۵ اپلیکیشن یادداشت‌برداری برتر و رایگان برای آیپد

به دنبال یافتن یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری خوب و رایگان برای آیند هستید؟ در این مطلب بهترین اپلیکیشن‌های Note-Taking رایگان را معرفی کردیم

0

آیپدها به همراه قلم نوری اپل، قوی‌ترین ابزار برای یادداشت‌برداری دیجیتالی هستند. فروشگاه اپ‌استور مملو از اپلیکیشن‌های خوبی برای یادداشت‌برداری دستی در آیپدها است ولی غالب آن‌ها پولی هستند.

همچنین، بسیاری از اپلیکیشن‌ها در ابتدا رایگان هستند و هنگامی که لذت کار با آن‌ها را چشیدید؛ باید برای ویژگی‌های بیشتر هزینه پرداخت کنید.

ما در این مطلب می‌خواهیم چند اپلیکیشن یادداشت‌برداری دستی کاملا رایگان ولی با امکانات و ویژگی‌های خوب به شما معرفی کنیم. این اپلیکیشن‌ها بدون تبلیغات، خرید درون برنامه‌ای یا دوره آزمایشی رایگان هستند و شما با خیال راحت می‌توانید برای همیشه یک تجربه کاربری لذت‌بخشی را با آن‌ها داشته باشید.

۱- اپلیکیشن مایکروسافت OneNote

مایکروسافت OneNote یک اپلیکیشن کلاسیک یادداشت‌برداری است. کاملا رایگان بوده و دارای ویژگی‌های مفید و کاربردی برای افرادی است که دوست‌دار بهره‌وری بیشتر هستند. انتخابی است که اشتباه و پشیمان‌کننده نیست؛ مخصوصا اگر از دیگر برنامه‌های مایکروسافت هم استفاده می‌کنید.

در این اپلیکیشن، یادداشت‌های شما در نوار کناری با Notebooks و Sections و Pages سازمان‌دهی می‌شود. شما می‌توانید با ویژگی ساخت زیرمجموعه‌های نوت‌بوک و صفحه‌ها، سریع‌تر و راحت‌تر همه‌چیز را مرتب و سازمان‌دهی کنید. با نوار کناری می‌توانید به سادگی از یک صفحه به صفحه دیگری بروید.

شما می‌توانید متن اضافه کنید؛ فایل‌ها خود را وارد کنید؛ طراحی کنید، سبک کاغذ را تغییر دهید و دست به ضبط صدا بزنید و کلی کار دیگر که در هنگام یادداشت‌برداری نیاز خواهید داشت. این برنامه دارای یک قلم حساس به فشار و یک قلم هایلایتر است که می‌توانید رنگ هر دو را کاملا سفارشی‌سازی کنید. حتی گزینه‌های جذاب و اضافه‌ای برای این قلم‌ها دارید.

یکی از نکات مثبت یادداشت‌برداری با وان‌نوت این است که می‌توانید تعداد از قلم‌ها و هایلایترهای مورد علاقه خود را در نوارابزار ذخیره کنید. شما می‌توانید از ۶ جهت قلم برای یادداشت‌برداری بهتر استفاده کنید و سبک‌های نوشتاری خود را تغییر دهید.

اپلیکیشن OneNote از همه نوع محتوا، متن، نقشه، فایل PDF و موارد دیگر با هم در یک صفحه پشتیبانی می‌کند. یادداشت‌های شما در دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی می‌شوند تا بتوانید یک پادداشت ایجاد شده با آیپد را روی پی‌سی کامل کرده و جملات تایپی بیشتری به آن اضافه کنید.

این برنامه می‌تواند غالب نیازهای بهره‌وری مردم را برآورده کند. یک برنامه عالی برای دانش‌جویان و دانش‌آموزان است تا فایل‌های PDF را حاشیه‌نویسی کنند و ترکیبی خوب از یادداشت‌های دستی و تایپ شده داشته باشند.

دانلود اپلیکیشن Microsoft OneNote (رایگان)

۲- اپلیکیشن CollaNote

این اپلیکیشن قابلیت‌های یادداشت‌برداری رایگانی دارد که باورش سخت است. CollaNote یکی از بهترین جایگزین‌های رایگان برای برنامه‌های رایج یادداشت‌برداری دیجیتالی مانند Goodnotes و Notability است.

این برنامه مجموعه کلاسیکی از قلم‌ها، خودکارها، هایلات‌ها، لاسو (lasso) و پاک‌کن‌ها ارائه می‌دهد. رنگ‌ها قابل تنظیم هستند و می‌توانید ترکیبی از رنگ و ضخامت قلم را به دلخواه خود تغییر دهید.

چند ابزار مفید دیگر مانند اشاره‌گر لیزری، خط‌کش قابل تنظیم، برچسب‌ها و یادداشت‌های صوتی دارد که با شروع یادداشت‌برداری، قابل استفاده و همگام‌سازی هستند. ده‌ها قالب برای یادداشت‌برداری در دسترس است و شما می‌توانید ضخامت کاغذ یا صفحات زیبایی برای روزنامه‌نگاری دیجیتالی انتخاب کنید.

بزرگ‌ترین مزیت اپلیکیشن CollaNote قدرت همکاری و اشتراک‌گذاری یادداشت‌ها با دیگر کاربران است. شما می‌توانید اسناد عمومی درست کنید و همانند یک اتاق فکر به اشتراک بگذارید تا دیگران هم روی آن‌ها یادداشت‌برداری کرده و نظر بدهند یا تغییراتی اعمال کنند. می‌توانید یادداشت‌های خود و دیگران را با یکدیگر ادغام کنید تا در زمان صرفه‌جویی شود.

تنها اشکالی که در این برنامه خواهید یافت، استفاده نه چندان آسان ابزارهای متنی است. متن شما را ابتدا به یک صفحه جداگانه می‌برد تا متن را به طور کامل تایپ کرده و به طور پیش‌فرض با قلم نوری اپل آن را بنویسید. پس از اتمام کار، متن در صفحه اصلی یادداشت‌ شما ظاهر می‌شود و می‌توانید آن را تنظیم کنید. این فرآیند کمی سخت است ولی ویژگی‌های دیگر CollaNote جبران این کاستی را می‌کند.

اگر می‌خواهید بیشتر یادداشت‌های شما دستی باشند و به ویژگی‌های بهره‌وری مجهز باشید؛ این برنامه انتخاب نهایی شما است.

دانلود اپلیکیشن CollaNote (رایگان)

۳- اپلیکیشن Notebook از Zoho

اگر می‌خواهید یادداشت‌های تایپ شده خود را با نمودارهای گاه به گاه یا یادداشت‌های دستی ترکیب کنید؛ یک اپلیکیشن عالی است. قدرت سفارشی‌سازی کاملی برای رنگ قلم‌ها، خودکارها و هایلایت‌ها دارد. یکی از واقعی‌ترین تجربه‌های کاربری کار با مداد را در یک اپ دیجیتالی به نمایش می‌گذارد.

چند ویژگی جالب مانند تعریف رمزعبور برای یادداشت‌های خاص در هنگام باز کردن آن‌ها دارد. می‌توانید اسناد را با آن اسکن کرده و شروع به حاشیه‌نویسی درباره‌شان کنید. اسکن اسناد مانند گرفتن عکس در این برنامه است.

تنها نقطه ضعف برنامه Notebook، جدا نگه داشتن یادداشت‌های دست‌نویس از دیگر یادداشت‌ها است. حتی اگر دو یادداشت در یک صفحه داشته باشید که یکی تایپی و دیگری دست‌نویس است؛ یادداشت دست‌نویس در صفحه جداگانه‌ای است. به همین دلیل، این برنامه برای یادداشت‌های دستی ابزار بسیار مفیدی است.

دانلود اپلیکیشن Notebook  (رایگان)

۴- اپلیکیشن Loose Leaf

یک گوهر پنهانی در میان اپلیکیشن‌های دیگر است. دقیقا همان‌طور که از نامش پیدا است؛ هیچ دفترچه‌ای ندارد و مجموعه‌ای از طرح‌ها و یادداشت‌های بزرگ است. طوری طراحی شده است که دقیقا احساس کنید دارید روی یک برگه بزرگ کار می‌کنید.

آیپد دارای ویژگی‌های زیادی است که نیاز به ژست‌های حرکتی دو انگشتی دارند و می‌توانید از آن‌ها در اپلیکیشن Loose Leaf استفاده کنید. مانند باز و بسته کردن صفحه، ورق زدن صفحات، حذف یادداشت‌ها و موارد دیگر.

ابزارهای قلمو نشانگر کاملا به فشار حساس هستند و هیچ روشی هم برای تنظیم ضخامت آن‌ها وجود ندارد. متاسفانه، شما فقط پنج رنگ انتخابی دارید که برای بسیاری از کاربران کافی است.

برخی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد در این برنامه عبارتند از ابزار قیچی (Scissor) که جایگزین ابزار Lasso شده است و یک ابزار عدم تقارن برای نقاشی‌ها و طرح‌هایی که می‌کشید و باید کاملا تقارن باشند. برخی از سبک‌های طراحی صفحه‌ها جالب و برای مصارفی مانند فهرست موسیقی‌ها یا فهرست کارها مفید هستند.

اگر به دنبال یک اپلیکیشن ساده برای ترسیم ایده‌های خود هستید؛ این انتخاب شما است.

دانلود اپلیکیشن  Loose Leaf (رایگان)

۵- اپلیکیشن Apple Notes

آخرین اپلیکیشن پیشنهادی ما در این فهرست که البته از اهمیت کمتری نسبت به بقیه برخوردار است؛ اپلیکیشن یادداشت‌برداری خود اپل است. Apple Notes به صورت پیش‌فرض روی آیپدها نصب شده است و دارای برخی ویژگی‌های پنهان یادداشت‌برداری است. نباید کارایی و مزایای این اپ را دست کم بگیرید.

با استفاده از این اپ می‌توانید به سادگی یادداشت‌برداری دستی داشته و بعد با چند دستگاه همگام‌سازی کنید. می‌توانید برای نوشتن دستی از قلم نوری اپل استفاده کنید.

این برنامه دارای تمام ویژگی‌های یک اپلیکیشن یادداشت‌برداری مانند قلم‌ها، هایلایت‌ها، مدادهای با ضخامت مختلف و پاکن‌ها است. همچنین دارای یک ابزار lasso و یک خط‌کش قابل تنظیم به همراه سفارشی‌سازی رنگ‌ها و زدن برچسب‌ها است.

یک گزینه Auto-Minimize است که با شروع نوشتن، نوار ابزار را پنهان می‌کند. می‌توانید سبک‌های کاغذ را تغییر داده و به چند گزینه متفاوت سوئیچ کنید.

یکی از ویژگی‌های مفید اپلیکیشن Notes اپل، اسکن اسناد و یادداشت‌ها است. می‌توانید از دوربین آیپد یا گوشی تلفن خود برای اسکن اسناد استفاده کنید و بعد سریعا این سند را با آیپد به اشتراک بگذارید. سند اسکن شده به عنوان یک پیوست به صفحه یادداشت‌ها افزوده می‌شود و شما قادر به علامت‌گذاری آن نیستید.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازیگران سریال به‌یادماندنی «آفیس» را در قالب تصویری گیم GTA یا سریال گیم آو ترونز ببینید!

سریال دفتر یا "The Office" یک سریال کمدی تلویزیونی محبوب آمریکایی بود که از سال 2005 تا 2013 پخش شد. این سریال توسط گرگ دانیلز ساخته شد و توسط ریکی جرویز و استفان مرچنت که در اصل نسخه بریتانیایی سریال را ایجاد کرده بودند، توسعه یافت. سریال…

خارج از کادرهای عکس‌های مشهور چه گذشته؟ حالا کاربران می‌خواهد با هوش مصنوعی Generative Fill فتوشاپ…

هوش مصنوعی به سرعت در حال توسعه است و هر روز می بینیم که چقدر توسعه پیدا می‌کند. یکی از پیشرفت‌های تازهاخیراً ابزار جدید AI Generative Fill فتوشاپ بوده است.با کمک آن می‌توان بسیار ساده چیز ناخواسته‌ای را حذف کرد یا اشیایی را اضافه کرد…

این معماری‌های بسیار عجیب و در مواردی هراس‌انگیز دوران سوسیالیسم در روسیه و کشورهای اقماری آن

شوروی و سوسیالیست‌ها هم برای خود سبک معماری خاصی داشتند. در مواردی باشکوه، در مواردی خشن و در معدودی موارد مفهومی و زیبا.چیز جالب در آنها هدف ساخت آنها بود: بزرگداشت مبارزات میهنی و پیشرفت‌هایی که در سایه دولت‌های چپ به دست آمده بودند.…

عجیب ولی واقعی: چشم‌های این زن در این عکس آبی نیست! + ویدئو

در یک خطای دیداری بسیار جالب که به تازگی دین جکسون در تیک تاک منتشر شده، چهره عادی زنی را می‌بینیم که برخلاف ظاهر امر، چشمان او آبی نیست و در واقع حاکستری است.دین جکسون در زمینه ایجاد خطاهای دیداری، یک حرفه‌ای محسوب می‌شود. ویدئوی او در…

تصور کنید اگر این مکان‌های مشهور اصلا ساخته نمی‌شدند، منظره پیرامونی آنها چطور می‌شد؟

ساختمان‌های مشهور و بناهای زیبا یا کاربردی عظیم، شهرتی برای منطقه خود به ارمغان می‌آورند و سیل گردشگران را سرازیر می‌کنند و حتی پایشان به کرات به دنیای ادبیات و سینما هم باز می‌شود و باز بر شهرت مکان می‌افزایند.به همین خاطر است که ساختن…

عکس‌هایی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا – آلبوم عکس

چرا برخی از ساختمان‌ها و خانه‌ها خیلی ترسناک به نظر می‌رسند. اینها دسته از سکونت‌گاه‌ها طیف گسترده‌ای دارند:- آنهایی که سایه روشن شب ترسناک‌شان می‌کند و هنگام روز یک ساختمان تقریبا عادی هستند.- آنهایی که مدت‌ها متروک مانده‌اند و…
منبع makeuseof
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.