چرا کارآفرینان به بیزینس کوچ نیاز دارند؟

0

رپورتاژ

کارآفرینی به معنای این نیست که دور هم جمع شویم، کسب‌وکاری راه بیندازیم و بعدش ببینیم خدا چه می‌خواهد. وقتی می‌خواهید کارآفرینی کنید باید جنبه‌های مختلف را در نظر بگیرید و حتی وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود، باز هم امکان دارد خیلی زود موقعیتتان را از دست بدهید.

فارغ از اینکه تعریف کارآفرینی چیست و چه نظرات مختلفی پیرامون این مسئله وجود دارد، مهم این است که این معقوله پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد. از طرف دیگر شرایط کارآفرینی در ایران به مراتب سخت‌تر است و اگر بخواهید در بازارهای جهانی هم حضور داشته باشید باید قواعد بازی را بدانید.

یکی از اشتباهات استراتژیک کارآفرین‌ها این است که چون مدیرعامل، بنیانگذار یا هم‌بنیانگذار، رئیس هیئت مدیره و… هستند، تصور می‌کنند همه موارد را می‌دانند، همه کارها را باید خودشان انجام دهند و تصمیم‌گیری باید بر عهده خودشان باشد. اما وقتی به خودشان می‌آیند که خیلی دیر شده است. ضمن اینکه ناگفته نماند برخی هم دنبال مشاوره گرفتن از افراد دیگر هستند، ولی فرد اشتباهی را انتخاب می‌کنند. اینجاست که یک مربی کسب و کار حرفه‌ای به دادتان می‌رسد.

بیزینس کوچ کیست؟

به عنوان یک مدیر و کارآفرین، این مهم‌ترین سوالی است که باید به جواب آن برسید. واقعا مشاور، منتور، کوچ (coach) و… یکی هستند یا با هم تفاوت دارند؟ مربی کسب و کار کسی است که تخصص اصلی او بیزینس کوچینگ است.

نکته مهم این است که در واقع بیزینس کوچ خودش یک کارآفرین متخصص و موفق است و به خوبی راهکارهای موفقت در کسب و کار را می‌داند. این فرد براساس تجارب، دانش، تخصص و مهارت‌هایی که دارد به کارآفرینان کمک می‌کند تا بتوانند به اهدافشان برسند و شاهد رشد کسب و کارشان باشند.

به همین دلیل کوچ با منتور یا مشاور تفاوت دارد. چرا که خودش از دل کسب و کار آمده، کارآفرین است، سرد و گرم چشیده و تجربه‌های تلخ و شیرین زیادی دارد. به همین دلیل کارآفرین‌ها اگر می‌خواهند موفق شوند و مسیر درستی را برای رسیدن به اهداف پشت سر بگذارند، نیاز به یک مربی کسب و کار قوی دارند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های یک کوچ حرفه‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. یک مربی خوب، خودش در کسب و کار موفق بوده است. اگر قرار است کسی به شما کمک کند تا رشد کنید، قطعا باید خودش تجربه کافی را داشته باشد و براساس نتایج شما را همراهی کند.
  2. یک کوچ خوب، شنونده خوبی هم هست. برای موفقیت در زندگی شخصی و حرفه‌ای، باید شنونده خوبی باشد. یک مربی حرفه‌ای اول خوب گوش می‌دهد و پیام شما را می‌گیرد، سپس بهترین راهکار را ارائه می‌کند.
  3. یک مربی خوب، عاشق یاددادن است. یکی از ویژگی‌های مثبت آنهایی که خوب کوچ می‌کنند، این است که عاشق آموزش دادن هستند و هر آنچه می‌دانند در اختیار شما می‌گذارند.
  4. یک کوچ حرفه‌ای همیشه در دسترس و پاسخگو است. یادتان باشد یک مربی خوب نه‌تنها در جلسات از قبل رنامه‌ریزی شده حاضر است، بلکه از طریق روش‌های دیگر نیز همیشه در دسترس خواهد بود.
  5. یک مربی حرفه‌ای دانش و تخصص کافی برای کمک به شما را دارد. بی‌تردید فقط داشتن تجربه کافی نیست و در کوچینگ کسب و کار، داشتن دانش کافی هم مهم است.

بیزینس کوچ چطور به کارآفرینان کمک می‌کند؟

وقتی کارآفرین می‌شوید، حواستان باید به خیلی جاها باشد. شما و مجموعه تیم مدیریتی نیاز دارید تا بخش‌های را درست کنار هم بچینید و به موفقیت برسید. اما همه چیز در حد گفتن همین یه جمله ساده نیست.

کارآفرینی اگر درست انجام نشود یا از افراد متخصص کمک نگیرید خیلی زود شما را خسته و پیر می‌کند. به‌ویژه اگر به نتایج دلخواهتان نرسید. به صورت کلی در کسب و کار باید به چند بخش اساسی زیر بپردازید که هر کدام شامل زیرمجموعه‌های زیادی می‌شود:

  • تدوین استراتژی
  • کارمندان
  • بازاریابی
  • فرآیندهای کسب و کار
  • سرمایه‌گذاری

اما هیچ‌کدام از این موارد ساده و آسان نیستند. جذب و حفظ کارمندان متخصص همیشه سخت بوده، هوشمندانه هزینه‌کردن در بازاریابی هنر است و تدوین استراتژی و هدف‌گذاری اصولی هم کار هر کسی نیست. به همین دلیل کوچینگ کسب و کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید توصیه‌های یک کوچ حرفه‌ای را برای کسب و کارتان مدل سازی کنید تا به موفقیت برسید.

یادتان باشد اگر همیشه درگیر کارهای اجرایی شوید، از مدیریت درست، سیستم‌سازی، برنامه‌ریزی و رسیدن به موفقیت باز می‌مانید.

برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ ویدان با راهبری محمد مهدی ربانی

همان‌طور که گفتیم، مهم‌ترین دغدغه انتخاب یک کوچ حرفه‌ای و به اصطلاح کاردرست است که بدانیم تجربه کافی برای بیشتر کردن درآمد ما را دارد. محمد مهدی ربانی در برنامه یک ساله بیزینس کوچینگ ویدان فقط به شما انگیزه نمی‌دهد، بلکه هر ماه راه‌کارهای صریح، امتحان شده و قابل اجرا را در اختیار شما می‌گذارد.

در بیزینس کوچینگ ویدان بر موضوعات زیر تمرکز ویژه‌ای داریم:

  • چگونگی سیستم‌سازی برای زندگی ایده‌آل و لذت‌بخش
  • ساخت سیستم تفویض اختیار
  • ساخت سیستم شبکه‌سازی و ارتباطات
  • اصول ساخت کسب‌وکارهای سودآور
  • تفکر برنده و بازنده در زندگی و کار، و روش تغییر الگو
  • تبدیل تفکرات به نتایج سرشار
  • سیستم تاثیرگذاری حداکثری برای افزایش درآمد پایدار
  • ساخت سیستم ثروت‌سازی بیش فعال
  • تسلط بر بازی ذهنی
  • موفقیت در کسب‌وکار
  • مهارت‌های ساخت کسب‌وکار پرسود جهانی

شرکت در برنامه یکساله بیزینس کوچینگ ویدان، به شرط اینکه همه موارد را با پشتکار دنبال کنید، می‌تواند سرنوشت شما را تغییر دهد. کافیست همین حالا اینجا کلیک کنید و با پر کردن فرم در نظر گرفته شده، از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5