چگونه از فرمت تصاویر جدید ProRaw آیفون ۱۲ پرو استفاده کنیم؟

Apple ProRaw می‌تواند سطح عکاسی شما را ارتقا دهد. در اینجا نحوه کار با این فرمت جدید را گفتیم

0

هنگامی که اپل خانواده آیفون‌های ۱۲ را معرفی کرد؛ ضمن معرفی آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس در کنار نسخه آیفون ۱۲ مینی، یک فرمت تصاویر RAW جدید هم معرفی کرد.

فرمت ProRaw یک نسخه سفارشی شده از فرمت خام فایل‌های RAW به همراه ترفندهای محاسباتی هوشمندانه تصاویر آیفون است. عرضه فرمت جدید ProRaw چندین ماه طول کشید ولی سرانجام با iOS 14.3 انتشار عمومی یافت و در دسترس کاربران آیفون قرار گرفت. اگر شما حتی یک عکاس نیستید؛ باز هم ارزش دارد فرمت جدید را آزمایش کنید.

در حال حاضر، اگر با گوشی آیفون خود یک عکس بگیرید؛ با فرمت JPEG یا فرمت خام RAW ذخیره می‌شود. تصور کنید فرمت JPEG یک وعده غذایی است که در رستوران سرو می‌شود و شما به نحوه تهیه یا ایجاد تغییراتی در رنگ و بو و مزه آن کنترلی ندارید. این گوشی شما است که تصمیم می‌گیرد فایل JPEG با چه تعادل رنگ، نوردهی، کاهش نویز، وضوح و سایر جنبه‌های عکس ثبت شود.

اما یک فایل raw بیشتر شبیه به یک بسته مواد غذایی خام شامل همه مواد لازم برای پخت یک وعده غذایی است. شما می‌توانید یک عکس را کاملا سفارشی‌سازی کنید تا آن‌طور که می‌خواهید به نظر برسد.

سنسور دوربین در تلفن همراه شما بسیار کوچک است؛ به‌ویژه در مقایسه با سنسورهای بزرگ‌تر دوربین‌های بدون آیینه یا DSLR. به همین دلیل، تصاویر گرفته شده با دوربین گوشی شما دارای نویز بسیار زیادی هستند و از آن سو دامنه دینامیکی محدودی دارند.

با این حال، آیفون در فایل‌های JPEG و حتی فرمت جدیدتر HEIC با برخی ترفندها و فرمت‌ها مانند Smart HDR و Deep Fusion و Night Mode سعی می‌کند برخی کمبودهای حسکر کوچک را رفع کند.

تصاویر Raw را فقط می‌توان در آیفون با کمک یک اپلیکیشن شخص ثالث Halide یا Moment ثبت کرد و از هرگونه کمک محاسباتی بی‌نیاز است. شما می‌توانید یک فایل JPEG را با دوربین خود iOS ثبت و بعد از ترفندهای محاسباتی و هوش مصنوعی آیفون استفاده کنید یا اینکه یک فایل Raw را با اپلیکیشن‌های شخص ثالث و بدون فناوری‌های و ترفندهای آیفون داشته باشید.

همه چیز درباره فرمت ProRaw

حالا، ورود فرمت ProRaw همه این فرضیات و محاسبات را تغییر داده است. شما با دوربین iOS گوشی‌های آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس می‌توانید این فایل‌ها را بگیرید ولی به طور پیش‌فرض خاموش است.

برای فعال‌سازی فرمت فایلی ProRaw باید مسیر Settings > Camera > Formats شده و زیر بخش جدید Photo Capture، گزینه Apple ProRaw را روشن کنید. پس از روشن شدن،  در بالا سمت راست اپلیکیشن دوربین، یک کلید جدید Raw دیده می‌شود که برای سوئیچ سریع میان تصاویر ProRaw یا JPEG (و HEIC) است.

فرمت ProRaw روی هر ۴ دوربین آیفون ۱۲ و حتی Night Mode کار می‌کند. این فرمت از قالب Adobe Digital Negative یا DNG پشتیبانی می‌کند و حاوی اطلاعاتی برای رنگ ۱۲ بیتی به همراه پشتبانی از ۱۴ مرحله محدوده دینامیکی است. فایل‌های ProRaw به طور معمول نسبتا بزرگ و اندازه‌ای ۲۵ مگابایتی دارند.

روشی که اپل در ProRaw اتخاذ کرده است؛ مشابه حرکتی است که گوگل در فایل‌های RAW برای ساختن فرمت HDR Plus در گوشی‌های پیکسل انجام داده است. فایل‌های ProRaw از چندین فریم تصویر تشکیل شدند که اطلاعات را برای دسترسی به بهترین نقطه هر عکس نگه می‌دارند. فناوری Deep Fusion این تصاویر را پیکسل به پیکسل تجزیه و تحلیل می‌کند یک فایل عکس عمیق بسازد.

پردازنده A14 Bionic همه این تحلیل‌ها و محاسبات را به صورت بی‌درنگ و بدون ایجاد تاخیری در شاتر انجام می‌دهد.

هر دو سیستم‌عامل MacOS و iOS از تبدیل فرمت فایل‌های ProRaw پشتیبانی می‌کنند و البته شما می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی مانند Dark Room و Pixelmator نیز برای این منظور استفاده کنید. شما می‌توانید تصاویر ProRaw را با خود اپلیکیشن فوتوز آیفون ویرایش کنید. این عکس‌ها همان تگ raw را دارند که در ویدئوهای HDR شاهد بودیم.

از آن‌جایی‌که این فایل‌ها به صورت DNG هستند؛ با اپلیکیشن‌هایی مانند Adobe Lightroom در iOS و همین‌طور VSCO نیز با آن‌ها کار کرد اما زمانی می‌شود بهتر با آن‌ها کار کرد که از فرمت ProRaw به طور مستقیم پشتیبانی کنند.

نماینده شرکت ادوبی در این‌باره می‌گوید: «ما از نزدیک با اپل همکاری داریم و از فرصت‌های ایجاد شده در ارتباط با ProRaw برای مشتریان بسیار هیجان‌زده هستیم.» هنوز ادوبی حرکت خاصی در زمینه پشتیبانی از فرمت تصاویر ProRaw انجام نداده است و چیز مهم قابل ذکری نیست.

لازم به ذکر است، همچنان پشتیبانی از فایل‌های raw توسط اپ‌های شخص ثالث در آیفون میسر است. توسعه‌دهنده‌های شخص ثالث می‌توانند از هر دو فرمت تصاویر raw و ProRaw در برنامه‌های خود پشتیبانی کنند.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

چگونه ترانه Careless Whisper جورج مایکل موفق‌ترین موسیقی دوره حرفه‌ای او شد

برای پنجمین سال متوالی، ترانه‌ای که جورج مایکل در سال 1984 خوانده بود به عنوان آهنگ مورد علاقه بریتانیا انتخاب شد. این رتبه بندی بر اساس نظرسنجی Smooth Radio به دست آمد که بر اساس آن این ترانه 32000 رای به دست آورد. ترانه این سوپراستار فقید…

تجدید خاطره‌ای با وبلاگستان – اسکرین شات‌هایی از برخی از وبلاگ‌های قدیمی خوب

شبکه‌های اجتماعی وبلاگ‌ها را فرونرخیتند. دلایل فروریختن آنها بسیار بیشتر از محبوب شدن شبکه‌های اجتماعی بود:1- بسته شدن ابزارهای رایگان‌های وبلاگ‌نویسی2- نوع نوشتن وبلاگ‌نویس‌ها که هم بسیار انرژی‌بر و وقت‌گیر بود و هم به خاطر…

داستان تکامل اتاق خواب‌ها از دوران انسان‌های اولیه تا اتاق‌ خواب‌های هوشمند + گالری عکس

تکامل اتاق خواب‌ها تحت تأثیر عوامل مختلفی از جمله تغییرات فرهنگی، فناوری و اجتماعی قرار گرفته است. با گذشت زمان، اتاق خواب‌ها از فضا‌های خواب ساده به پناهگاه‌ها و آسایشگاه‌های چند منظوره و شخصی تبدیل شده‌اند.مروزی کوتاه بر تکامل آنها:…

حجم‌ها و مجسمه‌های زیبا ساخته شده با صفحات کتاب‌های قدیمی

ما انسان‌ها استفاد تخیل هستیم، اما در موارد معدودی این تخیل‌های خود را به صورت نقاشی یا حجم، زنده می‌کنیم و در معرض تماشای دیگران قرار می‌دهیم.اِما تیلور، هنرمند مقیم بریتانیا، این تجربه را در مجسمه‌هایی از جنس کتاب به صورت باورنکردنی…

دو اینفلوئنسر سفر در واقع با یک تلویزیون ساده، سفر جعل می‌کردند و هیچ خبری از عکس واقعی در محیط…

دو عکاس به نام مانوئل بختر و و مانوئل رومز رام تصاویر خیره کننده‌ای خلق کردند که آنها را در حال پیاده‌روی در برف، کمپینگ در کوه‌ها و پرواز با هواپیما به سوی مقصدی دور نشان می‌دهد. اما در واقع آنها از در هنگام ثبت همه این عکس‌ها از اتاق…

سخت است باور کنیم که این عکس‌ توهم‌برانگیز، واقعا عکس است و نقاشی نیست – چرا علیرغم هوش مصنوعی…

اخیراً توجه زیادی به جهان‌های فانتزی ایجاد شده در هنر هوش مصنوعی شده است. با این وجود عکاسی هنوز قدرت و تازگی خاص خودش را دارد و می‌تواند جادو کند و صحنه‌های فانتزی خیره‌کننده ایجاد کند.برخی از عکس‌های تارین گلدمن -عکاس آفریقای جنوبی-…
منبع cnet
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5