فرصت های شما به عنوان یک پزشک در کشور عمان چگونه است؟

0

رپورتاژ

عمان کشوری ثروتمند در حاشیه خلیج فارس است که به دلیل نزدیکی به ایران گزینه ای مناسب برای متقاضیان مهاجرتی خصوصا در حوزه های مختلف کاری محسوب می شود. یکی از رشته های محبوب برای مهاجرت کاری به کشور عمان رشته پزشکی است.

سیستم بهداشتی و درمانی در کشور عمان بسیار پیشرفته و به روز می باشد. با این حال به دلیل تقاضای بسیار و کمبود پزشک، برخی از پزشکان ایرانی به دلایل متفاوت متقاضی کار پزشکی در عمان هستند.

با این حال توجه داشته باشید که شرایط کار پزشکان ایرانی در عمان نیازمند پیش زمینه هایی است. به همین دلیل باید تمامی مولفه های اثر گذار بر روند مهاجرت پزشکان مورد بررسی قرار گیرد.

شرایط عمومی کشور عمان برای کار پزشکان ایرانی چیست؟

همانطور که ممکن است بدانید، طبق برنامه ریزی ها و گزارش های منتشر شده از مرکز سلامت کشور عمان، این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۴۰ تعداد ۱۳۰۰۰ پزشک را جذب کرده و استخدام کند، که البته این کار نیازمند سرمایه هنگفتی خواهد بود.

در نتیجه، این فرصت مناسبی برای پزشکان ایرانی خواهد بود تا بتوانند با ارتقای سطح اطلاعات و مهارت خود و قوی تر کردن رزومه شان، شانس اخذ پذیرش خود را افزایش داده و زندگی جدیدی در این کشور شروع کنند.

چه مراحلی برای استخدام پزشک در عمان باید طی شود؟

برای استخدام پزشک عمومی در عمان یا حتی متخصص حوزه های مختلف پزشکی، متقاضیان باید مراحل مختلفی را طی کنند.

لازم است بدانید که دولت عمان اخیرا اقدام به ساخت تعدادی بیمارستان و مراکز درمانی پیشرفته کرده و به نیروهای متخصص در حوزه های پزشکی و پیراپزشکی نیاز دارد.

برای اخذ پذیرش شما می بایست در ابتدا از یک کارفرما یا مرکز درمانی دعوت نامه شغلی دریافت کرده تا سپس بتوانید باقی مراحل پیش رو را انجام دهید.

پس از دریافت پیشنهاد کاری لازم است تا برای اخذ ویزای کار اقدام بفرمایید. همچنین بهتر است بدانید که مدت اعتبار این ویزا تنها ۲ سال بوده و پس از آن در صورت موافقت طرفین، قرارداد تمدید و همکاری ادامه خواهد داشت.

یکی از شرایط کار پزشکان ایرانی در عمان ،تسلط به زبان انگلیسی است.

همچنین لازم به ذکر است که آشنا بودن با زبان عربی و سابقه کار بالا – ترجیحا در کشور های عربی – می تواند شما را در اولویت قرار داده و زمان لازم برای اخذ ویزا را بسیار کوتاه تر از آنچه که هست، بکند.

انجام مصاحبه های حضوری و یا اینترنتی از دیگر شرایط کار پزشکان ایرانی در عمان بوده و شما لازم است تا آمادگی لازم برای آن را داشته باشید، زیرا تاثیر بسزایی در آینده شغلی شما خواهد داشت.

این مصاحبه هم همانطور که گفته شد، در برخی موارد حضوری بوده و شما می بایست در اولین فرصت ممکن به عمان سفر کرده و به انجام مصاحبه بپردازید.

همچنین لازم به ذکر است که با توجه به رزومه و تجربه کاری شما، در برخی شرایط حتی معمول ترین هزینه ها از جمله هزینه خورد و خوراک شما نیز توسط کارفرما تامین خواهد شد.

در این صورت می توانید پس انداز قابل توجهی برای خود و خانواده تان داشته باشید

شرایط کار در حوزه های تخصص پزشکی در عمان چیست؟

در روند مهاجرت پزشک به عمان، حوزه های تخصصی اهمیت بسیاری دارند. به همین دلیل مهاجرت و شرایط کار پزشک متخصص ایرانی در عمان شرایط بهتری نسبت به کار پزشکان عمومی خواهد داشت.

درست است که استخدام پزشک عمومی در عمان هم از اهمیت بالایی برخوردار است اما تخصص پزشکی در عمان را می توان گزینه ای با مزایای بیشتر دید. تخصص های پزشکی بسیاری در عمان مورد توجه هستند که عبارتند از:

  • پزشک بیهوشی
  • پزشک متخصص اطفال
  • رادیولوژیست
  • متخصص ارتوپدی
  • متخصص زنان و زایمان
  • جراح مغز و اعصاب
  • جراح عمومی
  • پزشک داخلی
  • متخصص قلب و عروق

در روند مهاجرت پزشک به عمان، حقوق و مزایا چگونه است؟

از دیگر شرایط کار پزشکان ایرانی در عمان می توان به دریافت حقوق و مزایای زیاد اشاره کرد. پس می توان گفت مهاجرت پزشکان به عمان از نظر مالی برای آن ها بسیار ویژه است.

امکاناتی از این قبیل که در صورت داشتن فرزند می توانید از تحصیل رایگان آن ها بهره مند شده و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای، موفق به دریافت بیمه درمانی شوید.

حقوق دریافتی برای پزشکان نیز بسته به حوزه تخصص و محل کار، می تواند بسیار متفاوت باشد، اما به طور کلی مبلغی حدود ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ ریال عمان و برای متخصصین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ ریال خواهد بود.

از دیگر مزایای مهاجرت پزشک به عمان، می توان به دریافت مبلغی حدود ۵۰ تا ۱۰۰ ریال، برای بهره مندی از امکانات رفاهی اشاره کرد.

در بعضی موارد سرویس رفت و آمد به محل کار و حتی سایر وسایل حمل و نقل برای شما رایگان خواهد بود. همین مزایا باعث شده که متقاضیان بسیاری برای داشتن شرایط پزشکی در عمان تلاش می کنند.

لازم به ذکر است که قبولی در آزمون پرومتریک عمان نیز یکی دیگر از شرایط کار پزشکان ایرانی در عمان بوده و شما می بایست با تلاش فراوان موفق به کسب امتیاز قابل قبولی شوید.

در ادامه قصد داریم تا به توضیح بخشی از اطلاعات لازم برای شرکت در این آزمون پرداخته و منابع و مباحث مربوط را معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

شرایط اخذ اقامت وتابعیت عمان برای پزشکان ایرانی چگونه است؟

قطعا فردی که شرایط کار پزشکان ایرانی در عمان را مورد بررسی قرار می دهد و متقاضی این امر است، در مورد شرایط اقامت دائم عمان هم تحقیقاتی انجام می دهد.

اما باید دید که آیا مزایای اقامت دائم عمان منجر به تلاش برای اخذ اقامت این کشور می شود یا خیر؟! در این بخش خواهیم دید که چگونه شرایط کار پزشکان ایرانی در عمان منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود.

مهاجرت پزشکان به عمان در ابتدا با اقامتی دو ساله همراه است. اما بر مینای شرایط پزشک، میزان تخصص او و شرایط کارفرما این مدت زمان می تواند تمدید شود.

 

در واقع می توان گفت همین سخت گیری ها منجر به این مسئله شده که عملا شرایط اقامت دائم عمان و اخذ تابعیت این کشور برای پزشکان ایرانی در دسترس نباشد.

نتیجه گیری

بررسی شرایط کار پزشکان ایرانی در عمان این نتیجه را در بر دارد که مزایای کار در این کشور عربی بسیار زیاد است. با این حال برای موفقیت در این مسیر باید به افراد متخصص مراجعه کرد.

بهتر است بدانید که با در اختیار داشتن اطلاعات لازم از شرایط کار پزشکان ایرانی در عمان ،باز هم لازم است تا در رابطه با زندگی در عمان و مزایا و معایب آن تحقیقاتی به عمل آورید.

تحقیقات  تا پس از مهاجرت به این کشور، با مشکلی روبرو نشده و بهترین نتیجه ممکن را دریافت نمایید.

منبع: iranmohajer.ne

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.