دانلود کتاب ثروتمندترین مرد بابل ، نوشته جورج سمیوئل کلاسون

0

آینده‌ی تو همچون جاده‌ای است کشیده شده به آن دور دست‌ها این جاده پر است از بلندپروازی‌هایی که تو در آرزوی رسیدن به آن‌هایی؛ خواسته‌هایی مسرت بخش برای تحقق این آرزو‌ها و خواسته‌های مسرت بخش باید پول داشت؛ به همین منظور، با به کارگیری اصول مالی که در این کتاب به تفصیل توضیح داده شد، می‌توان جای خالی پول را پر کرد و از زندگی شادتری بهره‌مند گردید.

درست مثل قانون جاذبه، این اصول نیز جهانی و ثابت است. همان طور که به خیلی‌ها ثابت شده به شما نیز ثابت خواهد شد که این اصول کلید مطمئنی است برای پولدار شدن، بیشتر شدن موجودی و رشد مالی شما.

مسلم کسانی که این قواعد ساده را فرا می‌گیرند پول فراوانی به دست می‌آورند:

1. پول جمع کردن را شروع کن؛ ۲. هزینه‌ها را کنترل کن؛ ۳. طلایت را چند برابر کن؛

۴. پس اندازت را حفظ کن؛ ۵. خرید خانه، یک سرمایه‌گذاری سودآور ۶. تضمین کن که در آینده درآمدی خواهی داشت؛ ٧. توانایی پول درآوردنت را بیشتر کن؛

درباره‌ی نویسنده چه می‌دانید؟

جورج ساموئل کلیسوندر روز ۷ نوامبر ۱۸۷۴ در شهر لوئیزیانا از ایالت میسوری آمریکا به دنیا آمد. او در دانشگاه نبراسکا تحصیل و در جنگ آمریکا و اسپانیا شرکت کرد. پس از مدت‌ها فعالیت در کار چاپ و نشر، شرکت نقشه کشی کلیسون را در شهر دنور واقع در کلورادوی آمریکا افتتاح و اولین اطلس جاده‌های آمریکا و کانادا را چاپ کرد. در سال ۱۹۲۶، اولین مجموعه‌ی معروف خود را با عنوان عقل معاش و موفقیت مالی منتشر کرد. نویسنده با استفاده از حکایت‌های کهن بابل به روشن شدن نکات مورد نظر کمک کرده است. میلیون‌ها نسخه از این مجموعه توسط شرکت‌های بیمه و بانک‌ها در بین مردم عرضه گردید. معروف‌ترین کتاب مجموعه، ثروتمندترین مرد بابل است که عنوان آن برگرفته از حکایتی است با همین نام که در این کتاب نقل شده است. حکایت‌های کهن مردمان بابل می‌تواند الهام بخش خوبی برای دنیای مدرن ما باشد.

پیشگفتار رفاه یک ملت در گروی رفاه مالی هریک از افراد آن است. این کتاب درباره‌ی موفقیت‌های شخصی هریک از ماست؛ موفقیت به معنای دستاورد‌های حاصل از توانایی‌ها وتلاش‌های ماست. آمادگی مناسب، کلید موفقیت ما به شمار می‌آید. بی‌شک اعمال ما توسط افکار ما جهت دهی

می‌شوند و همین طور افکار ما جهت خود را از فهم و درک ما می‌گیرند.

دانش و آگاهی مالی، به عنوان راه علاج درد بی‌پولی در این کتاب معرفی می‌شود. در واقع، هدف این کتاب، ارائه‌ی دانشی است به جهت پول درآوردن، نگهداری پول و بالاخره بیشتر کردن پس انداز شما. بی‌شک، بلندپروازی موفقیت مالی با علم به این دانش میسر می‌گردد.

سفری می‌کنیم به بابل، مهدی که در آن اصول اولیه‌ی مالی پایه‌ریزی شده است و هنوز در سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود.

بنا به توصیه‌ی نویسنده، علاوه بر آرزوی رسیدن به موفقیت مالی و افزایش حساب‌های بانکی، دستاورد‌های مالی کلان و راه حل برای خلاصی از مسائل مالی، از جمله انگیزه‌ها و افکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد؛ چنانچه بسیاری از خوانندگان مشتاق از سراسر دنیا این نکته را تأیید کرده‌اند.

همچنین نویسنده از فرصت استفاده کرده و از هیئت اجرایی مشاغل به جهت پخش نسخه‌های فراوان این کتاب در میان دوستان و بستگان، کارمندان و انجمن‌ها، نهایت سپاس و تشکر را ابراز می‌کند. هیچ تأیید و حمایتی از این بالاتر نیست که افراد با به کارگیری این اصول اولیه، به تدریج به موفقیت‌های مهم و چشمگیری دست یافته‌اند.

بابل ثروتمندترین شهر روزگاران قدیم بوده است؛ زیرا شهروندان آن ثروتمندترین مردمان زمان خود بودند. آن‌ها پی به ارزش واقعی پول برده بودند و برای به دست آوردن پول، نگهداری آن و اینکه با پولشان به پول بیشتری برسند از اصول صحیح مالی استفاده می‌کردند. به این ترتیب، همه‌ی آنچه را ما می‌خواهیم آن‌ها به دست می‌آوردند… درآمد برای آینده.

جی. اس. سی


نگاهی کلی به تاریخ بابل

صفحات تاریخ، شهری زیباتر از بابل را به یاد ندارد. نام این شهر، تصویری از ثروت و عظمت را تجسم می‌کند. گنجینه‌های پرشده از طلا و جواهرات گران بهای آن، حکایتی افسانه‌ای است. شاید فکر کنید که این شهر ثروتمند در منطقه‌ای استوایی، پوشیده از جنگل‌های سرسبز و انبوه و سرشار از منابع غنی معادن و فلزات قرار گرفته بود؛ اما این حقیقت ندارد. این شهر همجوار با رود فرات در دره‌ای خشک و لم یزرع واقع شده بود. نه جنگلی بود و نه معدنی و نه حتی سنگی برای بنای ساختمانی. میزان بارش باران به حدی کم بود که کشت هیچ محصولی میسر نبود.

باید گفت که این شهر، نمونه‌ی بارزی از توانایی بشر برای رسیدن به اهداف بزرگ با استفاده از امکانات موجود در آن می‌باشد. تمامی منابع این شهر با تلاش انسان مهیا شده بود. در حقیقت، پایه و اساس ثروت شهر بابل، بشر پیشرفته و مترقی بود.

بابل فقط دارای دو منبع بود – یک، زمین حاصلخیز و دیگری رودخانه‌ی پر آب فرات. مهندسان بابل، مسیر آب رودخانه را با سد و کانال‌های آبی تغییر جهت می‌دادند و با گذر از دره‌ی خشک و لم یزرع، حیات را به زمین می‌بخشیدند. این روش، اولین شاهکار مهندسی در تاریخ بشر متمدن به حساب می‌آید. فراوانی محصول، پاداش چنین سیستم آبیاری است که پیش از آن، تاریخ به خود ندیده بود.

خوشبختانه بابل طی حیات طولانی خود، تحت فرمانروایی پادشاهانی از سلسله‌های متوالی قرار داشت که کمتر به فکر تصرف و غارت بودند؛ البته این شهر درگیر جنگ‌های بسیاری شد و از یورش فاتحان جاه طلبی که قصد تصاحب گنجینه‌های افسانه‌ای آن را داشتند، در امان نماند. فرمانروایان مقتدر و شایسته‌ی بابل به سبب توجه به دانش، داد و ستد و عدالت در تاریخ باقی مانده‌اند. پادشاهان بابل هرگز در پی فتح و کشورگشایی نبودند تا با آن مورد تکریم و احترام دیگر ملت‌ها قرار گیرند.

اما امروز دیگر شهری به نام بابل بر نقشه‌ی جهان وجود ندارد. با عقب نشاندن نیرو‌هایی که هزاران سال شهر را ساختند و در حفظ آن کوشش کردند، بابل جای خود را خیلی زود به خرابه‌ای متروکه داد. این شهر در نهصد کیلومتری شرق کانال سوئز واقع در آسیا، درست در شمال خلیج فارس با موقعیت سی درجه‌ی عرض جغرافیایی بالاتر از اکواتور برابر با یوما در آریزونا قرار داشت و دارای آب و هوایی مشابه این شهر آمریکایی، یعنی گرم و خشک بود.

دره‌ی فرات که روزی پوشیده از مزارع متراکم و پر محصول بود، بار دیگر به زمینی بی‌حاصل با باد‌های خشک و سوزان تبدیل شده است. بوته‌ها و درختچه‌های بیابانی تنها پوشش گیاهی است که در برابر این باد‌ها دوام می‌آورند. چادرنشینان عرب با گله‌های کوچک گوسفند تنها ساکنان این دره‌اند. این وضعیت از آغاز دوره‌ی مسیحیت تا به امروز ادامه داشته است.

جای جای این دره را تپه‌های سفالین فراگرفته است. قرن‌ها گذشت اما این تپه‌های سفالین به هیچ وجه مورد توجه جهانگردان قرار نگرفت. عاقبت، خورده تکه‌های کوزه‌ها و آجر‌های سفالی که باران‌های فصلی آن‌ها را شسته بود، مورد توجه باستان‌شناسان قرار گرفت. گروه تحقیقاتی به هزینه‌ی موزه‌های آمریکا و اروپا به این منطقه برای جست وجو و حفاری اعزام گردید و خیلی زود ثابت شد که این تپه‌ها بقایای شهر‌های قدیمی‌اند. شاید«قبرستان شهر‌ها» عبارت بهتری برای این تپه‌ها باشد.

بابل یکی از این شهرهاست. این شهر که زمانی جایگاه ثروتمندان بود، مدت‌های طولانی به زیر تلی از خاک، بی‌آنکه کسی از نام آن با خبر باشد، فرو رفته بود؛ تا اینکه پس از بیست قرن، طی کاوش‌های باستان‌شناسان ویرانه‌های کاخ‌ها، معابد بزرگ و خیابان‌های شهر از زیر خروار‌ها خاک بیرون کشیده شدند.

تمدن بابل، قدیمی‌ترین مرکز تمدنی است که اسناد مکتوب از آن به دست آمده است. تاریخ دقیقی که به هشت هزار سال پیش از این مربوط می‌شود. وسایل به کار برده شده برای تعیین این تاریخ‌ها بسیار جالب توجه است.

توضیحاتی در مورد یک کسوف از زیر ویرانه‌های شهر بابل به دست آمده است. منجمان با دانش و تجهیزات نوین به راحتی زمان وقوع این کسوف را محاسبه کردند و به این ترتیب، رابطه‌ای آشکار بین تقویم رایج امروز و تقویم بابلی‌ها به اثبات رسید.

در این تحقیقات ثابت شد که سومری‌ها هشت هزار سال پیش در بابیلا و در شهر‌هایی که دورتادور آن‌ها را دیوار فراگرفته بود، زندگی می‌کردند. تنها می‌توان حدس زد که چنین شهر‌هایی در چند قرن پیش از این وجود داشته‌اند. در میان ساکنان این شهر، علاوه بر بربر‌ها، افرادی از طبقه‌ی تحصیل کرده و روشن فکر نیز وجود داشت. آن‌ها نخستین متخصصان در حوزه‌ی علوم مهندسی، نجوم، ریاضیات و امور مالی به حساب می‌آیند.

کیفیت این سیستم آبیاری که چنین دره‌ی خشک و لم یزرعی را به بهشتی از کشت و زرع تبدیل نمود، همیشه مورد توجه بوده است. هنوز می‌توان بقایای این کانال‌ها را پیدا کرد؛ اگرچه راه اکثر آن‌ها با شن بسته شده است. اندازه ای برخی از این کانال‌ها به حدی بزرگ بود که دوازده اسب در کنار هم به راحتی قادر به عبور از آن بودند. از لحاظ

اندازه می‌توان با بزرگ‌ترین کانال‌های شهر‌های کلورادو و یوتا در آمریکا مقایسه نمود.

علاوه بر آبیاری زمین‌های دره، پروژه‌ای را با همین وسعت مهندسان بابل تکمیل کردند. آنان با یک سیستم فاضلابی پیچیده، بخش وسیعی از زمین‌های واقع در دهانه‌ی رودخانه‌های دجله و فرات را به زیر کشت بردند.

هرودوت، مورخ یونانی، در دوران شکوفایی بابل، با سفری به این شهر علاوه بر توصیف دقیق آن به برخی از آداب و رسوم مردم این سرزمین و به حاصلخیزی خاک و فراوانی جو و گندم اشاره کرده است.

شکوه و عظمت بابل از صفحه‌ی روزگار محو شد اما علم و دانش آن‌ها برای ما حفظ شده است. در این مورد، ما مدیون شیوه‌ی ثبت و ضبط اسناد توسط بابلی‌ها هستیم. در آن روز‌ها کاغذ اختراع نشده بود؛ در عوض، به سختی بر لوح‌های گلی مرطوب نوشته‌های خود را حکاکی می‌کردند. بعد از تکمیل نوشته‌ها، مرحله‌ی پخت لوح‌های گلی بود. با پخت لوح‌ها آن‌ها به سفال‌های سخت تبدیل می‌شدند.

این لوح‌های گلی، به طور کلی حکم نوشت‌افزار را داشتند. مطالبی از افسانه، شعر، تاریخ، فرمان پادشاهان، قوانین زمین، حق مالکیت زمین، سفته و حتی نامه‌هایی را که پیک‌ها به شهر‌های دور و نزدیک می‌فرستادند، بر روی این لوح‌ها حک می‌شد. به کمک این لوح‌ها می‌توان به امور شخصی و فردی مردم پی برد؛ برای مثال، روی یک لوح که رسیدی از یک فروشنده بود، نوشته شده: مشتری، گاو خود را با هفت عدد کیسه‌ی گندم معاوضه کرد، سه عدد کیسه‌ی گندم را با خود برد و الباقی قرار شد هرگاه مشتری خواست فرستاده شود.

باستان‌شناسان با کشف محل نگهداری این لوح‌ها، صد‌ها هزار لوح سالم از زیر آوار بیرون آوردند. یکی از عجایب بابل، عظمت دیوار‌هایی است که دورتادور شهر را فرا گرفته بود. در دنیای قدیم دیوار‌های بابل همچون اهرام سه‌گانه‌ی مصر از عجایب هفت‌گانه‌ی دنیا به شمار می‌رفت. ساخت دیوار بیرونی به فرمان ملکه سمیرامیس آغاز گردید. متأسفانه طی حفاری‌ها هیچ اثر و نشانی از دیوار اصلی شهر به دست نیامد؛ از این رو، ارتفاع دقیق آن برای ما مشخص نیست و به طور تقریبی، ارتفاعی بین پانزده تا هجده متر تخمین‌زده می‌شود. سطح خارجی آن از خشت پخته پوشیده شده بود و با خندق‌های عمیق پر از آب حفاظت بیشتری برای شهر تأمین می‌شد.

دیوار درونی، حدود ششصدسال پیش از میلاد مسیح به فرمان نبوپولاسار، پادشاه بابل، ساخته شد. ارتفاع و ضخامت دیوار درونی خیره‌کننده است. پهنای آن به حدی است که یک ارابه با شش اسب قادر است دورتادور آن حرکت کند. از این ساختار فوق العاده، تنها بخش‌هایی از پی و خندق آن باقی مانده است. علاوه بر‌فرسایش اجزای آن، اعراب نیز تخریب آن را با برداشتن آجر‌های خشتی برای ساخت وساز در جا‌های دیگر تسریع کرده‌اند.


دانلود بخشی از کتاب ثروتمندترین مرد بابل

(به زبان اصلی)

The Richest Man in Babylon


کتاب را می‌توانید با ترجمه فارسی از فیدیبو به صورت الکترونیک یا شهر کتاب آنلاین تهیه کنید و بخرید.

مشخصات کتاب:

کتاب ثروتمندترین مرد بابل
نویسنده : جورج سمیوئل کلاسون
مترجم : ژیلا ناظریان
هورمزد
۱۶۸ صفحه


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های ساده‌ای که به خاطر پرسپکتیو و زاویه دید، گیج‌کننده و تفکربرانگیز شده‌اند!

زاویه دید خیلی مهم است. این موضوع در زندگی هم صادق است. ما گاهی عادت نگاه کردن از یک زاویه دید خاص و گسترده نکردن نگاه خود را پیدا می‌کنیم و در نتیجه برداشت خیلی عجیبی از چیزهای ساده می‌کنیم. این طوری می‌شود که کارهایمان اشتباه از آب…

۸ خودروی جذاب تاریخی که توسط طراحان ایتالیایی بازطراحی و جاودانه شدند

ایتالیا خانه‌های طراحی معروفی دارد. Pininfarina ،Bertone ،Touring ،Giugiaro و Vignale برخی از مهم‌ترین نام‌های طراحی خودرو هستند.در این خانه‌های طراحی، همه‌چیز از جمله خودرو طراحی می‌شود. چه خودروهایی که تجاری و قابل تولید باشند؛ چه…

سلاح‌های مخفی و شگفت‌انگیز آلمان نازی در طی جنگ جهانی دوم

در طول جنگ جهانی دوم، آلمان نازی سرمایه گذاری زیادی در تحقیق و توسعه تسلیحات مخفی انجام داد تا بتواند بر دشمنان خود برتری یابد. برخی از برجسته ترین سلاح های مخفی که توسط آلمانی ها ساخته شده اند عبارتند از:موشک V-2: V-2 اولین موشک…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

کشف خانه‌ای متروکه در فرانسه که پر از عروسک‌های به ظاهر شیطانی است!

برایان سانسیرو می‌نویسد که خانه‌ای متروک در فرانسه کشف کرده که به‌طور کامل توسط درختان انگور پوشانده شده  بود و گویی از دنیا پنهان بود. خود خانه عادی است، اما برخی آن را می‌توانند بدترین کابوس خود بدانند. اتاق‌ها مملو از چیزهای غیرعادی…

زره نمادین فلزی پیچیده‌ برای گربه‌ها و موش‌ها – کار یک هنرمند باذوق!

دشمنی بین گربه‌ها و موش‌ها به قدمت تاریخ است. اگر قرار بود آنها مثل آدمیان در برابر هم صف‌آرایی کنند چه چیزهایی برای این نبرد می‌ساختند؟کار یک هنرمند کانادایی تقریباً در همین سمت و سو است. جف دی بوئر با الهام از فرهنگ‌های باستانی و…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.