اپل ممکن است به زودی بزرگترین و پرریسک‌ترین محصول سخت‌افزاری جدید خود را در سال‌های اخیر به نمایش بگذارد

0

هفته آینده، اپل ممکن است جاه‌طلبانه‌ترین محصول سخت‌افزاری جدید خود را در سال‌های اخیر رونمایی کند. انتظار می‌رود اپل در رویداد سالانه توسعه‌دهندگان خود در روز دوشنبه یک هدست «واقعیت ترکیبی» را معرفی کند که هم واقعیت مجازی و هم واقعیت افزوده را ارائه می‌دهد، فناوری که تصاویر مجازی را روی تصویر زنده دنیای واقعی قرار می‌دهد.

عرضه یک هدست واقعیت مجازی و افزوده /AR/VR در واقع بزرگترین محصول سخت‌افزاری اپل از زمان معرفی اپل واچ در سال 2015 محسوب خواهد شد. این وسیله می‌تواند نشان‌دهنده عصر جدیدی برای این شرکت باشد و به طور بالقوه انقلابی در نحوه تعامل میلیون‌ها نفر با رایانه‌ها و دنیای اطراف آن‌ها ایجاد کند. .

اما حتی برای اپل، با سوابق فوق‌العاده‌اش، این راه‌اندازی در چندین جبهه با چالش‌هایی مواجه است.

طبق گزارش‌ها، این شرکت در حال بررسی قیمت‌گذاری 3000 دلاری برای این دستگاه است که بسیار بیشتر از دیگر محصولاتش است و خریداران بالقوه را در زمانه ناپیداری اقتصادی جهانی آزمایش می‌کند.

پیش سایر شرکت‌های فناوری برای به رخ کشیدن جایگاه اصلی هدست‌ها تلاش کرده‌اند. و در سال‌هایی که شایع شده بود اپل روی این محصول کار می‌کند، جامعه فناوری تمرکز خود را از VR به یک فناوری پرهیاهو دیگر تغییر داد: هوش مصنوعی.

اما اگر شرکتی بتواند ثابت کند که منتقدان و کسانی که در تردید هستند، اشتباه می‌کنند، آن شرکت اپل است. چون این شرکت بازار بزرگ گوشی‌های هوشمند را هم دارد می‌تواند با اعتماد به نفش بیشتری وارد دنیای هدست‌های واقعیت مجازی شود.

رامون لاماس، مدیر شرکت تحقیقات بازار IDC، می‌گوید: «درست مانند سایر دستگاه‌های آن – مک‌ها، آی‌پد‌ها، آیفون‌ها و ساعت‌ها – این نشان‌دهنده راه جدیدی برای تعامل دیجیتالی با دیگران و با برنامه‌ها است. و از آنجایی که بازار این وسیله هنوز در مراحل اولیه خود است، اپل می‌تواند به شکل دادن به روایت AR/VR کمک کند و با این دستگاه و خدمات آن درآمد کسب کند.»

تیم کوک، مدیر عامل اپل، مدت هاست که به واقعیت افزوده ابراز علاقه کرده است.

کوک در مصاحبه‌ای با واشنگتن پست در سال 2016 گفت: “من فکر می‌کنم AR بسیار جالب است و به نوعی یک فناوری اصلی است. بنابراین، بله، این چیزی است که ما در پشت پرده‌ای که درباره آن صحبت کردیم، کار‌های زیادی انجام می‌دهیم.»

در مصاحبه‌ای که در اوایل سال جاری کوک با رسانه GQ انجام داد، وی از پتانسیل AR برای کمک به افراد برای برقراری ارتباط و همکاری با یکدیگر صحبت کرد.

پتانسیل اولیه AR را می‌توان در برخی از برنامه‌های آیفون مانند Ikea Place و Measure و همچنین برنامه‌های مختلف Apple Watch مشاهده کرد. برای مثال، کاربران آیفون می‌توانند دوربین دستگاه را به سمت یک میز بگیرند و یک متر مجازی به آنها امکان اندازه‌گیری بدهد.

در روز دوشنبه، اپل ممکن است نشان دهد که چگونه قصد دارد AR را به سطح بعدی برساند.

گزارش شده است که هدست اپل دارای دو عملکرد اصلی است: یکی واقعیت مجازی و یک جزء واقعیت افزوده، که به کاربران اجازه می‌دهد اشیاء واقعیت افزوده را که در دنیای واقعی، ببینند.

به گفته بلومبرگ، امنظار می‌رود که این دستگاه که می‌توان آن را Reality One یا Reality Pro نامید دارای رابطی شبیه به iOS، نمایش ویدیوی همه‌جانبه و شامل دوربین‌ها و سنسور‌هایی باشد تا به کاربران اجازه دهد از طریق دست‌ها، حرکات چشم و سیری آن را کنترل کنند.

طبق گفته بلومبرگ، هدست جدید اپل همچنین انتظار می‌رود برنامه‌هایی را برای گیم، تناسب اندام و مدیتیشن در خود داشته باشد و به برنامه‌های iOS مانند Messages، FaceTime و Safari دسترسی داشته باشد. به گفته بلومبرگ، برای مثال، با گزینه FaceTime، هدست «صورت و تمام بدن کاربر را در واقعیت مجازی نمایش می‌دهد» تا این احساس را ایجاد کند که هر دو «در یک اتاق هستند.»

پس از کاهش قیمت و معرفی برنامه‌ها و تجربیات قانع‌کننده ایم وسیله خریداران بیشتری را جذب خواهد کرد. اما در گام اول، ممکن است مخاطب آن محدود باشد.

برخی از کارشناسان بر این باورند که هدست اپل ممکن است بیشترین در بازار سازمانی  و برنامه‌های مختلفی مانند آموزش و آموزش فایده داشته باشد. همچنین می‌تواند امکان همکاری در جلسات با قابلیت‌ها و ابزار‌های فراگیر مانند کنفرانس ویدئویی و تخته‌های سفید مجازی داشته باشد.

در حال حاضر، بازار کلی هدست کم است. بر اساس داده‌های شرکت تحقیقات بازار IDC، سال گذشته 8.8 میلیون هدست AR/VR در سراسر جهان ارسال شد. این نشان‌دهنده کاهش 21 درصدی نسبت به سال قبل است. در مقایسه، گزارش شده است که اپل سالانه صد‌ها میلیون آیفون می‌فروشد.

متا -شرکت مادر فیسبوک- که بر بازار نوپای واقعیت مجازی تسلط دارد، با چالش‌هایی نیز مواجه است. این شرکت به دلیل از دست دادن میلیارد‌ها دلار در تلاش برای ساخت محصولات VR و دنیای مجازی به نام متاورس، تحت فشار سرمایه‌گذاران قرار گرفته است. وال استریت ژورنال سال گذشته گزارش داد که متا فقط 200 هزار کاربر فعال در Horizon Worlds دارد، ب

روز پنجشنبه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، سعی کرد با استفاده از هدست مقرون به صرفه‌تر Meta Quest 3 (499 دلار)، که نوید عملکرد بهبود یافته، ویژگی‌های جدید واقعیت ترکیبی و طراحی شیک‌تر و راحت‌تر را می‌دهد، اپل را پیش از عرضه محصول احتمالی خود دلسرد کند.

سایر محصولات هدست و عینک هوشمند در طول سال‌ها با مشکل مواجه شده‌اند. گوگل به تازگی فروش گلس را متوقف کرده است، یعنی یک دهه پس از اولین رونمایی از گوگل گلس.

موج اول تقاضای مصرف‌کنندگان برای هدست اپل می‌تواند از طرف طرفداران وفادار اپل باشد که عمیقاً در اکوسیستم محصولات این شرکت ذوب شده‌اند!

اپل پس از آن می‌تواند برای یک “هدست برای بازار عمومی ” در سال 2024 یا 2025 تلاش کند.

مانند محصولات سخت‌افزاری قبلی اپل، مصرف‌کنندگان همیشه به سراغ نسخه نسل اول نمی‌روند. توسعه‌دهندگان همچنین به زمان نیاز دارند تا برنامه‌هایی بسازند که برای مخاطبان وسیع‌تری جذاب باشد.

اپل همچنین یک سلاح مخفی دارد که بسیاری از همتایانش آن را ندارند: صد‌ها فروشگاه که مصرف‌کنندگان می‌توانند در آن‌ها قدم بزنند و احتمالاً هدست را امتحان کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

لوگو‌های جالب و دیدنی بر اساس ابرقهرمانان و تبهکاران محبوب که این طراح ایجاد کرده

طراح گرافیک، سرگئی کرمانوف، طرح‌های لوگوی برخی از محبوب‌ترین ابرقهرمانان، تبهکاران و دیگر شخصیت‌ها را ایجاد کرده که تایپوگرافی را به طرز شگفت‌آوری در خود جای داده‌اند.«برای من جالب بود که تصاویر شخصیت‌ها را با متن نوشته‌هایشان ترکیب…

سفری در شهرهای باستانی دنیا به یاری تخیل میدجرنی

از شهرهای باستانی دنیا بقایایی مانده و بر اساس همین یقایا و توصیف‌ها و تحلیل مورخان، برخی‌ها اقدام به بازسازی رایانه‌ای شهرهای قدیمی کرده‌اند تا شکوه و عظمت آنها را به ما بنمایانند.اما میدجرنی هم راهی آسان برای این تصور بدون نیاز به…

نه! ژاپن واقعا شبیه هیچ کشور دیگری نیست – عکس‌هایی که این را ثابت می‌کنند

هر کشوری ویژگی‌های فرهنگی و اجتماعی و حکمرانی و اقلیمی متفاوتی از کشور دیگری دارد. اما تفاوت برخی از کشورها با دیگران، چشم‌گیرتر است. ژاپن را یک اقیانوس از دنیاهای دیگر جدا نکرده، اما اگر شما هم این عکس‌ها را با من مرور می‌کنید، می‌بینید که…

کسانی که توهم خاص و عجیبی دارند: ما از ستاره‌های دیگر آمده‌ایم و فرازمینی هستیم! پدیده Starseed

ممکن است خیلی احمقانه به نظر برسد. اما افرادی هستند که معتقدند از سایر سیارات به زمین آمده‌اند تا به شفای سیاره زمین کمک کنند و بشریت را به «عصر طلایی» هدایت کنند و به دوره‌ای از خوشبختی، شکوفایی و موفقیت برسانند!جستجوی اینترنتی این…

مجموعه‌ای از تصاویر عجیب و غریبی که در گوگل مپ و گوگل استریت دیده شده‌اند!

گوگل مپ بسیار کار راه‌انداز است و گوگل استریت اصلا اگر سرعت اینترنت اجازه بدهد، اجازه جهانگردی مجازی به ما می‌دهد.اما برخی اوقات اشخاص به صورت تصادفی و یا حین وب‌گردی‌های طولانی تصاویری در این سرویس‌های گوگل شکار کرده‌اند که بسیار بامزه…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.