ویژگی‌های جدید مرورگر سافاری در iOS 15 چگونه کار می‌کنند

مدیریت بهتر برگه‌ها، صفحه شروع جدید و برخی سفارشی‌سازی‌های جذاب دیگر سافاری جدید

0

مرورگر سافاری در iOS 15 کاملا بازطراحی شده است و یکی از تغییرات عمده سیستم‌عامل موبایل جدید اپل محسوب می‌شود.

هدف از طراحی و ویژگی‌های جدید افزوده شده به سافاری این است که کاربران بتوانند با یک دست به آسانی کار کنند. در طراحی جدید، نوار جست‌وجو و برگه‌ها به پایین صفحه منتقل شده است و دارای یک صفحه شروع جدید، قابلیت مدیریت بهتر و گروه‌بندی برگه‌ها و موارد دیگر است.

سافاری جدید برای دستگاه‌های آیفون، آیپد، مک دارای نسخه macOS Monterey عرضه می‌شود. اپل می‌گوید دو هدف اصلی او در سافاری iOS این بوده که دسترسی آسان‌تری به کنترل‌ها با یک دست بسازد و محتواها در جلو و مرکز دید کاربر باشند.

شکی نیست که باید مدتی بگذرد تا عادت کنید. اپل در گزینه‌های بتا، روشی برای بازگشت به نسخه سافاری قدیمی با طراحی کلاسیک قرار داده است. در حال حاضر، iOS 15 به صورت بتای عمومی و توسعه‌دهنده عرضه شده و نسخه رسمی آن در پاییز سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم این ویژگی‌های جدید سافاری در iOS 15 چگونه کار می‌کنند:

طراحی جدید و ناوبری پایه

وقتی سافاری را باز می‌کنید؛ سریعا متوجه تغییر مکان نوار جست‌وجو، برگه‌ها و URL در پایین صفحه سافاری می‌شوید.

با سوایپ صفحه وب، نوار برگه به حالت مینیمال درآمده و در پایین اپ قرار می‌گیرد.

با سوایپ به عقب یا ضربه زدن روی بخش پایین دوباره نوار برگه‌ها ظاهر می‌شود.

روی کلید لود دوباره ضربه بزنید یا صفحه را از بالا به پایین سوایپ کنید تا همه صفحات دوباره رفرش شده و تازه‌سازی شوند.

شاهد همان نوار کلیدها از iOS 14 و نسخه‌های جدیدتر در iOS 15 ولی در یک طراحی جدید هستیم.

برای پیمایش یک وب‌سایت متفاوت یا شروع یک جست‌وجوی جدید، روی آدرس URL وب‌سایت ضربه بزنید، +Tab Bar > tap  را به سوی بالا سوایپ کنید یا نوار جست‌وجو را در آخرین برگه باز شده از راست به چپ باز کنید.

سوایپ میان برگه‌های سافاری

اگر فقط یک صفحه سافاری باز شده دارید و در نوار برگه (Tab Bar) از راست به چپ بکشید؛ یک صفحه شروع جدید (Start Page) باز می‌کنید و همچنان می‌توانید در آخرین برگه خود کار کنید.

با کشیدن انگشت خود به چپ و راست در نوار برگه، بین چندین زبانه سافاری جابه‌جا می‌شوید.

برگه‌ها، گروه‌های برگه و مرورگردی خصوصی

با ضربه زدن روی آیکون دو مربع یا به طور ساده سوایپ به بالای Tab Bar می‌توانید به ویژگی Safari Tabs دسترسی پیدا کنید.

می‌توانید از بخش بالا، میان برگه‌ها جست‌وجو کنید یا اینکه با گذاشتن انگشت روی برگه و کشیدن و رها کردن آن‌ها، برگه‌ها را بازچینی و مرتب‌سازی کنید.

با آیفون + می‌توانید یک برگه جدید باز کنید یا باز ضربه زدن روی Tabs در پایین وسط صفحه، سراغ سفارشی‌سازی Tab Groups بروید.

روی Tab بزنید یا گزینه Done از پایین سمت راست را انتخاب کنید تا از وضعیت Tab view خارج شوید.

تغییر دیگر این است که گزینه X برای بستن یک برگه از سمت چپ بالا به سمت راست بالا منتقل شده است.

برای ساخت یک Tab Group سفارشی، روی X Tabs در وسط صفحه پایین سافاری ضربه بزنید (در اینجا قابلیت وبگردی خصوصی هم وجود دارد)

گزینه New Empty Tab Group یا New Tab Group را از X Tabs انتخاب کنید

یک نام برای گروه برگه‌های خود انتخاب کنید و روی OK بزنید

بوک‌مارک‌ها، تاریخچه، فهرست خوانده شده‌ها و Start Page سفارشی

برای دسترسی به بوک‌مارک، تاریخچه و فهرست صفحات مطالعه شده، روی آیکون کتاب در پایین نوار منوها ضربه بزنید و بعد بین سه برگه ضربه بزنید.

برای سفارشی‌سازی صفحه شروع (Start Page) سافاری، یک صفحه سافاری را باز کنید (با ضربه زدن روی آیکون دو مربع و بعد رفتن به برگه‌ها و زدن روی آیکون + گوشه پایین) و بعد از پایین‌ترین نقطه صفحه سوایپ کنید و روی گزینه Edit بزنید.

شما می‌توانید با بازنگری در بخش‌های مختلف و روشن/خاموش کردن هریک، صفحه شخصی خود را بسازید.

یک گزینه جذاب جدید، انتخاب یک تصویر پس‌زمینه برای Start Page در iOS 15 است. البته، ابتدا در macOS Big Sur این قابلیت را مشاهده کردیم.

افزونه‌ها

یکی دیگر از تغییرات مفید در سافاری جدید iOS 15/iPadOS 15 پشتیبانی از افزونه‌ها است. ما احتمالا در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه افزونه‌های زیادی خواهیم بود که توسط توسعه‌دهنده‌ها آماده شده و در نسخه اصلی وجود خواهند داشت.


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

بازسازی چهره شاعران ایرانی به کمک هوش مصنوعی Midjourney (میدجرنی)

چه کسی می‌داند مولدهای متن به عکس هوش مصنوعی در آینده به کدام سمت خواهند رفت. به نظر من روز به روز پیشرفته‌تر و متنوع‌تر می‌شوند.امروز داشتم فکر می‌کردم گاهی لازم می‌شود که شما باری تصویرسازی بهتر به جای توصیف متنی، ترکیبی از توصیف متنی…

دستمال‌های پارچه‌ای برای پنهان کردن نقشه فرار در زمان جنگ جهانی دوم

جورجینا کنیوندر جنگ جهانی دوم، نقشه‌های سرّی روی دستمال‌های جیبی چاپ می‌شد تا نیروهای متّفقین در پشت خطوط دشمن بتوانند از آنها استفاده کنند. گرامی داشتن دستمال‌های پارچه‌ای کهنه پدر ‌همسرم شاید به نظر کاری ناخوشایند باشد اما در دل آنها…

حومه‌نشینی چرا شکل می‌گیرد و چه مشکلاتی ایجاد می‌کند؟ + گالری عکس‌هایی از زشتی‌های این پدیده

مناطق حومه شهر، جوامع مسکونی هستند که در حومه مناطق بزرگتر شهری قرار دارند. آن‌ها ویژگی‌های متمایزی دارند که آن‌ها را ازمحیط روستایی و شهری متمایز می‌کند. شکل‌گیری حومه‌ها و مشکلاتی که با آن‌ها مواجه هستند را می‌توان به عوامل متعددی نسبت…

چگونه طولانی مدت درس بخوانیم و کمتر خسته شویم؟

مطالعه برای ساعات طولانی می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما چندین راهبرد وجود دارد که می‌توانید برای کمک به حفظ تمرکز و جلوگیری از خستگی از آن‌ها استفاده کنید:استراحت کنید: هر 45 تا 50 دقیقه یک بار استراحت کنید تا مغز خود را شارژ کرده و از…

تبدیل شخصیت‌های انیمیشن‌های و کارتون‌ها به نمونه‌های انسانی شبیه به آنها

در انیمیشن‌ها ما حیوانات را دارای شخصیت انسانی می‌کنیم، رخت و لباس به تنشان می‌کنیم، آنها را صاحب جامعه و شهر می‌کنیم و رفتارهای انسانی را به آنها منتسب می‌کنیم.اما تصور کنید که در کاری معکوس، این شخصیت‌های کارتونی را می‌توانستیم به…

اگر نسخه پنجابی سریال بریکینگ بد ساخته می‌شد!

بریکینگ بد یک سریال تلویزیونی درام تلویزیونی بسیار محبوب آمریکایی است که از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ از شبکه AMC پخش می‌شد. این سریال توسط وینس گیلیگان ساخته شد و برایان کرانستون در نقش والتر وایت، معلم شیمی دبیرستانی که به سرطان ریه مبتلا است و…
منبع 9to5mac
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.