ثبت شرکت، آری یا خیر؟

0

رپورتاژ

یکی از چالش های اساسی بسیاری از صاحبین کسب و کار و مشاغل مختلف بعضا این است که آیا نیاز است برای کسب و کار خود دست به ثبت شرکت بزنند یا خیر؟ این سوال بسیار سوال کلیدی و مهمی است که می تواند در آینده کسب و کارها تاثیرات زیادی داشته باشد.

عمده تمرکز و اندیشه افراد برای ثبت شرکت این است که ثبت شرکت چه مزایا و معایبی می تواند داشته باشد؟ آیا ثبت شرکت باعث تغییری در فعالیت و کسب و کار آنها می شود یا خیر؟ آیا ثبت شرکت از نظر مالی و مالیاتی برای آنها تفاوتی ایجاد می کند یا نه؟ اساسا دولت و یا نهادهایی مانند تامین اجتماعی چه تفاوتی برای افرادی که کسب و کار خود را شرکتی می کنند قائل هستند و بسیاری از سوالات دیگر.

چیزی که مشخص است این است که ثبت شرکت ساماندهی کسب و کار است. اگر راه اندازی یک کسب و کار باشد به این کسب و کار استخوان بندی منظمی می دهد و اگر کسب و کار قدیمی تر باشد باعث ساماندهی و نظم دهی مجدد به این کسب و کار و تغییر روال فعالیت آن می شود. ثبت شرکت را به عنوان  بهترین راه برای ورود به دنیای پر سود تجارت می دانند زیرا باعث می شود فرصت ها و موقعیت های بسیار بیشتری پیش روی صاحبین کسب و کار قرار بگیرد. معمولا با ثبت شرکت و فعالیت در قالب شرکت است که می توان هدف گذاری های دقیق تر و رشد و توسعه با استراتژی های تعریف شده را دنبال کرد. فعالیت ها در شرکت ها نظام دقیق تر و گسترده تری دارند و طبق نظریه همه افرادی که قبلا برای ثبت شرکت اقدام کرده اند، از زمان ثبت شرکت فعالیت آنها همواره رو به رشد بوده است.

با این وجود ثبت شرکت ممکن است معایبی نیز به همراه داشته باشد. بعضا مهم ترین عیب شرکت را موضوع مالیات و دارایی عنوان می کنند که جای تامل دارد. اما با این توصیفات بهترین راه برای تصمیمی گیری در خصوص ثبت شرکت این است که مزایا و معایب ثبت شرکت را با هم مروری کرده باشیم و نهایتا ریش و قیچی را به دست خود شما  به عنوان تصمیم گیرنده نهایی قرار دهیم.

مزایای ثبت شرکت

عمده ترین دلایلی که معمولا افراد با تمرکز بر آن به دنبال ثبت شرکت هستند را می توان موارد زیر عنوان کرد:

  • فعالیت در شرکت به شکل رسمی و قانونی انجام می شود: این بدین معنا است که ثبت شرکت به فعالیت های شرکت نظام می دهد و باعث می شود مبادی ورودی و خروجی شرکت کاملا تحت کنترل باشد و شرکا به مشتریان خود اثبات کنند که فعالیت آنها تحت نظارت دولت و ارگان های رسمی دیگر انجام می شود تا مشتریان راحت تر به آنها اعتماد کنند.
  • تقسیم مسئولیت شرکت بین شرکا: برای ثبت شرکت باید حداقل دو نفر با هم مشارکت کنند. این باعث می شود تا مسئولیت ها مالی و حقوقی شرکت را نیز با هم به اشتراک بگذارند. چنانچه شرکت به هر دلیل متضرر شود، نیازی نیست افراد از دارایی شخصی خود در اغلب ساختار شرکت ها برای پرداخت دیون شرکت استفاده کنند. هر فرد در شرکت به اندازه سهام و یا سهم الشرکه خود مسئولیت دارد. ضمن اینکه شریک یا شرکا در شرکت ها ایده ها و اندیشه های خود را دارد و می تواند در تکمیل فعالیت شرکت نقاط قوتی برای شرکت باشد.
  • شفافیت همکاری و حمایت قانون و دولت از شرکت ها: طبق اساسنامه و یا شرکتنامه شرکت، کلیه حقوق و نحوه شراکت شرکا مشخص می شود. با تسلیم این اظهارنامه و اساسنامه به اداره ثبت شرکت ها ، دولت کلیه امور مرتبط بین شرکا را کنترل و نظارت می کند و به همین دلیل اعتماد زیادی بین شرکا شکل می گیرد. در نظر داشته باشید که دولت همچنین با تخفیف های مالیاتی، وام ها و تسهیلات و حمایت های مختلف دیگر شرکت ها را زیر چتر حمایت خود قرار می دهد.

ضمن اینکه در کنار این مزایا شرکت ها به صورت بسیار ساده تری می توانند در خصوص موارد اقدام کنند و امتیازات بسیار بالاتری در رویدادهای زیر دارند:

  • شرکت در مناقصات و مزایدات و برنده شدن در آنها
  • امکان دریافت و یا اعطا نمایندگی های داخلی و خارجی
  • امکان حضور در نمایشگاه ها و رویداد های اجتماعی و فرهنگی مختلف داخلی و خارجی
  • امکان برند سازی قوی تر و با پشتوانه محکم تر
  • اعتماد سازی بیشتر در بین مشتریان با توجه به دسترسی راحت مشتریان به اطلاعات شرکت و شرکا از طریق اداره ثبت شرکت ها و روزنامه رسمی
  • امکان اخذ بسیار ساده تر انواع مجوزها، امتیازات و اعتبارات سازمان ها و نهادهای دیگر
  • امکان مشارکت بسیار ساده تر با شرکت ها و موسسات داخلی و خارجی

معایب ثبت شرکت

باید در نظر داشت که راه اندازی کسب و کار قانونی با ثبت شرکت محدودیت هایی نیز به همراه دارد. البته این محدودیت ها زمانی که اقدام به ثبت شرکت می کنید بیشتر خود را نشان می دهند چرا که معمولا این محدودیت ها در زمانی که کسب و کار معمولی خود را هم دارید معمولا وجود دارند:

  • پرداخت مالیات: برای فعالیت ها بعد از ثبت شرکت باید دفاتر پلمپ مالیاتی پر شوند و متناسب با آن برای شرکت مالیات تعریف می شود. معمولا مالیات برای همه کسب و کارها وجود دارد. اما به دلیل درآمد بالاتر شرکت ها زمانی که دست به ثبت شرکت می زنید و فعالیت خود را در قالب شرکت انجام می دهید بیشتر خود را نشان می دهند. اما آیا درآمد بالاتر و پرداخت مالیات بیشتر نگران کننده است؟
  • تکمیل دفاتر پلمپ: همانطور که توضیح داده شد، دفاتر پلمپ بعد از ثبت شرکت باید از اداره مالیاتی دریافت و مرتبا در زمان های مشخص به این اداره بای محاسبه مالیات تحویل داده شوند. خود تکمیل دفاتر بعضا ناراحت کننده است.
  • پرداخت حقوق و بیمه کارکنان: از جمله الزامات شرکت ها رعایت حداقل حقوق تعریف شده در قانون کار برای کارکنان و پرداخت بیمه آنها است.
  • الزام به داشتن آدرس برای فعالیت شرکت: برای ثبت شرکت لازم است که مکانی به صورت ملکی و یا اجاره ای شرکت ها برای ثبت در دفتر ثبت شرکت ها اعلام کنند.
  • هزینه و زمان برای ثبت شرکت: این موضوع اغلب به دلیل زمانی که باید افراد اختصاص دهند مشکل ساز است زیرا هزینه ثبت شرکت واقعا چندان زیاد نیست. اما به لطف شرکت ها و موسسات ثبت شرکت مانند هلدینگ ویونا، ثبت شرکت این روزها بسیار ساده تر از آن چیزی شده که تصور می کنید.
  • الزام به دانش قانون تجارت: قبلا افرادی که دنبال ثبت شرکت می رفتند نگران این موضوع بودند که باید دانش حقوقی قانون تجارت را داشته باشند. اما این روزها نیز می توان بسیاری از امور حقوقی را برون سپاری کرد. با این اصل و با برون سپاری فعالیت های حقوقی به دست موسسات حقوقی مانند هلدینگ ویونا دیگر این نگرانی نیز چندان مطرح نیست.

نهایتا این شما هستید که می توانید با داشتن یک تصمیم درست نسبت به اینکه برای ثبت شرکت اقدام کنید یا نه، آینده کسب و کار خود را ساماندهی و برنامه ریزی خواهید کرد. معمولا ثبت شرکت در جوامع رقابتی امروز بیشتر توصیه می شود و می تواند به روند توسعه و رقابت تجاری بیشتر به افراد کمک بیشتری بکند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مورد عجیب بیمار M: مردی که گلوله‌ای به سرش خورد و بعد همه چیز را وارونه می‌دید!

بر اساس گزارش موردی که به تازگی منتشر شده است، یکی از منحصر به فردترین و عجیب‌ترین موارد آسیب مغزی در تاریخ شرح داده شده: این مورد با نام مستعار بیمار M، نامیده می‌شود که در سال ۱۹۳۸ در جریان جنگ داخلی اسپانیا به سرش گلوله خورد و بعد آن…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

داستان پسر دو سر بنگال، آن هم به صورتی تقریبا دیده نشده!

در ماه مه 1783، در روستای کوچکی به نام Mundul Gaut، در بنگال هند، یک کودک عجیب به دنیا آمد. او دو سر داشت.مامایی که به زایمان کمک می کرد از ظاهر کودک چنان وحشت زده شد که سعی کرد با انداختن او به داخل آتش این هیولا را بکشد. خوشبختانه…

آیا می‌توانید در این عکس شیر کوهی را در حال تعقیب الک (گوزن شمالی) ببینید؟

یک دوربین خودکار راه‌اندازی شده توسط سرویس حیات وحش ایالات متحده، عکس‌هایی از یک شیر کوهی را در حال تعقیب یک گوزن شمالی ثبت کرد. از این عکس‌ها مشخص است که این شکارچی بسیار دشوار است.پس اگر گوزن بزرگ شکار شده باشد و متوجه خطر نشده باشد،…

عمو حاجی -کثیف‌ترین مرد جهان- چند ماه پس از نخستین حمام برای اولین بار در ۶۰ سالگی، سال پیش درگذشت!

عمو حاجی (۱۹۲۸–۲۰۲۲) مردی ایرانی بود که بیش از ۶۰ سال به حمام نکردن شهرت داشت. عمو حاجی نام واقعی او نبود بلکه لقبی بود که به این فرد مسن داده می‌شد. او در روستای دژگاه فارس در آلونک و چاله‌ای در زمین زندگی می‌کرد.از آنجایی که او…

چهره و شکل و شمایل یک شهروند کشورهای اسکاندیناوی یا منطقه نوردیک به چه صورت است؟

کشور‌های اسکاندیناوی که به عنوان کشورهای شمال اروپا یا منطقه نوردیک نیز شناخته می‌شوند، به گروهی از کشور‌های شمال اروپا اطلاق می‌شود. واژه نوردیک اغلب برای توصیف دانمارک، فنلاند، ایسلند، نروژ و سوئد که اعضای اصلی شورای شمال اروپا هستند،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.