چرا باید همیشه سخنرانی با پرزنتیشن خود را با یک داستان شروع کنید؟

0

در دنیایی که همه ما به درجات متفاوت، معتاد شبکه‌های اجتماعی شده‌ایم، میزان تمرکز مردم برای توجه به یک سخنرانی مفصل، بسیار پایین آمده.

شما به عنوان یک سخنران آن بالا می‌روید. سخنرانی برای بیشتر مردم یک فوبی و هراس بزرگ است. تصور می‌کنید که مردم از بند کفش تا میزان خلوتی فرق سر و شکم برآمده و درستی اصلاح صورتتان را زیر نظر گرفته‌اند! شما فکر می‌کنید که زبان بدن اشتباهی دارید و شل و ول ایستاده‌اید.

رئوس مطالبی که بارها تمرین کرده‌اید، چند ثانیه در ذهختان مجسم می‌شود و وقتی دارید سخنرانی را شروع می‌کنید با خودتان فکر می‌کنید که نکند همه چیز از یادم برود یا لحن مناسبی نداشته باشم و مسخره خاص و عام شوم یا دست‌کم نتوانم مطلبم را آنچنان که باید، ارائه بدهم.

فن خطابه و سخنرانی یک هنر با مهارت‌های ریز فراوان است. اما یکی از تکنیک‌هایی که می‌تواند حتی به سخنران تازه‌کار امکان بدهد مه همچون حرفه‌ای‌ها با مخاطب ارتباط برقرار کند، شروع سخنرانی با یک داستان است.

البته شما می‌توانید سخن خود را با نقل قول از یک بزرگ شروع کنید، اما در دنیای امروز که هر روز نقل قول‌های درست و فیک فراوانی از بزرگان در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانیم، دیگر میزان تاثیرگذاری جملات کوتاه و زیبا و تاثیرگذار کم شده.

در عوض در این دنیای پرشتاب و پرخبر، تقریبا همه مردم در جستجوی «احساس» هستند و چه چیزی بهتر از یک داستان مناسب احساس‌برانگیز برای شروع یک سخنرانی.

حتی سخنرانی‌های آکادمیک را می‌شود با یک داستان تاریخی در مورد چگونگی تکامل آن بخش از علم یا فن شروع کرد و توجه مخاطب را به خود جلب کرد.

بهتر است که مخاطب را کاملا باشعور فرض کنید و داستان تخیلی برایش تعریف نکنید. در ضمن داستان شما کاملا باید مرتبط با موضوع باشد یا با یک چرخش هوشمندانه، به موضوع مورد نظر شما کات بخورد.

هیچ توجه کرده‌اید که این روزها بیشتر کتاب‌ها در مورد سبک زندگی یا فلسفه عملی، پر از داستانک‌های کوچک شده‌اند. فی الواقع اهمیت «داستانک‌»ها در غنی کردن مطلب و همراه کردن مخاطب انقدر زیاد شده که تقریبا بیشتر نویسندگان از این سبک به فراوانی استفاده می‌کنند.

با داستان‌سرایی هوشمندانه شما می‌توانید مخاطبی که قصد داشت در طول سخنرانی شما با گوشی موبایلش بازی کند را تبدیل به یک مخاطب تعامل‌کننده کنید.

شما می‌توانید از یک مخاطب سخت‌گیر که احتمالا بعد از تمام شدن سخنرانی شما، انبوهی از اشکالات جزئی از متن و شیوه خاطبه شما بگیرد، یک مخاطب مهربان و منصف بسازید که کلیت حرف‌های شما برایش مهم است و نه جزئیات و نقص‌های کوچک.

با داستان‌سرایی می‌توانید مخاطب‌ها را منطقی‌تر کنید و کاری کنید که آنها خودشان را جای شما بگذارند و مشکلات کار و طرح شما بیشتر توجه کنند.

داستانک شما باید کوتاه باشد، حتما عنصر احساس در آن وجود داشته باشد، اگر شوخی کوچکی در آن گنجانده شود که چه بهتر و میزان تاثیرگذاری‌اش را با این کار بسیار بیشتر خواهید کرد.

داستانک شما می‌تواند در لفافه سختی کار شما و یا بیم و امیدی که دارید را به مخاطب منتقل کند و او را کنجکاو کند.

بهترین سخنران‌ها، داستان‌سرا هستند!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی که برخی از آنها کمتر دیده شده‌اند و ما را به اندیشه در مورد تاریخ…

عکس‌های تاریخی خلاصه عجیب یک دوران هستند. همه چیز از کیفیت عکس، کادربندی، لباس، ساختمان‌های پیرامون، غذایی که صرف می‌شود، حالت چهره، برشی از یک زمان و مکان است که برای بینندگان بعدی نکته‌های دارند.برخی ازعکس‌های این مجموعه را قبلا…

اگر گوشی‌های موبایل، دهه‌ها زودتر اختراع می‌شدند

در دوره‌ای پس از همگانی شدن استفاده از گوشی‌های موبایل، تنوع ظاهری آنها بسیار زیاد بود و هیچ گوشی‌ای شبیه گوشی دیگر نبود. اما الان شکل همه گوشی‌ها تقریبا یکی شده است.ما خیلی منتظر گوشی‌های تاشو یا رول‌شونده ماندیم تا این یکنواختی را به…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

باز هم نمونه‌هایی از معماری بد که آنقدر جلب توجه کرده‌اند که شهره اینترنت شده‌اند!

طراحی بد داریم تا طراحی بد. شاید پشت برخی از اینها اصلا طراحی‌ای هم در کار نبوده و همه چیز بداهه پیش رفته است یا حاصل اخنتلاف مهندس طراح داخلی و خارجی و کارفرمایی بوده که فکر می‌کرده همه چیز را می‌داند یا شاید هم دستور کارفرمایی بوده که…

داستان قهرمانانه خواهران میرابال، فعالان دومینیکنی که به سرنگونی یک دیکتاتور کمک کردند

خواهران میرابال: پاتریا، مینروا و ماریا ترزا که در خانواده‌ای کشاورز از طبقه متوسط به دنیا آمدند، در جمهوری دومینیکن زندگی نسبتاً راحتی داشتند.اما با به قدرت رسیدن رافائل تروخیو، دیکتاتور خشن، در سال ۱۹۳۰، زنجیره‌ای از حوادث به راه…

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5