چرا باید از پروژه آماده پریمیر استفاده کنیم؟

0

رپورتاژ

نرم‌افزار Adobe Premiere Pro و پروژه آماده پریمیر چیست؟

یکی از بهترین نرم‌افزارهایی که در زمینه‌ی طراحی و ویرایش فیلم‌ها از آن استفاده می‌شود، نرم‌افزار کاربردی Adobe Premiere Pro است که از این نرم‌افزار همان‌طور که اشاره شد به‌طور گسترده به‌منظور ویرایش فیلم‌ها در سیستم‌عامل mac و یا رایانه‌های شخصی استفاده می‌شود. کاربرد نرم‌افزار Premiere Pro برای ساخت ویدیوهای تبلیغاتی، ویرایش ویدیوها، طراحی و ویرایش فیلم‌های سینمایی، فیلم‌های تلویزیونی و ویدیوهای آنلاین است. همچنین از Adobe Premiere Pro اغلب همراه با نرم‌افزار‌های افتر افکت و فتوشاپ به‌منظور ساخت پروژه‌های خلاقانه استفاده می‌شود. مطلب مهم این است که بسیاری از افراد کار با این نرم‌افزارها برای آن‌ها دشوار است، در نتیجه لازم است برای ساخت فیلم‌ها و ویدیوهای تبلیغاتی خود برای سایت‌ها و یا شبکه‌های اجتماعی از قبیل یوتیوب و اینستاگرام، از انواع مختلف پروژه آماده پریمیر و یا پروژه آماده افتر افکت استفاده کنند.

شما می‌توانید انواع مختلف پروژه آماده پریمیر را در این نرم‌افزار بازکرده و ویرایش کنید. همچنین به‌منظور ساخت ویدیوهای با کیفیت پخش بالا می‌توان از این پروژه‌های آماده استفاده نمود. امکان استفاده از افکت صدا به‌منظور تغییر صدای فیلم نیز در این نرم‌افزار فراهم شده است. هنگام ساخت فیلم با استفاده از نرم‌افزار Premiere Pro می‌توان فیلم‌های مختلف و تصاویر ثابت را به‌طور هم‌زمان باهم ویرایش کرد. همچنین در انواع مختلف پروژه آماده پریمیر شما می‌توانید یک عنوان به فیلم خود اضافه کنید. علاوه بر این، می‌توانید فیلترها را به همراه جلوه‌های دیگر بر روی ویدیوی خود نیز اعمال کنید.

ویرایش فیلم با نرم‌افزار Adobe Premiere Pro
ویرایش فیلم با نرم‌افزار Adobe Premiere Pro

کاربرد انواع مختلف پروژه آماده پریمیر چیست؟

حال سؤال پیش می‌آید که پروژه‌های آماده پریمیر برای چه کسانی مفید هستند؟ در حقیقت همه‌ی ایستگاه‌های خبری، شرکت‌های تولیدکننده ویدیو، شرکت‌های طراحی و متخصصان بازاریابی می‌توانند از انواع مختلف پروژه آماده پریمیر برای کار خود استفاده کنند. همچنین مدیران بخش تولید کالا و خدمات، ویراستاران ویدئو، طراحان چندرسانه‌ای و مدیران بازاریابی نیز از انواع مختلف پروژه آماده پریمیر استفاده می‌کنند. همه صاحبان این مشاغل ذکرشده در بالا می‌توانند از نرم‌افزار Premiere Pro برای ایجاد و یا ویرایش محتواهای ویدیویی خود استفاده کنند.

شروع کار ویرایش یک پروژه آماده پریمیر و یا شروع یک پروژه جدید در نرم‌افزار Premiere Pro به چه صورت است؟

در این قسمت از مقاله قصد داریم نحوه استفاده از یک پروژه آماده پریمیر را به‌طور خلاصه برای شما شرح دهیم. به‌منظور ویرایش یک پروژه آماده پریمیر و برای شروع کار باید پروژه خود را بازکنید. نخست بر روی پروژه آماده پریمیر دو بار کلیک چپ کنید و آن را بازکنید و یا بر روی Open Project در صفحه شروع نرم‌افزار کلیک کنید و فایل موردنظر خود را انتخاب کنید؛ اما برای ایجاد یک پروژه جدید باید روی New Project در صفحه نخست کلیک کنید. نامی را برای پروژه جدید خود انتخاب کرده و یک مسیر ذخیره‌سازی برای پروژه جدید خود انتخاب کنید و دکمه OK را بزنید.

برای واردکردن فایل‌های رسانه‌ای به محیط نرم‌افزار Premiere Pro می‌توان به کمک پنل مرورگر رسانه، به فایل‌هایی موردنظر خود دسترسی پیداکرده و آن‌ها را وارد کنید. همچنین از این قسمت می‌توانید کلیپ‌های مدنظر خود را نیز انتخاب کنید. زمانی که کلیپ موردنظر خود را انتخاب کردید بر روی آن راست کلیک کنید و گزینه‌ی Import را انتخاب کنید. پس از وارد نمودن رسانه موردنظر، آن رسانه آماده ویرایش است. هنگام ویرایش پروژه آماده پریمیر حتماً فایل خود را ذخیره کنید (File> Save) و برای بستن پروژه خود، File > Close Project را انتخاب کنید.

ویرایش ویدیو
ویرایش ویدیو

بررسی اجمالی فضای کاری نرم‌افزار Premiere Pro برای کار بر روی پروژه آماده پریمیر

برای آشنایی با نرم‌افزار Premiere Pro باید رابط کاربری اساسی آن را بشناسید. در این قسمت آنچه باید بیاموزید پنل‌ها و فضای کاری نرم‌افزار است.

پنل‌ها: هر پنل در نرم‌افزار پریمیر دارای یک هدف خاصی است. شما می‌توانید هم اندازه پنل‌ها و هم مکان آن‌ها را تغییر دهید. امکان دسترسی به همه پنل‌ها در منوی Window وجود دارد.

فضاهای کاری: در فضای کاری طرح‌بندی‌های از پیش تعیین‌شده همراه با پنل‌های نمایش داده‌شده وجود دارد که همگی برای کارهای خاص از قبیل ویرایش ویدئو یا افکت صدا مفید هستند. برای تنظیم مجدد یک فضای کاری، Window> Workspace> Reset to Saved Layout را انتخاب کنید.

Blue highlight: بیان این نکته حائز اهمیت است که تنها یک پنل و در یک‌زمان می‌تواند دارای های‌لایت آبی باشد که در این صورت نشان‌دهنده این است که این پنل فعال است.

فضای کاری Premiere Pro
فضای کاری Premiere Pro

واردکردن رسانه به‌منظور کار با پروژه آماده پریمیر

وقتی شما ویدیوهای خود را به محیط نرم‌افزار Premiere Pro وارد می‌کنید، این ویدیوها تحت عنوان کلیپ در پنل Project ظاهر می‌شوند. همان‌طور که قبلاً نیز اشاره کردیم برای یافتن و یا واردکردن فایل‌های رسانه‌ای خود باید از پنل مرورگر رسانه استفاده کنید. به‌منظور پیش‌نمایش ویدیو خود در Source Monitor باید روی آن دو بار کلیک چپ کنید. در نهایت برای واردکردن فایل‌های رسانه‌ای ابتدا آن‌ها را انتخاب کنید. سپس روی آن‌ها راست کلیک کرده و گزینه Import را انتخاب کنید.

مطلب مهم بعدی که باید در این خصوص بدانید در ارتباط با Bins است. Bin ها این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا کلیپ‌های خود را به همان روشی که فایل‌ها را در پوشه‌های رایانه خود سازمان‌دهی می‌کنید بتوانید آن‌ها را سازمان‌دهی کنید. برای ایجاد یک bin جدید، روی دکمه New Bin در پنل Project کلیک کنید.

علاوه بر این، بیشتر کارهای خلاقانه در نرم‌افزار Premiere Pro زمانی صورت می‌پذیرد که شما یک دنباله از کلیپ‌ها به‌صورت پشت سر هم ایجاد کنید؛ بنابراین قبل از اینکه بتوانید کلیپ‌هایی به نرم‌افزار پریمیر اضافه کنید باید نسبت به ساخت یک دنباله اقدام کنید. همین کار را می‌توان به‌منظور ساخت یک پروژه آماده پریمیر نیز انجام داد. زمانی یک دنباله ایجاد کردید، این دنباله همراه با کلیپ‌های شما در پنل Project ظاهر می‌شود. شما به نسبت نیاز خود در پروژه‌های مشابه، می‌توانید تعداد زیادی توالی ایجاد کنید. برای ایجاد یک توالی جدید می‌توانید یک یا چند کلیپ را به پنل خالی Timeline بکشید یا یک یا چند کلیپ را در پنل Project انتخاب کنید و بر روی آن‌ها راست کلیک کرده و گزینه‌ی New Sequence from Clip را انتخاب کنید. می‌توان کلیپ‌های بیشتر را با کشیدن آن‌ها به صفحه Timeline اضافه نمود.

اهمیت استفاده از قالب پست اینستاگرام

در بالا در مورد نحوه ویرایش یک فیلم در محیط نرم‌افزار Premiere Pro و فضای کاری آن، به‌طور مختصر توضیحاتی خدمت شما ارائه شد اما همان‌طور که بیان شد ساخت پروژه با استفاده از نرم‌افزار پریمیر چندان راحت نیست و بهتر است از انواع مختلف پروژه آماده پریمیر استفاده کنید. در سایت باک بهترین پروژه‌های آماده پریمیر در اختیار کاربران این سایت قرار می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به این لینک baaak.ir مراجعه کنید. همچنین در بالا اشاره کردیم که شما می‌توانید فایل ویدیویی نهایی خود را که به‌منظور تبلیغات به کمک پروژه‌های آماده پریمیر تهیه کردید را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. به‌عنوان‌مثال ممکن است شما بخواهید ویدیو خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک بگذارید در این حالت برای جذابیت بیشتر ویدیو خود بهتر است از قالب پست اینستاگرام استفاده کنید اما این قالب‌های پست اینستاگرام آماده را نیز می‌توانید از سایت باک دانلود کنید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.