نوار گوش چیست؟

0

رپورتاژ

نوار گوش اصطلاح عامیانه برای تست ادیومتری است. تفاوتی بین نوار گوش و تست ادیومتری وجود ندارد و هر دو به یک معنا هستند. هنگامی که پزشک برای بیمار خود درخواست نوار گوش می کند، بیمار بایستی به ادیولوژیست یا شنوایی شناس مراجعه کند. نوار گوش با توجه به شکایات بیمار دارای انواع مختلفی است که در زیر به آنها اشاره می کنیم.

انواع نوار گوش

نوار گوش برای بررسی وضعیت شنوایی

در نوع اول نوار گوش اولین کاری که انجام می شود، بررسی آستانه های شنوایی فرد است. در این آزمایش مشخص می شود که آیا فرد حس شنوایی خود را از دست داده است یا نه. در واقع با این کار به سلامت عصب گوش پی می برند. از جمله بیماری هایی که با انجام نوار گوش مشخص می شود شامل پیرگوشی، بیماری منییر، پارگی پرده گوش و سایر آسیب های شنوایی است.

نوار گوش برای بررسی عفونت گوش میانی

نوع دوم نوار گوش تست تمپانومتری است که در این آزمایش رفلکس های گوش و همچنین وضعیت پرده گوش بررسی می شود. هنگام عفونت گوش کودکان یا بزرگسالان انجام تمپانومتری مهم و ضرورت دارد. در واقع با کمک آزمایش تمپاتومتری مقدار و شدت عفونت مشخص شده و همچنین اطلاعاتی در مورد میزان آسیب به پرده گوش به ما می دهد. کلینیک شنوایی سنجی جهان یکی از مراکز جامع شنوایی سنجی و نوار گوش در تهران است که کلیه ی تست های مربوط به شنوایی را با دستگاه های پیشرفته انجام می دهد.

نوار گوش برای سرگیجه

یکی از ناراحت کننده ترین و ناتوان‌کننده‌ترین اختلالی که ممکن است برای هرکسی به وجود آید، سرگیجه است. سرگیجه در واقع یک احساس عدم تعادل است و ممکن است احساس کنید که در حال چرخش هستید یا دنیای اطراف شما در حال چرخش است. سرگیجه هایی که فرد احساس چرخش به دور خود می کند می تواند منشأ گوش میانی باشد. در این اختلال سنگریزه های کلسیمی داخل مایع گوش میانی جابجا شده و باعث ایجاد سرگیجه می شود. در نوار گوش برای سرگیجه ابتدا تستVNG  گرفته می شود و سپس با توجه به محل جابجایی سنگریزه های گوش میانی، مانور درمانی انجام می شود. کلینیک سرگیجه ی آریاشهر یکی از محدود مراکز سرگیجه در تهران است که کلیه ی آزمایش ها و درمان های مربوط به سرگیجه را انجام می دهد.

نوار گوش برای بیماری منییر

منییر یکی از بیماری های نسبتاً شایع گوش داخلی انسان است که در آن هیدروپس آندولف اتفاق می افتد.  هیدروپس یعنی پرفشاری مایع داخل حلزون گوش و دلایل اتفاق آن می تواند سبک زندگی فرد مانند مصرف بالای نمک، کم خوابی و استرس به وجود آید. در بعضی موارد علت بیماری منییر نامشخص است. نوار گوش در منییر شامل تست ادیومتری و تست ECochG است. با کمک این دو تست تشخیص نهایی بیماری منییر داده می شود. درمان بیماری منییر رعایت رژیم غذایی و تغییر سبک زندگی است.

نوار گوش برای کودکان

نوار گوش در کودکان و نوزادان شامل تست OAE و تستABR  است. در کودکان بدو تولد جهت غربالگری وضعیت شنوایی آنها تست OAE  گرفته می شود. در آزمایش OAE وضعیت حلزون گوش بررسی می شود و به ما می گوید که حلزون نوزاد شکل گرفته است یا خیر. اما بعد از سه ماهگی بایستی تستABR  گرفته شود. در این تست علاوه بر بررسی حلزون گوش، عصب شنوایی نوزاد نیز بررسی می شود و وضعیت نهایی شنوایی نوزاد را در اختیار ما می گذارد. در کودکان بالای پنج سال که قادر به همکاری هستند می توان تست ادیومتری گرفت. بیشترین موارد کاربرد شنوایی سنجی در کودکان بالای پنج سال، بررسی عفونت گوش میانی است.

انجام خدمات شنوایی سنجی و نوار گوش در منزل

کلینیک تخصصی شنوایی سنجی آریاشهر در ایام کرونا کلیه ی خدمات شنوایی سنجی و نوار گوش در منزل را نیز انجام میدهد. انجام کلیه ی تست های شنوایی سنجی از جمله ادیومتری، تست OAE، تست ABR، تست های سرگیجه، مانور درمانی.

تنظیم و تجویز سمعک

برای آن دسته از افرادی که قادر نیستند برای دریافت خدمات مربوط به سمعک به کلینیک مراجعه کنند مجموعه ی جهان سمعک نیروهای متخصص خود را  جهت تنظیم و تجویز سمعک به منزل بیمار اعزام می کند.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5