این عکس‌ها را ببینید تا تصدیق کنید که افسوس‌ها (حسادت‌های) اینستاگرامی ما بسیار اوقات درست نیستند!

8

هر کسی ممکن است طور خاصی از اینستاگرام استفاده کند. یکی صفحات خبری را دنبال می‌کند، دیگری بیشتر صفحات کاری یا سرگرمی را. یکی به اخبار و عادات سلبریتی‌ها علاقه دارد و برخی‌ها هم همه آشنایان و اعضای خانواده و دوستان قدیم و جدید را دنبال می‌کنند.

اما اینستاگرام، مترادف با واقعیت نیست. این را بیشتر ما می‌دانیم. اخبارش در مقایسه با اخبار سایت‌های معتبر، سطحی یا قدیمی هستند. دانش و نکات کاری را باز در کتاب‌ها و سایت‌ها می‌توان مفصل‌تر و دقیق‌تر خواند. حتی سایت‌های زرد در مورد سلبریتی‌ها در اینترنت، غنی‌تر هستند.

اما اینستاگرام پلتفرمی است که علیرغم همه محدودیت‌ها در برخی کشورها، سهل‌الوصل است و با پیمایش با انگشت از صفحه‌ای به صفحه دیگر و از یک استوری به استوری دیگر می‌شود پرید.

یک خبر سیاسی می‌خوانید و بعد یک گربه ملوس می‌بینید و بعد تکه‌ای از یک ترانه را می‌شنوید و بعد خبری در مورد یک سلبریتی را می‌بینید و بعد یک ویدئوی فان یک دقیقه‌ای را.

کلا محیط اینستاگرام اعتیادآور است و به خاطر اینکه به صورت مدام منجر به ترشح دوزهای دوپامین در مغزمان می‌شود، دقایق یا شاید بهتر باشد بگویم ساعات زیادی از وقت روزنامه‌مان را می‌گیرد.

در این میان یکی از جنبه‌های منفی آن این است که علیرغم اینکه به خودمان نهیب می‌زنیم که همه مطالب آن واقعیت ندارد، باز تحت تاثیر عکس‌ها و ویدئوهایش قرار می‌گیریم. مثلا می‌دانیم که یک زوج خویشاوند ما همه روزهای هفته دو شیفته کار می‌کنند، حال که عکسی از رستوران رفتن یا مسافرت رفتنشان گذاشته‌اند، به ما القا می‌شود که آنها شب و روز در حال تفریح هستند و فقط ما هستیم که مجبوریم برای زنده ماندن، مدام کوشش کنیم.

اما حتی در مورد کالاها و مقاصد سفر هم حکم مشابهی می‌شود داد. عکس‌هایی که از مناظر دیدنی دنیا گرفته می‌شوند، معمولا در بهترین شرایط نوری  در بهترین روزهای ممکن و بهترین زاویه توسط عکاسان هنرمند گرفته می‌شوند.

حتما دیده‌اید که مثلا پیج‌های مربوط به گردشگری ایران، چه مناظر باشکوهی از ایران به اشتراک می‌گذارند. نمی‌توان منکر کل این زیبایی‌ها شد، اما این هم اشتباه است که همه چیز را رویایی تصور کنیم و مثلا تصور نکنیم که مسیر رفت و آمد و جاده و هواپیما چه وضعی دارند یا برای رسیدن به آن نقطه چقدر باید عذاب بکشیم و اگر روز شلوغی باشد، حتی گاهی شما یک عکس سلفی درست و حسابی هم نمی‌توانید بگیرید.

اما در اینجا عکس‌هایی را مرور می‌کنیم که نشان می‌دهند واقعیت مکان‌های دیدنی با روتین آنها چه تفاوت‌هایی می‌تواند داشت باشد.

همین را بسط بدهید به سایر جنبه‌های اینستاگرام از خبرهای فوری اینستاگرامی تا امثال و حکم و نقل و قول‌ها و خوشبختی‌های جار زده شده و غلو شده در آن (یا رقیب آن تیک تاک)

 


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

مهندسان بامزه با اختراعات و ابداعات عجیب و غریب و کارا ! گالری عکس

بسیار پیش می‌آید که برای انجام کاری تنها دو راه داریم، یا خرید یک محصول گران و استفاده از آدم‌های کاربلد برای راه‌اندازییا اینکه خودمان با یک سری ابتکار و به صورت به اصطلاح زمخت ولی کارراه‌انداز، تقریبا بدون هزینه کار را انجام بدهیم.…

در جریان قرار و ملاقات (برای انتخاب همسر) چه آداب معاشرت و نکاتی را باید رعایت کنیم؟

آداب قرار ملاقات به مجموعه‌ای از رفتار‌ها و انتظارات قابل قبول اجتماعی اشاره دارد که معمولاً هنگام قرار ملاقات رعایت می‌شود. در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید:وقت‌شناس باشید: به موقع برسید یا به طرف دیگر…

وقتی با اشعه ایکس از اشیای عادی عکس بگیرید؛ شگفت‌زده می‌شوید! کاری که آندری دومان کرد

مجموعه عکس‌های اشعه ایکس می‌توانند اشیاء روزمره را به روشی باورنکردنی و منحصر به فرد نشان دهند.آندری دومان، عکاس تجاری، حدود یک سال است که این کار را می‌کند. زمانی که دومان کاری را برای مشتریان انجام نمی‌دهد، دوست دارد پروژه‌های شخصی را…

۲۰ برنده عکاسی از طبیعت در سال ۲۰۲۲ در مسابقه عکاسی IPA

جوایز بین المللی عکاسی (IPA) در سال 2022 بار دیگر از مجموعه‌ای خیره کننده از عکس های طبیعت پرده‌برداری کرد که قلب و ذهن بینندگان در سراسر جهان را تسخیر کرده است. این تصاویر برنده استثنایی ما را به قلمروهای مسحورکننده طبیعت منتقل می‌کنند،…

این عکس‌ها راهنما و ایده‌ای برای شما برای تبدیل اشیای کهنه و دورریز به چیزهای جدید هستند

صرفه جویی «واقعا» یک هنر است. خیلی وقت‌ها ما به بهانه تغییر دکوراسیون یا قدیمی شدن چیزی یا نامتناسب شدن چیزی با وسایل تازه به سادگی دورش می‌اندازیم یا باقیمتی بسیاری نازل به سمساری می‌دهیم.البته این سال‌ها به خاطر فشارهای اقتصادی -چنان…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /
8 نظرات
  1. امیر می گوید

    عه آفرین نمی گفتین فک میکردم واقعی ان ????

  2. س می گوید

    اینا تو فصل ها و زمان های مختلف گرفته شدن و این طبیعی هست که مثل هم نباشن البته بعضی ها واقعا واقعی نیستن…

  3. Zeus می گوید

    نصف بیشترشون اصلا مال یه جای دیگه بود یا از یه زاویه دیگه گرفته شده بود

  4. نیوشا می گوید

    اول اینکه بستگی داره یه منطقه رو در چه فصلی بری. دوما مثالت از ایران بود و تصاویر از جای جای دیگه جهان. سوما سفر بخوای نخوای سختی داره اما در عوض تجارب زیاد کسب میکنی و ناشناخته ها رو تجربه میکنی. مگه ترجیح بدی بیفتی روی کاناپه خونه ت و تکون نخوری.

  5. سید می گوید

    حتی بعضی جاها اصل از فیک بهتر هم بود.

  6. ایمان می گوید

    اتفاقا واقعی هستن ولی باید در زمان درست رفت

  7. Masood می گوید

    بعضی جاها واقعیش قشنگ تره

  8. من می گوید

    این دوره زمونه دیگه ب چشتم نباید اعتماد کنی ????????????

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.