بهترین روش کاشت مو چگونه مشخص می شود؟

0

رپورتاژ

ریزش مو مسئله ای جامع و اضطراب آور است که احتمال دارد برای هرکسی اتفاق بیوفتد. البته این اضطراب و پریشانی فقط مربوط به مشکل ریزش مو نیست. از همان روز اول که شروع به معالجه کنید میفهمید که برگزیدن یک روش درمانی چه داستان ها و پیچیدگی هایی دارد. در طول این مسیر با انواع روش های خانگی، محلول ها، قرص ها و شامپو ها آشنا می شوید که همگی به شما اطمینان می دهند که مشکل ریزش موی شما را برطرف می کنند. در این میان بعضی افراد درمی یابند که کاشت مو برای آن ها روش مناسبی است و فقط با این روش ریزش موی آن ها درمان می شود. با روی خوش به تحقیقات خود ادامه می دهند و تازه با داستان های جدید برخورد می کنند برای مثال: بهترین روش کاشت مو.

مقصود از بهترین روش کاشت مو چیست؟

مقصود از بهترین روش کاشت مو یعنی روشی که با نیاز ها و شرایط شما سازگاری داشته باشد. شاید بهتر باشد که به جای بهترین روش از واژه مناسب ترین روش استفاده کنیم چرا که مناسب ترین روش کاشت مو روشی است که شما بهترین نتیجه را از آن دریافت کرده و کمترین اضطراب را احساس می کنید. گرچه این موضوع درباره همگی انتخاب های زندگی صدق میکند.

عملکرد کاشت موی طبیعی واضح است، به این معنی که مناطق بدون موی سر و یا مناطق کچلی و طاسی را پر می کند به صورتی که زیبایی ،جوانی و شادابی را دوباره به فرد برمی گرداند. در قسمت هزینه کاشت مو موارد زیادی نقش دارند که می توان به استرس و آسیب های روش های کاشت مو تا هزینه های مالی و زمانی اشاره کرد.

شیوه های کاشت مو در سال های گذشته مسیر کمال خود را طی کرده و در واقع رشد قابل ملاحظه ای داشته اند. کم و بیش همگی آن ها تهاجم کمی و یا حداقل تهاجم را در خود دارند، دستاورد مطلوبی دارند و عوارض احتمالی کمی بعد از آن ها رخ می دهد. بر همین اساس هریک در جایگاه خود قادرند تا عملکرد بی نظیری داشته باشند.

در آغاز این مقاله رو این عبارت تاکید داشتیم که: مناسب ترین روش کاشت مو برای شما علت آن هم این است که بهترین روش با در نظر گرفتن شرایط و احوال و وضعیت شما مشخص می شود. هدف ها در اینجا آگاه کردن  و کمک به شما در انتخاب مناسب ترین روش است که امیدواریم این هدف به ثمر برسد.

مواردی که در انتخاب روش کاشت مو تاثیرگذارند:

  • اندازه طاسی یا کچلی شما چقدر است؟
  • شرایط بانک موی شما به چه صورت است؟
  • شرایط بهبود یافتن زخم های شما چگونه است؟
  • آیا مبتلا به بیماری خاصی هستید؟
  • چه میزان تراکم مو مدنظر شما است؟
  • پوست سر شما تا چه اندازه منعطف است؟
  • چند روز برای کاشت مو زمان در نطر گرفته شده است؟

آیا می توان یک روش خاص را به عنوان بهترین روش کاشت مو تعیین کرد؟

خیر، نمی توانیم ذکر کنیم که یکی ازروش های کاشت مو نسبت به باقی روش ها مقدم تر است زیرا که هر یک از این روش ها مزایا و معایبی را برخوردارند و هنگامی که این مزایا و معایب را با وضعیت شما در ترازوی سنجش قرار میدهیم، آن جاست که میتوان بهترین یا مناسب ترین روش را برای شما مشخص کرد.

هنگامی که تصمیم شما برای کاشت مو قطعی شد و برای انجام آن اقدام کردید درباره روش های گوناگون کاشت مو به خوبی و با دقت مطالعه کنید تا اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرید. در جلسات مشاوره ای که در مرکز درمانی مد نظرتان برگزار می شود، پزشکان پوست موی آن جا به صورت تخصصی شرایط طاسی و بانک موی شما را بررسی می کنند و در نهایت مناسب ترین روش را به شما پیشنهاد می دهند.

البته برگزیدن بهترین روش از راه مشورت شما صورت می گیرد و این حق طبیعی شماست که روش کاشت موی خود را انتخاب کنید.

روش هایی که برای کاشت مو وجود دارد چیست؟

در نظر داشته باشید که روش های کاشت مو متنوع اند و این موجب شده که تعداد بیشتری از متقاضیان از کاشت موی موثر و پر تراکم بهرمند شوند. اساس تفاوت روش های کاشت مو در شیوه و تکنیک استخراج گرافت هاست. مثلا در روش FUT برداشت به صورت نواری اعمال می شود در حالی که در روش FIT برداشت به شکل واحد های فولیکولی انجام میشود.

بخاطر بسپارید که کاشت مو یک قاعده کلی دارد: هرچه برداشت گرافت ها بهتر انجام شود دستاورد بهتری هم از کاشت مو دریافت می شود.

در میان روش های جدید و استاندارد موجود در کاشت مو، روش FUT قدیمی ترین و با سابقه ترین و کاشت مو به روش MICROFIT مدرن ترین روش کاشت مو در ایران است. در ادامه قصد داریم به شکل مختصر و مفید درباره هر یک از روش های کاشت مو توضیح دهیم تا از طریق مطالعه آن بتوانید روش مناسبی برای خود در نظر بگیرید.

قبل از هرچیز لازم به ذکر است که دو روش FUT و FIT پایه و اساس دیگر روش های موجود در کاشت موی طبیعی هستند و درواقع بقیه روش ها برمبنای این دو روش هستند.

کاشت مو به روش FUT

در گذشته وقتی درباره کاشت مو صحبت میکردیم همه به سرعت یاد زخم های نواری پشت سر می افتادند. زخم های نواری اصلی ترین نشانه کاشت مو به شیوه FUT بودند. در روش FUT گرافت ها را از پوست بالای گوش یا پشت سر شما برداشت می کنند، سپس در مرحله بعد با استفاده از میکروسکوپ فولیکول های موجود در نوار پوستی را استخراج کرده و به صورت دانه دانه در محل های خالی پوست سر( که به اصطلاح ناحیه گیرنده است)، می کارند.

این روش با پدید آمدن روش FIT و همچنین روش های مدرن تر به نام SUT و MICROFIT از رونق افتاد و کمتر مورد استفاده قرارگرفت اما هنوز هم روش FUT را به عنوان یکی از موثر ترین روش های کاشت مو در جهان میشناسند.

مزایای روش FUT

  • این روش به خاطر سختی و پیچیدگی کمتر و سرعت عمل بیشتر هزینه کمتری هم نسبت به باقی روش ها برای آن تعیین شده.
  • به طور کلی مدت زمان مراحل کاشت مو با روش FUT  تنها یک روز است.
  • کاشت مو به شیوه FUT نیازی به تراشیدن موها ندارد.
  • چون سرعت عمل این روش بالاست در نتیجه فولیکول ها مدت کمتری بیرون از بدن هستند و احتمالا کمتر صدمه میبینند.

معایب روش FUT

  • بزرگ ترین ایرادی که این روش دارد جای زخم نواری است که در ناحیه بانک مو برجای می گذارد.
  • زخم های حاصل از این روش نسبت باقی روش ها بزرگ تر هستند و نهایتا دیرتر هم بهبود میابند و حتی ممکن است بیشتر هم باعث درد و ناراحتی شما شوند.
  • پس انجام عمل به این روش نباید ورزش های سنگین انجام داد چرا که ممکن است زخم بزرگ شود و خطرناک است.
  • افرادی که پوست سرشان سفت است و یا پستشان از انعطاف خوبی بهرمند نیست نمیتوانند کاشت مو به روش FUT را انجام دهند.

کاشت مو به روش FIT

ابتدا باید آگاه باشید که کاشت مو به این رو در دنیا به نام FUE شناخته می شود. در روش FIT دو مرحله برداشت و کاشت فولیکول ها به صورت واحدی یا دانه دانه انجام می شود. در روش FIT و دیگر روش های شکل گرفته برا اساس آن مانند SUT و MICROFIT جراح بوسیله ابزار خاصی سوراخ هایی به قطر ۱ میلی متر و کمتر ایجاد می کند و فقط یک واحد فولیکولی از سر خارج می کند. این ابزار در روش های گوناگون شکل متفاوتی دارد اما در روش FIT «پانچ میلی متری» نامیده شده است.

مزایای روش FIT

  • مهم ترین مزیت این روش کم تهاجمی بودن آن است. در این روش زخم های نواری و خونریزی وجود ندارد چرا که زخم ها به اندازه یک سوراخ کوچک هستند که آن هم به زودی خوب می شوند و جای آن ها هم قابل مشاهده نیست.
  • اگر فردی پوست سرش انعطاف پذیر نباشد و سابقه ایجاد زخم های گوشتی را داشته باشد این روش برای او محدودیتی ایجاد نکرده و مناسب ترین روش کاشت مو برای این افراد این روش به همراه روش های دیگر آن مثل SUT یا MFIT است.
  • در این روش می توان از موهای نازک تر برداشت کرد. همچنین از مناطق دیگر بدن مثل ریش سینه و .. برای برداشت فولیکول استفاده کرد.

معایب روش FIT

  • زمان کندی برای ایجاد سوراخ و استخراج فولیکول ها صرف می شود.
  • در مجموع میزان فولیکول های سالم استخراج شده کمی کمتر از روش FUT است که البته حضور یک جراح با تجربه و با مهارت بسیار با اهمیت است چرا که این کار نیازمند دقت و توجه زیادی است.
  • فولیکول ها مدت زمان بیشتری را بیرون از بدن هستند پس احتمال صدمه دیدن آن ها بیشتر است.
  • این روش با توجه به زمان زیادی که صرف می کند و سختی آن ، هزینه بیشتر هم دارد.
  • در این روش حتما باید موی سر تراشیده شود.

در ادامه روش های جدید تر و پیشرفته تری آمدند که محدودیت های روش FIT را برطرف کردند. این روش های جدید، بهتر، تاثیرگذارتر و سریع تر اند اما نمی توان باز هم یکی از آن ها را به عنوان بهترین روش معین کرد.

کاشت مو به روش SUT

در کاشت مو به روش SUT برای برداشت گرافت ها از دستگاهی اتوماتیک استفاده می شود. این روش هم از تابع قوانینی است که در روش FIT وجود دارد اما استفاده از دستگاهی که خودکار است باعث بالا بردن سرعت عمل در کار می شود.

چند نمونه از مزایا و معایب روش SUT

در واقع شبیه به FIT است اما چندی از معایب  روش FIT در اینجا حل شده است.

  • سرعت بیشتری دارد و عمل کاشت مو می تواند در یکی جلسه به پایان برسد.
  • اگر جراح دارای تجربه و مهارت کافی باشد امکان خطر صدمه رسیدن به گرافت ها کمتر و دقت استخراج گرافت ها نیز بیشتر از روش FIT است. اما اگر جراح تبحر لازم را نداشته باشد اینجاست که امکان دارد گرافت ها بیشتر از روش FIT صدمه ببینند.
  • هنوز هم کیفیت گرافت ها در این روش کمتر و خطر آسیب رسیدن به آن ها بیشتر از روش FUT است.
  • این روش مخارج بیشتری نسبت به روش های FIT و FUT دارد.

کاشت مو به روش MICROFIT

این روش جدیدترین و پیشرفته ترین روش در حال حاضر کشور ما است. در این روش فولیکول ها به صورت واحدی برداشت می شوند. در این روش برای برداشت مو ها از ابزار دقیق تر و ظریف تری کمک می گیرند.

چند نمونه از مزایا و معایب روش MICROFIT

  • بکاربردن وسایلی که دقیق تر هستند موجب بهبود کیفیت گرافت ها شده و در نهایت عملکرد کاشت مو هم زیبا تر است.
  • در این روش میتوان بدون تراشیدن مو کاشت را انجام داد.
  • این روش مخارج بالاتری نسبت به باقی روش ها دارد.
  • این روش نیازمند بانک موی قوی است.

 کاشت مو به روش ترکیبی

نام این روش نشان دهنده این است که دو  روش FIT و FUT را به طور همزمان بکارمی برد این روش برای متقاضیانی مناسب است که علاوه بر داشتن بانک موی قوی میل دارند به تراکم بالایی هم برسند. در کاشت مو به روش ترکیبی بیشتر فولیکول ها به کمک روش FUT استخراج می شوند و از روش FIT برای دریافت نتایج مطلوب و تراکم بالا کمک میگیرند.

چند نمونه از مزایا و معایب روش ترکیبی

  • گرافت ها دارای کیفیت بهتری هستند.
  • در یک جلسه می توان به تراکم بالا رسید.
  • به این دلیل که برداشت نواری صورت می گیرد به دنبال آن با خونریزی همراه بوده و نیازمند به بخیه است.

کاشت مو به روش BHT

این روش از موهای بدن استفاده می کند. برای مثال: ریش و سینه. این روش هم براساس روش FIT است و می توان درکنار آن از روش های SUT و MICROFIT  بهره برد. به علت اینکه میزان گرافت های محدودی را میتوان از بدن برداشت کرد، پس این روش انتخاب خوبی به عنوان روش اصلی نیست و پیشنهاد نمیشود.

در انتها امیدواریم مطالب مفیدی را در اختیار شما عزیزان گذاشته باشیم. اما برای بهرمندی از اطلاعات گسترده تر می توانید به سایر مقالات موجود در وب سایت کلینیک ساعی به آدرس www.saeeclinic.com مراجعه کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.