راهنمای خرید بیمه تکمیلی انفرادی

0

رپورتاژ

اگر شما هم از آن دسته از افراد هستید که احساس نیاز می کنید علاوه بر داشتن بیمه درمانی پایه مثل تأمین اجتماعی، از خدمات بیمه تکمیلی هم بهره مند شوید و دسترسی به بیمه های تکمیلی گروهی را هم ندارید، معمولاً انتخاب بهترین بیمه تکمیلی یا بهترین شرکت بیمه یا بهترین طرح متناسب با شرایط شما، سوالاتی هستند که ذهن شما را به خود مشغول کرده و یا خواهند کرد. ما در این مطلب قصد داریم که نکاتی را که در خرید بیمه تکمیلی به صورت انفرادی می تواند به شما در انتخاب صحیح کمک کند را بیان کرده و در واقع یک راهنمای خرید بیمه تکمیلی را به شما ارائه دهیم.

  • بیمه تکمیلی انفرادی را باید قبل از بیمار شدن تهیه کنید. اکثر شرکت های بیمه قبل از صدور بیمه نامه از شما میخواهند که در کنار فرم پیشنهاد بیمه، یک پرسشنامه سلامت هم پر کنید که در آن فرم تقریباً در مورد تمام بیماری های مختلف سوال شده است و در صورتی که دچار مشکل جسمی باشید امکان اینکه تحت پوشش بیمه تکمیل درمان قرار گیرید بسیار اندک خواهد بود. بنابراین لازم است که قبل از بیمار شدن به فکر بیمه تکمیلی باشید.
  • در انتخاب شرکت بیمه برای این بیمه نامه به مواردی از قبیل شاخص رضایت مشتریان یا شاخص توانگری مالی شرکت بیمه که در وب سایت بیمه مرکزی ایران قابل دسترس هست توجه کنید. قاعدتاً شرکتی که رضایت مشتریان را به خوبی جلب کرده و از نظر مالی هم در وضعیت توانگری مالی بالایی هست، می تواند این حس اطمینان را به شما بدهد که به وظایف خود آشنا بوده و خسارت ها را به خوبی پرداخت خواهد کرد.
  • لیست بیمارستان های طرف قرارداد شرکت بیمه را حتماً مطالعه کنید. اگر بیمارستان های خوبی که مد نظر دارید در لیست شرکت بیمه بود، این مورد یک مزیت محسوب می شود. هر چند که اگر هم بیمارستان یا مرکز درمانی طرف قرارداد شرکت بیمه نبود، باز هم می توانید مبلغ را خودتان پرداخت کرده و خسارت را بعداً از بیمه دریافت کنید، اما طرف قرارداد بودن مزیت های بهتری دارد.
  • برخی از شرکت های بیمه مثل بیمه سامان، اگر بیمه نامه تکمیلی را به صورت خانواده دریافت کنید برای شما تخفیف قائل می شوند. بنابراین اگر تمایل به خرید بیمه تکمیلی برای خانواده را دارید به طرح های بیمه خانواده رجوع کنید تا مبلغ کمتری بپردازید.
  • به هیچ عنوان مطلب خلاف واقع در پرسشنامه پر نکنید، یا اینکه به دقت به تمام سوالات پاسخ دهید. شرکت های بیمه قادر هستند که در زمان خسارت، پاسخ به سوالات شما در روز صدور بیمه نامه را صحت سنجی کرده و در صورتی که مطلبی خلاف واقع بیان کرده و یا کتمان حقیقت کرده باشید، می توانند بیمه نامه را ابطال کرده و خسارت را به شما پرداخت نکنند.
  • در زمان انتخاب طرح ها، به هزینه های جانبی هر بیماری هم توجه کنید. یا به طور مثال شخصی که باردار می شود، علاوه بر هزینه زایمان، هزینه های متعدد دیگری از جمله، آزمایشگاه، سونوگرافی، ویزیت پزشک و دارو و … دارد. بنابراین طرح هایی را انتخاب کنید که تقریباً پوشش های کامل تری دارند.
  • برای اینکه پوشش های بیشتری در کنار بیمه تکمیلی داشته باشید، می توانید از بیمه نامه حوادث هم در کنار این بیمه نامه بهره مند شوید. در حالت گروهی هم زمانی که سازمان ها و شرکت ها با شرکت بیمه قرارداد می بندند، در کنار بیمه تکمیلی از بیمه عمر و حوادث هم استفاده می کنند. بنابراین بهتر است شما هم در بیمه تکمیلی انفرادی از این مزیت استفاده کنید تا پوششهای کامل تری داشته باشید. در بخش حوادث، می توانید از سرمایه های فوت و نقص عضو بر اثر حادثه هم بهره مند شوید.
  • هنگام خرید بیمه نامه از نمایندگی بیمه تکمیلی سوال کنید که چطور باید خسارت را دریافت کنید و نحوه دریافت معرفی نامه برای مرکز درمانی، مکانی که باید صورتحساب و مدارک مربوط به خسارت را ارسال کنید و همچنین نحوه تمدید بیمه نامه را سوال کنید. در صورتی که بروشوری در این رابطه دارند مطالبه کنید تا بتوانید با آگاهی بیشتری از خدمات بیمه تکمیلی استفاده کنید.
  • بیمه تکمیلی معمولاً وقتی برای اولین بار خریداری می شود دارای دوره انتظار است. دوره انتظار به این معنی هست که اگر در طی مثلاً شش ماه اول بیمه نامه بخواهید از هزینه ای مثل زایمان استفاده کنید این پوشش به شما تعلق نخواهد گرفت. اما وقتی که بیمه نامه را تمدید می کنید، اگر بدون فاصله تمدید شود، در سالهای بعد این دوره انتظار به شما تعلق نخواهد گرفت و به صورت پیوسته تحت پوشش بیمه تکمیلی خواهید بود.
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5