و نسبت به تمام روش‌ها ماندگاری بالایی دارد.

  • جراحی لثه برای اصلاح خط لثه

افرادی که موقع خندیدن دندان‌های کوتاهی دارند و لثه آن‌ها به مقدار زیادی دیده می‌شوند با مراجعه به متخصص لثه در تهران خط لثه خود را اصلاح کنند. در این روش متخصص لثه در تهران با استفاده از جراحی لثه با لیزر مشکلات بیمار را حل کرده و طراحی لبخند او را اصلا می‌کند.

  • جراحی فک و صورت

گاهی اوقات طرح لبخند فرد با روش‌هایی که ذکر شد، اصلاح نمی‌شود زیرا مشکل اصلی بیمار عقب یا جلو بودن فک اوست. در چنین مواقعی استفاده از روش جراحی فک و صورت برای اصلاح طرح لبخند، بهترین و مناسب‌ترین روش درمانی است.

 

معرفی کلینیک دندانپزشکی دکتر ستاره هاشمی

اگر قصد دارید برای اصلاح طرح لبخند خود اقدام نمایید و با هزینه مناسب و متریال‌های باکیفیت‌ مشکلات مربوط به لثه و دندان‌های خود را از بین ببرید، به سایت کلینیک دندانپزشکی دکتر ستاره هاشمی با آدرس اینترنتی https://drsetarehhashemi.com/ مراجعه کنید. کلینیک دندانپزشکی ستاره هاشمی خدمات خود را با مناسب‌ترین قیمت و با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا به مراجعین ارائه می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند با استفاده از روش‌های نوین دندان‌هایی سفید و مرتب و لبخندی زیبا داشته باشند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.