ویدئوهای دیپ‌فیک جدید تام کروز – آیا تیک تاک باید ابزار داخلی تشخیص ویدئوی ساختگی داشته باشد؟

0

استفاده از ویدئوهای دیپ‌فیک هر روز بیشتر می‌شود. الان دیگر حتی برای سرگرمی شاهد هستیم که ویدئوهای محدود و کم‌کیفیتی از شخصیت‌های ایرانی هم وارد اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی می‌شود.

در واقع با یک سیستم کامپیوتری نسبتا قوی و کمی تیزهوشی و استفاده از ابزارها و نرم‌افزارهایی که هر کسی می‌تواند دانلود کند، می‌شود ویدئوهای دیپ فیک تهیه کرد.

با تجربه زیاد و زیرکی، هر شخص باپشتکاری می‌تواند ویدئوهای باکیفیت دیپ فیک تهیه کند و حتی به مرحله‌ای برسد که بتواند بیشتر کاربران را متقاعد کند که ویدئو کاملا واقعی است.

به تازگی شخص اکانتی در تیک تاک با نام کاربری @deeptomcruise باز کرده و در آن ویدئوهایی از تام کروز منتشر کرده که واقعا نمی‌شود به سادگی متوجه دیپ فیک شدن آنها شد.

در یکی از این ویدئوها تام کروز را در حال غیب کردن یک سکه و در دیگری او را در حال بازی گلف و ذکر اینکه وارد تیک تاک شده، می‌بینیم.

واقعا در مقابل ویدئوهای دیپ فیک باکیفیت چه می‌شود کرد؟

یک مشکل این است که اینها آنقدرطبیعی هستند که تا زمانی که کسی نگوید ممکن است ویدئو اصالت نداشته باشد، کسی متوجه نکته مشکوکی در آنها نمی‌شود.

به علاوه از نظر ذهنی ما عادت کرده‌ایم که ویدئو را مدرک و سندی بدانیم که جعل کردنش دشوار است و هر چه را که می‌بینیم، باور می‌کنیم.

مایکروسافت و برخی شرکت‌های دیگر ابزارهایی دارند که می‌توانند ویدئوهای دیپ‌فیک را بررسی کرده و مثلا با تشخیص محو شدن غیرطبیعی بخشی از ویدئو و ناهمخوانی اندک بخشی از آن در لحظه، متوجه ساختگی بودن ویدئو بشوند.

همانگونه که شبکه‌های اجتماعی ابزارهایی برای تشخیص ویدئوهای مشمول کپی رایت دراند و مثلا مانع می‌شوند که در اینستاگرام شما به راحتی موزیک‌های خوانندگان غربی یا تکه‌های بلند فیلم‌های سینمایی را آپلود کنید، احساس می‌شود که آنها باید مجهز به ابزارهای توکار تشخیص ویدئوهای دیپ فیک هم بشوند.

نکته دیگر این است که اشخاص مشهور و سلبریتی‌ها، حتی اگر قصد حضور و درج هیچگونه محتوایی در برخی شبکه‌های اجتماعی نداشته باشند، بهتر است که دست‌کم یک اکانت تایید شده در آن برای خود درست کنند.

این طوری مثلا در تیک تاک کاربران گیج نمی‌شوند و آنها می‌توانند در قبال انتشار ویدئوهای دیپ فیک به آسانی اظهار نظر کنند و جعلی بودن آنها را گوشزد کنند.

ویدئوهای دیپ فیک یک شمشیر دوبله هستند:

از یک سو به گمانم آنها در سال‌ها پیش رو مرتب برای تولید محتواهای کاذب و فیک استفاده خواهند شد و ناگزیز باعث بدنامی برخی‌ خواهند شد. به علاوه چنان که افتد و دانی علاقه برخی برای تولید ویدئوهایی با محتوای غیراخلاقی از چهره‌های مشهور، رو به فزونی است.

اما از سوی دیگر، با پیشرفته شدن این فناوری من شخصا خیلی امیدوارم فیلم‌های سینمایی با حضور ترکیبی ستاره‌های درگذشته سینما ببینم. همین حالا هم جوان‌سازی ستاره‌های پیر و نیز زنده کردن برخی از ستاره‌های درگذشته، مرسوم شده و در سال‌های آینده حتما از این فناوری بیشتر استفاده خواهد شد. به نظرتان کی شاهد اولین فیلمی خواهیم بود که همه هنرپیشه‌هایش مرده باشند؟ تنها محدودیت در یک دهه پیش رو احتمالا حق استفاده از چهره آنها خواهد بود و نه محدودیت‌های تکنولوژیک!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

مجموعه عکس‌های چیزهای عجیب و ترسناکی که مو بر تن راست می‌کنند

چرا گاهی دوست داریم داستان‌ها یا فیلم‌های ترسناک را ببینیم؟ خود آزاری؟!در این پست که تعدادی عکس نستا ترسناک (بیشتر عحیب) خواهید دید، می‌خواهم نخست کمی در این مورد حرف بزنم.دلایل لذت بردن افراد از وحشت می‌تواند از فردی به فرد دیگر…

تخیل: تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی از زمین بازدید می‌کرد و در اینستاگرام پست به سبک…

ما نمی‌دانیم که هیچ وقت بیگانگانی که می‌گویند اینقدر وجودشان محتمل است، از زمین بازدید خواهند کرد یا آیا آشکارا رخ خواهند نمود یا نه.فعلا در حد داستان‌های علمی تخیلی به قضیه نگاه می‌کنیم.اما تصور کنید که یک موجود هوشمند فرازمینی…

هوش مصنوعی یکی از تخیل‌های کودکی ما را تصویرسازی کرد: کشتزارهایی از همه چیز: بستنی قیفی –…

شاید سریال کارتونی پینوکیو باعثش شد. شاید هم نه! در آن قسمت دلپذیر و خاطره‌انگیز، روباه مکار و گربه ننه، پینوکیو را فریفتند تا سکه خود را بکارد تا درختی از سکه بروید و بتواند سکه‌های بی‌شمار برداشت کند.سال‌ها از آن زمان گذشته، الان هم…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5