یونولیت و کاربردهای آن در صنایع مختلف

0

رپورتاژ

یونولیت با نام تجاری  EPS(Expandable PolyStyrene)  یا پلاستوفوم، یک ماده اولیه با خواص مکانیکی و فیزیکی بسیار عالی برای تولید انواع ورق یونولیتی و تجهیزات بسته بندی می باشد.یونولیت با وزن بسیار سبک و با ویژگی حرارتی بسیار عالی از نظر عایق حرارتی و همچنین پایداری در برابر نفوذ آب تبدیل به یکی از مواد محبوب در صنایع مختلف شده.

علی رغم کاربردهای گسترده یونولیت در صنایع مختلف، تاثیرات زیست محیطی آن در اکثر موارد نادیده گرفته می شود. یونولیت ها مواد پلیمری هستند که روزانه حجم زیادی از آنها را در زندگی روزمره استفاده می کنیم. درصد بسیاری از یونولیت ها به طور مستقیم و غیر مستقیم به محیط زیست وارد می شود. گذشته از بحث کاربردی یونولیت بسته بندی ، کندوی فومی و ورق یونولیتی، مسئله حفاظت از محیط زیست و  در امان بودن محیط زیست از اثرات ورود یونولیت ها، مبحثی است که به یک چالش برای کارشناسان این حوزه مبدل گشته است.

ماده اولیه یونولیت از نفت خام به دست می آید.

کارشناسان محیط زیست، فعالان حوزه مواد یونولیت فشرده و همچنین متریال یونولیتی که در ساختمان سازی به کار می رود، مهمترین راهکار برای حفاظت از محیط زیست در برابر اثرات مخرب یونولیت ها را بازیافت این مواد می دانند. بر همین اساس این مطلب را به طور اختصاصی به بررسی مزایای بازیافت یونولیت فشرده در حفاظت محیط زیست و همچنین راهکارهای مناسب برای مصرف کنندگان و جوامع برای مدیریت بهتر در استفاده از مواد پلی استایرن، اختصاص داده ایم. برکسی پوشیده نیست که هر جامعه اگر بخواهد محیط زیست خود را حفاظت کند باید به استانداردهای زیست محیطی و همچنین مسائل بازیافت پس از مصرف یک محصول،توجه کند. پلی استایرن منبسط شده نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

یونولیت فشرده، عموماً به رنگ سفید است و حالت جامد دارد. تمام متریالی که از این ماده ساخته می شوند طبق برنامه های مدیریتی بازیافت و پسماند باید به مراکز مخصوص این کار ارسال شود. این مواد دارای قابلیت صد در صد بازیافت هستند. یونولیت فشرده قابل بازیافت، در لندفیلد ها جمع آوری شده و سپس حمل آن تا کارخانه بازیافت، جزو قوانین مدیریت پسماند محسوب می شود که البته در بسیاری از جوامع نادیده گرفته شده است. از سوی دیگر مواد جایگزین برای بسته بندی کاغذ و چوب میباشند که به هیچ عنوان خواص یونولیت را تامین نمیکنند و بویژه مصرف روزافزون آنها باعث تخریب جنگلها و از بین رفتن محیط زیست میگردد. صبافوم با توجه ویژه به برنامه بازیافت یونولیت در پی ایفای نقش خود در جهت حفظ محیط زیست و رهاسازی مواد پلاستیک در زمین میباشد.

پس با تغییر رویکردی ساده و کم هزینه در زمینه بسته بندی محصولات خود ، میتوانیم محیط زیست خودمان را حفظ کنیم.

 

با استفاده و بازیافت پلاستوفوم درختان و زمین را حفظ کنیم

جنگلها اکوسیستم پیچیده ای هستند که به هر صورت در این سیاره نقش مهمی را ایفا میکنند. هنگامی که آنها تخریب میشوند، می توان منتظر حوادثی زنجیره ای ) چه در سطح محلی و چه در سطح جهانی ( بود.

هر ساله نزدیک به 7/3 میلیون هکتار جنگل – تقریبا به اندازه کشور پاناما – طبق آمار سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) از بین میرود.
برخی از آمار موجود در رابطه با از بین رفتن جنگلها به شرح زیر میباشد :
– در حدود نیمی از جنگلهای استوایی جهان از بین رفته اند (FAO )
– در هر دقیقه حدود 36 زمین فوتبال مملو از درخت از دست میرود (World Wildlife Fund (WWF))
– جنگلها در حال حاضر، حدود 30 درصد از جرم زمین را شامل میشوند…

پلاستوفوم با خواص منحصر به فردی که دارد به راحتی میتواند در بسته بندی انواع کالاها ، جایگزین چوب و کارتن شود.

به توصیه صبافوم با استفاده از پلاستوفوم و بازیافت آن به عنوان جایگزین چوب و کاغذ در بسته بندی کالاها کمکی هرچند کوچک به جلوگیری از قطع درختان میکنیم.

کاربردهای روزمره یونولیت:

یخدان یونولیت چیست؟

یخدان یونولیتی یا صندوق یونولیتی یا چوبی یا فلزی یا پلاستیکی برای نگه داشتن قطعات یخ، حتی مایعات و جامداتی است که نیاز دارند که در طی انتقال در درجه حرارت پایین منتقل شوند. یخدان شربتخانه صندوقی است که در سفر همراه بردارند و خوراک فاسد شدنی در آن باشد، که معمولاً برای سفرها هم استفاده می‌شود. امروزه یخدان مصارف زیادی در صنعت؛ مصارف خانگی، حمل دارو، حمل فراورده‌های شیلات مانند ماهی و میگو، حمل خون ، کشاورزی و غیره دارد.یخدان یونولیتی صبافوم بهترین انتخاب برای حمل مواد فاسد شدنی در گرما یا سرما میباشد.یخدان یونولیتی یا کولباکس برای حمل ماهی یا میگو که به نام یخدان ماهی و یخدان میگو شناخته میشوند از محصولات صبافوم میباشند

کاربردهای یخدان یونولیت

یخدان یونولیتی صبافوم در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار میگیرد که مهمترین ویژگی این یخدان حفظ دمای بسیار بالا و همچنین ماندگاری مناسب و قیمت پایین است. حمل دارو در فواصل زمانی چند ساعت تا 1 روز، حمل غذا در فاصله زمانی 7 ساعت ، حمل سبزیجات در فاصلع زمانی یک تا دو روز، حمل وسایل شکستنی و حساس، حمل ماهی و میگو به صورت تازه ، حمل و خنک نگه داشتن نوشیدنی ها و ….

توصیه هنگام خرید یخدان یونولیت

در هنگام خرید یخدان یونولیت به فشردگی آن کاملا توجه کنید فشردگی باید به حدی باشد که مقاومت در حد حمل وزن لیتر یخدان یونولیت را داشته باشد و حفظ دمای خوبی داشته باشد و همچنین آنقدر بالا نباشد که بیجهت قیمت آن را بالا ببرد.

توجه کنید همه نوع مواد یونولیت مناسب تولید یخدان یونولیت نیست و تولید آن حتما باید با مواد قابل استفاده در ظروف خوراکی انجام شود. برخی از تولید کنندگان با بی توجهی و جهت سود بیشتر از مواد آلوده به سرب استفاده میکنند و سلامت استفاده کنندگان را به خطر می اندازند.

یونولیت بسته بندی :

فرآیند سفارش تولید یونولیت بسته بندی:

مرحله اول:یونولیت بسته بندی مطلوب شما چه مشخصاتی دارد؟

جهت داشتن بسته بندی پلاستوفوم (یونولیت)مناسب در مرحله اول باید انتظار خود از بسته بندی مطلوب تان را با چند سوال مشخص کنید.

  • آیا در طراحی بسته بندی بیشتر محافظت از محصول اهمیت میدهید؟
  • زیبایی و شکل ظاهری یونولیت بسته بندی برای شما اولویت دارد؟
  • حفظ دمای محصول در هنگام حمل مهم است ؟
  • تعداد یا مقدار محصول در هر پلاستوفوم بسته بندی چیست؟
  • هدف محصول بازار داخل است یا بازار های صادراتی؟
  • آیا محصولتان فقط با فوم بسته بندی میشود؟
  • تعداد مورد نیاز یونولیت بسته بندی در بازه های یکماهه و یک هفته چیست؟

در نظر داشته باشید که در صورتیکه طرح برای افزایش برنامه ریزی شده تولید دارید به جهت پیش بینی طراحی قابلیت توسعه قالب حتما کارشناسان ما را مطلع سازید.

 

مرحله دوم: طراحی بسته بندی مطابق با نیاز شما

در این مرحله به کمک کارشناسان ما و با اعمال کلیه نظرات و نیاز های شما طرح یونولیت بسته بندی محصول مورد نیاز شما آماده میگردد.

در این مرحله تصمیم گیری خواهد شد که بسته بندی محصول شما شامل چه متریالی خواهد بود و چینش و قرارگیری محصول در فوم یا یونولیت به چه صورت میباشد.

اگر مدلهای مختلفی از یک محصول را تولید میکنید این نکته را در نظر داشته باشید که امکان طراحی بسته بندی یونولیت مشترک برای چند مدل وجود خواهد داشت. تجربه ما نشان داده که اغلب با دور اندیشی، هزینه ساخت چندین قالب فوم به یک قالب به راحتی کاهش یافته است. با ما مشورت کنید.

اگر طرح از پیش آماده یا نمونه مشابه دارید حتما آنرا قبل از پیاده سازی و یا ساخت کارتن با ما درمیان بگذارید.

 

مرحله سوم: نیاز به قالب دارید؟

در صورت نیاز به ساخت قالب فوم اساسی ترین نکته مشخص ساختن تیراژ مورد نیاز در بازه زمانی مشخص است.

با مشخص شدن تعداد مورد نیاز شما صرفه جویی در هزینه ساخت قالب یونولیت و قیمت تمام شده یونولیت بسته بندی به نفع شما خواهد بود.

پس از تایید طرح و چینش بسته بندی یونولیت پیش فاکتور برآورد هزینه ساخت قالب فوم صادر خواهد شد و با تایید شما پروسه ساخت قالب آغاز خواهد شد.

حداقل یکماه زمان برای ساخت قالب در محاسبات و برنامه ریزی ها خود داشته باشید.

قالب سرمایه گذاری برای تولید فوم بسته بندی شماست به کیفیت و ماندگاری آن بیش از قیمت اهمیت دهید.

قالبهای ساخته شده در صبافوم 100.000 ضرب گارانتی خواهند داشت.

 

مرحله چهارم : تولید نمونه فوم بسته بندی

پس از پایان مراحل ساخت قالب نمونه اولیه از قالب ساخته شده تولید شده و به شما ارائه خواهد گردید.

در صورتیکه پس از دریافت نمونه به  این نتیجه رسیدید که باید تغییراتی را در فوم بسته بندی ایجاد کنید اصلا نگران نباشید هر تغییری قابل انجام است  مگر تغییر در ابعاد خارجی یونولیت بسته بندی.

البته تغییرات در ابعاد خارجی هزینه بالاتری خواهد داشت که تقریبا 70 درصد هزینه کلی قالب خواهد بود.

اصلا نگران نباشید هر تغییری قابل انجام است

دانسیته فوم بسته بندی که به صورت نمونه تولید میگردد در صورت سفارش تولید انبوه قابل تغییر خواهد بود.

 

مرحله پنجم: تولید انبوه و ارسال

پس از تایید نمونه اولیه تولید شده با ارسال نامه به دفتر صبافوم سفارش انبوه خود را درخواست دهید.

به محض دریافت سفارش شما پیش فاکتور صادر شده و پس از انجام تایید پیش فاکتور و مراحل مالی و تایید واحد حسابداری سفارش شما در صف تولید قرار خواهد گرفت.

در صورت داشتن الزامات بسته بندی و یا نیاز به ارسال و تحویل بار در محل کارخانه شما حتما قبل از صدور پیش فاکتور آنرا در نامه درخواست خود ذکر فرمایید.

در صورت داشتن الزامات کیفی بخصوص طی نامه کتبی آنرا قبلا اطلاع دهید.

حداقل سه هفته قبل از به پایان رسیدن موجودی انبار خود نامه سفارش خود را برای ما ارسال کنید

ذکر زمان نیازمندی سفارش در نامه درخواست به ما کمک میکند برنامه ریزی دقیق تری برای تحویل فوم بسته بندی مورد نیاز شما داشته باشیم.

یونولیت ساختمانی:

یونولیت سقفی:

سبک سازی ساختمان در دنیا یک هدف و اصل اساسی است . در راستای این هدف استفاده از مصالح پلیمری در ساختمان رواج پیدا کرده است . امروزه استفاده از بلوک ها ی پلی استایرن کند سوز ( EPS) به جای بلوک های سقفی سیمانی و انواع مشابه آن با توجه به خواص فیزیکی و شیمیایی خاص این محصول نظیر سبکی وزن ، سهولت و سرعت بیشتر در اجراء ، نیاز کمتربه استفاده از تیرچه های نگهدارنده و نیروی انسانی می باشد که باعث استقبال مهندسین ، مشاورین و دست اندکاران صنعت ساختمان در استفاده از بلوک ها ی فومدر صنعت ساختمان شده است.

از مهمترین ویژگی های یونولیت های سقفی می توان به :

  1. امکان جایگزینی یک عدد بلوک یونولیت سقفی پلی استایرن به جای ده عدد بلوک سفالی
  2. صرفه جویی در مصرف تیرچه به علت عرض مناسب بلوک ها و همچنین صرفه جویی در مصرف بتن
  3. قابلیت اجرای عالی گچ و خاک بدون نیاز به رابیتس با توجه به شیارهای تحتانی بلوک ها
  4. عدم وجود پرت و ضایعات در حمل و نقل به طبقات
  5. سرعت و سهولت در اجرای سقف
  6. استفاده این بلوک هاییونولیت سقفی مورد حمایت سازمان بهینه سازی مصرف سوخت می باشد.
  7. کاهش خطرات ناشی از سقوط مصالح را در زمان زلزله به حداقل می رساند .
  8. عایق از نظر نفوذ رطوبت ، گرما ، سرما و صدا
  9. صرفه جویی در هزینه حمل
  • صرفه جویی در مصرف آب

 

ابعاد بلوک های سقفی استاندارد

200 cm *50 cm*20cm (تیرچه معمولی)

200 cm *50 cm*25cm (تیرچه معمولی(

100 cm *66 cm*25cm(تیرچه کرومیت(

100 cm *66 cm*20cm(تیرچه کرومیت)

 

یونولیت بلوک ICF

بلوک ICF با رابط فومی (All EPS) 

بلوک ICF یونولیت با رابط فومی صبافوم با رویکرد اقتصادی بودن طراحی گردیده است و به جهت افزایش سرعت اجرای کار از سوی مهندسین و مشاورین بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. علاوه بر کارایی بالا و سرعت اجرای چشمگیر قیمت اقتصادی بلوک ICF با رابط فومی مشخصه بارز این بلوکهای ICF میباشد. ابعاد استاندارد بلوک ICF صبافوم  طوری طراحی شده است که بیشترین تعداد ممکن در کانتینر و و سایل نقلیه قابل حمل باشند و این یعنی هزینه کمتر.

دیوار ساخته شده با بلوک ICF یونولیت از دولایه مواد فشرده یونولیت به همراه یک لایه بتن مسلح تشکیل شده که به طور قابل ملاحظه ای نوسانات دما، و صدا  و همچنین لرزشها و خسارات ناشی از زلزله ، طوفان و سیل را کاهش میدهد. این دیوارها آسایش و آرامش را بیش از دیوارهای آجری متداول و مصالح رایج دیگر برای فضای داخلی ساختمان مهیا میسازند.

بیش از 80 درصد صاحبان خانه های ساخته شده با بلوک ICF  صبافوم متذکر آرامش ان خانه ها شده اند در حالی که تنها 2 درصد از صاحبان خانه های آجری متدوال متذکر این مسئله شده اند..

 

ICF چیست؟

بلوکهای ICF اشکال توخالی ساخته شده از پلی استایرن انبساطی فشرده (یونولیت فشرده) غیر قابل اشتعال هستند که همانند پازل های لگو به یکدیگر متصل میشوند و دیوارها و سازه ی ساختمان ساخته میشود و داخل آنها با بتن مسلح پر میشود و ساختمان شکل خواهد گرفت.بلوک ICF یک دیوار بتونی مسلح و بسیار محکم و یک سازه صلب و یکپارچه را ایجاد خواهد کرد که از دو طرف با 5 سانتیمتر پلاستوفوم فشرده عایق کاری شده است. این ترکیب یک دیوار که به طرز غیر قابل باوری خواص مناسب و بسیار خوب برای ساختن ساختمان را دارد شکل داده است: عایقبندی هوا ، سازه مقاوم ، عایقبندی صدا، عایقبندی حرارت و مقاومت بالا در مقابل زلزله.

آیا بلوکهای ICF بعد از بتون ریزی در جای خود میمانند؟

بله بلوک ICF به عنوان قالب ماندگار جهت بتن ریزی استفاده میشود و در ساختمان باقی خواهد ماند و نقش عایق صوت و حرارت و رطوبت را دارد.

ICF چیست؟

بلوکهای ICF اشکال توخالی ساخته شده از پلی استایرن انبساطی فشرده (یونولیت فشرده) غیر قابل اشتعال هستند که همانند پازل های لگو به یکدیگر متصل میشوند و دیوارها و سازه ی ساختمان ساخته میشود و داخل آنها با بتن مسلح پر میشود و ساختمان شکل خواهد گرفت.بلوک ICF یک دیوار بتونی مسلح و بسیار محکم و یک سازه صلب و یکپارچه را ایجاد خواهد کرد که از دو طرف با 5 سانتیمتر پلاستوفوم فشرده عایق کاری شده است. این ترکیب یک دیوار که به طرز غیر قابل باوری خواص مناسب و بسیار خوب برای ساختن ساختمان را دارد شکل داده است: عایقبندی هوا ، سازه مقاوم ، عایقبندی صدا، عایقبندی حرارت و مقاومت بالا در مقابل زلزله.

قیمت بلوک ICF یونولیت بنا بر کیفیت آن متغییر است بنابراین در هنگام سفارش از مشاوره کارشناسان صبافوم  استفاده کنید .

بلوک ICF مصرف انرژی در ساختمان را حداقل خواهد کرد

صبافوم تولید کننده بلوک ICF با کیفیت عالی میباشد , قیمت فروش بلوک ICF کاملا متناسب با کیفیت آن میباشد

ساخت قالب یونولیت

صبافوم با داشتن دستگاههای مجهز و نیروی کار مجرب در کوتاهترین زمان قالب را جهت تولید با بالاترین کیفیت آماده میسازد.

با توجه به واردات تجهیزات قالبهای تولید پلاستوفوم به طور مستقیم توسط صبافوم بهترین کیفیت ساخت قالب ها با پایین ترین قیمت به نسبت کیفیت برای ساخت قالبها ارائه میگردد.

ماشین آلات فرزکاری سی ان سی جهت ساخت قالبهای پیچیده به کاربرده میشود تا دقت و ظرافت در ساخت کاملا رعایت شود و کیفیت مطلوب ساخت رضایت مشتری را برای صبافوم به همراه داشته باشد.

جهت شروع پروسه قالبسازی شما باید نمونه یا محصول و یا نقشه بسته بندی را داشته باشید.

با ارسال درخواست ساخت قالب باقی مراحل را به کارشناسان صبافوم بسپارید نمونه یا نقشه از شما تحویل گرفته خواهد شد و در اسرع وقت برآوردهای مالی و زمانی انجام شده و اعلام هزینه و زمان میگردد. با تایید شما نمونه حداکثر ظرف مدت دوهفته آماده میگردد و به شما تحویل خواهد شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر #صبافوم را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید.

جهت سفارش به شماره 09196308169 در واتساپ یا با شماره 02122981098 تماس بگیرید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

درخت‌هایی که با شیواترین زبان می‌گویند: می‌خواهم زنده بمانم!

درخت‌ها از 370 میلیون سال پیش بر روی کره زمین بوده‌اند و گرچه ما انسان‌ها با همه امکانات خود سعی در از بین بردن آنها داریم، آنها تا جایی که می‌توانند مقاومت می‌کنند.برآورد می‌شود که روی زمین علیرغم همه جفاهایی که ما به طبیعت وارد…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

بال‌های پرنده نورثروپ: کاوشی در هواپیمای XB-۳۵ افسانه‌ای با عکس‌های کمتر دیده شده

نورتروپ XB-۳۵ گواهی‌ای بر روح پرشهامت نوآوری در صنعت هوانوردی در اوایل دهه ۱۹۴۰ بود.XB-۳۵ که توسط شرکت نورتروپ Northrop با همکاری نیروی هوایی ارتش ایالات متحده توسعه یافت، یک هواپیمای آزمایشی بود که مرز‌های مهندسی هوانوردی را جابجا کرد.…

آخرین «نمونه» مقاوم – هر یک از اینها، آخرین چیزهای سالم به جا مانده در طول تاریخ هستند

از برخی جنبه‌های تاریخی چیزهای قالب توجهی به جا مانده، مثلا هزاران سکه از یک دوره تاریخ یا ده‌ها زره یا شمشیر یا کتاب‌های پوستی فراوان. اما برخی چیزها هم آنقدر نادر از بلایایی طبیعی و فساد و آتش‌سوزی‌های در امان مانده‌اند که تبدیل به آخرین…

شوخی‌های تصویری دانشگاهی – دوران عزیز پرمخاطره و گاه پرمشقت با بازدهی‌های نامعلوم

دوره دانشگاه و سختی تطابق‌های دانشجوهایی از طبقات مختلف اجتماعی و نواحی مختلف کشور و آمیزه جالب کنار هم قرار گرفتن آنها هر فعالیت عادی دیگر اجتماعی می‌شود مانند نگاه کردن به فوتبال و هر امتحان یا حتی کلاسی خاطره‌انگیز می‌شود.در اینجا…

چه می‌شد اگر انیمیشن‌های استودیو جیبلی را کسی با آبرنگ می‌کشید – کاری که لوئیز تریر کرده!

در این نقاشی‌های زیبای لوئیز تریر، طرفداران استودیو جیبلی فورا انیمیشن‌های یه یاد ماندنی را که از آنها الهام گرفته شده، تشخیص خواهند داد.لوئیز تریر، نقاش و مجسمه‌ساز فرانسوی با الهام از شخصیت‌های انیمیشن‌های شناخته شده از استودیو جیبلی،…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.