سریال The Nevers: متکی بر فرمول‌های موفق: زنانه -ابرقهرمانی با پوسته تاریخی

0

فرمول این روزهای فیلم‌ها و سریال‌ها، خسته‌کننده و ملال‌انگیز شد. به جای اینکه ایده‌های ناب به سر نویسندگان راه پیدا کند و آنها در ذهن خود این ایده‌ها را بسط بدهند، برایش شخصیت‌پردازی کنند، عاشقانه و تراژدی بنویسند و دیالوگ خلق کنند، مانند بانوی خانه‌داری که عاری از عشق به همسر و خانه است و از سر اجبار باید هر روز موقع ناهار «چیزی» بپزد که همه را صرفا راضی نگه دارد، می‌آیند و یک مشت مواد اولیه امتحان پس داده را در دیگی می‌ریزند و روی اجاق، می‌گذارند.

قصه ابرقهرمانی را که هر طور بسازید، حتی اگر بد باشد و شخصیت‌هایش پرداخت نشده باشد، یک عده دوستش خواهند داشت. شخصیت‌ها که مشخصند: یک دو نوجوان در حال بلوغ که با بزرگسال‌ها به مشک برخورده‌اند، چند رنگین پوست، یکی دو نفر با گرایش جنسی متفاوت، چند رنگین‌پوست، یکی دو مثلث عشقی، چند زن جفادیده یاغی که علیه مردهای بدطینت شوریده‌اند!

اینها را تنگ جلوه‌های بصری خوب می‌گذارید و این وسط اگر از عهده خلق «ماجرا» هم نیامدید و شخصیت‌ها خیلی «زورکی» شده باشند، اشکالی ندارد. شما که نمی‌خواهید «گات» بسازید. یک سریال با نمره بالای 7 که یکی دو فصل تمدید شود، کافی است.

دقیقا به همین خاطر است که ما هر سال در آرزوی دیدن یک درام تمام‌عیار تاریخی، یا علمی تخیلی یا اکشن باشکوه یا فیلم عشقی تمام‌عیار می‌سوزیم و کارمان این شده که مدام فیلم قدیمی ندیده پیدا کنیم که خوشبختانه تعداد خوب‌هایشان هم کم نیست.

سریال جدید The Nevers سریال بدی نیست، اما چه کنیم که نسبت به سریال‌ها و فیلم‌هایی که در وهله اول، چنین دورنمایی به دست می‌دهند، زاویه و جبهه پیدا کرده‌ایم.

جاش ودن Joss Whedon را فیلم بین‌ها خوب می‌شناسند؛ به خصوص کسانی که عاشق فیلم‌های اکشن‌اند و مثل «اونجرز» را دنبال می‌کنند. او امسال تصمیم گرفت یک سریال ابرقهرمانی بسازد.

ودن که فیلم‌هایی مثل «باقی: قاتل خون آشام» و «اونجرز» را در کارنامه دارد امسال سراغ سوژه نویی رفت که با مناسبات امروز هم همخوان باشد؛ زنان با قدرت‌های ویژه.

او سریالی ساخته به نام «نورز» (The Nevers) که البته اسمش هم خیلی قابل ترجمه نیست. دلیلش هم روشن است؛ یک جور‌های این اسم، اسم خاص است و معنی کردنش کمکی نمی‌کند. وقتی قصه را بخوانید متوجه می‌شوید که چرا نمی‌شود آن را ترجمه کرد و توضیح داد. ولی قبل از اینکه برویم سراغ قصه باید بدانید که این مجموعه علمی، خیالی و فانتزی است و مایه‌های اکشن دارد؛ به هر حال هر وقت پای ابرقهرمان‌ها به میان می‌آید این نیرو‌ها هم هستند. ولی مهم‌ترین وجه این سریال، زنانه بودنش است؛ سریالی درباره زنان با قدرت‌های ویژه.

قصه این درام علمی-خیالی در اواخر حکومت ملکه ویکتوریا رخ می‌دهد و راجع به گروهی از کسانی است که به آن‌ها «لمس شده» گفته می‌شود و اکثر آن‌ها زن هستند و از قدرت‌های ویژه‌ای بهره مندند. ویلی آمالیا ترو می‌تواند بخشی از آینده را پیش بینی کند و مخترعی به نام پنس آدیر قابلیت دیدن جریان انرژی اطراف خود را دارد.

این دو نفر به همراه تعدادی از کودکان و نوجوانان یتیم باید دست به دست هم دهند تا خودشان را از تهدید‌هایی که علیه آن‌ها به وجود آمده نجات دهند؛ در اصل همه چیز تلاشی برای بقاست و زنده ماندن در دنیای واقعی. اما سریال از زمانی در آینده شروع می‌شود؛ در اصل قسمت اول سریال سه سال پس از به وجود آمدن لمس شدگان شروع می‌شود و شخصیت کارآگاهی به نام فرانک ماندی را معرفی می‌کند که پیگیر پرونده قاتلی سریالی به اسم مالادی از گروه لمس شدگان است که قدرت خود را با ایجاد حس درد در دیگران به دست می‌آورد.

همانطور که مشخص و واضح هم هست شما با سریالی معمایی هم روبه رو هستید. به دلیل همین وجه مختلف است که «نورز» خیلی طرفدار پیدا کرده و رکوردشکن هم شده است. سریالی که جاش ودن طراحش بوده توانسته نظر نوجوان‌ها و بزرگسال‌ها را جلب کند و اچ بی‌او را به یک موفقیت فوق العاده برساند.

اولین قسمت این سریال با ۱.۴ میلیون بازدید رکورد سریال‌های الاوکرافت کانتری و مینی سریال فروپاشی را در این زمینه شکست. اچ بی‌او اعلام کرده این سریال با جذب بیننده‌های جدید، رکورد بازدید کلی را هم خواهد شکست و اخبار مربوطه هم حاکی از چنین اتفاقی است.

این سریال در سبک ساخته‌های قبلی جاش ودن است و این موضوع به معنی افزایش تعداد بینندگان در هفته‌های آینده است. اگرچه تعداد بازدید‌ها امیدوارکننده هست و در نقد‌ها و بررسی‌هایی که از این سریال شده، جزئیات پردازی ودن تحسین شده است، اما بزرگترین مانعی که سر راه این سریال قرار دارد خود سازنده آن است.

ظاهرا ودن از ادامهٔ کار خسته شده و کناره‌گیری کرده؛ اگرچه شنیده می‌شود دلیل عمدهٔ این عمل او مسائلی است که در جنبش «من هم» علیه او مطرح شده. او متهم به رفتار بد با عوامل زن در زمان فیلم‌برداری است و ظاهرا حالا ترجیح می‌دهد به دور از هیاهو و در آرامش به زندگی شخصی‌اش برسد. با این همه روش فیلم‌سازی او اچ بی‌او را قانع کرده که این سریال احتمالا شگفتی ساز خواهد بود. با پخش اولین قسمت این سریال در ۱۱‌آوریل برنامه پخش هفتگی بخش اول این سریال آغاز شد.

روند تولید سریال «نوری‌»ها به دلیل باندمی ویروس کرونا متوقف شد و به همین دلیل فصل اول در دو بخش پخش می‌شود. بخش اول شامل ۶ قسمت است که در ماه می‌به پایان می‌رسد و بخش دوم در حال ساخت است. تا امروز سه قسمت سریال پخش شده و ظاهرا تولیدش ادامه دارد و اگر کرونا رحم کند فصل اول آن به شش قسمت می‌رسد.

هر قسمت سریال حدود ۵۰ دقیقه زمان دارد. در «نورز» لارا دنلی، آن اسکلی، اولیویا ویلیامز و … بازی می‌کنند؛ سریالی زنانه، معمایی، ابرقهرمانی و علمی خیالی، معجونی از همهٔ آن چیز‌هایی که نسل جوان بهشان علاقه دارند و موضوع روزشان است و درباره‌اش حرف می‌زنند. ظاهرا حالا ابرقهرمان‌ها ترجیح می‌دهند قاب تلویزیون را هم اشغال کنند. فعلا که این اتفاق رخ داده است.

منبع بخش معرفی سریال: روزنامه سازندگی


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

همه چیز در مورد رمان رابینسون کروزوئه، نوشته دانیل دفو + روجلدهای خاطره‌انگیز این کتاب

رابینسون کروزوئه رمانی نوشته دانیل دفو است که اولین بار در سال 1719 منتشر شد. این رمان داستان مرد جوانی به نام رابینسون کروزوئه را روایت می‌کند که بر خلاف میل خانواده‌اش راهی دریا می‌شود و در جزیره‌ای متروک در سواحل آمریکای جنوبی غرق…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

ابر تورم آلمان در سال 1923 چه بر سر مردم آورد؟

به زمانی می‌رویم که یک آلمانی طبقه متوسط، ​​میلیاردها مارک در جیب خود حمل می‌کرد اما هنوز نمی‌توانست چیزی بخرد. یک قرص نان 200 میلیارد مارک قیمت داشت.با حقوق بازنشستگی یک هفته‌ای حتی یک فنجان قهوه را نمی‌شد خرید. سقوط آزاد ادامه داشت و…

کلاژهای کاغذی زیبای مینیمال از شخصیت‌های سینمایی مشهور

اینکه بتوانی به صورت خلاصه و مختصر و مفید با هنر خودت، مفهومی را برسانی، هر بسیار جالبی است. حالا تصور کنید که با برش چند کاغذ رنگی و کنار هم نهادت انها، یغنی کلاژ کاغذی بشود، شخصیت‌های مهم سینمایی را بازسازی کرد.این کاری است که مارگارت…

مجموعه عکس‌های پرتره زیبا هیلاری گولد از افراد مسن سندرم داون، پیش‌فرض‌های ذهنی ما را به چالش می‌کشد

یک مجموعه عکس با معنا و زیبا گرفته شده توسط هیلاری گولد، با عنوان «من اینجا هستم» این تصور نادرست مردم را به چالش می کشد که افراد مبتلا به سندرم داون تا سنین پیری نمی‌توانند زندگی گنند.برای مثال هیلاری گولد، عکس پرتره جوآن، زنی 84 ساله…

موجودات شگفت انگیزی که اکنون منقرض شده‌اند: بقایای باورنکردنی آنها از گذشته‌های طولانی

مادر طبیعت هرگز دست از شگفت زده کردن ما بر نمی‌دارد و در طول میلیون‌ها سال موجودات باورنکردنی، از ظریف گرفته تا خشن زایش کرده است.وقتی تاریخ جانداران را مرور می‌کنیم، حشرات به اندازه یک انسان، خزندگان با ابعاد بزرگ، و جوندگان با شاخ …
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.