چگونه از تنظیمات جدید سافاری در iOS 13 استفاده کنیم

0

ویژگی جدید desktop-class سافاری در iPadOS یک اتفاق ویژه است. ویژگی که بسیار گسترده‌تر از پوشه جدید دانلود یا پشتیبانی بهتر از وب‌سایت‌ها است.

ما در مرورگر وب سافاری در iOS 13 شاهد یک پنل جدید تنظیمات (Settings) با گزینه‌های مختلف و تازه‌ای هستیم. اندازه متن در هر سایت یا فونت‌های جدید Safari Reader View که نیاز به بررسی بیشتری دارند.

پنل تنظیمات داخل سافاری

پنل جدید تنظیمات سافاری از طریق یک کلید در سمت چپ نوار آدرس قابل دسترسی است. این کلید به شکل aA است که جایگزین آیکون ۴ خطی Reader View در iOS 12 شده است. اگر روی آیکون aA بزنید؛ تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد:

همان‌طور که می‌بینید؛ تنظیمات Reader View حفظ شده است ولی چندین ویژگی جدید هم می‌بینیم.

اندازه فونت

شاید بزرگ‌ترین ویژگی و گزینه جدید در سافاری iOS 13 است. حالا شما می‌توانید فقط با لمس این گزینه، اندازه فونت یک وب‌سایت را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر کنید.

دکمه 100% متن را در اندازه واقعی و پیش‌فرض سایت نشان می‌دهد. این دکمه برای دسترس بودن تنظیمات پیش‌فرض سایت قرار داده شده است ولی نیازی نیست شما بدان پایبند باشید و می‌توانید با بزرگ‌تر کردن فونت از وب‌گردی لذت بیشتری ببرید.

Hide Toolbar

فقط همین‌کار را می‌کند. نوار ابزار سافاری را پنهان خواهد کرد تا یک نوار با نام سایت نمایش داده شود. برای بازگرداندن نوار ابزار کافی است روی هر بخشی از نوار اصلی ضربه بزنید و نیازی نیست که وارد پنل تنظیمات شوید.

این ویژگی بسیار مهم و کاربردی است. در بسیاری از وب‌گردی‌ها یا پیمایش سایت‌ها نوار ابزار سافاری مزاحم است و ممکن است در کار شما اختلال ایجاد کند. با پنهان کردن این نوار ابزار، فقط در هنگام نیاز سراغ‌اش می‌روید.

Request Mobile Site

در iPadOS، سافاری به طور خودکار سایت را در حالت استاندارد دسکتاپ که روی دستگاه‌های مک مشاهده می‌شوند؛ برای شما لود خواهد کرد.

اگر شما ترجیح می‌دهید وب‌سایت‌ها را در نسخه موبایل مشاهده کنید؛ می‌توانید از این گزینه استفاده کنید. همین‌طور، می‌توانید با گزینه Website Settings تنظیم کنید به طور پیش‌فرض وب‌سایت‌ها در نسخه موبایل نمایش داده شوند.

Turn off Content Blockers

با این تنظیم می‌توانید مسدودکننده‌های محتوا در یک صفحه را به طور محلی متوقف کنید. با ضربه زدن روی این گزینه، در لود بعدی صفحه دیگر خبری از مسدودکننده‌های محتوا نخواهد بود. توجه کنید دوباره با زدن این گزینه می‌توانید آن‌ها را فعال کنید.

تا کنون کاربران از نرم‌افزارهای ثالثی مانند 1Blocker برای تنظیم و مدیریت مسدودکننده‌های محتوا در سافاری استفاده می‌کردند ولی اکنون با گزینه Turn off Content Blockers نیازی به نصب چنین نرم‌افزارهایی نیست.

یک مزیت بزرگ است که هم کار با سافاری را ساده‌تر و هم سریع‌تر می‌کند.

Website Settings

آخرین گزینه در پنل جدید تنظیمات سافاری اجازه می‌دهد برخی تنظیمات مربوط به یک سایت را یکجا اعمال کنید. افزون بر این، اجازه بدهید این سایت به بخش‌هایی مانند دوربین، میکروفون، و موقعیت مکانی شما دسترسی داشته باشد.

ممکن است برای هر سایتی به طور پیش‌فرض این گزینه‌ها روشن یا خاموش باشند. تنظیمات حریم خصوصی دستگاه شما در این تنظیمات دخیل است.

فونت جدید در Reader View

شاید شما هم مانند بسیاری از کاربران آیفون از فونت‌های زشت و خسته‌کننده بخش Reader View فراری باشید. خوش‌بختانه، در نسخه جدید سافاری شاهد افزوده شدن فونت معروف New York هستیم.

قطعا بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از فونت جدید استفاده کنند و با تغییر اندازه فونت در پنل تنظیمات، تجربه وب‌گردی بهتری رقم بزنند. اگرچه، شاید هنوز انتظار داریم به سافاری تنظیماتی برای اندازه حاشیه‌ها، خط فاصله و غیره افزوده شود.

منبع


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

اگر قرار بود ابرقهرمان‌ها، لباس‌های قرن نوزدهمی می‌پوشیدند

ما عادت کرده‌ایم ابرقهرمان‌ها را در لباس‌های امروز ببینیم و فیلم‌های زیادی هم که بر مبنای کامیک‌بوک‌ها ساخته شده، این تصور را در ذهن ما تشدید کرده‌اند.اما اگر قرار بود همین ابرقهرمان‌ها لباس‌های قرن نوزذهمی می‌پوشیدند، چه می‌شد؟…

نمونه‌هایی از تغییر دکوراسیون‌های زیبا و اقتصادی

بعضی از تغییر دکوراسیون‌ها بسیار زمان‌بر و پرهزینه هستند، اما برخی هم بسیار اقتصادی و مختصیر و مفید هستند، با این همه تغییر زیادی در روحیه ما و زیبایی خانه‌مان ایجاد می‌کنند.این تغییر دکوراسیون‌ها ممکن است برایتان جالب باشند:…

هنرمندی با این تصاویر جالب پیش چشم ما مجسم کرده که اگر 10 بنای تاریخی و اسطوره‌ای معروف، سالم و…

یکی از جالب‌ترین چیز‌ها در مورد مطالعه تاریخ، یادگیری چیز‌های شگفت‌انگیزی است که نیاکان ما ایجاد کرده‌اند. اما برخی از یادگارهای آنها از بین رفته‌اند و فقط ویرانه‌های آنها باقی هستند و در مواردی همین ویرانه‌ها هم نیستند و فقط توصیف‌های متنی…

گالری- تصاویر تبلیغاتی خودروهای ایمپریال کرایسلر در سال‌های 1969 تا 1973

ما بیشتر این عکس‌ها را در فیلم‌ها و کارتون‌ها دیده‌ایم و راستش تعجب می‌کنیم که زمانی خودروی کرایسلر با این طول و عرض و طراحی تولید می‌شد.ایمپریال برند خودروهای لوکس کرایسلر در بازه زمانی سال‌های 1955 تا 1975 و نیز در بازه زمانی سال‌های…

روش‌های بد نشستن روی صندلی و شیوه نشستن سالم روی صندلی در محیط کار

در موقعیت‌های مختلف یا در هنگام خستگی، روش‌های مختلفی برای نشستن روی صندلی از سوی ما استفاده می‌شود که برای بدن مفید نیستند. برخی از این موارد عبارتند از:خم شدن روی صندلی: وقتی روی صندلی خمیده می‌شوید، ستون فقرات شما به درستی حمایت…

جستجو برای جیمز باند بعدی – طرفداران جیمز باند یکی از این 11 نفر را جیمز باند بعدی می‌دانند

جیمز باند یک شخصیت خیالی است که توسط نویسنده بریتانیایی یان فلمینگ خلق شده. باند یک مامور سرویس مخفی بریتانیایی ظریف و پیچیده است که با کد 007 نیز شناخته می‌شود. او اولین حضور خود را در رمان «کازینو رویال» فلمینگ در سال 1953 انجام داد و از…
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5