عوامل موثر بر قیمت لوله مانیسان و انواع ورق را بشناسید

0

رپورتاژ

لوله های مانیسمان درطی سال های اخیر توجه زیادی را به سوی خود جلب کرده و جایگزین بسیاری از لوله ها در حوزه صنایع مختلف شده است. قیمت لوله مانیسمان همچون سایر لوله ها  درسال گذشته دچار نوسانات و دست خوش تغییرات بسیاری شده است.

این لوله ها تنها در ایران با نام مانیسمان شناخته شده است. در واقع نامگذاری با این نام به خاطر اسم سازنده آن بوده، در نتیجه مانیسمان نام گرفته است. لوله مانیسمان در مصارف بسیاری به کار می رود که معروف ترین آن ها در لوله کشی ساختمان است.

نحوه تعیین قیمت لوله مانیسمان

قیمت گذاری لوله مانیسمان همچون دیگر لوله ها با در نظر گرفتن یک سری از فاکتور های مشخص تعیین خواهد شد.

وزن لوله

ضخامت لوله

ابعاد لوله

سایز لوله

کیفیت لوله

شرکت سازنده لوله

کشور تولید کننده لوله

در حال حاضرکشورهایی مثل چین، هند، ایران و آلمان تولید کننده عمده این لوله ها هستند. به دلیل تغییرات غیر قابل پی بینی در نرخ دلار و ارز، قیمت این لوله ها مدام در حال تغییر است.

قیمت روز لوله مانیسمان

نرخ روز لوله مانیسمان در کنار بالا رفتن قیمت لوله های مختلف موجود در بازار افزایش پیدا می کند. به دلیل تولید بخش عمده این لوله ها در کشور چین، افزایش قیمت لوله مانیسان کمتر از لوله های دیگر است. چرا که این کشور صادر کننده توانسته است به خوبی پاسخگوی تقاضای بازار جهانی و داخلی در کشور خود باشد.

انواع لوله های مانیسمان شامل موارد زیر هستند که در زمان استعلام قیمت میبایست این اسامی را در نظر داشته باشید:

  • انواع لوله مانیسمان رده 20
  • انواع لوله مانیسمان رده 40
  • انواع لوله مانیسمان رده 80

آشنایی با کاربرد های ورق روغنی

از بارز ترین ویژگی ورق‌های روغنی، مقاومت بسیار بالای این ورق ها و قدرت تحمل در برابر فشار‌های فیزیکی است. در طی فرایند تولید این نوع ورق، تولید کنندگان به وسیله تکنولوژی های در دسترس با سرعت زیادی این کار را انجام می دهند. در نتیجه میزان عرضه و تقاضا با یکدیگر برابری می کند و پاسخگوی نیاز بازار هستند.

به غیر از این موارد میبایست بدانید که از ورق روغنی به عنوان مواد اولیه و پایه برای تولید ورق گالوانیزه و یا ورق سفید و ورق رنگی استفاده می‌شود. چرا که دوام سطحی این ورق‌ها برای کار در حوزه صنعت بسیار مناسب است. در نتیجه استفاده از آن برای تولید انواع ورق‌های دیگر گزینه ای مناسب و کارآمد است.

انواع قابلیت های ورق‌های روغنی

  • قابلیت کشش
  • لعاب پذیری
  • ضد سایش

مجموع این ویژگی ها موجب شده تا از این ورق ها در صنعت اتوموبیل سازی و صنایع دیگر که وابسته به استفاده از ورق هستند کاربردهای فراوانی داشته باشد. در این صنعت جهت تولید فیلترهای اتومبیل از این ورق با قابلیت فوق کشش استفاده می ‌شود. به غیر از این مورد در ساخت گل گیر های اتومبیل هم از ورق‌های ST13 یا همان ورق روغنی نیمه کششی استفاده شده است.

جهت تولید قطعات تحتانی اتومبیل‌ها هم در اکثر موارد از این ورق با قابلیت ضد سایشی استفاده شده است. در حوزه صنعت لوازم خانگی در تولید اجاق گاز ها مورد استفاده قرار گرفته است. جهت ساخت صفحه های فلزی لعاب گیر در گازهای خانگی از ورق‌های لعاب پذیر استفاده می‌ کنند.

همچنین در ساختمان سازی هم از این ورق جهت ایجاد سازه هایی بسیار قدرتمند و مقاوم که نیاز به تحمل وزن بالایی دارند، مورد استفاده می شود. همچنین به علت داشتن سطح صاف و صیقلی از این ورق ها برای نقاشی قطعه های صنعتی مختلف استفاده می شود. سطح یک ‌دست این ورق موجب شده تا فرایند رنگ زدن قطعات با کیفیت و دقت بالایی انجام گیرد.

ازدیگر کاربردهای این ورق می ‌توان به استفاده در صنعت رادیاتورسازی، ساخت بشکه فلزی، مخزن فلزی، ساخت پنل های غیر انعطاف پذیر و ساخت انواع قفسه ها اشاره کرد.

بررسی دلایل افزایش قیمت ورق استیل

در تعیین قیمت فلزات عوامل بسیاری تاثیر گذار هستند. مسلما نخستین فاکتور مشخص کننده قیمت تمام شده تامین و تهیه مواد اولیه تولید کارخانه های صنعتی خواهد بود. یکی از متریال مصرفی در پروسه تولید ورق های استیل فلز نیکل است.

نکته ای حائز اهمیت در رابطه با تعیین قیمت ورق استیل بحث قیمت نیکل در سطح جهانی است. قیمت فلز نیکل تاثیر مستقیم بر تعیین قیمت این ورق ها خواهد داشت. برای درک بهتر این موضوع با مثال ساده برای شما این مطلب را توضیح خواهیم داد.

ورق های استیل 304 که مرسوم ترین و پر فروش ترین ورق استیل در کل دنیا هستند، حداقل دارای 8 درصد نیکل هستند، در نتیجه در هر 100 کیلوگرم مواد اولیه برای تولید ورق استیل 304، نیاز به 8 کیلوگرم نیکل داریم.

میزان تولید ورق استیل در کشور

بر این اساس که ورق استیل در حجم های بالا و باورنکردنی ای تولید می شود، تولیدکنندگان خرید مواد اولیه مورد نیاز خود را به صورت روزانه و یا هفتگی انجام می دهند. این شکل سفارشات به دلیل ظرفیت انبار در نظر گرفته شده است، در صورت امکان می توانند حجم بیشتری را خریداری کنند و در زمان نوسانات آسیب کمتری به مجموعه وارد شود.

هزینه های تولید به شکل غیر قابل پیش بینی دچار نوسان و تغییرات خواهد شد. در نتیجه مستقیماً و خواه ناخواه اثر مثبت یا منفی خود را بر روی نرخ ورق استیل تمام شده می گذارد. فلز نیکل به دلیل محدودیت منابع استخراجی، جزو با ارزشترین فلزات حال حاضر در جهان است.

در نتیجه وقتی بحث اولویت تعیین قیمت ورق استیل مطرح می شود، اولین شاخصه ای که اذهان را به خود جلب خواهد کرد، قطعاً نرخ تهیه این فلز گرانبها خواهد بود.

جمع بندی و نتایج مقاله

قیمت گذاری لوله مانیسمان همچون دیگر لوله ها با در نظر گرفتن یک سری از فاکتور های مشخص تعیین خواهد شد. مثل ویژگی های ضخامت و وزن، کیفیت و شرکت تولید کننده لوله ها و یا شکل صادراتی آن که متحمل هزینه های گمرک خواهد شد.نرخ روز این لوله ها در کنار بالا رفتن قیمت لوله های مختلف موجود در بازار افزایش پیدا می کند.

از ورق روغنی به عنوان مواد اولیه و پایه برای تولید ورق گالوانیزه و یا ورق سفید و ورق رنگی استفاده می‌شود. چرا که دوام سطحی این ورق‌ها برای کار در حوزه صنعت بسیار مناسب است. در نتیجه استفاده از آن برای تولید انواع ورق‌های دیگر گزینه ای مناسب و کارآمد است.

یکی از متریال مصرفی در پروسه تولید ورق های استیل فلز نیکل است. نکته مهم در رابطه با تعیین قیمت ورق استیل بحث قیمت نیکل در سطح جهانی است. قیمت فلز نیکل تاثیر مستقیم بر تعیین قیمت این ورق ها خواهد داشت.

پیشنهاد ما به شما برای خرید انواع آهن آلات ساختمانی، فروشگاه آنلاین آهن آلات شهر آهن است زیرا با توانایی فراوان خود تجربه ای فراموش نشدنی از خرید را برای شما رقم خواهد زد.

مقاله برگرفته از وب سایت فروشگاهی شهر آهن به آدرس وب سایت https://www.shahrahan.com/

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.