حالت سینماتیک دوربین آیفون ۱۳ شما را یک فیلمبردار و ویرایشگر حرفه‌ای ویدئو می‌کند

مود سینماتیک چیست و چگونه کار می‌کند؟

0

آیفون‌های سری ۱۳ دارای یکی از بزرگ‌ترین ارتقاهای دوربین اپل هستند؛ به ویژه در مدل‌های آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس که شاهد سه سنسور جدید برای عکاسی هستیم!

اگر یک فیلم‌بردار یا ویرایشگر فیلم هستید؛ احتمالا آوازه ویژگی جدید Cinematic Mode دوربین آیفون ۱۳ به گوش‌تان رسیده است. هر ۴ مدل آیفون ۱۳ دارای این ویژگی جذاب هستند و می‌تواند یک ابزار حرفه‌ای ویرایش فیلم در دست شما باشد.

در این مطلب می‌خواهیم نگاهی دقیق‌تر به حالت سینماتیک دوربین آیفون ۱۳ داشته باشیم و ببینیم دقیقا این ویژگی چیست و چگونه کار می‌کند؟

حالت سینماتیک چیست؟

حالت سینماتیک (Cinematic Mode) یک حالت جداگانه در اپلیکیشن دوربین آیفون‌های ۱۳ است که با سوایپ به راست و پس از مود Video سنتی در دسترس قرار می‌گیرد.

دقیقا مانند حالت فیلم‌برداری سنتی، Cinematic Mode نیز به طور پیش‌فرض از نسبت تصویر ۱۶:۹ و تصویربرداری 1080p با ۳۰ فریم در ثانیه (و نه ۶۰ فریم در ثانیه) استفاده می‌کند.

آن چیزی که با حالت ویدئوی سنتی تفاوت می‌کند؛ نه در وضوح تصویر و نرخ فریم بلکه در یک عدد دیافراگمی است که در گوشه بالا سمت راست به نمایش درمی‌آید. با ضربه زدن روی آن می‌توانید عمق میدان دوربین را کنترل کرده و با پایین آوردن میزان عدد f/، پس‌زمینه را تار کنید یا برعکس با بالا بردن عدد f/ همه‌چیز در کانون توجه دوربین باشد.

هنگامی که کلید قرمز رنگ record را در حالت سینماتیک فشار می‌دهید؛ گوشی آیفون شروع به ساخت داده‌های عمیقی برای هر فریم در زمان واقعی می‌کند. چون این فرآیند به پردازنده فوق‌العاده سریعی نیاز دارد؛ فقط روی گوشی‌های آیفون ۱۳ قابل استفاده بوده و در آیفون‌های قبلی در دسترس نیست.

در مرحله بعدی، دقیقا هنگام ضبط ویدئو، دوربین به طور خودکار افراد، اشیاء و حیوانات درون تصویر را شناسایی کرده و از شبکه‌های عصبی برای تصمیم‌گیری درباره زمان مناسب تغییر فوکوس روی آن‌ها استفاده می‌کند. مثلا، وقتی فردی سرش را به سوی دوربین می‌چرخاند یا وارد قاب می‌شود؛ دوربین به طور خودکار روی چهره او فوکوس می‌کند و بعد دوباره فوکوس به سوژه اصلی برمی‌گردد.

شاید این تغییر فوکوس خودکار آیفون هنگام ضبط ویدئو را دوست نداشته باشید. هیچ مشکلی نیست؛ چون اپلیکیشن Photos آیفون ۱۳ به شما اجازه می‌دهد بعدا این ویدئو را ویرایش کرده و زمان تغییر فوکوس را غیرفعال کنید.

حالت سینماتیک چه کاری انجام می‌دهد؟

وقتی آیفون ۱۳ تشخیص می‌دهد در قاب دوربین اتفاقی افتاده یا چیزی ظاهر شده است؛ می‌تواند به طور خودکار فوکوس را تغییر دهد. یکی از جزئیات جالب اینجا است که حتی وقتی در حال ضبط با دوربین واید هستید؛ آیفون می‌تواند از دوربین اولتراواید برای تشخیص فردی که در حال حرکت به سوی فریم دوربین است؛ استفاده کند و آماده تمرکز سریع روی او شود.

برای تغییر فوکوس می‌توانید به طور دستی ضربه بزنید و با ضربه دیگر، باز خود دوربین به طور خودکار سوژه شما را ردیابی می‌کند.

در نهایت، چون فیلم‌برداری Cinematic Mode به یک نگاشت عمیق ذخیره می‌شود و از هر لحظه فیلم چندین فریم در دسترس است؛ شما پس از اتمام عکاسی و رکورد فیلم می‌توانید در برنامه فوتوز اپل، به طور دستی تمرکز فوکوس حالت سینماتیک را تغییر دهید.

هنگامی که اپل موفق شد تمام اپلیکیشن‌های خود را به‌روز کند؛ می‌توانید این کار را با اپ‌های Final Cut Pro و iMovie در مک نیز انجام دهید.

آیا می‌توانید با دوربین‌های واید، اولتراواید، زوم و دوربین جلویی از حالت سینماتیک استفاده کرد؟

بله، اپل مود Cinematic را برای همه دوربین‌های پشتی و جلو فعال کرده است.

حالت سینماتیک در چه فرمت‌هایی ضبط می‌شود؟

Cinematic Mode در فرمت Dolby Vision HDR رکورد می‌شود ولی فقط می‌تواند با رزولوشن 1080p و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه و عمق کم ضبط شود.

حالت سینماتیک می‌تواند به معنای واقعی کلمه از شما یک فیلم‌ساز یا ویرایشگر حرفه‌ای ویدئو و فیلم بسازد. ما داریم درباره یک افکت حرفه‌ای رک فوکوس (Rack Focus) در فیلم‌های سینمایی صحبت می‌کنیم؛ جایی که فوکوس دوربین به طور خودکار روی چهره و میمک و حرکات افراد جابه‌جا می‌شود و مرتبا بین پس‌ژمینه و سوژه در حال حرکت است. این می‌تواند یک ابزار بزرگ ساخت فیلم با آیفون باشد!


اگر خواننده جدید سایت «یک پزشک»  هستید!
شما در حال خواندن سایت یک پزشک (یک پزشک دات کام) به نشانی اینترنتی www.1pezeshk.com هستید. سایتی با 18 سال سابقه که برخلاف اسمش سرشار از مطالب متنوع است!
ما را رها نکنید. بسیار ممنون می‌شویم اگر:
- سایت یک پزشک رو در مرورگر خود بوک‌مارک کنید.
-مشترک فید یا RSS یک پزشک شوید.
- شبکه‌های اجتماعی ما را دنبال کنید: صفحه تلگرام - صفحه اینستاگرام ما
- برای سفارش تبلیغات ایمیل alirezamajidi در جی میل یا تلگرام تماس بگیرید.
و دیگر مطالب ما را بخوانید. مثلا:

عکس‌های جالبی که مردم را در «گوگل مپ» به راستی شگفت‌زده کرده است!

گوگل مپ راه خوبی است برای آشنایی با شهرهای نام‌آشنا و یا دورافتاده‌ترین نقاط جهان. اما هر از چند گاهی در گوگل مپ، عکس‌هایی پیدا می‌شود که توجیه‌شان دشوار است یا بسیار خنده‌دار و جالب هستند.این پست مجموعه‌ای است از این عکس‌ها:دورهمی…

اگر این شخصیت‌های سینمایی و تلویزیونی به صورت گربه تصور می‌شدند

این کاری است با هوش مصنوعی انجام آن نستا ساده شده است. اما به یاد دارم که در سالیان دور برای همانند نشان دادن برخی سگ‌ها با شخصیت‌ها انسانی خاص، عکاس و روتوش کار چه زحمتی کشیده بود و این سری عکس‌ها را در شماره ظاهرا نوروزی یک شماره مجله…

واقعیت دگرگون: اگر استالین یا تزارها به سبک هنر شوروری یا روس‌ها، ساختمان‌های مهم دنیا را می‌ساختند!

هنر شوروری و روس‌ها و البته خلاقیت‌ها و ظرافت‌ها و جزئیات خودش را دارد. اما در این بین ساختمان‌های زمخت عظیم زیادی هم توسط آنها ساخته شده که بیشتر ابهت و پیشتازی و قدرت را می‌خواستند بنمایانند.حالا تصور کنید که ساختمان‌های مهم دنیا را…

چرا بعضی‌ها وقتی پا به سن می‌گذارند جذاب می‌شوند یا دست‌کم کمتر زشت به نظر می‌رسند؟ عکس‌های قدیمی…

خب، این هم بحثی است که نمی‌دانم شما تا حالا در موردش با کسی صحبت کرده‌اید یا خیر. برخی در جوانی واقعا چهره یا قامت غیرقابل تحملی دارند. مثلا زیاد زمخت هستند، بینی یا فک یا گوش‌های بزرگ دارند. تناسب چهره ندارند. کلا جزو زیباروها به حساب…

عکس‌های قبل و بعد بی‌نظیر تاریخی: بناها و مناظر در گذر زمان

عکس‌های قبل و بعد همیشه علاقه‌مند زیادی دارند. مدتهاست که در اینترنت عکس‌های قبل و بعد افرادی که رژیم لاغری اختیار می‌کنند یا بدنسازی می‌کنند یا جراحی زیبایی می‌کنند، منتشر می‌شود و محبوبیت زیادی هم دارند.اما در سطحی ژرف‌تر، بیایید…

تصور شاهان صفوی بر اساس شرح متنی جهانگردان و افراد شاخصی که آنها را دیده و توصیف کرده‌اند

در حساب توییتر Cavid Ağa شاهان صفوی را بر اساس نوشته‌های قدیم به دقت و به صورت گرافیکی و چشم‌نوازی تصور شده‌اند.(توضیحات از ویکی پدیا) شاه اسماعیل بنا به نوشته‌های جیووانی ماریا دلی آنجیوللوشاه اسماعیل یکم (۱۷ ژوئیهٔ ۱۴۸۷ – ۲۳ مه…
منبع phonearena
آگهی متنی در همه صفحات
دکتر فارمو / شیشه اتومبیل / نرم افزار حسابداری / خرید سیلوسایبین / هوش مصنوعی / قیمت وازلین ساج / مقاله بازار / شیشه اتومبیل / نهال بادام / قیمت ایمپلنت دندان با بیمه /سپتیک تانک /بهترین دکتر لیپوماتیک در تهران /بهترین جراح بینی در تهران / آموزش تزریق ژل و بوتاکس / دوره های زیبایی برای مامایی / آموزش مزوتراپی، PRP و PRF /کاشت مو / مجتمع فنی تهران /قیمت روکش دندان /Hannover messe 2024 /خدمات پرداخت ارزی نوین پرداخت / درمان طب / لیست قیمت تجهیزات پزشکی / دانلود آهنگ / سریال ایرانی کول دانلود / دانلود فیلم دوبله فارسی /داروخانه اینترنتی آرتان /جارو استخری /میکروبلیدینگ / اشتراك دايت /فروشگاه لوازم بهداشتی /داروخانه تینا /لیفت صورت در تهران /فروش‌ دوربین مداربسته هایک ویژن /سرور مجازی ایران /مرکز خدمات پزشکی و پرستاری در منزل درمان نو /توانی نو / ثبت برند /حمل بار دریایی از چین /سایت نوید /پزشک زنان سعادت آباد /کلاه کاسکت / لمینت متحرک دندان /فروشگاه اینترنتی زنبیل /ساعت تبلیغاتی /تجهیزات پزشکی /چاپ لیوان /خرید از آمازون /بهترین سریال های ایرانی /کاشت مو /قیمت ساک پارچه ای /تولید محتوا /دانلود نرم افزار /

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

••4 5