25 ابزار و سرویس رایگان و بسیار کاربردی که در اینترنت یافت می‌شوند

0

اینترنت مکان بسیار شگفت‌انگیزی است. شما می‌توانید در آن به پاسخ پرسش‌هایی برسید که پیش از این تنها با پرسش از خبرگان فن یا جستجوی بسیار در کتابخانه‌ها، قادر به آن بودید. اینترنت همه انسان‌ها را در ارتباط تنگاتگ با هم قرار داده و مدت زیادی است یک شاخص رفاه و فراتر از آن یک حق اساسی انسانی هم به حساب می‌آید.

اما جالب است بدانید که در اینترنت ابزارهای رایگانی وجود دارد که خیلی وقت‌ها ما تصور می‌کنیم تنها نسخه پولی آنها وجود دارد. ما گاهی در اینترنت سرویس‌هایی پیدا می‌کنیم که کار نرم‌افزارهای پیچیده پولی را انجام می‌دهند.

در این پست تعدادی از جالب‌ترین آنها را با شما به اشتراک می‌گذارم:

1- Photopea

یک کلون فتوشاپ است و جالب است که کاملا رایگان هم است. فقط یک سری آگهی در سایدبار نمایش می‌دهد که مزاحم هم نیستند.

2- پروژه گوتبرگ

خیلی‌ها با پروژه گوتنبرگ آشنا هستند و خیلی‌ها هم هنوز نه!

اگر جوینده باشید می‌توانید در این سایت، انبوهی از کتاب‌های کلاسیک را پیدا کنید. خودم زمانی از این سایت برای پیدا کردن نسخه اصلی کتاب‌ها، مقایسه آنها با ترجمه‌ها و زبان‌آموزی خودآموز استفاده می‌کردم.

3- آکادمی خان

انبوهی از دوره‌های آموزشی در زمینه‌های که فکرش را هم نمی‌توانید بکنید در سایت آکادمی خان پیدا می‌شوند.

با کمک آکادمی خان می‌توانید در دوره دانشگاهی معتبر شرکت کنید و حتی در زمینه‌هایی که جدا از پیش‌زمینه تحصیلی روتین شما هستند، دانش و تجربه کسب کنید.

4- Skiplagged

این ابزار البته به درد ما نمی‌خورد. اما کارکرد خیلی جالبی دارد و از سوء استفاده مالی خطوط هوایی از مشتری‌ها جلوگیری می‌کند. Skiplagged محاسبه می‌کند که برای رفتن از شهر A به B کدام خوط هوایی به صرفه‌تر هستند و حتی به شما نشان می‌دهد که اگر از طریق یک شهر واسط و تعویض پرواز در آن شهر، سفر کنید تا چه حد می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

عملکرد این سایت آنقدر خوب که خطوط هوایی یوناتید از آن شکایت کرد.

5- Scihub

انبوهی از کتاب‌های دانشگاهی و تکست بوک‌ها را می‌توانید در این سایت پیدا کنید.

6- My 90s TV

این یکی واقعا جالب است. این سایت یک طور تلویزیون نوستالژی یاب است و روی پوسته یک تلویزیون قدیمی شوهای تلویزیونی قدیمی، موزیک ویدئو و فیلم و تریلر از دهه 70، 80 و 90 به شما نشان می‌دهد.

7- سایت Archive

با این یکی، بسیاری از شماها آشنا هستید. سایت آرشیو، آرشیو بایگانی واقعی وب و فرهنگ محسوب می‌شود. در آن هر چیز قدیمی باارزشی از بازی‌های DOS  تا کتاب‌ها و مجله‌های قدیمی و حتی نسخه قدیمی ذخیره شده سایت‌هایی که برخی از آنها دیگر وجود خارجی ندارند را می‌توانید پیدا کنید.

8- Gimp

Gimp را که می‌شناسید؟! یک ویرایشگر عکس رایگان با امکاناتی قابل مقایسه با امکانات پایه فتوشاپ است.

9- Freecycle

سرویس اینترنتی بسیار جالبی برای خلاص شدن از شر وسایل و کالاهایی که دیگر به کارتان نمی‌آید و قصد هم ندارید مدت زیادی منتظر بمانید تا خریداری برای آنها پیدا شود.

10- سایت Unsplash

گاهی پیدا کردن عکس‌های باکیفیت در یک زمینه که مشمول کپی رایت هم نباشند، دشوار می‌شود. به کمک Unsplash شما می‌توانید در دنیای از عکس‌های رایگانی که خود عکاس‌ها حق استفاده رایگانشان را داده‌اند، بچرخید و از آنها استفاده کنید.

11- 1aauto، تعمیرکار خودروی خود باشید

در گام اول ممکن است تصور کنید که این سایت تنها یک سایت فروش و تامین قطعات خودرو است. اما به کمک ویدئوهای آن می‌توانید با قطعات خودرو آشنا شوید و دریابید که چگونه می‌توانید آنها را جاگذاری کنید و خودروی خود را تعمیر کنید.

12- سایت Camelcamelcamel

سایتی که قیمت یک کالا را در سایت‌های فروش مختلف با هم مقایسه می‌کند تا شما ارزان‌ترین جا را بتوانید پیدا کنید. در ایران هم البته ما سایت‌هایی با کارکرد مشابه این داریم. اما چه سود که اغلب قیمت‌ها بسیار بالا هستند و تفاوت قیمت‌ها هم چشمگیر نیست!

13- سایت آموزش زبان Duolingo

سایتی برای آموزش زبان‌های مختلف.

14- سایت Futureme

می‌خواهید برای خودتان سال‌ها بعد ایمیلی فرستاده شود؟ تصور کنید که برای خودتان تبریک تولد بفرستید یا برای خودتان در یکی دو دهه بعدی ایمیل بفرستید و اهداف و آرزوهای کنونی خودتان را بنویسید و بپرسید که چه کرده‌اید و به کدام یک از آنها دست یافته‌اید؟

البته اگر این سایت و شما تا آن زمان جان به سلامت برده باشند!

15- Zotero

وسیله‌ای رایگان برای پژوهش و ترکیب منابع اطلاعاتی مختلف با هم و ارجاع دادن راحت چه به صورت پانویس و چه داخل متن به منابع مورد استفاده.

16- Library Genesis

باز منبع دیگری برای پیدا کردن تکست بوک و کتاب‌های آکادمیک

17- Terms Of Service; Didn’t Read

ما اغلب شرایط استفاده از سرویس‌ها را اصلا نمی‌خوانیم و خیلی سریع دکمه اوکی یا next‌را می‌زنیم و جلو می‌رویم.

این سایت برای همین تنبل‌ها و بی‌حوصله‌هاست و این شرایط را با فرمت خوب و زبان گویا و ساده برای شما توضیح می‌دهد.

18- سایت Openlearn

سایتی بریتانیایی، حاوی دوره‌های آموزشی متنوع و حتی مستندهای ارزشمند.

19- سایت Heavens Above

اگر می‌خواهید بدانید که ایستگاه فضایی بین المللی، تلسکوپ هابل یا ماهواره‌های استارلنیک کدام نقاط نورانی آسمان شب شما هستند و یا اصلا برای شما قابل رؤیت هستند، از این سایت استفاده کنید که یک اپ اندروید هم دارد.

20- Flightradar24

سایتی برای نمایش زنده ترافیک هوایی به شما. اگر می‌خواهید بدانید که مثلا همین الان بر فراز آسمان ایران چه پروازهایی در حال انجام است، از این سایت می‌توانید استفاده کنید.

21- سایت Melody Ml

یک سرویس خیلی جالب. شما می‌توانید فرمت mp3 یک موسیقی را به این استی بدهید تا بعدا نسخه مثلا بدون صدای خواننده و فقط حاوی موزیک زمینه آن به شما ایمیل شود.

22- Blender

ابزار سه‌بعدی‌ساز رایگان و ویرایشگر ویدئوی کدباز

23- Thenounproject

جستجوگر رایگان آیکون‌ها و عکس‌ها

24- The Anki Flashcard

برای خودتان فلش کارت بسازید تا بتوانید درس‌های پیچیده و فرار را به خاطر بسپارید.

25- Codecademy

سایتی برای آموزش کدنویسی به زبان‌های مختلف. البته برای کدنویس‌های آماتور.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

این عکس‌های تاریخی را یا ندیده‌اید یا احتمالش کم است که دیده باشید!

پسرک «بانجو» نوا» با سگش -  تقریباً در اوایل دهه 1900جورج لوکاس قبل از تکامل جلوه‌های کامپیوتری، 1984فضای داخلی خطوط قطار اورینت اکسپرس،  سال 18831947. دختری در حال بازی با ماشین اسباب‌بازی، شهر نیویورک، عکس از فرد…

مردان خوش‌لباس و خوش‌تیپ سال‌ها و دهه‌های آینده احتمالا چه لباس و آرایش موی سر و صورتی خواهند داشت

پیشبینی مد بسیار دشوار است. در داستان‌های علمی تخیلی گاهی چیزهایی در مورد آنها می‌خوانیم. مثلا سرهای تراشیده شده‌ای که جواهرات بر فرق سر دوخته شده‌اند یا خالکوبی‌ها.اما با توجه به تغییرات اقلیمی و درگیری‌ها و وسایل فناورانه‌ای که در حال…

اگر سلبریتی‌های کنونی در دوران ویکتوریایی می‌زیستند …

پس از ویلیام چهارم، که خود جانشین جرج چهارم بود، در ۱۸۳۷، ملکه ویکتوریای ۱۸ساله به تخت نشست. دوران ۶۴سالهٔ سلطنت او در تاریخ انگلستان به «عصر ویکتوریا» شهرت دارد، که همزمان با به‌اوج‌رسیدن گسترهٔ امپراتوری بریتانیا در سطح جهان بود.اما…

چگونه از نشخوار فکری یعنی زیاد فکر کردن به چیزی تنش‌زا، رهایی پیدا کنیم؟

بعضی‌ها درگیر یک نوع نشخوار فکری می‌شوند. مثلا خاطرات بد گذشته، از دوران کودکی یا رابطه بد با شریک زندگی سابقشان را مرتب ناخواسته به هر بهانه‌ای مرور می‌کنند یا در مورد یک کار جزئی که می‌دانند انجام دادنش سخت نیست و از عهده‌اش برمی‌آیند،…

عکس‌های تصادفی که از شانس خوب عکاس مانند یک تابلو یا یک عکس خیلی حرفه‌ای شده‌اند

عکاس‌های حرفه‌ای گاهی ماه‌ها وقت صرف می‌کنند تا در زمان و مکان مشخصی حاضر باشند و تجهیزاتشان متناسب با نور و سرعت گذر سوژه و فاصله‌شان مناسب باشد تا یک عکس خوب بگیرند.اما گاهی شانس یا فرصت‌طلبی یا آمادگی ذهنی یک عکاس برای کادربندی مناسب…

این هنرمند با خلاقیت‌های خوب خیابان‌های پر از کسالت و یکنواختی را زیبا کرده و یک لحظه لبخند بر لب…

خیابان‌های پر از سر و صدا و چهره‌های خمو، خیابان‌هایی با تزئینات و پیام‌های فوق‌العاده تکراری، خیابان‌هایی که زحمت با شادی‌های اندک مردم شریک می‌شوند و مردم را یک آن با هم می‌کنند. این است توصیف شاید بدبینانه خیابان‌های ما.ما واقعیت این…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.