صداهای کیبورد – صداهای فراموش‌شده

0

امروز صبح آلبومی عجیبی در اسپاتیفای دیدم که من را پرت کرد به دوران کودکی، آن زمان که با ماشین تحریر و حتی در اداره پدرم -مخابرات- با دستگاه تلکس تایپ می‌کردم.

چند نوع ماشین تلکس در اداره بود، بعضی‌هایشان دیگر خیلی قدیمی بود و بعضی‌ها هم به‌روزتر و سریع‌تر بودند. با اینها باید تلگراف‌های مردم تایپ می‌شد و روی نوار پانچ ذخیره می‌شود و بعد از طریق امواج مایکرویو یا خطوط مسی، ارسال و در سمت مقابل دریافت می‌شد.

روند جالبی بود و من بارها سعی کرده بودم که مطلب نوشته شده روی نوارهای پانچ را بدون واسطه بخوانم و رمزگشایی کنم.

یک دستگاه تلکس قدیمی بود که قسمتی از بدنه فلزی‌اش جریان برق ضعیفی داشت و من محض تفریح گاهی به آن دست می‌زدم و شوک خفیفی به دستم می‌دادم.

شاید یکی از جرقه‌های علاقه من به نوشتن از همان زمان زده شد. یادم باشد که بعدا پست مشروحی در مورد خاطرات تلکسی خودم بنویسم!

اما به راستی نوشتن با ماشین‌های تحریر، تجربه‌ای یگانه بود. در یک برداشت، مهم این است که شما چه اندیشه‌ای دارید و واسطه انتقال اندیشه‌تان به روی کاغذ یا روی رسانه اینترنت، نباید چندان مهم باشد.

اما در عمل این طور نیست! نوشتن با یک کیبورد دلخواه یا ماشین تحریر ، ذهن را باز می‌کند. مثل این می‌ماند که شما در حالی که آرام قدم بزنید، در مورد چیزی فکر کنید یا کتاب درسی به دست بگیرید و مطلب را بخوانید. گشایش‌هایی در مغز ایجاد می‌شوند که در حالت عادی، ایجاد نمی‌شوند.

یک بخش دیگر لذت ماشین‌های تحریر، آن صدای دلپذیر آنهاست. برای کسانی که عاشق نوشتن هستند، صدای تحریریه یک نشریه قدیمی با چند ماشین تحریر در کنار هم، مثل نغمات موسیقی می‌ماند.

در ابتدای پست، صحبت از آلبوم موسیقی عجیب اسپاتیفای کردم، شما می‌توانید آلبومی تشکیل شده از صدای کیبوردهای کلاسیک را در اینجا گوش کنید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

پرتره خانواده‌های روتین از کشورهای مختلف به کمک هوش مصنوعی ایجاد شد

هوش مصنوعی مدتی است که ما را شگفت زده کرده است. اخیراً با قابلیت‌های هوش مصنوعی در ساخت متون و درک زبان طبیعی برای پاسخ به بسیاری از سؤالات میزان تعجب ما پیشتر شده است.س از ChatGPT،  مایکروسافت هوش مصنوعی خود را همراه با مرورگر Edge و…

هوش مصنوعی میدجرنی Midjourney تصور می‌کند که اساتید رشته‌های مختلف باید چه ظاهری داشته باشند؟ گالری…

کودک و نوجوان که بودم برای خودم یک پا Midjourney  بودم. کتاب‌ها را که می‌خواندم از روی توصیف چهره‌ها و مکان‌ها و اشیا تصور می‌کردم که مثلا کاپیتان نمو یا ربات آر دانیل الیواو باید چطوری باشد، فضاها را تصور می‌کردم و آب و رنگ به آنها در ذهن…

اولم، یکی از عجیب‌ترین جانداران روی زمین – شبیه جنین نارس یا موجودات سری فیلم‌های بیگانگان

جانداری به نام Proteus anguinus که همچنین به عنوان اولم olm شناخته می‌شود، گونه‌ای سمندر است که بومی آب‌های زیرزمینی آلپ در جنوب شرقی اروپا است. این جاندار از معدود مهره‌داران غارنشین است و به دلیل شکل سر و دست‌ها  رنگ سفید مایل به صورتی و…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

هلند کشور لاله‌ها – توضیحات + گالری عکس زیبا

هلند به خاطر مزارع خیره‌کننده لاله‌ که گردشگران را از سرتاسر جهان جذب می‌کند، مشهور است. این مزارع به ویژه در فصل بهار، معمولاً از اواخر مارس تا اوایل اردیبهشت، سرزنده و زیبا هستند.مزارع لاله عمدتاً در منطقه‌ای به نام "Bollenstreek"…

ایده‌های خوب و خلاقانه برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضای بیرونی خانه‌های و مجتمع‌های مسکونی و اداری

آیا تا به حال به دنبال الهام گرفتن برای دکوراسیون و منظره‌سازی فضاهای بیرونی منزل خود بوده‌اید. آیا دوست داشته‌اید بتوانید به نوعی طبیعت را در فضاهای کوچک حیاط آپارتمان یا خانه ییلاقی خود ادغام کنید.در این صورت مجموعه این پست می‌تواند…
آگهی متنی در همه صفحات

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.