دروغ بزرگ – وزن شما بعد از عمل اسلیو باز نخواهد گشت

0

رپورتاژ

در میان انبوهی از تبلیغات و وعده های پر زرق و برقی که جراحان اسلیو معده به خورد مردم می دهند، عده ای واقعی و عده ای دروغ محض اند.

ما در این مقاله قصد داریم به یک دروغ بزرگ درباره ی این جراحی لاغری بپردازیم. دروغی که بار ها و بار ها شنیده اید ولی در پذیرفتن آن دچار شک و تردید بوده اید.

وزن شما بر نمی گردد

جراحی آستینه کردن معده یا همان عمل اسلیو معده با برداشتن بخشی از معده ی فرد مبتلا به بیماری چاقی، به او میکند تا چیزی در حدود ۸۰ درصد از وزن اضافه ی خود را از بین ببرد. ( البته این فرآیند زمان بر بوده و دوره ی کامل آن حدودا یکسال طول می کشد. لازم به ذکر است که بیشترین میزان کاهش وزن در سه ماهه ی اول بعد از عمل اتفاق می افتد )

به طور کلی همه ی اعمال جراحی لاغری منجر به کاهش ۵۰ تا ۸۰ درصدی وزن اضافه ی شما خواهند شد. این چیزیست که شاید بار ها و بار ها از زبان دکتر ها شنیده باشید . اما نکته ای که گفته نمی شود این است که در همین میان امکان دارد چیزی در حدود ۱۵ تا ۲۵ درصد از وزن از دست رفته ی شما بازگردد که البته به موارد مختلفی نیز بستگی دارد.

چه مواردی  در بازگشت وزن شما موثر اند ؟

  • ‌ عوامل وابسته به آناتومی بدن شما: مانند بزرگ شدن کیسه معده یا بزرگتر شدن محل خروجی معده
  • ‌ عوامل فیزیولوژیکی : به عنوان مثال زمانی که متابولیسم چربی در بدن فرد تغییر پیدا کند ، در نتیجه ذخیره چربی آسان و چربی سوزی محدود می شود که در پی آن افزایش وزن فرد را شاهد خواهیم بود یا به عنوان مثال یائسگی در خانم ها
  • ‌ عوامل روانی : مانند زمانی که فرد افسردگی دارد
  • ‌ عوامل رفتاری : داشتن رفتار هایی مانند پر خوری، بی تحرکی، ریزه خواری و …

بازگشت وزن بعد از عمل لاغری چیز عجیبی نیست. شما هنوز همان آدمی هستید که قبل از عمل بودید، همان عادات غذایی را دارید و تغییری در رفتار خود نداده اید .

در واقع عمل لاغری تازه شروع کار است. عملی مانند عمل اسلیو به شما کمک میکند با کمی همت فردی و تلاش برای تغییرات رفتاری ، به وزن ایده آل خود برسید.

از میان موارد بالا، عوامل رفتاری، خصوصا رفتار های تغذیه ای، می توانند پر رنگ ترین نقش را در افزایش مجدد وزن شما بعد از عمل بازی کنند. در ادامه به برخی از این رفتار های مخرب، اشاره خواهیم کرد.

آشفتگی در خوردن

اینکه بعضی از افراد برای همه چیز برنامه ریزی می کنند ولی از غذا خوردن خود غافل می شوند، یک فاجعه است. شما به عنوان یک انسان باید برنامه ای برای چه چیزی خوردن و چگونه خوردن خود داشته باشید. شما یک انسانید؛ یک بدن که به پشتوانه ی کالری دریافتی از محیط، پا برجا ماننده است و برای رسیدن به اهداف خود، تلاش می کند.

برای اینکه به اهداف خود برسید، قبل از هر چیز نیاز است که بدنی سالم داشته باشید. این مهم است که چه می خورید و چگونه می خورید.

بسیاری از افراد پس از اعمال مختلف لاغری از رژیمی که شخص جراح برای آن ها تجویز کرده است پیروی نمی کنند و این یکی از مهم ترین عواملی است که بخشی از وزن فرد پس از انجام عمل  باز خواهد گشت.

کنار گذاشتن وعده های غذایی

این کار را نکنید. هیچ وعده ی غذایی را حذف نکنید. بر عکس، سعی کنید تعداد وعده های غذایی خود را افزایش ولی حجم آن ها را کاهش دهید.

زمانی که شما یک وعده ی غذایی را حذف می کنید، به احتمال زیاد تعداد میان وعده های خود را افزایش داده یا حجم غذای دریافتی در دیگر وعده ها را افزایش می دهید تا بتوانید کمبود ایجاد شده بر اثر نبود یک وعده غذایی را جبران کنید .

اگر بتوانید میزان کالری دریافتی خود را حساب کنید، خواهید دید که در بیشتر موارد نه تنها کمتر نخورده اید بلکه شاید حتی بیشتر هم خورده باشید.

البته عده ای نیز هستند که یک وعده را حذف می کنند ولی غذای اضافه ای هم نمی خورند. خبر بد این است که این دسته بیشتر ضرر . ضرری که در دراز مدت در اثر این الگوی تغذیه ای به قلب و کبد و کلیه و دیگر اعضای بدن می رسد، می تواند بسیار مخرب باشد.

گزینه های غذایی ضعیف

غذا های با کیفیت بخورید. هر چقدر حجم غذا بیشتر و کالری آن کمتر باشد، بهتر است . معده ی خود را با هر چیزی پر نکنید.

میدانم که خوردن یک پیتزا بسیار لذت بخش تر از خوردن یک ظرف سالاد است، اما قول می دهم که لاغر شدن، ارزشش را دارد.

یکی از راهکارهایی که پیشنهاد می دهم این است که دانش خود را درباره ی غذا های مختلف بالا ببرید، به کلاس آشپزی بروید تا غذا های بیشتری را یاد بگید تا بتوانید در نهایت گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشید.

شب ها کمتر غذا بخورید

اکثر افراد بیشتر کالری مصرفی خود را از عصر تا انتهای شب دریافت می کنند. از طرفی نیز در شب میزان تحرک ما کمتر است و این باعث می شود بخش زیادی از کالری ای که دریافت کرده ایم در بدن ما ذخیره شود.

سعی کنید شب ها کمتر غذا بخورید، تا هم سبک تر بخوابید و هم از چاق شدن خود جلوگیری کنید.

کاهش مصرف پروتئین

اگر بیماری زمینه ای ندارید، ضرورتی ندارد که مصرف پروتئین خود را برای لاغر شدن کاهش دهید.

پروتئین یکی از مواد ضروری برای بهبود و رشد بدن است. بدن ما از پروتئین ها به منظور ساخت پوست، عضلات، استخوان و تولید آنزیم ها و هورمون های مهم استفاده می کند. بررسی ها نشان می دهند که کمبود پروتئین تاثیر بدی بر روی سلامتی ما خواهند گذاشت. کمبود پروتئین می تواند حتی سیستم ایمنی بدن ما را نیز ضعیف کند.

لطفا هیچ ماده ی غذایی ای را بدون مشورت با دکتر خود حذف نکنید.

آب خوردن با غذا

با غذا آب نخورید. این توصیه ای است که پدر و مادر ها در هر وعده ی غذایی به بچه هایشان گوش زد می کنند ( البته از این موضوع بگذریم که خودشان نیز رعایت نمی کنند ).

زمانی که با غذا آب می خورید، معده ی شما زود تر از حالت معمول خود خالی می شود و این موضوع سبب می شود که ما در زمان کمتری بعد از خوردن غذا، احساس گرسنگی کنیم.

به طور کلی سعی کنید قبل از غذا و 30 دقیقه بعد از غذا از خوردن آب خودداری کنید.

نتیجه گیری

اگر میخواهید بعد از عمل اسلیو وزنتان دوباره ی بر نگردد ، بهتر است توصیه های دکتر خود را جدی بگیرید و از مصرف خود سر مواد غذایی با برنامه ریزی شخصی جدا خود داری کنید .

فراموش نکنید که عمل اسلیو معده تازه شروع کار است .

این یک شروع قوی است ام در نهایت این شما هستید که نتیجه را رقم خواهید زد .

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.