اسکراب صورت؛ حلقه مفقود زیبایی و جوانسازی پوست

0

رپورتاژ

در طول بیست و چهار ساعت شبانه روز میلیون‌ها سلول بدون آن که حتی احساس کنید در بدنتان می‌میرند و جالب است بدانید که حجم زیادی از آن‌ها در لایه خارجی پوست مدفون می‌شوند. حالا که فهمدید پوستتان قبرستان سلول‌های مرده است و پاکسازی آن‌ها هم توسط بدن زمان زیادی می‌برد شاید بد نباشد خودتان برای لایه‌برداری و حذف آن‌ها دست به کار شوید!

این چرخه طبیعی پوست است که به صورت دوره‌ای بخشی از سلول‌های از کارافتاده در روند طبیعی میتوز و بازسازی روی هم تلنبار شوند و لایه شاخی را به وجود آورند. تجمع همین لایه است که علاوه بر ایجاد جوش و آکنه پوست را غیرشفاف نشان می‌دهد. همین موضوع باعث شد تا تولیدکنندگان روش‌های قدیمی لایه‌برداری را با تولید انواع بهترین اسکراب صورت جایگزین و به روز کنند.

همه ما به لایه‌برداری صورت نیاز داریم!

فرقی نمی‌کند در چه سن و سالی قرار دارید، شغلتان چیست و تا چه اندازه به روتین‌های مراقبت از پوست اهمیت می‌دهید. لایه‌برداری پوست یک تکنیک ساده و قدیمی است که لایه شاخی و خارجی را هدف قرار می‌دهد. این عمل با استفاده از آنزیم‌های طبیعی صورت می‌گیرد که به طور ملایم پوست را اسکراب می‌کنند.

از ما بپرسید می‌گوییم همه به اسکراب صورت نیاز دارند؛ چون بالاخره برای شما هم پیش می‌آید که پوستتان در اثر خشکی، آب و هوا و مراقبت اشتباه خشک و ضخیم شود. بنابراین تا زمانی که عارضه حاد جدی روی صورتتان وجود نداشته باشد شما هم به استفاده دوره‌ای از اسکراب‌های صورت و بدن نیاز دارید.

اسکراب یک روش معجزه‌آسا طبیعی است و با اثرات زیر همراه خواهد بود:

  • حذف لایه‌های مرده و شفاف‌تر شدن پوست صورت
  • آبرسانی بهتر پوست با استفاده از انواع کرم و سرم‌های تقویتی و آبرسان
  • تحریک بازسازی پوست صورت به ویژه در سنین میانسالی و بالاتر

اسکراب صورت؛ حتی بهتر از انواع ماسک!

قیمت و تنوع محصولات مراقبت از پوست دو فاکتور محدودکننده برای خریداران هستند که معمولا باعث سردرگمی می‌شوند. شما هم احتمالا بارها و بارها این احساس را هنگام خرید انواع ماسک یا اسکراب تجربه کرده‌اید. اگر در این دوراهی قرار بگیرید انتخابتان کدام است؟ اسکراب یا ماسک صورت؟

به طور کلی ترکیبات انواع ماسک و اسکراب تا حدی به هم شبیه است. با این حال دوره مصرف و روش مصرف این دو محصول با هم فرق دارد و شاید قرار دادن ماسک و اسکراب با هم در روتین مراقبت از پوست زیاده‌روی به نظر برسد.

اسکراب‌های صورت حاوی ترکیبات نرم کننده و شفاف کننده برای پوست هستند و بنابراین بخشی از اثرات ماسک صورت را دارند. اما ماسک‌ها معمولا به اندازه ترکیبات لایه‌بردار موثر نیستند. بنابراین می‌توانید روی استفاده دوره‌ای از اسکراب به عنوان یک ماسک لایه‌بردار و زیبایی و بهتر از هر نوع ماسک دیگر موجود در بازار حساب کنید.

شروع لایه‌برداری با اسکراب صورت خانگی یا آماده

فقط کافی است یک ترکیب طبیعی با قابلیت لایه‌برداری و تخریش ملایم سطحی را انتخاب کنید. آن گاه می‌توانید با قطعیت لایه‌برداری پوست را به عنوان بخشی از برنامه مراقبت از صورت و بدنتان معرفی کنید!

روش‌های اسکراب بسیار متنوع هستند. اکثر بانوان و آقایان در گذشته از ترکیبات معمول نظیر لیمو یا جوش شیرین برای لایه‌برداری ملایم پوست صورت استفاده می‌کردند. ترکیبات میوه‌ای نظیر کیوی و موز هم گزینه خوبی برای حذف پوست مرده و اضافی صورت هستند.

اما چیزی که امروزه لایه‌برداری صورت را تا این حد رایج کرده انواع اسکراب صورت آماده است که به صورت تجاری تولید می‌شوند و در دسترس ما قرار دارند. استفاده از اسکراب‌های آماده بر حسب تجربه و نظر متخصصان چند مزیت بزرگ نسبت به ترکیبات خانگی دارد:

  • اسکراب صورت آماده یک ترکیب خاص و آزمایش شده است که خاص پوست صورت شما تولید می‌شود. این در حالی است که خیلی از ترکیبات خانگی ممکن است در درازمدت خشکی پوست را تشدید کنند و خلاصه با شرایط پوستی شما سازگار نباشند.
  • استعمال اسکراب آماده روی صورت ساده‌تر است. این ترکیبات در تیوب و بسته‌بندی مناسب و آماده به مصرف طراحی می‌شوند. البته لازم است شرایط نگهداری اسکراب را روی برچسب محصول با دقت مطالعه کنید.
  • اسکراب‌های صورت آماده بدون ترکیبات شیمیایی و با عصاره‌های گیاهی تولید می‌شوند و در عین حال اثرگذاری بهتری دارند. در تولید ترکیبات لایه‌بردار آماده به استفاده از مواد شیمیایی ضد حساسیت و فاقد عطر و اسانس شیمیایی تاکید می‌شود.

از افسانه تا واقعیت: اسکراب و حذف کومدون‌ها

افسانه رفع جوش‌های سرسیاه یا کومدون‌ها آن هم با اسکراب فقط و فقط یک افسانه است که ای کاش به واقعیت تبدیل می‌شد؛ اما اینگونه نیست! به زبان ساده‌تر مکانیسم تشکیل این جوش‌ها متفاوت است و در نواحی عمقی شکل می‌گیرند. بنابراین لایه‌برداری سطحی پوست صورت در عمل کمکی به برطرف کردن کومدون‌ها نمی‌کند.

این واقعیت برای کنترل چربی و حذف آکنه‌ها هم صادق است. بنابراین اگر به دنبال برطرف کردن آکنه و کومدون‌ها هستید لازم است از سایر محصولات مراقبتی برای کنترل و تجمع چربی زیر پوست استفاده کنید.

آشتی با طبیعت با انواع اسکراب صورت

خیلی از محصولاتی که برای زیبایی و مراقبت از پوست استفاده می‌کنیم منشا شیمیایی دارند. اما اسکراب‌ها پایه کاملا گیاهی دارند و همین رایحه و حس خوشایند تماس ترکیبات طبیعی با پوست است که لایه‌برداری را لذت‌بخش می‌کند.

دانه‌های شکر، پوست گردو، بادام، زردآلو، شیر و موز از ترکیبات طبیعی متداولی هستند که در محصولات لایه‌بردار پوست می‌بینید. به همراه این عصاره‌های طبیعی معمولا از انواع مواد آبرسان نظیر هیالورونیک اسید و عصاره‌ گیاه چای و آلوئه ورا استفاده می‌شود.

سخن آخر:

همه افراد با توجه به عادت شستشو روزانه پوست و تماس با آلاینده‌های محیطی به اسکراب صورت نیاز دارند. تنها شرط لایه‌برداری پوست عدم وجود عوارض مختلف پوستی، قرمزی و حساسیت‌ است. برای خرید بهترین محصولات آرایشی و بهداشتی بازار سایت راهنمای خرید به‌‌نظر میتواند به شما کمک نماید.

اکثر مصرف کنندگان لایه‌برداری آن هم برای پوست ظریف و حساس صورت را ترسناک تلقی می‌کنند. این در حالی است که مبنای بسیاری از تکنیک‌های جوانسازی که در کلینیک‌های پوست و زیبایی صورت می‌گیرند همین لایه‌برداری است.

ایمن‌ترین روش برای لایه‌برداری استفاده از محصولات اسکراب پوست صورت است. این ترکیبات حاوی عصاره‌های گیاهی هستند و به دنبال استفاده مداوم پوست را شفاف و نرم می‌کنند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5