کارشناسان خرید و استفاده این 8 چیز را برای کاهش استرس و اضطراب در دوران کرونا توصیه می‌کنند

به دلیل شیوع کرونا در کار و استرس و فشار غرق شدید؟ اینجا ترفندهایی برای استراحت شما وجود دارد

0

اگر اخیرا به خاطر شیوع ویروس کرونا گرفتار استرس و اضطراب شدید؛ شما تنها نیستید. به‌ویژه، اگر در خانه نشسته‌اید و کارهای خود را انجام می‌دهید و منتظر کاهش شیب منحنی مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا هستید.

قطعا ساعت‌ها پای کامپیوتر و لپ‌تاپ نشستید و مشغول کارهای خود هستید یا برعکس از بیکاری ساعت‌ها مشغول دیدن فیلم و سریال هستید و دنبال سرگرمی‌های دلخواه خود می‌روید ولی باز هنوز استرس دارید و راحت نمی‌خوابید.

استرس و اضطراب کلافه سر در گمی است. دلایل زیادی دارد و توصیه‌های فراوان و متنوعی از سوی کارشناسان برای کاهش و تسکین آن ارائه شده است. استرس در هر فردی متفاوت است و شاید یک توصیه پیشنهاد شده برای او اثر نکند.

بنابراین، باید چندین پیشنهاد را تجربه کند تا بهترین نتیجه را بگیرد. ما در این مقاله می‌خواهیم خرید ۹ وسیله را پیشنهاد کنیم که می‌توانند در تسکین استرس و اضطراب در دوران پاندمی کرونا موثر باشند. اما شما نباید فقط به این پیشنهادها بسنده کنید و سراغ ترفندهای دیگری مانند روزانه ۱۰ دقیقه یوگا بروید.

روغن‌ها و رایحه‌ها برای آروماتراپی را امتحان کنید

مطالعات نشان می‌دهد رایحه‌درمانی می‌تواند به بهبود علائم افسردگی کمک کند. استنشام روغن‌ها و عطرهای گیاهی و درمانی از طریق بینی یا ماساژ در پوست یک روش اساسی کاهش استرس است.

پخش‌کننده‌های رایحه‌ها و روغن‌ها علاوه بر اینکه می‌توانند دکوراسیون منزل را زیباتر کنند؛ روشی آسان برای رایحه‌درمانی و کاهش استرس در طول روز هستند.

اینکه کدام رایحه و عطر و روغن را بخرید؛ کاملا به خود شما بستگی دارد ولی کارشناسان می‌گویند رایحه اسطوخودوس آرامش‌بخش است.

برای خانه گیاه بخرید

گیاه‌ها خواص سلامتی و تندرستی دارند. برخی از گیاهان نه تنها هوای خانه شما را تصفیه می‌کنند؛ بلکه می‌توانند به کاهش استرس نیز کمک کنند. Qing Li، یک متخصص پزشکی گیاهی می‌گوید حمام کردن در جنگل یا تماس با طبیعت می‌تواند به کاهش فشار خون، کاهش استرس و بهبود تمرکز و حافظه کمک می‌کند.

افزودن گیاهان و فضای سبز به درون خانه می‌تواند به طور مستقیم مزایای طبیعت را به شما منتقل کند. گیاهان زیادی هستند که نگه داشتن آن‌ها در خانه آرامش‌بخش است. از گیاه بابوبه و مارنتا و گندمی در تصفیه هوا و کاهش استرس مفید هستند.

چای و نوشیدنی گرم بنوشید

اگر هر روز صبح به خوردن یک فنجان قهوه عادت دارید؛ بهتر است خوردن یک فنجان چای را هم تجربه کنید. ال تیانین (L-theanine) یک آمینو اسید موجود در برگ‌های چای، یک مسکن عمده در استرس شناخته می‌شود. مطالعات و اخبار سال‌های اخیر هم نشان می‌دهند خوردن چای می‌تواند در خواب بهتر و آرامش‌بخش کمک کند.

چای سبز و سیاه به طور طبیعی دارای ماده تیانین هستند و البته نباید از نوشیدنی‌های گرمی مانند بابونه نیز غافل بود؛ چون به شدت آرامش‌بخش هستند و هیچ کافئین نداشتند. توصیه شده است پیش از خواب یک فنجان چای یا نوشیدنی گرم بنوشید.

با یک پتوی وزنه‌دار بخوابید

از اواخر دهه ۱۹۹۰ استفاده از پتوهای وزنه‌دار به عنوان یک کار درمانی در میان مردم رایج شده است اما در چند سال اخیر زیاد مورد استفاده قرار نمی‌گرفتند تا اینکه چندین پتوی وزنه‌دار در کیک‌استارتر ظاهر شد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد استفاده از یک پتوی وزنه‌دار می‌توان به کل بدن شما آرامش بدهد. شما از یک فشار و لمس عمیقی که احساس می‌کنید؛ آرام شده و سیستم عصبی شما به سوی آرامش می‌رود. تجربه نشان می‌دهد یکی از ترفندهای خواب بهتر، استفاده از پتوهای وزنه‌دار است.

نزدیک نور شدید بنشینید

نور درمانی، همان استفاده از نور مصنوعی به جای نور خورشید است. اغلب در زمستان از این ترفند برای درمان اختلال‌های عاطفی فصلی استفاده می‌کنند. اما می‌توان از این تکنیک در طول کل سال استفاده کرد. به ویژه در خانه‌هایی که نورگیری کمی دارند؛ باید از این ترفند استفاده کرد. اتفاقا نور شدید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا نیز مفید است.

متخصصان پیشنهاد می‌کنند هنگام خواندن یا کار کردن حدود ۳۰ دقیقه در روز نزدیک نور شدید بنشینید.

بالشت طب فشاری در خانه آزمایش کنید

یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد طب فشاری می‌تواند میزان اضطراب و درد افراد را کاهش دهد. این نوع درمان در کنار درمان‌های دیگر مانند طب سوزنی و آبگرم توصیه می‌شود.

این روزها نیازی نیست برای استفاده از طب فشاری سراغ دکتر و نوبت‌گیری بروید. بالشت‌های طب فشاری می‌توانند مزایای مشابهی برایتان در خانه فراهم کنند.

کارهای هنری بسازید

حتی اگر فردی هنرمند و خلاق نیستید؛ باز تحقیقات و مطالعات نشان می‌دهد ساختن آثار هنری می‌تواند سطح استرس شما را کاهش دهد. برای اینکه از مزایای هنردرمانی سود ببرید؛ نباید حتما «ون گوگ» باشید.

تمام کاری که باید انجام دهید این است که باید چیزی درست کنید. بسیاری از افراد با رنگ‌آمیزی، قلاب‌بافی و انواع بافتنی‌های دیگر به آرامش می‌رسند و ذهن‌شان از نگرانی‌ها و استرس‌ها و دردها خلاص می‌شود.

در خانه یوگا تمرین کنید

تحقیقات زیادی داریم که نشان می‌دهند تمرین‌های یوگا به کاهش استرس و اضطراب کمک می‌کنند. باعث می‌شوند بهتر بخوابید و کیفیت کلی زندگی را بهبود ببخشید. حتی اگر در روز فقط چند دقیقه یوگا تمرین کنید.

یوگا تمرین‌های ساده‌ای دارد که می‌توانید به سادگی در طول روز و برنامه‌های رایج خود بگنجانید. اگر هنگام کار در خانه مشکل تمرکز دارید؛ از مزایای یوگا برای ذهن‌تان بهره ببرید. محققان دانشگاه ایلینوی دریافتند که هشت هفته تمرین یوگا باعث تقویت قدرت مغز در افراد مسن می‌شود.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

25 آزمایش روانشناسی تاثیرگذار و به‌یادماندنی در تاریخ کدام‌ها هستند؟

تأثیرگذارترین آزمایش‌های روانشناختی در تاریخ رشته روانشناسی، یک رشته آزمایش گسترده هستند که هر یک در حیطه حوزه‌های تخصصی کوچکتر شکل گرفته‌اند. هر یک از این حوزه‌های تخصصی در طول سال‌ها با مطالعات و تحقیقات و آزمایش‌های به دقت طراحی شده،…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…

اگر این سلبریتی‌ها تا به امروز زنده بودند …

عوامل مختلفی روی طول عمر انسان‌ها تاثیر می‌گذارد. سبک زندگی، تعذیه سالم، ورزش، پیشگیری از بیماری‌ها، پرهیز از مصرف مواد، خواب و آسایش کافی، ژنتیک، هشیاری برای پیشگیری از حوادث.اما به هر حال طول عمر برخی از انسان‌ها کوتاه‌تر از امید به…
منبع realsimple
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5