مزایا و نکات مهمی که هنگام استفاده از خدمات رادیولوژی در منزل باید در نظر گرفت

0

رپورتاژ

یکی از خدمات ویژه در شاخه پزشکی، رادیولوژی در منزل است که هر روز بر تقاضای استفاده از آن می افزاید. طوری که دیگر نیازی به مراجعه بیمار در کلینیک یا بیمارستان نیست و تمام مراحل رادیولوژی در منزل شخص انجام می شود. با پیشرفت فناوری در حیطه پزشکی ارتقا تجهیزات و ابزارهای عکسبرداری را به همراه دارند و  به عنوان تجهیزات قابل حمل یا پرتال به کار می روند. این تجهیزات به علت سبکی وزن و ابعاد کوچک حساس ترین آنها به صورت دینامیک و سیار قابل حمل و استفاده در صنعت پزشکی هستند. همچنین عصر دیجیتال نقش مهمی در عکس برداری در منزل دارد چون بلافاصله بعد رادیولوژی تصویر به صورت دیجیتال قابل مشاهده است. پس از یک تکنسین رادیولوژی درخواست کنید تا به خانه شما بیاید، عملیات عکس برداری را انجام دهد، نتیجه را به شما اعلام کند و بعد منزلتان را ترک کند.

مهم ترین مزیت های استفاده از خدمات رادیولوژی در منزل

کیفیت عکس های ثبت شده به وسیله تجهیزات کوچک تفاوتی با رادیولوژی داخل بیمارستان را ندارد، تنها نکته کلیدی در عکس برداری در منزل استفاده از تکنسین های باتجربه و مجرب است که تسلط کافی بر دستگاه ها، نحوه قرارگیری و بررسی زوایا و همچنین بدن بیمار را در وضعیت مناسبی قرار دهند.

صرفه جویی در زمان

زمان زیادی برای رفت و برگشت و نشستن در کلینیک ها و بیمارستان ها جهت عمل عکس برداری  نیاز است که اگر رادیولوژی در منزل صورت گیرد بدون هیچ زحمتی و در کمترین زمان همه چیز ممکن می شود.

حفاظت از گروه های آسیب پذیر

جابجایی افراد معلول، سالمند و کسانی که به شکلی قادر به حرکت نیستند، عملیاتی طاقت فرسا و پر خطر است. رادیولوژی در منزل فرایندی آسان و محافظت از بیماران است.

گزارش گیری آنی

بلافاصله بعد از عمل رادیولوژی در منزل شما می توانید از نتیجه آن آگاه شوید.

افزایش ضریب ایمنی

در شرایط حال و به دلیل شیوع ویروس کرونا، انجام عملیات عکس برداری در منزل بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. بنابراین بدون مراجعه به مکان های عمومی، کلینیک ها و بیمارستان ها می توانید رادیولوژی در منزل را انجام دهید و ضریب ایمنی خود را نسبت به بیرون افزایش دهید.

چه افرادی به رادیولوژی در منزل نیاز دارند؟

انجام رادیولوژی پرتال به کسانی تعلق می گیرد که توانایی رجوع به مراکز و کلینیک های رادیولوژی را ندارند. افراد نیازمند به رادیولوژی در منزل به شرح زیر است.

  • بیمارانی ک توانایی تحرک ندارند
  • افراد ناتوان یا سالمند
  • افرادی با آسیب و عارضه مغزی نخاعی و یا سکته مغزی
  • بیماران با شکستگی های مزمن و خطرناک مانند شکستگی لگن
  • مناسب بیماران تنفسی مانند آسم در زمان آلودگی هوا
  • بیماران بستری در منزل یا بیماران حمل وزنه
  • همچنین شامل کودکان با مشکلات بالا می شود

روش های رادیولوژی در منزل

رادیوگرافی

بکارگیری اشعه ایکس جهت مشاهده شکم، قفسه سینه و استخوان ها را پرتونگاری گفته می شود.

تومورگرافی

در این رادیولوژی به کارگیری دستگاه های خاص از ابعاد و زوایای مختلف قسمتی از بدن مانند دهان عکسبرداری می کند و توسط کامپیوتر پردازش شده و به عکس پزشکی تبدیل می شوند.

ام آر آی

استفاده از میدان مغناطیسی و امواج رادیویی در این روش عکسبرداری رایج است.

ماموگرام یا ماموگرافی

در این نوع رادیولوژی از اشعه ایکس جهت عکس برداری از وضعیت بافت سینه استفاده می شود.

سونوگرافی

امواج صوتی، تصویر کوچک و متحرکی را روی صفحه به نمایش می گذارد تا وضعیت کنونی بیمار مشخص شود. از سونوگرافی برای معاینه دهانه رحم در زمان حاملگی و اکوی قلب استفاده می شود‌.

فلوروسکوپی

این روش جهت خلق تصاویر زودگذر و متحرک از بدن با بهره گیری از اشعه ایکس امکان پذیر است. یکی از مهمترین مزیت دستگاه فلوروسکوپی معاینه قسمت دستگاه گوارش فرد بیمار است.

پزشکی هسته ای

در این عکسبرداری از مواد رادیواکتیو به صورت کنترل شده و محدود جهت ایجاد روشنایی و رویت درونی جسم بیمار به کار می رود.

کاربرد های انجام رادیولوژی

در مرحله اول جهت ارزیابی وضعیت بیمار رادیولوژی پیشنهاد می شود که قادر به تشخیص اختلالاتی به شرح زیر است. تشخیص آسیب شناسی که موجب درد کمر می شود به غیر از آسیب شناسی مکانیکی مربوط به ستون فقرات تغییراتی که در شکل و سایز ستون فقرات رخ می دهد طوری که تعداد و مقدار درجه انحنا به وسیله رادیولوژی قابل تشخیص است.

  • لغزش ستون فقرات یا مهره کمر مانند آرتروز
  • عکسبرداری از ریه که حکم سند سلامت فرد را ایفا می کند
  • امکان عکس های رنگی با ایجاد کنتراست در کلیه، معده و مری
  • بررسی سریع و ساده از کلیه، سنگ کلیه، لوزه سوم، روده، معده ،مری و به طوری کلی تمام اجزای تشکیل دهنده شکم

انواع رادیولوژی

رادیولوژی تشخیصی

در این نوع عکس برداری شامل رادیولوژی عمومی پستان، کودکان، شکمی، سینه، قفسه، اسکلتی عضلانی، اعصاب و مغز است. که با ایجاد مشکل در ساختار بدن، به پزشک مراجعه کرده تا وضعیت خود را بازگو کند و کمکی به پزشک در تشخیص بیماری شود. رادیولوژی تشخیصی شامل شاخه های پزشکی هسته ای، سونوگرافی، ماموگرافی، فلوروسکوپی، ام آر آی و سی تی اسکن است.

رادیولوژی مداخله ای

در این روش برای عکس برداری پزشکی از بیماران غیر سرطانی به کار می رود که بدن آنها خواهان عمل است. در این روش با استفاده از یک لوله نسبتا باریک به نام کارتر یا سوزن به داخل بدن بیمار است که پزشکان از وضعیت بیمار آگاه می شوند. با استفاده از این تصویر پزشک ابزار را به قسمت مورد نظر بیمار وارد می کند سپس عمل مورد نظر را انجام می دهد. این روش آسیب جسمی در شخص بیمار را به حداقل می رساند، میزان و زمان بهبودی را زیاد می کند و مدت زمان بستری شدن بیمار را کاهش می دهد.

انکولوژی رادیولوژی

انکولوژی در رادیولوژی مختص بیماران سرطانی است که با استفاده از اشعه پرتو درمانی در حرارت بالا باعث آسیب پذیری سلول های سرطانی و مانع گسترش آنها می شود. این روش موجب کاهش بیماری یا به طور کلی درمان آن می شود.

فیزیک پزشکی

فیزیکدانان با توجه به توانایی و درک خود از مسائل فیزیکی قادر به دادن آگاهی در تشخیص پزشکی هستند. برای مثال تصویربرداری فنی از نظر پزشکی این اطمینان را به بیمار می دهد که نتایج حاصل از این رادیولوژی کاملا دقیق است.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.