نقش کابینت چوبی، صندلی چوبی و تخت خواب چوبی در دکوراسیون داخلی

0

رپورتاژ

آشپزخانه و اتاق خواب دو جز از اصلی ‎ترین مکان‎ها در هر منزلی به شمار می‎ روند. دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه ‎های امروزی به دلیل باز بودن و در معرض دید بودن از محیط پذیرایی بسیار حائز اهمیت است. کابینت چوبی یکی از زیباترین اجزای آشپزخانه به حساب می آید که بسیار پرطرفدار بوده و تقریباً با تمامی سبک‎ های دکوراسیون هم‎خوانی دارد. آشپزخانه قلب خانه است به همین خاطر نوع کابینتی گه انتخاب می کنید در زیبایی و راحتی شما بسیار موثر است.

اتاق‎ خواب نیز به دلیل آن‎که افراد تقریباً بیشتر اوقات خود را در آن می‎گذرانند، بسیار مهم است. تخت خواب چوبی مهم‎ترین جز و نقطه کانونی در اتاق خواب است که سایر وسایل در پیرامون و اطراف تخت خواب قرار می‎گیرند. به همین دلیل محل قرارگیری تخت خواب و نوع تخت خواب بسیار مهم است. در ادامه می‌توانید با نکاتی مهم در چیدمان آشپزخانه و اتاق خواب آشنا شوید.

تخت خواب چوبی

  • یکی از انواع جنس ‎های تخت ‎خواب که نسبت به سایر جنس‌ها طرفداران بیشتری دارد، تخت ‎خواب چوبی است. از مهم‎ترین خصوصیات تخت‎ خواب چوبی این است که همیشگی است و تقریباً همیشه مد بوده و هیچ‎گاه از مد نمی‎رود. با توجه به این‎که تخت ‎خواب چوبی یکی از مهم‎ترین عناصر در هر اتاق خوابی است باید در جایی قرار گیرد که در چیدمان و دکوراسیون اتاق خواب مشخص و در نقطه کانونی واقع شود.
  • باید توجه داشته باشید که تخت خواب چوبی خود را در مقابل درب ورودی اتاق خواب و یا در راستای درب ورودی قرار ندهید تا از بیرون در دید مستقیم نباشد.
  • انتخاب روتختی برای تخت‎ خواب چوبی نیز بسیار مهم است و باید آن را متناسب با رنگ تخت‎ خواب چوبی انتخاب کنید تا زیبایی دکوراسیون و چیدمان اتاق ‎خواب شما را دو چندان کند. البته روتختی در مقایسه با تخت ‎خواب این مزیت را دارد که قابل تعویض بوده و می‎توان آن را پس از مدتی عوض کرد. انتخاب روتختی ساده و تک رنگ برای تخت خواب چوبی گزینه ‎ای است که همیشه زیباست و به راحتی با سایر اجزای اتاق خواب هماهنگ می‎شوند.
  • در صورت داشتن فضا در اتاق خواب استفاده از صندلی چوبی در دکوراسیون آن، موجب زیبایی و جلوه بخشیدن به محیط می‎شود. صندلی چوبی هم برای راحتی و ریلکس کردن و هم ترکیب زیبایی با تخت خواب چوبی به ارمغان می‎آورد.
  • برای جذابیت بیشتر محیط اتاق خواب و دکوراسیون زیبای آن و هماهنگی تخت خواب چوبی و صندلی چوبی با محیط اتاق خواب می ‎توانید از رنگی متضاد یا هماهنگ در دیوارهای پشت آن‌ها استفاده کند. به طور مثال در برخی از اتاق‎ خواب‎ ها در پشت تخت خواب از رنگ‎ها و یا کاغذ دیواری متناسب با چوب استفاده می‎ کنند که این هماهنگی و هارمونی میان تخت خواب چوبی و رنگ دیوار و صندلی چوبی، زیبایی اتاق خواب را دو چندان کرده و موجب حس آرامش ‎بخش در محیط آن می‎شود.

کابینت چوبی

مهم‎ترین موردی که در چیدمان آشپزخانه و کابینت چوبی باید به آن توجه داشته باشید، این است که از تمام فضا درست استفاده کنید و بتوانید به وسایل خود به راحتی دسترسی داشته باشید.

  • چیدمان کابینت چوبی یک اصل مهم در آشپزخانه به شمار می‎آید، با وجود این‎که کابینت‎ چوبی دارای درب بوده و محتویات درون آن مخفی می‎مانند، اما باز هم باید به مرتب و منظم بودن آن توجه ویژه‎ای داشته باشید.
  • فضای کم در آشپزخانه های کوچک یکی از معضلات مهم افراد است که برای نظم دهی و طبقه ‎بندی وسایل از کابینت چوبی استفاده می‎کنند. بهتر است برای نظم ‎دهی به کابینت چوبی از تقسیم کننده‎ها استفاده کنید. این تقسیم‎ کننده ‎ها علاوه بر این ‎که امنیت بیشتری برای نگهداری ظروف دارند، امکان دسترسی را برای افراد آسان می‎کنند. برای سامان‎دهی بهتر کابینت چوبی استفاده از کشوها و قفسه و شلف نیز بسیار مفید و کاربردی است.
  • بهتر است برای نظم دهی بیشتر و دسترسی آسان‎تر به وسایل خود هر کابینت چوبی را به وسایل خاص و یا وسایل مشابه اختصاص دهید. به طور مثال یک کابینت چوبی را به قابلمه و ماهیتابه و یکی را به لیوان و استکان اختصاص دهید تا هنگام نیاز به راحتی و به آسانی قابل دسترسی و استفاده باشند.
  • برای نظم ‎دهی بیشتر و تمیزی کابینت چوبی خود، بهتر است جهت قرار دادن مواد غذایی و وسایل از سبدهای مخصوص استفاده کنید. به عنوان مثال سبدهای مخصوصی برای قرار دادن سیب زمینی و پیاز در کابینت چوبی خود تعبیه کنید تا کشوهای کابینت چوبی تمیز باقی بمانند و یا در صورت استفاده از کابینت چوبی بدون درب، برای قرار دادن و جای دهی برخی از وسایل آشپزخانه، بهتر است از لوازمی زیبا و شکیل یا نمایی زیبا استفاده کنید تا محیط آشپزخانه شما زیباتر شود.
  • مورد دیگر این‎که هنگام چیدن وسایل در کابینت چوبی این است که اگر وسایلی با پهنای کم اما سایز بزرگی دارید این وسایل را به صورت عمودی در کابینت چوبی خود قرار دهید. می‌توانید این کار را با کمک تقسیم کننده‎ها انجام دهید، زیرا این کار نظم آن را دو چندان می‎کند.
  • یک نکته دیگر برای چیدمان لوازم در آشپزخانه با متراژ کوچک این است که باید از هر میلی متر آن استفاده کرد. فضای داخل درب کابینت چوبی خود را می‎توانید با نصب آویزهای مخصوص و آویزان کردن وسایل بر روی آن نظم بخشید و به خوبی از فضای آن استفاده کنید.

صندلی چوبی

صندلی‌های چوبی انواع مختلفی دارند و  انتخاب مدل و سبک مناسب برای پذیرایی و میز ناهار خوری می‌تواند به شما کمک کند تا خانه‌ای شکیل‌تر و زیباتر داشته باشید.

  • از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد انتخاب میز ناهار خوری بدانید این است که آن را با توجه به سبک دکوراسیون فضای اطراف خود انتخاب کنید.
  •  اگر قرار است میز و صندلی چوبی خود را در آشپزخانه قرار دهید، توجه داشته باشید که از رنگی هماهنگ با سایر عناصر آشپزخانه استفاده کنید.
  • راحت بودن صندلی چوبی میز ناهار خوبی موضوع دیگری است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید. این کار موجب می‌شود تا در زمان غذا خوردن احساس بهتری را تجربه کنید.
  •  هیچگاه از یک صندلی چوبی کلاسیک در فضایی که همه چیزهای شما مدرن طراحی شده است، استفاده نکنید. امروزه صندلی‌های چوبی سبک‌های و مدل‌های متفاوتی دارند و شما می‌توانید مدل‌های مدرن و خلاقانه را برای بخش پذیرایی خود استفاده کنید.
  • توجه داشته باشید که پایه‌های صندلی چوبی شما حتماً با میزی که برای آن استفاده می‌کنید هماهنگ باشد. برای تخمین این موضوع بهتر است روی صندلی بنشینید و مطمئن شوید که در زمان نشستن و غذا خوردن احساس راحتی دارید.
  • به علاوه بهتر است به جنس پارچه مورد استفاده در صندلی چوبی نیز دقت داشته باشید. برای صندلی چوبی بخش پذیرایی حتماً از صندلی‌هایی با پارچه هماهنگ با مبلمان استفاده کنید تا جلوه زیباتری به فضای شما ببخشد.
  • معمولا استفاده از صندلی چوبی منبت کاری شده برای سبک‌های کلاسیک مناسب‌تر است و برای سبک‌های مدرن بهتر است از مدل‌های ساده‌تر استفاده کنید.
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.