از سلامت و مراقبت پوست و مو چه می دانید؟

0

رپورتاژ

وقتی در مورد زیبایی صحبت می‌کنیم، اولین نکته‌ای که به ‌ذهن می‌آید، پوست سالم، شفاف و موهایی جذاب است. زیبایی پوست تاثیر بسیار زیادی روی ظاهر دارد و این خود اهمیت سلامت پوست را نشان می‌دهد. سلامت پوست هم ممکن نیست، مگر با مراقبتی مرتب و روزانه از پوست. بهترین روش برای این کار از یک طرف دوری از عوامل آسیب‌زننده به پوست و از طرف دیگر مراقبت از سلامت پوست با استفاده از وسایل بهداشتی و آرایشی مناسب است.

با توجه به تاثیری که سلامت مو در زیبایی دارد، مراقبت از آن هم توجه ویژه‌ای می‌طلبد. در ادامه تعدادی از مهم‌ترین اصول مراقبتی را برای سلامت پوست و مو را به اختصار مرتب کرده‌ایم.

مراقبت از پوست چقدر اهمیت دارد؟

مراقبت از پوست، اهمیتی بیشتر از آنچه احتمالا فکر می‌کنید، دارد. پس از مدتی مراقبت مناسب از پوستتان، حتما متوجه اهمیت آن می‌شوید. با دیدن تغییرات اساسی که به مرور زمان حاصل می‌شود و تاثیر آن بر زیبایی ظاهرتان، شما هم حتما متوجه اهمیت مراقبت از پوستتان می‌شوید. تاثیر مثبت یک پوست سالم، بر روحیه و اعتماد‌به‌نفس را هم نمی‌توان منکر شد.

در مرحله اول مهم‌ترین کار رعایت کردن بعضی از اصول در زندگی فردی، بیشترین تاثیر را بر سلامت پست دارند بعضی از مهمترین آنها عبارت است:

  • خوب بخوابید: از مهمترین عوامل سیاهی وپف چشم کم‌خوابی و بدخوابی است.
  • سیگار نکشید: دخانیات و سیگار تاثیر منفی در سلامت پوست شما دارند.
  • -فست فود نخورید: غذاهای خیلی چرب و پرکالری سلامت پوست شما را به خطر می‌اندازد.
  • آب کافی بخورید: میزان مصرف مایعات و آب نسبت به هر شخص و شرایط متفاوت است، به هر حال توصیه می‌شود از آب و مایعات به مقدار مناسب بدن شما استفاده کنید.

به‌طور ‌معمول سلول‌های پوستی شبها باز‌سازی می‌شوند، بنابراین بهترین زمان رسیدن به پوست شب‌هنگام است. برای درمان آکنه، جلوگیری از پیری زودرس پوست و در کل سلامت پوست به یک برنامه روزمره نیاز است. بهتر است هر شب برنامه ساده و تکراری زیر را انجام دهید.

  • شست‌وشوی صورت با یک شوینده مناسب پوست صورت
  • آبرسانی و جلوگیری از دهیدراته شدن پوست با استفاده آبرسان مناسب
  • استفاده از یک مرطوب کننده با کیفیت

انتخاب محصولات با کیفیت تاثیر زیادی در سلامت پوست شما دارد. یکی از برند‌هایی که در سال‌های اخیر به دلیل کیفیت بالا، توانسته مطرح شود، محصولات مراقبت از پوست سینره است. سینره با رنج مختلفی از محصولات مراقبتی پوست، می‌تواند تمام نیازهای پوست شما را برطرف سازد.

برنامه روتین روزانه مراقبت از پوست

یک برنامه مناسب مراقبت روزانه از پوست، به حفظ سلامت پست کمک زیادی می‌کند. فارغ از چربی یا خشکی پوست، روتین روزانه مراقبت از پوست چهار مرحله اساسی دارد.

شستشو و پاکسازی

پاک‌سازی وشستشوی پوست از انواع آلودگی‌های محیطی اولین کاریست که باید انجام دهید. با توجه به پوست صورت خود از انواع مختلف ژل، فوم یا شوینده‌های دیگر مناسب برای نوع پوستتان استفاده کنید.

استفاده از سرم

پس از شستشو با مواد شوینده، رطوبت و PH پوست ممکن است تغییر زیادی کند، در این مرحله برای تغذیه پوستتان از سرم استفاده کنید، توصیه می‌شود برای اینکار از سرمی استفاده کنید که حاوی ویتامین C باشد.

مصرف مرطوب‌کننده‌ها

بعد از استفاده از سرم باید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کرد. توجه کنید که استفاده از مرطوب‌کننده ربطی به چربی یا خشکی پوست شما ندارد. در مورد مرطوب‌کننده دقت کنید از مرطوب‌کننده‌های استفاده کنید که در آن از کلاژنها استفاده نشده باشد. چون کلاژنها منافذ پوست را مسدود می‌کنند.

مصرف ضد‌آفتاب

استفاده از ضدآفتاب مناسب یکی از مهمترین عوامل پیشگیری از پیری زودرس پوست است. اشعه ماورابنفش آفتاب نه تنها موجب پیری زودرس می‌شود که عامل بسیاری از بیماری‌های پوستی از جمله سرطان پوست است.

در مراقبت از پوست، رعایت کردن بعضی از موارد بسیار مهم است. از جمله استفاده از شوینده مناسب نوع پست، عدم استفاده زیاد از محصولات شیمیایی و حفظ رطوبت پوست در طول شب و روز. در مورد جوش‌های صورت هم اصلا به آنها دست نزنید، دستکاری فقط موجب تحریک بیشتر پوست و انتشار بیشتر باکتری می‌شود.

سلامت و زیبایی مو

یکی از موثرترین نکات در زیبایی ظاهری، داشتن موهایی زیباست. مسلما زیبایی و سلامت موها بیشتر از هر چیزی بستگی به مراقبت مناسب از مو دارند. مانند پوست، برای مو هم بهتر است یک برنامه منظم مراقبتی داشته باشید. البته چگونگی مراقبت از مو، بسیار بستگی به جنس موی هر فرد دارد. با این وجود روش‌های ساده‌ای هستند که به اکثریت افراد کمک می‌کند، تا حس بهتری نسبت به موی خود داشته باشند. در میان روشهای متفاوتی که برای سلامت مو کاربرد دارند، روشهای ساده استفاده از ماسک مو و سرم مو بسیار موثر هستند و نقش زیادی در زیبایی ظاهری مو‌ها دارند.

ماسک مو

پس از چند بار شستشوی موها، هر از گاهی مو‌ها نرمی خود را از دست داده و برای نرم و صاف شدن نیاز به توجهی بیشتر از معمول دارند. حالت دادن زیاد، صاف کردن مو و کوتاه نکردن مو همه می‌توانند موجب آسیب‌هایی به ساقه‌ی مو شوند که نیاز به توجهی بیشتر از یک نرم‌کننده معمولی دارند. ماسک مو محصولی دارای مواد مغذی و نرم‌کننده قوی مو است. بسیاری از ماسک‌های مو برای انواع مختلف موها مناسبند، ولی بسیاری از آنها هم اختصاصی هستند. پس زمان خرید به نوع ماسک مویی که انتخاب می‌کنید، دقت کنید که مناسب برای مو‌های شما باشند.

ماسک موها در انواع متفاوت در بازار موجود هستند. موقع خرید دقت کنید محصولاتی انتخاب کنید که حاوی روغن‌ها و مواد مغذی طبیعی باشند. ماسک‌های موی حاوی محتویات طبیعی شامل روغن‌های جوجوبا، آووکادو، زیتون یا بادام بر دیگر محصولات ارجحیت دارند، حتی بعضی از آنها محتوی موادی مثل موز و عسل هستند. ماسک‌های مویی که کیفیت خوب و محتویات مناسبی دارند تاثیر مثبتی روی مو دارند.

روش استفاده از ماسک مو

استفاده از ماسک مو حتما بعد از شستن مو‌ها استفاده می‌شود معمولا بعد از شستن با شامپو و آبکشی مو، ماسک مو را به ساقه مو می‌زنند. پس از مدت زمانی بین ۳ تا ۱۰ دقیقه آبکشی کرده و مو‌ها را به آرامی و بدون فشار با حوله خشک می‌کنند.

چقدر از ماسک مو استفاده کنیم؟

اینکه در چه فاصله زمانی باید از ماسک استفاده کرد، کاملا به میزان آسیب‌دیدگی موها مرتبط است. ولی به طور معمول بهتر است بیشتر از هفته‌ای یکبار استفاده نکنید.

ماسک مو مناسب چه موهایی است؟

اگر موهای خود را زیاد صاف می‌کنید یا زیاد با حرارت حالت می‌دهید، یا اگر موهایی بلند دارید ماسک مو مناسب شماست.

سرم مو

به طور کلی دو نوع متفاوت سرم مو موجود است.

نوع اول سرم‌هایی هستند که برای جلوگیری از ریزش و تقویت ریشه مو استفاده می‌شوند. این نوع از سرم‌ها در آمپول غیر تزریقی یا شیشه‌های قطره چکانی عرضه می‌شوند.

نوع دوم که کاربرد بیشتری دارد و بسیار متداول‌تر است، برای مراقبت و بازسازی ساقه‌ی مو استفاده می‌شود. در عمل نوع اول بیشتر خاصیت درمانی و نوع دوم خاصیت آرایشی و زیبایی دارد.

نحوه عملکرد سرم بازسازی ساقه مو

ترکیبات سیلیکونی موجود در سرم مو، مثل یک پوشش محافظ از مو محافظت می‌کند. این لایه رطوبت مو را حفظ کرده و باعث احساس نرمی در مو‌ها شده و ظاهر آنها را درخشان می‌کند. این لایه از مو در مقابل آسیب‌های محیطی مثل گرد وغبار، آلودگی هوا و نور خورشید محافظت می‌کند. این لایه محافظ از مو در مقابل حرارت سشوار و دیگر انواع حالت‌دهنده‌های حرارتی نیز تا حد زیادی محافظت می‌کند.

چرا از سرم مو استفاده می‌کنیم؟

هنگامی که به دلایل متفاوت مو‌ها نرمی و درخشندگی و در نتیجه زیبایی خود را از دست می‌دهند و ظاهری خشک، خشن و آسیب‌دیده پیدا کرده‌اند. استفاده از یک سرم مناسب برای ترمیم ساقه مو، می‌تواند با برگرداندن زیبایی مو‌ها نقش نوش‌دارو را ایفا کند.

اگر هم موهایی فر و مجعد دارید و در حالت دادن آنها مشکل دارید، سرم مو مطمئنا برای شما هم کاربرد دارد و فرم‌دهی به مو‌های مجعد را راحت‌تر می‌کند.

معمولا برای بازسازی مو‌های آسیب‌دیده از سرم مو استفاده می‌شود، اما استفاده از سرم مو محدود به مو‌های آسیب‌دیده نیست. در روزگاری که مو‌های ما در برابر بسیاری از آسیب‌های محیطی مثل آلودگی هوا و حتی مواد شیمیایی قرار دارد، همانند پوست از شادابی مو هم باید مراقبت کرد. بنابراین اگر مو‌های شما سالم و خوش‌حالت است، بهتر است برای محافظت از زیبایی و سلامتی آن از سرم مو غافل نشوید.

روش استفاده از سرم مو

استفاده از سرم مو حتما باید پس از شستن مو‌ها با شامپوی مناسب باید انجام شود. به دو صورت می‌توان از سرم مو استفاده کرد. در روش اول بعد از شستشو و آبگیری نسبی موها (نه خشک کردن با حوله)، سرم را با توجه به نوع آن یا روی مو اسپری کنید و یا مقداری را کف دست ریخته و آنرا به موهای خود مالیده و رها کنید تا خشک شود.

در روش دوم بعد از شستشو موها را خشک کرده و در حالتی که هنوز مقداری نم دارد، سرم را روی موی خود بمالید. توجه کنید سرم ماده مضر شیمیایی ندارد و آسیب به مو‌های شما نمی‌رساند، اما در مصرف آن تعادل را رعایت کنید. نکته دیگر اینکه سرم مو نباید به کف سر بخورد، در صورتی که سرم به کف سر بخورد باعث چربی و به هم چسبیدن مو‌ها می‌شود.

آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / کلینیک زیبایی دکتر محمد خادمی /جراح تیروئید / پزشکا /تعمیر فن کویل / سریال ایرانی کول دانلود / مجتمع فنی تهران / دانلود فیلم دوبله فارسی /خرید دوچرخه برقی /خرید دستگاه تصفیه آب /موتور فن کویل / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو /قیمت روکش دندان /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ /داروخانه اینترنتی آرتان /اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.