بحران کانال سوئز- بولدوزر کوچک درگیر در عملیات نجات، تبدیل به یک میم اینترنتی شد!

1

حتما مطلع شده‌اید که یک کشتی بزرگ باربری هنگام تلاش برای دور زدن در کانال سوئز به گل نشسته و این مسیر مهم آبی را مسدود کرده است.

در پی این حادثه صفی از کشتی هایی که قصد عبور از این کانال را دارند تشکیل شده، و چندین قایق مشغول کمک به جابجایی این کشتی کانتینری به نام “اِوِر گیوِن” هستند. این حادثه صبح سه شنبه درست در شمال بندر سوئز روی داد.

تصاویر انتشار یافته نشان می‌دهند که بخشی از دماغه کشتی تقریبا به دیواره شرقی کانال چسبیده و بخش انتهایی بدنه‌اش به دیواره غربی کانال مماس شده است.

به‌گفته کارشناسان، وقوع چنین سانحه‌ای در تاریخ ۱۵۰ ساله کانال سوئز بی‌سابقه است.

این کانال آبی دریای مدیترانه را به دریای سرخ وصل می کند و امکان سفری کوتاه‌تر میان آسیا و اروپا را فراهم می‌کند. ده درصد از تجارت بین‌المللی شامل بخش قابل توجهی از نفت مورد نیاز جهان از این مسیر دریایی عبور می‌کند.

تصاویری که از زوایای مختلف این کشتی منتشر شده است نشان می‌دهد که ماموران کانال سوئز در حال تخریب بخشی از دیواره غربی این کانال هستند تا با آزاد شدن قسمت انتهایی کشتی، امکان حرکت آن فراهم شود.

مقصد کشتی کانتینری وِر گیوِن بندر روتردام در هلند بود. این کشتی غول پیکر با طول ۴۰۰ متری و عرض ۵۹ متری خود یکی از بزرگترین کشتی های باری جهان محسوب می شود. این کشتی در سال ۲۰۱۸ ساخته شد و گنجایش حمل ۲۰ هزار کانتینر را دارد.

کانال سوئز که در سال ۱۸۶۹ میلادی به عنوان مسیری میان بُر برای عبور کشتی ها افتتاح شد یکی از منابع اصلی درآمد ارزی دولت مصر است.

داستان و تاریخچه حفر کانال سوئز‌ را قبلا در یک پزشک برایتان نوشته‌ام. بخوانید!

خبرگزاری‌های بین‌المللی روز چهارشنبه ۲۴ مارس (چهارم اسفند) از افزایش بهای نفت خام در اثر بسته شدن کانال سوئز خبر داده‌اند. به عنوان نمونه، بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال ۸۴ سنت افزایش یافت و به ۶۱ دلار و ۶۳ سنت رسید.

عبور کشتی‌ها از کانال سوئز گرچه پرهزینه است، اما به‌رغم آن از منظر اقتصادی برای بازرگانی بین‌المللی اهمیتی فوق‌العاده دارد.

عبور برخی از کشتی‌های باری از این کانال حدود ۲۵۰ هزار یورو هزینه در پی دارد. اما در قیاس با حمل بار از طرف دماغه امید نیک، انتقال کالا و به‌ویژه نفت خام از کانال سوئز از منظر اقتصادی به صرفه است.


اما در این میان انتشار یک عکس که بولدوزر بسیار کوچکی در مقایسه با کشتی عظیم اِوِر گیوِن را، در تلاش برای نجات کشتی و رفع انسداد نشان می‌دهد، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته و آنها از آن یک میم اینترنتی ساخته‌اند!

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

ژاک شارل: کسی که اولین بالون هیدروژنی تاریخ را به پرواز درآورد

در 4 ژوئن 1783، برادران مون‌گلفیه اولین بار یک بالون هوای گرم را در جنوب فرانسه به نمایش گذاشتند. این بالون که از گونی محکمی پوشیده شده با کاغذ ساخته شده بود و تا نزدیک به 2 کیلومتر بالا رفت و به مدت 10 دقیقه در هوا باقی ماند.خبر موفقیت…

نمونه‌هایی از بازسازی و دکوراسیون جدید خانه که می‌توانند الگویی برای ما باشند

به سبب نوع معماری، خانه‌های ما معمولا خیلی زود دمده یا به اصطلاح کلنگی می‌شوند. شرکت‌‌های بازسازی خانه مدتی است بسیار زیاد شده‌اند.اما شک و تردید زیادی در مورد میزان کارایی بسیاری از آنها وجود دارد. برخی از آنها اصلا به تقویم کاری متعهد…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…

همکاران سمی چه بلایی می‌توانند سرتان بیاورند + گالری عکس

همکاران شما ممکن است زیاد آدم‌های بدی به نظر نرسند و جلوه خارجی‌شان خیلی محبوب و موجه هم باشد. اما باید کسی مدتی نزدیک آنها کار کرده باشد تا بداند که چه بلایی سر زندگی و آسایش شما می‌توانند بیاورند. هیچ وسیله‌ای را نباید به آنها قرض داد و…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /
1 نظر
  1. علیرضا می گوید

    دکتر جان، سلام. عیدتون مبارک
    نام کشتی اور گرین هست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5