روغن کنجد غیر تراریخته از کجا بخریم؟

1

رپورتاژ

چند سالی است که مردم ایران به مصرف روغن‌های گیاهی علاقه‌مند شده‌اند. در این میان روغن کنجد از محبوب‌ترین این محصولات بوده و هست. اما مدتی است که ادعاهایی مبنی بر تراریخته بودن دانه‌های کنجد و روغن حاصل از آن مطرح شده. در صورتی که این ادعا صحیح باشد، روغن کنجد نه تنها مزیتی برای ما ندارد بلکه برعکس می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های داخلی، سرطان و… هم بشود! امروز در مورد این ادعا و سپس خواص دانه کنجد توضیحاتی به شما ارائه می‌کنیم:

روغن کنجد غیرتراریخته

شاید در این چند سال در فضای مجازی، اخبار و… صحبت‌هایی از محصولات تراریخته شنیده باشید. اینها محصولاتی هستند که برای تولید، در ساختارشان از دستکاری‌های ژنتیکی استفاده شده! مثلا دانه‌ای که به صورت طبیعی در کشورهایی با آب و هوای مرطوب رشد می‌کند، پس از دستکاری ژنتیکی نسبت به انواع آب و هوا مقاوم شده و در دیگر کشورها هم قابل کشت می‌شود.

محصولات تراریخته در دراز مدت ضررهای بسیار شدیدی برای بدن انسان و اغلب موجودات روی کره زمین دارند. به عنوان مثال مصرف طولانی آنها باعث ایجاد تومورهای سرطانی، مشکلات تغذیه‌ای، جنسی و… می‌شود.

اما در مورد کنجد، آیا دانه کنجد ایرانی یک محصول تراریخته است و مصرف روغن کنجد باعث ایجاد عوارض می‌شود؟ خب در جواب این ادعا صرفا باید با یک جواب خیالتان را راحت کنیم:

کنجد دانه‌ای است که برای کشت نسبت به انواع آب و هوا مقاومت دارد! یعنی شما می‌توانید دانه کنجد را در اغلب کشورها از جمله ایران، بدون هیچ دستکاری ژنتیکی کشت کنید. بنابراین هیچ نگرانی بابت ادعاهای روغن کنجد تراریخته نداشته باشید.

دقت کنید که این موضوع صرفا مربوط به کنجد است و در مورد برخی از دانه‌ها، گیاهان و میوه‌ها صدق نمی‌کند.

روغن کنجد غیرتراریخته از دانه‌های کنجد طبیعی

ویترین فود، یکی از فروشگاه‌های معتبر فعال در زمینه فروش محصولات گیاهی است. بعد از اینکه مدتی قبل مضرات واقعی محصولات تراریخته برای بدن انسان ثابت شد، ویترین فود سعی خود را بر این گذاشت که تمامی محصولات فروشگاهش را از بین محصولات غیرتراریخته انتخاب کند.

روغن کنجد غیرتراریخته هم از جمله این محصولات است. هدف اصلی ویترین فود، ارائه محصولات ارگانیک، بدون واسطه و با قیمت مناسب به مخاطبان و مشتریان است. اگر دوست داشتید می‌توانید به ویترین این فروشگاه اینترنتی مراجعه کرده و محصولات طبیعی آن را مشاهده کنید.

در ادامه مقاله قصد داریم در مورد خواص کنجد و روغن کنجد اطلاعاتی به شما بدهیم؛ دقت کنید که همه مطالب گفته شده در ادامه مطلب، صرفا مربوط به محصول غیرتراریخته است!

خواص کنجد

گیاه کنجد یک گیاه بومی هند و آفریقا است. با توجه به اینکه این گیاه مقاومت بالایی دارد، می‌توان آن را در بسیاری از کشورهای دیگر نیز پرورش داد. کنجد به دلیل داشتن چربی مفید و سطح کم چربی مضر، به عنوان یک منبع مناسب برای استخراج روغن پخت‌وپز و خوراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه مزیت‌های این دانه گیاهی را با هم بررسی می‌کنیم:

مس

پزشکان برای درمان بیماری‌هایی مثل آرتریت از مس استفاده می‌کنند. همینطور مس به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، یک منبع درمانی مناسب برای کاهش التهابات محسوب می‌شود. خوشبختانه دانه‌های کنجد حاوی مقدار زیادی مس هستند. مصرف روزانه کنجد به صورت دانه خوراکی یا مصرف روغن کنجد در غذاها، می‌تواند مس بدن انسان را تامین کند.

فیبر

اگر یادتان باشد تا چند سال پیش بیماری دیابت یک بیماری نه‌چندان شایع بود و اغلب مبتلایان به آن، به دلایل ارثی دچارش شده بودند. اما امروز چطور؟ واقعا باعث تاسف است که امروزه حتی کودکان هم به دلیل عادات غذایی نامناسب به دیابت دچار می‌شوند و نرخ ابتلای به آن، به شدت رو به افزایش است.

اگر علاقه دارید که از همین حالا یک پیشگیری خانگی برای دیابت را آغاز کنید، روغن کنجد یا دانه آن را در وعده‌های غذایی‌تان به کار ببرید. طبق تحقیقات، فیبر به نوعی باکتری خاص در روده انسان کمک می‌کند تا با بیماری دیابت مقابله کرده و سطح قند خون را کاهش دهند. همینطور فیبر می‌تواند با جذب چربی به بدن هم تا حد زیادی مبارزه کند.

منبع پروتئین

پروتئین از جمله مواد معدنی به شدت مورد نیاز برای بدن انسان است. شاید وجود پروتئین به صورت مستقیم در بدن با بیماری‌ها مبارزه نکند اما کمبودش سبب به وجود آمدن بیماری‌های به شدت خطرناکی می‌شود. اگر در رژیم غذایی خودتان یک منبع دائم پروتئین ندارید، کنجد انتخاب خوبی است. می‌توانید دانه‌های آن را در سالاد، پخت خورش و حتی برنج هم استفاده کنید. همینطور روغن کنجد غیرتراریخته یک منبع مناسب برای پروتئین است که می‌تواند به صورت دائم مورد استفاده شما قرار بگیرد.

خواص کنجد برای پوست!

اگر از افرادی هستید که به پوست خود و مخصوصا سلامت پوست سرتان اهمیت زیادی می‌دهید، کنجد باید به صورت دائم در سبد غذایی شما مورد استفاده قرار بگیرد. چرا؟

کلاژن با الاستیسیته کردن پوست سر باعث ترمیم بافت‌های آن می‌شود. روی، یک منبع لازم برای تولید کلاژن در پوست است و خوشبختانه کنجد هم یک منبع سرشار از روی! بنابراین با خوردن کنجد می‌توانید سلامت پوست سر و در نتیجه آن، موهایتان را تضمین کنید.

علاوه بر این، اگر از آن دسته افرادی هستید که دائما باید در بیرون از منزل باشید و در مقابل نور خورشید قرار بگیرید، بهتر است بدانید که کنجد می‌تواند تا حد زیادی از مضرات اشعه بنفش و تاثیر آن روی پوست شما کم کند!

سرطان و کنجد

بر خلاق دانه‌های تراریخته برخی گیاهان که مصرف آنها در دراز مدت باعث ایجاد سرطان می‌شود، مصرف روغن کنجد غیرتراریخته و همینطور دانه آن، می‌تواند درمان و پیشگیری از سرطان را در پی داشته باشد. دلیل این خاصیت بالای کنجد در مقابل بیماری سرطان، وجود مواد معدنی مثل:

  • اسید فیتیک،
  • منیزیم
  • و فیتواسترول

است. جالب است که در بین همه دانه‌های گیاهی، کنجد بالاترین مقادیر فیتواسترول را داراست!

درمان کم خونی

راستش را بخواهید گاها با مطالعه خواص کنجد، خودمان هم کمی به این دانه کوچک و گیاهی شک می‌کنیم! علاوه بر تمامی خواص و مزایای گفته شده در بالا، کنجد به دلیل داشتن ماده معدنی آهن، نقش بسیار مهمی در درمان کم خونی انسان ایفا می‌کند.

خواص کنجد در تقویت استخوان‌ها

فسفر، روی و کلسیم از جمله مواد معدنی موجود در دانه‌های کنجد هستند که با مصرف آنها می‌توانید به رشد و افزایش توان استخوان‌های بدنتان کمک کنید.

در نهایت اگر قصد خرید روغن کنجد به مقدار زیادی را هم دارید، به سراغ روغن کنجد غیرتراریخته 20 لیتری ویترین فود سر بزنید. با آرزوی موفقیت.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. ویترین‌فود می گوید

    روغن کنجد از آن دست روغن‌هایی است که تراریخته بودن در آن ها صدق نمی کند پس نباید هیچ نگرانی بابت ادعاهای روغن کنجد تراریخته داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5