چرا آیفون با ارزش‌ترین محصول اپل نیست؟ پس چه چیزی ارزشمندترین کالای اپل است؟!

حتی آیپد و مک هم با ارزش‌ترین محصول اپل نیستند؛ چون این شرکت کالای ارزشمند دیگری می‌فروشد

0

مطمئنا می‌توانیم بگوییم آیفون محصولی است که اپل را به یک شرکت ۲ تریلیون دلاری تبدیل کرده است. اپل تعداد زیادی آیفون می‌فروشد و سود هر کدام زیاد است. این شرکت فقط در سه ماهه اخیر بیش از ۶۵ میلیارد دلار گوشی آیفون فروخته است.

دلیل آن هم تا حدودی مشخص است: آیفون‌ها بسیار عالی هستند. آن‌ها همیشه بهترین گوشی هوشمند دنیا نبودند یا بهترین دوربین و نمایشگر اسمارت‌فون‌ها را نداشتند. حتی آیفون‌های اپل تا سال پیش، به مودم 5G مجهز نشده بودند؛ ویژگی که تقریبا همه شرکت‌های سازنده گوشی به پرچم‌دارهای خود افزوده بودند.

مردم آیفون را دوست دارند؛ همین‌طور دستگاه‌های آیپد و مک را هم دوست دارند. سال ۲۰۲۰ برای این دستگاه‌ها هم بسیار خوب تمام شده است و اپل فروش فوق‌العاده‌ای را پشت سر گذاشت. حتی می‌توانیم این‌طور استدلال کنیم که اپل یک شرکت کامپیوتری است و کامپیوترهای مک قلب آن هستند.

اما هیچ‌یک از این‌ها، با ارزش‌ترین محصول اپل نیستند. آن‌ها مهم‌ترین محصولی که اپل می‌فروشد؛ نیستند بلکه ارزشمندترین چیزی که اپل می‌فروشد؛ «اعتماد» است.

پیش از اینکه ثابت کنیم ارزشمندترین چیزی که اپل می‌فروشد؛ «اعتماد» است؛ بهتر است به این پرسش پاسخ دهیم که آیا «اعتماد» یک محصول است؟

«اعتماد» یک محصول است

مهم است بدانیم مردم هنگام خرید چیزی از اپل، در واقع چه چیزی را خریداری می‌کنند؟ برای مثال گوشی آیفون را در نظر بگیرید. مطمئنا آن‌ها در حال خرید دستگاهی از جنس شیشه و آلومینیوم به همراه پردازنده A14 و چند دوربین هستند.

با این حال، وقتی مردم چیزی از اپل می‌خرند؛ در حال خرید یک تجربه کاربری هم هستند. آن‌ها انتظار دارند این شرکت چیزی تحویل‌شان دهد که خوشحال‌تر شوند.

آن‌ها انتظار دارند وقتی اپل می‌گوید تمام سخت‌افزارهایش را به پردازنده‌های ساخت خودش مجهز می‌کند و اسلایدهای مبهمی درباره کارایی و عمر باتری نشان می‌دهد؛ قصد ندارد تجربه کاربری استفاده از کامپیوتر مک را خراب کند. مردم خوب می‌دانند که اپل چه اهمیتی برای تجربه کاربری قائل است و دیگر نیازی ندارند از جزئیات فناوری‌های پیچیده این شرکت سر در بیاورند.

مردم انتظار دارند هر چیزی از اپل می‌خرند؛ به خوبی کار کند؛ خواه راه‌اندازی یک گوشی آیفون جدید باشد یا اتصال یک جفت ایرپادز، همگام‌سازی عکس‌ها یا پرداخت هزینه‌های آنلاین با Apple Pay! به همین دلیل است که وقتی یک محصول اپل کار نمی‌کند؛ صدای اعتراض کاربران بلند شده و اظهار ناامیدی می‌کنند. بسیاری از مردم در اپل استور درباره مدیریت این شرکت نظر می‌دهند و با صدای بلند می‌گویند که انتظار اعتماد بیشتری دارند.

انتظار دیگر مردم از اپل این است که چیزی بخرند که به حریم خصوصی آن‌ها احترام بگذارد و سعی نکند از اطلاعات شخصی آن‌ها کسب درآمد کند. برخی ممکن است این‌طور استدلال کنند چیزی که اپل را از رقبایش مجزا می‌کند؛ ارزش برند تجاری اپل است.

اما فکر می‌کنیم این طرز تفکر لزوما درست نباشد. پافشاری اپل روی احترام گذاشتن به حریم خصوصی کاربران توسط اپلیکیشن‌ها جنبه دیگری از نحوه ایجاد اعتماد بزرگ بین خود و کاربران است.

«اعتماد» ارزشمندترین کالای اپل است

اگر «کالا» چیزی است که یک شرکت می‌فروشد؛ چیزی که اپل می‌فروشد و مشتریان با توجه به تجربه کاربری منحصربه‌فردی که دارد؛ خریداری می‌کنند؛ کاملا براساس اعتماد است. به نظر می‌رسد «اعتماد» از هر محصول و کالای دیگری در اپل ارزش بالاتری دارد.

اتفاقا این نظریه برای هر برند و فروشنده‌ای درست است. اعتماد همیشه با ارزش‌ترین دارایی شما است. این تنها دلیلی است که هر فردی به طور آزادانه به شما برای چیزهایی که می‌سازید؛ پول می‌دهد. چون آن‌ها اعتماد دارند و آنچه را که می‌گویید؛ قبول دارند و انجام می‌دهند. آن‌ها اعتماد دارند شما به قول خود عمل خواهید کرد.

اگر این کار را نکنید و قول خود را زیر پا بگذارید؛ اعتماد به خود را از دست دادید و بازگرداندن آن بسیار سخت است. به همین دلیل، مردم فیسبوک را دوست ندارند. این‌طور نیست که فیسبوک یک اپلیکیشن بسیار بدی باشد یا مردم دیگر دوست ندارند با دیگران در ارتباط باشند و عکس‌های خانوادگی خود را به اشتراک بگذارند؛ بلکه آن‌ها دیگر به فیسبوک اعتماد ندارند.

چون اطلاعات آن‌ها را جمع‌آوری، ردیابی و کسب درآمد می‌کند و این اصلا تجربه خوبی برای کاربران نیست. حالا هرچقدر هم مدیران اپل بگویند «تبلیغات شخصی» بسیار ارزشمند است!

شرکت اپل کامل نیست و هنوز کارهای زیادی هست که می‌تواند انجام بدهد تا متفاوت‌تر باشد؛ ولی بهترین کاری که اپل بلد است؛ اعتمادسازی است. اتفاقا کالایی که بسیاری از مردم در حال خریدش هستند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه باور نکردنی از عکس‌های تاریخی که توسط عکاسان آنها امضا و حاشیه‌نویسی شده

عکس بالا عکس اتاق موقعیت اضطراری است که توسط جو بایدن امضا شده است . لحظات پرتنش عملیات نپتون نیزه را نشان می‌دهد که نیرو‌های دریایی ایالات متحده به محوطه اسامه بن لادن یورش بردند. امضا کرد: ایمان را حفظ کن!مجموعه‌ای از عکس‌هایی که…

خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف دنیا از دید میدجرنی- قسمت دوم

در قسمت دوم خوشمزه‌ترین غذاهای کشورهای مختلف ما باز غذاهای لذیذ و گاه عجیبی از کشورهای مختلف می‌بینیم. این تصاویر توسط میدجرنی با اطلاعاتی که به آن داده‌اند، بازسازی شده‌اند.قسمت اول این پست را در اینجا ببینید.شیلیبلژیک:…

پرتره‌های بیماران از بیمارستان روان‌پزشکی بدنامی در بریتانیا در قرن نوزدهم

‌ این عکس‌ها چهره بیمارانی را نشان میدهد که در بیمارستان سلطنتی بیتلم در لندن - که یکی از بدنام‌ترین بیمارستان روانپزشکی بریتانیا در قرن نوزدهم به شمار می‌رفت- تحت درمان قرار گرفتند.عکاسی به نام هنری هیرینگ از تعداد زیادی از بیماران…

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

روسای جمهوری آمریکا به صورت تصاویر خیالی شبیه گیم‌های رل پلیینگ ژاپنی!

توجه: تصاویر را میدجرنی ساخته و سازنده ظاهرا فارغ از سمت و سوی سیاسی و فقط یک نوع بیان هنری دست به این کار زده است.جو بایدن:دونالد ترامپ:باراک اوباما:جورج دبلیو بوش:بیل کلینتون:جورج بوش پدر:…
منبع اینک
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.